Nota od Redakcji: Diablo II, wraz z dodatkiem Lord of Destruction, jest z nami od wielu lat (podobnie zresztą jak trzecia część, a powoli szykujemy się do premiery czwórki), niemniej cieszy się on niesłabnącym zainteresowaniem. Pewnie dlatego niebawem możemy spodziewać się remastera pod nazwą Diablo II: Resurrected. Przypominamy więc tekst opisujący runy oraz dostępne w grze Diablo 2 słowa runiczne, który powstał zaraz po premierze dodatku, na podstawie informacji rozsianych w różnych zakątkach Internetu, które obecnie nie są już dostępne. Liczymy, że przydadzą się one wielu z Was. Uprzedzamy jednak, że podane tu szacunkowe wartości dotyczące powszechności run, w odświeżonej wersji gry także mogą ulec zmianom.
Runy w Diablo 2
Runy to bez wątpienia, jedna z większych i bardziej oczekiwanych zmian w Diablo II. Jest ich aż (a może tylko?) 33. Wyglądają jak małe kamyczki, z wyrytymi na nich różnymi symbolami. Każda runa wygląda oczywiście trochę inaczej. Działają one na tej samej zasadzie co klejnoty, tyle że mogą dawać naprawdę potężne bonusy. Tak samo jak przy gemach, tutaj także, w zależności do czego włożymy naszą runę, uzyskamy inne cechy. Dokładny opis bonusów znajdziecie w dalszej części tekstu.
Prawdziwą moc run można poznać dopiero przy tak zwanych runicznych słowach (rune words). Jest to rodzaj przedmiotów, który powstaje po włożeniu w odpowiedniej kolejności odpowiednich run do przedmiotu typu socketed. Dostajemy wtedy przedmiot o naprawdę świetnych bonusach. Więcej o runicznych słowach znajdziecie w drugiej części tego tekstu.
Niektóre runy będą niezwykle trudne do odnalezienia i tak np. runa Zod wypadnie raz na 144238 run El. Świetnie nam to ukazuje, że będą runy lepsze i gorsze, a co z tego wynika – rzadsze i bardziej powszechne. Oto obrazowa lista rzadkości run:
- El = 144238
- Eld = 96159
- Tir = 69209
- Nef = 46139
- Eth = 43530
- Ith = 29020
- Tal = 32998
- Ral = 21999
- Ort = 21133
- Thul = 14088
- Amn = 11822
- Sol = 7881
- Shae = 6028
- Dol = 4019
- Hel = 2899
- Io/Po = 1933
- Lum = 1343
- Ko = 895
- Fal = 606
- Lem = 404
- Pul = 267
- Um = 178
- Mal = 115
- Ist = 77
- Gul = 48
- Vex = 32
- Ohm = 19
- Lo = 13
- Sur = 7,2
- Ber = 4,8
- Jo = 2,4
- Cham = 1,6
- Zod = 1
Jak czytać powyższą listę? Wynika z niej, że 1 runa Zod wypadnie na np. 96150 run Tir. Oczywiście liczby te mogą ulec zmianie wraz z kolejnymi zmianami w balansie ekonomii gry (na początku 1 runa Zod miała przypadać nawet na 600000 run El!).
A oto wszystkie runy, jakie można spotkać w Diablo II:
Wygląd | Nazwa | Efekt | ||
Broń | Tarcza | Hełm/Zbroja | ||
El | +1 do promienia światła +50 do skuteczności ataku |
+1 do promienia światła +15 do obrony |
+1 do promienia światła +15 do obrony |
|
Eld | +50 do skuteczności ataku przeciw nieumarłym +75% zniszczeń przeciw nieumarłym |
+7% do szansy na blok | -11% spalanie many | |
Tir | +2 do many za każdego zabitego przeciwnika | +2 do many za każdego zabitego przeciwnika | +2 do many za każdego zabitego przeciwnika | |
Nef | Odrzut | +30 do obrony przeciwko pociskom | +30 do obrony przeciwko pociskom | |
Eth | -25 do obrony potworów | +15% regeneracji many | +15% regeneracji many | |
Ith | +9 do maksymalnych obrażeń | 15% zniszczeń przechodzi na manę | 15% zniszczeń przechodzi na manę | |
Tal | +19 obrażeń od trucizny przez 2 sekundy | +30% odporności na truciznę | +30% odporności na truciznę | |
Ral | +5-30 obrażeń od ognia | +30% odporności na ogień | +30% odporności na ogień | |
Ort | +1-50 obrażeń od błyskawic | +30% odporności na błyskawice | +30% odporności na błyskawice | |
Thul | +3-14 obrażeń od zimna czas trwania 3 sekundy |
+30% odporności na zimno | +30% odporności na zimno | |
Amn | 7% wykradanie życia | Atakujący otrzymuje obrażenia – 14 | Atakujący otrzymuje obrażenia – 14 | |
Sol | +9 do minimalnych zniszczeń | obrażenia zmniejszone o 7 | obrażenia zmniejszone o 7 | |
Shae | Zwiększona szybkość ataku (20%) | Zwiększona szansa na blok (20%) | Zwiększona szybkość odzyskiwania równowagi (20%) | |
Dol | 32% szansa na ucieszkę wroga po trafieniu | Odzyskiwanie życia +7 | Odzyskiwanie życia +7 | |
Hel | Wymagania -20% | Wymagania -15% | Wymagania -15% | |
Po | +10 do żywotności | +10 do żywotności | +10 do żywotności | |
Lum | +10 do energii | +10 do energii | +10 do energii | |
Ko | +10 do zręczności | +10 do zręczności | +10 do zręczności | |
Fal | +10 do siły | +10 do siły | +10 do siły | |
Lem | +75% więcej złota od potworów | +50% więcej złota od potworów | +50% więcej złota od potworów | |
Pul | +100 do skuteczności ataku przeciwko demonom +175% zniszczeń przeciwko demonom |
+30% do obrony | +30% do obrony | |
Um | 25% na otwarcie rany | +20% do wszystkich odporności | +10% do wszystkich odporności | |
Mal | Uniemożliwia leczenie się potworom | Zniszczenia od magii zmniejszone o 7 | Zniszczenia od magii zmniejszone o 7 | |
Ist | 30% większa szansa na znalezienie magicznych przedmiotów | 25% większa szansa na znalezienie magicznych przedmiotów | 25% większa szansa na znalezienie magicznych przedmiotów | |
Gul | +20% do skuteczności ataku | +3% do maksymalnej odporności na trucizny | +3% do maksymalnej odporności na trucizny | |
Vex | 7% wykradanie many | +3% do maksymalnej odporności na ogień | +3% do maksymalnej odporności na ogień | |
Ohm | +50% do zniszczeń | +3% do maksymalnej odporności na zimno | +3% do maksymalnej odporności na zimno | |
Lo | 20% szansy na zadanie śmiertelnego ciosu | +3% do maksymalnej odporności na błyskawice | +3% do maksymalnej odporności na błyskawice | |
Sur | 20% szansy że trafienie oślepi cel | +50 do many | +5% do many | |
Ber | 20% szansy na zadanie miażdżącego udeżenia | Obrażenia zmniejszone o 8% | Obrażenia zmniejszone o 8% | |
Jo | Spowalnia potwory o 25% | +50 do życia | +5% do życia | |
Cham | Zamraża potwory na 2 sekundy | Nie można zamrozić | Nie można zamrozić | |
Zod | Niezniszczalny | Niezniszczalny | Niezniszczalny |
Słowa runiczne w Diablo 2
Słowa runiczne są to specjalne kombinacje run, dzięki którym otrzymujemy naprawdę potężne przedmioty. Żeby móc stworzyć przedmiot runiczny, trzeba mieć odpowiednie runy oraz przedmiot z odpowiednią ilością slotów. Dodatkowo runy należy włożyć w odpowiedniej kolejności. To, jak potężny przedmiot powstanie, zależy nie tylko od tego, jakie runy tam damy, ale także od tego jakiego przedmiotu użyjemy. Oto przykład przedmiotu runicznego:
Złoty napis ukazuje nam nazwę tego przedmiotu oraz to, z jakich run został on stworzony. W tym wypadku są to runy: Jo, Ber, El, Um. Bardzo łatwo zauważyć, że wielką literą napisane są początkowe litery każdej runy w nazwie przedmiotu.
A oto znane runiczne słowa:
Nazwa | Wymagania | Właściwości |
Ancient’s Pledge Ral-Ort-Tal |
Tarcza 21 lvl |
+43% odporności na wszystko 10% obrażeń przechodzi na manę +50% do obrony |
Black Thul-Po-Nef |
Pałki/Młoty/Buławy 35 lvl |
+120% Zwiększonych Obrażeń 40% na Miażdżące Uderzenie +200 Skuteczności Ataku 3-14 Obrażeń od Lodu – Czas Zamrożenia 3 sekundy +10 Witalności +19 Obrażeń od Trucizny przez 2 sekundy 15% Zwiększona Szybkość Ataku Obrażenia od Magii zmniejszone o 2 4 Poziom Wybuch Zwłok (12 Ładunków) |
Fury Jo-Gul-Eth |
Broń 65 lvl |
+209% Zwiększonych Obrażeń 40% Zwiększona Szybkość Ataku Uniemożliwia Leczenie się Potworów 66% Otwarcia Ran 33% na Zabójcze Uderzenie Spowalnia Przeciwnika o 25% -25% Obrony Przeciwnika +20% Skuteczności Ataku 6% Wykradania Życia +5 do Szału Bitewnego (Wyłącznie Barbarzyńcy) |
Honor Amn-El-Ith-Tir-Sol |
Broń 27 lvl |
+160% Zwiększonych Obrażeń +250 Skuteczności Ataku +9 Minimalnych Obrażeń +9 Maksymalnych Obrażeń 25% Szans na Zabójcze Uderzenie 7% Wykradania Życia +1 do Wszystkich Umiejętności +2 Mana za Zabitego Potwora +1 do Promienia Światła Odzyskiwanie Życia +10 +10 Siły |
Holy Thunder Eth-Ral-Ort-Tal |
Berła 23 lvl |
7 Poziom Seryjnych Błyskawic (60 Ładunków) -25% Obrony Przeciwnika +60% Zwiększonych Obrażeń +20 Obrażeń od Trucizn przez 1 sekundę +5% Maksymalnej Odporności na Błyskawice +60% Odporności na Błyskawice +21-110 Obrażeń od Błyskawic +5-30 Obrażeń od Ognia 150% Obrażeń przeciwko Nieumarłym |
King’s Grace Amn-Ral-Thul |
Berła/Miecze 23 lvl |
+100% Zwiększonych Obrażeń +150 Skuteczności Ataku +100 Skuteczności Ataku przeciwko Nieumarłym 150% Obrażen przeciwko Nieumarłym +100 Skuteczności Ataku przeciwko Demonom 200% Obrażen przeciwko Demonom 7% Wykradania Życia +3-14 Obrażeń od Zimna przez 3 sekundy +5-30 Obrażeń od Ognia |
Leaf Tir-Ral |
Kule/Laski 19 lvl |
+5-30 Obrażeń od Ognia +2 mana za zabicie przeciwnika +3 do Umiejętności Ognia +33% Odpornoci na Zimno |
Lionheart Hel-Lum-Fal |
Zbroje 41 lvl |
+20% Zwiększonych Obrażeń -15% Wymagań +25 Siły +10 Energii +20 Witalności +15 Zręczności +50 Życia +30% Odporności na Wszystko |
Lore Ort-Sol |
Nakrycia Głowy 27 lvl |
+1 do Wszystkich Umiejętności +2 Mana za Zabitego Potwora Obniża Obrażenia o 7 30% Odporności na Błyskawice +10 Życia +2 do Promienia Światła |
Malice Ith-El-Eth |
Broń 15 lvl |
+33% Zwiększonych Obrażeń +9 do Maksymalnych Obrażeń +50 do Skuteczności Ataku 100% Szans na Otwarcie Ran -100 Obrony Potwora za Uderzeniem Zapobiega Leczeniu się Potworów -25% do Obrony Przeciwnika Drenaż Życia -5 |
Melody Shae-Ko-Nef |
Broń Pociskowa 39 lvl |
+50% Zwiększonych Obrażeń 300% Obrażeń przeciwko Nieumarłym +3 do Umiejętności Posługiwania się Łukami i Kuszami (Wyłącznie Amazonki) +3 do Uderzenia Krytycznego (Wyłącznie Amazonki) +3 do Uniku (Wyłącznie Amazonki) +3 do Spowolnienia Pocisków (Wyłącznie Amazonki) 20% Zwiększona Szybkość Ataku +10 Zręczności Odbicie |
Memory Lum-Po-Sol-Eth |
Laski 37 lvl |
150% Obrażeń przeciwko Nieumarłym +3 do Umiejętności Czarodziejki 33% Szybsze Rzucanie Czarów Maksimum Many Zwiększone o 20% +3 Tarcza Energetyczna (Wyłącznie Czarodziejki) +2 Pole Statyczne (Wyłącznie Czarodziejki) +10 Energii +10 Witalności +9 do Minimalnych Obrażeń -25% Obrony Przeciwnika Obrażenia od Magii Zmniejszone o 7 +50% Zwiększonych Obrażeń |
Nadir Nef-Tir |
Nakrycia Głowy 13 lvl |
13 Poziom Płaszcz Cienii (9 Ładunków) +50% Obrony +2 Mana za Zabitego Potwora -3 do Promienia Światła +30 Obrony przeciw Pociskom +10 Obrony +5 Siły -33% Złota od Potworów |
Radiance Nef-Sol-Ith |
Nakrycia Głowy 27 lvl |
15% Obrażeń Fizycznych przechodzi na Manę +75% Zwiększonych Obrażeń Obrażenia Magiczne obniżone o 3 Obrażenia Fizyczne obniżone o 7 +30 Obrony przeciw Pociskom +33 Many +10 Życia +10 Żywotności +5 do Promienia Światła |
Rhyme Shae-Eth |
Zbroje | Nie można Zamrozić 40% Szybsze Blokowanie 20% Większa Szansa na Blokowanie 15% Szybsze Regenerowanie Many +25% Odporności na Wszystko +25% Szansy na Znaleznie Magicznego Przedmiotu +50% Złota od Potworów |
Silence Dol-Eld-Hel-Ist-Tir-Vex |
Broń 55 lvl |
+200% Zwiększonych Obrażeń +175% Obrażeń Przeciwko Nieumarłym -20% Wymagań 20% Zwiększona Szybkość Ataku +50 Skuteczności Ataku Przeciwko Nieumarłym +2 do Wszystkich Umiejętności +75% do Odporności na Wszystko 20% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi 11% Wykradania Many 25% Szans na Ucieczkę Wroga po Ciosie 33% Szans na Oślepienie Wroga Ciosem +2 do Many za każdego zabitego Potwora 30% Większa Szansa na Znaleznie Magicznego Przedmiotu |
Smoke Nef-Lum |
Zbroje 17 lvl |
6 Poziom Osłabienie (18 Ładunków) 20% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi +1 do Promienia Światła +75% Zwiększonych Obrażeń +50% Odporności na Wszystko +280 Obrony przeciw Pociskom +10 Życia |
Stealth Tal-Eth |
Zbroja 37 lvl |
25% Szybsze Rzucanie Czarów 25% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi 25% Szybsze Bieganie/Chodzenie -3 Obrażeń od Magii +15% Regeneracji Many +30% Odporności na Trucizny +15% do Wytrzymałości +6 Zręczności |
Steel Tir-El |
Broń 13 lvl |
+20% Zwiększonych Obrażeń +3 do Minimalnych Obrażeń +3 do Maksymalnych Obrażeń +50 do Skuteczności Ataku 50% Szans na Otwarcie Ran +1 do Promienia wiatła +2 Mana za Zabitego Potwora 25% Szybszy Atak |
Strength Amn-Tir |
Broń 13 lvl |
+35% Zwiększonych Obrażeń 25% Szans na Miażdżące Uderzenie 7% Wykradania Życia +2 Mana za Zabitego Potwora +10 Żywotności +20 Siły |
Venom Tal-Dol-Mal |
Broń 49 lvl |
+20 Obrażeń od Trucizny przez 1 sekundę 25% Szans na Ucieczkę Wroga po Ciosie Uniemożliwia Leczenie się Potworów Ignoruje Obrońę Przeciwnika 7% Wykradania Many 15 Poziom Eksplozja Trucizny (27 Ładunków) 13 Poziom Trująca Nova (11 Ładunków) 175-312 Obrażeń od Trucizny |
Wealth Lem-Ko-Tir |
Zbroja 43 lvl |
300% Dodatkowego Złota od Potworów 100% Większa Szansa na Zdobycie Magicznych Przedmiotów +2 do Many za Zabicie Każdego Potwora +10 Zręczności |
White Dol-Po |
Różdżka 35 lvl |
25% Szans na Ucieczkę Wroga po Ciosie +10 do Witalności +3 do Czarów Trucizn i Kości (Wyłącznie Nekromanta) +3 do Zbroi z Kości (Wyłącznie Nekromanta) +3 do Włóczni z Kości (Wyłącznie Nekromanta) +3 do Mistrzostwa we Władania Szkieletami (Wyłącznie Nekromanta) Obrażenia od Magii zmniejszone o 4 20% Szybsze Rzucanie Czarów +13 Many |
Zephyr Ort-Eth |
Łuki 21 lvl |
7% Szans na Rzucenie 1 Poziomowego Wiru gdy Uderzony +33% Zwiększonych Obrażeń +1-50 Obrażeń od Błyskawic 25% Szybszy Atak -25% Obrony Przeciwnika 25% Szybsze Bieganie/Chodzenie +25 Obrony +66 Skuteczności Ataku |
Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz