Chciałbym przedstawić Wam projekt systemu RPG SF "Głębia Przestrzeni". Podręcznik jest gotowy w 92%, tak więc nie ma obawy, że coś nie wypali, jak to z autorkami często bywa..
Głębia Przestrzeni to Hard SF dalekiego zasiegu. Oznacza to, że wydarzenia toczą się kilka tysięcy lat w przyszłość (konkretnie około 3 tysięcy), ale jednocześnie, pomimo istnienia obcych i super techniki, nacisk położony jest na realizm. Bohaterowie nie skupiają się na ratowaniu galaktyki
Elementy systemu:
Świat przyszłości, odległej i nieodległej zarazem
- rok 4985 licząc rachubą Starej Ziemi, 1495F. Ludzie rozwinęli się znacznie, szczególnie na polu ekspansji i technologii. Czy na innych też? To już nie jest tak oczywiste. Społeczeństwa bardzo się różnią od dzisiejszych w jednych rzeczach, w innych są podobne. Gracz zdecyduje jaką drogą podąży.
Rozbudowana postać gracza
- osiem atrybutów, ponad dwadzieścia umiejętności, wiele parametrów określających psychologię postaci, zasoby, znajomości, przynależności i inne, w tym 13 profili będących odzwierciedleniem tego, czym postać się zajmuje.
Nacisk na odgrywanie ról
- RPG to odgrywanie roli. Tworząc rozbudowane uniwersum dla graczy, mechanikę premiującą inwencję, dajemy szansę na wykazanie się w tej sferze.
Szczegółowe opisy społeczeństw ludzkich i Obcych
- tysiące planet zamieszkanych przez ludzi i Obcych, wielkie społeczne struktury jak Federacja, mniejsze i niezależne zrzeszające przedstawicieli jednej rasy, lub wielu, nacje przyjazne, neutralne i wrogie.. Wszystko to w ciągłej interakcji ze sobą, czyni Kosmos dynamicznym miejscem, gdzie dzieje się bardzo wiele.
Zdolności ESP
- niektórzy ludzie (i nie tylko) posiadają nietypowe zdolności paranormalne, mogą wykorzystywać je dla dobra ogółu, swojego, zarówno samodzielnie jak i w wielu organizacjach jak Korpus ESP czy Kaston Syriuszowy.
Realistyczna eksploracja kosmosu
- międzygwiezdne skoki hiperprzestrzenne, podróże konwencjonalne z wykorzystaniem różnych sposobów lotu, dylatacja czasu, dbanie o stan techniczny sprzętu i paliwo.
Bogate listy różnego rodzaju sprzętu technicznego
- setki najróżniejszych urządzeń, zarówno podręcznych jak sondy molekularne, medboty, czy miecze molekularne, jak też do statków kosmicznych: tarcze ochronne, skanery promieniowania Hawkinga, hibernatory czy analizatory transprzestrzenne.
Mnóstwo statków kosmicznych z szerokimi możliwościami modyfikacji i rozbudowy
- statki militarne, transportowe, turystyczne i inne, wiele klas jak fregaty czy krążowniki, każdy z różnymi parametrami jak punkty montażowe urządzeń, rodzaje powłoki i pancerza, uzbrojeniem i przeznaczeniem. Do tego specjalny system zarządzania energią i uszkodzeniami.
Wielka Galaktyka, która czeka na zdobycie
- zbadano do tej pory niewielki obszar Kosmosu, kilkanaście tysięcy lat świetlnych średnicy, reszta, być może kryjąca masę tajemnic, wciąż kusi by ją zdobyć.
Unikalna sieć transprzestrzenna "Extensivity"
- połączenie sieci komputerowej tradycyjnej oraz rzeczywistości transprzestrzennej znajdującej się w naszym otoczeniu, daje to unikalne możliwości składowania wiedzy i korzystania z niej.
Więcej na stronie:
www.glebiaprzestrzeni.pl
Będę na Pyrkonie w Poznaniu, 26-27 marca, prowadził prezentację! Będzie także możliwość zagrać
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zapraszam serdecznie!