Ja bym nie patrzyła na to, jakimi się rodzimy, bo rodzimy się łysi, mali i z cechami i umiejętnościami bliskimi lub równymi zeru, ot co. I co, zagrasz takim oseskiem? Ilość rzeczy determinowanych przez geny to ciągły spór uczonych, ale większość jednak zależy od wychowania, środowiska i jakiegoś rozwoju życiowego każdej postaci, zwłaszcza że bywa, że żyje ona ponad sto lat w momencie rozpoczęcia gry. Czy ktoś jest chuderlawy i ma niebieskie oczy, zależy od kości, ale czy to od razu oznacza, że jest słaby, albo że ma mądre spojrzenie? Nie.
Nie lubię być niewolniczką kości. Rzucanie bywa bardzo fajne, ale jestem chyba za dużą indywidualistką, żeby pozostawić im budowanie wizji moich postaci. Jedynie "dorzucam" rzeczy, które pozostawiam losowi. Może gdyby tworzenie postaci mi się znudziło, losowałabym kolejne. Na ogół jednak ma się zbyt wiele fajnych pomysłów, żeby je porzucać i zdać się na przypadkowe cyferki.
Losowe tworzenie Postaci
-
- Marynarz
- Posty: 249
- Rejestracja: niedziela, 18 czerwca 2006, 20:16
- Numer GG: 2956891
- Lokalizacja: Celestrin
- Kontakt:
- Solarius Scorch
- Bosman
- Posty: 1859
- Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
- Numer GG: 0
- Skype: solar_scorch
- Lokalizacja: Cyprysowe Źródła
Sądze, że Nasirowi nie chodziło nawet o geny jako takie, raczej o ogólne ograniczenia wynikające z samej naszej tożsamości - to, że urodziliśmy się w Polsce a nie w Forgotten Realms, albo że nie mamy skrzydeł, albo że jesteśmy określonej płci. Takie sprawy nie podlegają socjalizacji, niestety...Lea pisze:Ja bym nie patrzyła na to, jakimi się rodzimy, bo rodzimy się łysi, mali i z cechami i umiejętnościami bliskimi lub równymi zeru, ot co. I co, zagrasz takim oseskiem? Ilość rzeczy determinowanych przez geny to ciągły spór uczonych, ale większość jednak zależy od wychowania, środowiska i jakiegoś rozwoju życiowego każdej postaci, zwłaszcza że bywa, że żyje ona ponad sto lat w momencie rozpoczęcia gry. Czy ktoś jest chuderlawy i ma niebieskie oczy, zależy od kości, ale czy to od razu oznacza, że jest słaby, albo że ma mądre spojrzenie? Nie.
Cóż, nikt nie twierdzi, że mamy tu do czynienia jedynie z sytuacjami skrajnymi. Jak najbardziej można łączyć ze sobą obie metody, samemu wybierając, na co rzucamy a na co nie!Lea pisze:Nie lubię być niewolniczką kości. Rzucanie bywa bardzo fajne, ale jestem chyba za dużą indywidualistką, żeby pozostawić im budowanie wizji moich postaci. Jedynie "dorzucam" rzeczy, które pozostawiam losowi. Może gdyby tworzenie postaci mi się znudziło, losowałabym kolejne. Na ogół jednak ma się zbyt wiele fajnych pomysłów, żeby je porzucać i zdać się na przypadkowe cyferki.
Ja na przykład, przyznaję, nie miewam raczej fajnych pomysłów na postacie - dlatego na ogół wolę się zdać na kości, żeby na ich podstawie stworzyć coś ciekawego.
-
- Pomywacz
- Posty: 45
- Rejestracja: czwartek, 17 maja 2007, 09:27
jeden człowiek ma zapisane w genach, że będzie wysoki i postawny, drugi, że będzie niski i chudy. I tak się stanie - w wieku 20lat jeden będzie miał 2m wzrostu i 100kg wagi, drugi 1,60m i 50kg. Oczywiste jest, że większy będzie miał więcej siły wyjściowej (ten mniejszy może uprawiać kulturystykę, opanować sztuki walki, ale ZAWSZE będzie słabszy niż ten większy, gdyby robił dokładnie te same czynności). Ot, zwykły, ślepy los.Solarius Scorch pisze:Sądze, że Nasirowi nie chodziło nawet o geny jako takie, raczej o ogólne ograniczenia wynikające z samej naszej tożsamości - to, że urodziliśmy się w Polsce a nie w Forgotten Realms, albo że nie mamy skrzydeł, albo że jesteśmy określonej płci. Takie sprawy nie podlegają socjalizacji, niestety...Lea pisze:Ja bym nie patrzyła na to, jakimi się rodzimy, bo rodzimy się łysi, mali i z cechami i umiejętnościami bliskimi lub równymi zeru, ot co. I co, zagrasz takim oseskiem? Ilość rzeczy determinowanych przez geny to ciągły spór uczonych, ale większość jednak zależy od wychowania, środowiska i jakiegoś rozwoju życiowego każdej postaci, zwłaszcza że bywa, że żyje ona ponad sto lat w momencie rozpoczęcia gry. Czy ktoś jest chuderlawy i ma niebieskie oczy, zależy od kości, ale czy to od razu oznacza, że jest słaby, albo że ma mądre spojrzenie? Nie.
Tak samo jeden będzie mądrzejszy, drugi głupszy - inteligencja wyjściowa, jeden będzie miał uzdolnienia techniczne, inny sportowe, jeszcze inny kulturalne, a jeszcze inny będzie miał to wszystko naraz. Takich rzeczy nie wybieramy, nasze predyspozycje i cechy fizyczne zakodowane w genach. My jedynie możemy nasze cechy rozwijać według naszego uznania.
i właśnie takie urealnienie rozgrywki ma na celu rzut kośćmi na dzień dobry.
ناصر
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud
-
- Bombardier
- Posty: 650
- Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2006, 20:44
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Hmmm
Taki rzut to strzał w kolano. "Urodziłeś się z Downem - graj teraz z tym przez najbliższy rok!" Chyba nie o to chodzi. Całkowicie losowe postacie są dobre tylko na jednostrzałówki.
Jest to urealnienie czysto urojone. Brakiem realizmu byłoby gdyby na świecie istnieli tylko tacy a tacy ludzie. To że akurat BG są w grupie tych lepszych nie nagina w żaden sposób moim zdaniem realności świata.właśnie takie urealnienie rozgrywki ma na celu rzut kośćmi na dzień dobry.
Taki rzut to strzał w kolano. "Urodziłeś się z Downem - graj teraz z tym przez najbliższy rok!" Chyba nie o to chodzi. Całkowicie losowe postacie są dobre tylko na jednostrzałówki.
-
- Pomywacz
- Posty: 45
- Rejestracja: czwartek, 17 maja 2007, 09:27
przecież nie namawiam do tworzenia postaci przy pomocy kości, bądź wg własnego uznania. Ja tylko próbuję logicznie uzasadnić rzuty kośćmi przy kreacji postaci. RPG ma być przede wszystkim rozrywką po ciężkim tygodniu. Wszystko zależy, co większą przyjemność nam sprawia - czy odtwarzanie losowego bohatera, czy mozolnie wykreowanego.
Jak pisałem wcześniej - osobiście wolę mieć wpływ na tworzenie bohatera i niczego nie pozostawiam losowi. Ale to tylko moje osobiste preferencje.
Jak pisałem wcześniej - osobiście wolę mieć wpływ na tworzenie bohatera i niczego nie pozostawiam losowi. Ale to tylko moje osobiste preferencje.
ناصر
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud