Tu poruszyłeś kolejną rzecz związaną z broniami w naszym systemie. W post apokaliptycznym świecie ceny ubrojenia powinny być niskie/ustatkowane/duże? Dodam, że amunicja jak i bronie w naszym świecie są produkowane przez pewną organizację. Na dodatek broń palna jest tam dosyć popularna - chyba każdy mieszkaniec ma w zaciszu domowym jakiś pistolecik. Więc moim zdaniem ceny powinny być albo normalne, albo niskie - w każdym bądź razie wygórowane odpadają.
hmm nieźle z taka ogólnodostepnością broni
ceny broni palnej powinny byc raczej wyższe ( wszak są wynikiem działania popytu a ten znacznie przewyższa podaż

)
jesli broń ma byc popularna to nie obejdzie sie bez znacznego nasycenia bronią pochodzenia cywilnego dlatego popularne i w miare dostępne powinny byc karabinki i pistolety sportowe ( a jest to broń dośc groźna w stanach sporo pistoletów do samoobrony było robionych w tym kalibrze ) strzelby myśliwskie (zwłaszcza łamane) , sztucery , pistolety sygnalizacyjne ( w tym z wkładkami zmieniającymi kaliber ) broń własnej roboty ( kusze etc )
do tego pistolety i rewolwery cywilne
no i najwieksza rzadkosc czyli broń automatyczna pochodzenia wojskowego spotykane rzadko ( a własciciele zazwyczaj niechętnie by się z tym rozstawali )
oczywiśie gracze uwielbiają brzdęk fontann łusek ale chyba zainteresowała by ich sytuacja w której mieli by walczy z przeciwnikiem korzystając z łamanej strzelby, rewolweru i jednostrzałowego karabinu
Przyznaję rację... nie widzę sensu robienia dużej ilości pistoletów (czy jakiejkolwiek innej broni). Szczególnie, gdy wygląda to tak: tabelka (nazwy pistoletów, jaka amunicja, magazynek i bodajże - ale nie na pewno - zasięg) - bo tak wygląda nasz spis broni... osobiście wolałbym, gdyby było - przypuśćmy - 14 pistoletów, ale z poszerzeniem informacji o nich.
hmm a ja bym podszedł inaczej:
w ramach pistoletów strzelających nabojem 9x19 Parabellum tak naprawde nie ma róznic w zasiegu czy własiwości balistycznych
z punktu widzenia RPG broń strzelająca jednym kalibrem różni się więc pojemnośią magazynka i niezawodnośią ( a także dostępnoscia )
gdyby mechanike ( w sensie systemu nie konstrukcji

) broni oprzec na amunicji otrzymujemy system do którego banalnie łatwo wprowadzic dowolna broń zaleznie od tego co gracz sobie zażyczy ( i od chęi współpracy ze strony MG )
i nie ważne czy ktoś chce Vektora CP-1 czy Waltera P-38 wystarczy sięgnąc do google albo leksykonu broni sprawdzic pojemnośc magazynka i opinie o niezawodności wprowadzic modyfikator i wio! ( dochodzi kwestia celności i skupienia ale w przypadku broni krótkiej istotnych różnic nie będzie )
i podobnie z innymi kalibrami tyle że przy broni długiej wprowadzic modyfikatory w zaleznosi od długości lufy ( np Steyr AUG ma szybkowymienne lufy standard, krótka [subkarabinkowa] i długą z dwunogiem którym nada by mozna modyfikatory do celności np 0, -1, +2 ) co tyczyło by sie także robionych przez graczy obrzynów ( bo nie ma to jak oberżnieta dwururka na bliski dystans [każdy kto grał w DOOM 2 wam to powie ] )
swoją droga teoretyczne dyskusje o mechanice zawsze powodują straszną komplikacje jakby tu zacząc wyjaśniac zasady chińczyka to to by się potwornire skomplikowane wydawało
Broń jest ciężka - minusy do strzelania
to zależy

bronią automatyczną mniej rzuca przy serii
Nawet wpadłem na pomysł, aby wprowadzić stan danej broni -uszkodzona/normalna - ale nie sądzę, by ktoś chciałby się w to bawić.
a to fajna opcja tyle że może w inny sposób np czystośc broni bo ta ma duży wpływ na niezawodnośc
hmm ja się zastanawiam nad wprowadzeniem pojęcia znajomosc posiadanej broni majaca wpływ na utrzymanie w stanie używalności a także na wypadki ( zdarzają sie przypadki że żołnierze którzy byli szkoleni na broni innego typu niż dostają w jednostce liniowej w trakcie walki nie moga znaleź bezpiecznika broni [ w wietnamie po wprowadzeniu M16 wydano instrukcje w formie... komiksu z podtekstem [lekkim niczym niemiecki humor ] erotycznym )