Początkujący M:tG
-
- Tawerniak
- Posty: 2122
- Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
- Numer GG: 5438992
- Lokalizacja: Mroczna Wieża
- Kontakt:
-
- Marynarz
- Posty: 239
- Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 14:37
- Lokalizacja: Za( ! )pie
-
- Marynarz
- Posty: 239
- Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 14:37
- Lokalizacja: Za( ! )pie
-
- Tawerniak
- Posty: 2122
- Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
- Numer GG: 5438992
- Lokalizacja: Mroczna Wieża
- Kontakt:
-
- Tawerniana Wiewiórka
- Posty: 2008
- Rejestracja: poniedziałek, 23 sierpnia 2004, 15:54
- Numer GG: 1087314
- Lokalizacja: dziupla ^^
- Kontakt:
(nie chciałam zakładać nowego wątku, więc będzie tutaj)
Mam pytanie, tylko nie obśmiejcie mnie za bardzo ;)
Moja talia do Magica przyszła pocztą wczoraj, a że nie grałam od ponad 3 lat (nie licząc kilku rozegranych partii z Ashtherem jakiś miesiąc temu), nie bardzo się orientuję, czy ona nadaje się do grania...
Niżej spis, proszę o komentarze :) Uprzedzam, że to jest takie byle jakie coś, co służyło do grania towarzyskiego ze znajomymi.
krity (22)
Knight Errant x2
Wild Griffin x2
Gustloak Harrier x1
Dive Bomber x1
Thermal Glider x1
Spirit en-Kor x1
Daru Healer x3
Soul Charmer x2
Mystic Visionary x1
Benalish Trapper x1
Honorable Scout x1
Daru Lancer x1
Standing Troops x1
Tireless Tribe x1
Pious Warrior x1
Crude Rampart x2
instanty (3)
Aura Blast x1
Renewed Faith x1
Death Ward x1
sorcery (7)
Sacred Nectar x2
Vengeance x2
Divine Light x2
Breath of Life x1
enchantmenty (3)
Seal of Cleansing x2
Kismet x1
enchant krity (6)
Pacifism x1
Muzzle x2
Inviolability x1
Samite Blessing x1
Brilliant Halo x1
landy (19)
wszystkie białe podstawowe, nic specjalnego niestety nie mam...
Mam pytanie, tylko nie obśmiejcie mnie za bardzo ;)
Moja talia do Magica przyszła pocztą wczoraj, a że nie grałam od ponad 3 lat (nie licząc kilku rozegranych partii z Ashtherem jakiś miesiąc temu), nie bardzo się orientuję, czy ona nadaje się do grania...
Niżej spis, proszę o komentarze :) Uprzedzam, że to jest takie byle jakie coś, co służyło do grania towarzyskiego ze znajomymi.
krity (22)
Knight Errant x2
Wild Griffin x2
Gustloak Harrier x1
Dive Bomber x1
Thermal Glider x1
Spirit en-Kor x1
Daru Healer x3
Soul Charmer x2
Mystic Visionary x1
Benalish Trapper x1
Honorable Scout x1
Daru Lancer x1
Standing Troops x1
Tireless Tribe x1
Pious Warrior x1
Crude Rampart x2
instanty (3)
Aura Blast x1
Renewed Faith x1
Death Ward x1
sorcery (7)
Sacred Nectar x2
Vengeance x2
Divine Light x2
Breath of Life x1
enchantmenty (3)
Seal of Cleansing x2
Kismet x1
enchant krity (6)
Pacifism x1
Muzzle x2
Inviolability x1
Samite Blessing x1
Brilliant Halo x1
landy (19)
wszystkie białe podstawowe, nic specjalnego niestety nie mam...
Sblam! | "Orły są duże i tupią"
-
- Tawerniak
- Posty: 2122
- Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
- Numer GG: 5438992
- Lokalizacja: Mroczna Wieża
- Kontakt:
Jeśli talia ma być do gry towarzyskiej, to jest w porządku (no, może poza tym iż masz za dużą ilosć pojedynczych kart; postaraj się pomyśleć które z nich pomagają ci zwyciężać i zwiększ ich ilość do 3-4 sztuk). Choć osobiście dodałbym jakiś drugi kolor - daje to większą elastyczność. Polecam czarny, ze względu na bardzo dobre czary do niszczenia stworzeń przeciwnika, co jest przydatne w taliach naporowych.
Z kolei jeśli masz zamiar wygrywać, postaraj się o coś porządniejszego, np. w miarę tani deck Dragonstorm Combo, który ma szansę sycić w nowym, porotacyjnym standardzie.
Z kolei jeśli masz zamiar wygrywać, postaraj się o coś porządniejszego, np. w miarę tani deck Dragonstorm Combo, który ma szansę sycić w nowym, porotacyjnym standardzie.
-
- Tawerniana Wiewiórka
- Posty: 2008
- Rejestracja: poniedziałek, 23 sierpnia 2004, 15:54
- Numer GG: 1087314
- Lokalizacja: dziupla ^^
- Kontakt:
Ok, dzięki. Cała biała talia mi się podoba, ale spróbuję coś dwukolorowego sklecić. Mam jeszcze masę zielonych i czerwonych kart, może coś z tego będzie :)
Sblam! | "Orły są duże i tupią"
-
- Pomywacz
- Posty: 29
- Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 14:31
Witam,
jesteś początkującym (napalonym ) graczem M:TG i mam duuużo pytań. Proszę o odpowiedź, wyrozumiałość i cierpliwość
1. Jeśli karta znajduje się w "poczekalni ", tzn zaraz po przywołaniu, jeszcze nie może atakować, ale już bronić, to czy można używać zdolności aktywowanych??
2. Na czym polega vigilance, że tzn czujność, to się domyślam Nie jestem pewien, ale czy jest to swojego rodzaju odporność przed first strike??
3. Przypadek (karta Absolver Thrull):
Co oznacza w tym przypadku termin haunt (i jak to działa) oraz kiedy destroy target enchantment, to czy koniecznie trzeba wyznaczyć zaklęcie?? (np. kiedy w grze są tylko moje ofensywne zaklęcia, to czy mam się pozbawić swojego??
4. Jeśli dany stwór posiada ochronę przed określonym kolorem, to czy postać (tego koloru) może użyć względem niego zdolności aktywowanej (dokładnie chodzi o zatapowanie stwora - wykluczenie go z obrony)??
Oraz jeśli taki stwór posiada ochronę przed białym kolorem, to czy mogę rzucić na niego czar biało-czerwony (jak karta Lightning Helix)??
5. Karta Surging Sentinels: czy muszę wykonać Ripple 4, kiedy przywołuję tą postać (czy mogę tego nie robić?)??
6. Karta Bloodfire Kavu: Jeśli ją poświęcę, to czy po dwa obrażenia dostaną tylko stwory przeciwnika, czy wszystkie w moje również??
7. W jaki sposób działa counter target creature spell??
8. Karta Kjeldoran Javelineer: deals damage to target attacking or blocking creature equal to the number of age counters on Kjeldoran Javelineer. Jak to działa??
9. Rare Sunforger(artefakt): rozumiem od razu wyposażam nim kreaturę?? I kiedy mogę używać zdolności Unnatach Sunforger?? I co oznacza na końcu Equip (3)
10. Karta Citadel of Pain: jeśli rzucę ten czar, to czy ja również otrzymuję obrażenia pod koniec tury, kiedy mam niezatapowanie lądy??
Gram talią Charge of The Boros (zmodyfikowaną).
Dzięki za odpowiedź.
jesteś początkującym (napalonym ) graczem M:TG i mam duuużo pytań. Proszę o odpowiedź, wyrozumiałość i cierpliwość
1. Jeśli karta znajduje się w "poczekalni ", tzn zaraz po przywołaniu, jeszcze nie może atakować, ale już bronić, to czy można używać zdolności aktywowanych??
2. Na czym polega vigilance, że tzn czujność, to się domyślam Nie jestem pewien, ale czy jest to swojego rodzaju odporność przed first strike??
3. Przypadek (karta Absolver Thrull):
Kod: Zaznacz cały
Haunt (When this card is put into a graveyard from play, remove it from the game haunting target creature.)
When Absolver Thrull comes into play or the creature it haunts is put into a graveyard, destroy target enchantment.
4. Jeśli dany stwór posiada ochronę przed określonym kolorem, to czy postać (tego koloru) może użyć względem niego zdolności aktywowanej (dokładnie chodzi o zatapowanie stwora - wykluczenie go z obrony)??
Oraz jeśli taki stwór posiada ochronę przed białym kolorem, to czy mogę rzucić na niego czar biało-czerwony (jak karta Lightning Helix)??
5. Karta Surging Sentinels: czy muszę wykonać Ripple 4, kiedy przywołuję tą postać (czy mogę tego nie robić?)??
6. Karta Bloodfire Kavu: Jeśli ją poświęcę, to czy po dwa obrażenia dostaną tylko stwory przeciwnika, czy wszystkie w moje również??
7. W jaki sposób działa counter target creature spell??
8. Karta Kjeldoran Javelineer: deals damage to target attacking or blocking creature equal to the number of age counters on Kjeldoran Javelineer. Jak to działa??
9. Rare Sunforger(artefakt): rozumiem od razu wyposażam nim kreaturę?? I kiedy mogę używać zdolności Unnatach Sunforger?? I co oznacza na końcu Equip (3)
10. Karta Citadel of Pain: jeśli rzucę ten czar, to czy ja również otrzymuję obrażenia pod koniec tury, kiedy mam niezatapowanie lądy??
Gram talią Charge of The Boros (zmodyfikowaną).
Dzięki za odpowiedź.
-
- Tawerniak
- Posty: 2122
- Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
- Numer GG: 5438992
- Lokalizacja: Mroczna Wieża
- Kontakt:
Ad.1. Gdy stwór ma summoning sickness możesz używać activated abilities pod warunkiem, że kosztem nie jest tapnięcie krity.
Ad.2. Stwór z Vigilance nie tapuje się przy ataku. To nie jest odpowiedź na first strike.
Ad.3. Haunt - Jeśli stwór z Hauntem spada na cmentarz z gry, usuń go poza grę hauntując wybranego stwora.
Destroy target enchantment oznacza iż MUSISZ zniszczyć Enchantment, nawet gdy tylko ty masz takowy na stole.
Ad.4. W obu przypadkach nie możesz tak zagrać.
Ad.5. Nie musisz.
Ad.6. Twoje również.
Ad.7. Działa to w ten sposób, że gdy zagrywana jest kreatura możesz ją skontrować (tzn. spadnie ona na cmentarz).
Ad.8. Kjeldoran Javelineer zadają tyle obrażeń w wybranego atakującego lub blokującego stwora, ile jest na nich znaczników wieku (age counters).
Ad.9. W Sunforgera stwora wyposażasz dopiero po zapłaceniu kosztu Equip. Drugiej umiejętności możesz użyć w dowolnym momencie, o ile zaequipowałeś Sunforgera jakiejś kricie.
Ad.10. Tak.
Ad.2. Stwór z Vigilance nie tapuje się przy ataku. To nie jest odpowiedź na first strike.
Ad.3. Haunt - Jeśli stwór z Hauntem spada na cmentarz z gry, usuń go poza grę hauntując wybranego stwora.
Destroy target enchantment oznacza iż MUSISZ zniszczyć Enchantment, nawet gdy tylko ty masz takowy na stole.
Ad.4. W obu przypadkach nie możesz tak zagrać.
Ad.5. Nie musisz.
Ad.6. Twoje również.
Ad.7. Działa to w ten sposób, że gdy zagrywana jest kreatura możesz ją skontrować (tzn. spadnie ona na cmentarz).
Ad.8. Kjeldoran Javelineer zadają tyle obrażeń w wybranego atakującego lub blokującego stwora, ile jest na nich znaczników wieku (age counters).
Ad.9. W Sunforgera stwora wyposażasz dopiero po zapłaceniu kosztu Equip. Drugiej umiejętności możesz użyć w dowolnym momencie, o ile zaequipowałeś Sunforgera jakiejś kricie.
Ad.10. Tak.
-
- Pomywacz
- Posty: 29
- Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 14:31
Ra-V wielkie dzięki
1. Ale co to jest znacznik wieku??
2. Odnośnie pkt.3 dokładnie chodzi mi o kartę Absolver Thrull (opis karty w okenku w poprzednim poście) - po prostu mi wytłumacz działanie hauntu na przykładzie tej karty. I co to znaczy (i czym się objawia, oraz kiedy ), że ten krit hauntuje wybranego stwora.
3. I kolejna prośba - wytłumacz mi działanie karty Cry of Contrition (też chodzi o ten haunt ).
4. Karta Wojek Siren - gdy jej użyję, wszystkie stwory np. białego koloru dostają bonus (przeciwnika również??), a czy stwory multikolorowe (biało-czerwone w tym wypadku) również otrzymują ten bonus??
1. Ale co to jest znacznik wieku??
2. Odnośnie pkt.3 dokładnie chodzi mi o kartę Absolver Thrull (opis karty w okenku w poprzednim poście) - po prostu mi wytłumacz działanie hauntu na przykładzie tej karty. I co to znaczy (i czym się objawia, oraz kiedy ), że ten krit hauntuje wybranego stwora.
3. I kolejna prośba - wytłumacz mi działanie karty Cry of Contrition (też chodzi o ten haunt ).
4. Karta Wojek Siren - gdy jej użyję, wszystkie stwory np. białego koloru dostają bonus (przeciwnika również??), a czy stwory multikolorowe (biało-czerwone w tym wypadku) również otrzymują ten bonus??
-
- Tawerniak
- Posty: 2122
- Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
- Numer GG: 5438992
- Lokalizacja: Mroczna Wieża
- Kontakt:
Ad.1. Age counter. W tym wypadku jest powiązany z umiejętnością:
Sam Haunt uaktywnia się, gdy Absolver Thrull schodzi na cmentarz. Wtedy możesz wybrać stwora w grze. Gdy ta wybrana krita spadnie na cmentarz, odpala się efekt "stwór, którego hauntuje schodzi na cmentarz" i również musisz zniszczyć enchantment.
Ad.3.
Ad.2. Kiedy Absolver Thrull wchodzi do gry, albo stwór, którego hauntuje schodzi na cmentarz, musisz zniszczyć wybrany enchantment.Cumulative upkeep <koszt> (Na początku twojego upkeepu zapłać <koszt> i połóż na tym pernamencie znacznik wieku (to właśnie ten age counter). Jeśli nie możesz zapłacić kosztu, poświęć ten pernament.
Sam Haunt uaktywnia się, gdy Absolver Thrull schodzi na cmentarz. Wtedy możesz wybrać stwora w grze. Gdy ta wybrana krita spadnie na cmentarz, odpala się efekt "stwór, którego hauntuje schodzi na cmentarz" i również musisz zniszczyć enchantment.
Ad.3.
Ad.4. Zarówno stowry multikolorowe zawierające kolor biały, jak i białe stwory przeciwnika dostaną bonus.Cry of Contrition
Wybrany gracz wyrzuca kartę z ręki.
Haunt (Gdy ten czar spadnie na cmentarz po jego rozpatrzeniu, usuń go poza grę i wybierz stwora, którego ma zahauntować.)
Gdy stwór, którego hauntuje Cry of Contrition schodzi na cmentarz, wybrany przez ciebie gracz wyrzuca kartę z ręki.
-
- Pomywacz
- Posty: 29
- Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 14:31
Przepraszam za pisanie posta pod postem (robie to w celu żeby odświeżyć temat - znów mam problem )
1. Dotyczy on karty Sunforger. Czy mogę wyposażyć nią stwora w dowolnym czasie (tj. bym zagrywał instanta)?? I czy aktywując jej umiejętność mogę wybrać z biblioteki instant biało-czerwony(np. Lightning Helix)?? Oczywiście rozumiem, że aktywuję tą umiejętność tj. instant - jeśli nie, wyprowadź mnie z błędu.
2. Czy artefaktu Terrarion mogę użyć tj. instant czy tylko w mojej turze??
3. Czy mogę aktywować umiejętność karty Gruul War Plow tj. instant??
4. Na Kjeldoran Javelineera mogę zużyć 4 many i wtedy zada 4+1 obrażeń?? Czy jak wygląda ten znacznik wieku, bo nie czaję co to jest
1. Dotyczy on karty Sunforger. Czy mogę wyposażyć nią stwora w dowolnym czasie (tj. bym zagrywał instanta)?? I czy aktywując jej umiejętność mogę wybrać z biblioteki instant biało-czerwony(np. Lightning Helix)?? Oczywiście rozumiem, że aktywuję tą umiejętność tj. instant - jeśli nie, wyprowadź mnie z błędu.
2. Czy artefaktu Terrarion mogę użyć tj. instant czy tylko w mojej turze??
3. Czy mogę aktywować umiejętność karty Gruul War Plow tj. instant??
4. Na Kjeldoran Javelineera mogę zużyć 4 many i wtedy zada 4+1 obrażeń?? Czy jak wygląda ten znacznik wieku, bo nie czaję co to jest
-
- Tawerniak
- Posty: 2122
- Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
- Numer GG: 5438992
- Lokalizacja: Mroczna Wieża
- Kontakt:
Ad.1. Equip zawsze działa jak sorcery, attach i unattach jako instanty. Korzystając z umijętności Sunforgera możesz wyszukać każdy czar, w którego koszcie znajdziesz białą lub czerwoną manę (czyli czerwono-niebieski również, gdyż on jest i czerwony, i niebieski).
Ad.2. Umiejętności Terrariona możesz użyć tak jak instanta.
Ad.3. Tak.
Ad.4.
Ad.2. Umiejętności Terrariona możesz użyć tak jak instanta.
Ad.3. Tak.
Ad.4.
Kjeldoran Javelineer
Cumulative Upkeep - (Na początku twojego upkeepu połóż age counter (znacznik wieku) na tym pernamecie, a następnie poświęć go, chyba że zapłacisz jego koszt cumulative upkeep* za każdy age counter na nim.)
: Kjeldoran Javelineer zadaje tyle obrażeń we wskazaną atakującą lub blokującą kreaturę, ile ma na sobie age counterów.
*)W tym wypadku jest to .
-
- Pomywacz
- Posty: 29
- Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 14:31
-
- Tawerniak
- Posty: 2122
- Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
- Numer GG: 5438992
- Lokalizacja: Mroczna Wieża
- Kontakt:
Po wyznaczeniu zarówno atakujących, jak i blokujących (tzn. w fazie rozdzielania obrażeń) możesz dodać do stosu umiejętność Bloodfire Dwarf'a. Wszystkim stworom bez latania przydzielony zostanie dodatkowy 1 damage, a obrażenia zadawane przez kritę blokującą normalnie pójdą w Dwarfa - nim ten zejdzie na grave.