Początkujący M:tG

Kącik poświęcony znanej i popularnej grze karcianej.
ODPOWIEDZ
axcel
Szczur Lądowy
Posty: 14
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2005, 15:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: axcel »

Trixtian pisze:
Asthner pisze: Przypadek pierwszy:
Na stole znajdują się moje Humuility, przeciwnika Glorious Anthem i jego krit 2/2 mający na sobie jeszcze counter +1/+1. Przeciwnik rzuca w niego Giant Growth. Jakie będzie p/t stwora i dlaczego?
Zgadzam się z Ra-V że krita będzie miała 5/5 jako że Humilicy pozbawia wszystkie kryty zdolności i zamienia je w kryty 1/1 tak więc kryta przeciwnika zmienia się w 1/1 ale na stole jest Glorious Anthem który daje jego wszystkim krytom +1/+1, i jego kryta wzrasta do 2/2, a z dodatkiem instanta Giant Growth dostaje na tę turę +3/+3. Podsumując kryta będzie mieć 5\5. Humilicy działa tylko na Kreatury a nie na czary.
Mamy tu do czynienia z kilkoma continuous effectami dotyczącymi p/t. Będą one działały następująco:
- Na layerze 6b mamy Humility i Giant Growth. Idąc w timestamp order, najpierw zadziała Humility, robiąc ze stwora 1/1, potem Growth - mamy 4/4.
- Na 6c zostanie uwzglądeniony counter +1/+1, robiąc go 5/5
- Na 6d natomiast będzie wzięta pod uwagę dająca +1/+1 Antena, czyli mamy 6/6.

Coś w tym stylu ;P
Epyon
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 2122
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
Numer GG: 5438992
Lokalizacja: Mroczna Wieża
Kontakt:

Post autor: Epyon »

To jest tak mądre, że wierzę bez dociekiwania ;P
Obrazek
axcel
Szczur Lądowy
Posty: 14
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2005, 15:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: axcel »

Comprehensive Rules, chyba sekcja 418.5 - nie chce mi się sprawdzać, z pamięci numer;)

Nie! Wcale nie znam całych CompRulesów... Po prostu pisałam o tym ostatnio do Wizardów i mi to było potrzebne, a liczby jakoś mi się same zapamiętują...

Znasz całe, znasz całe. Nie na pamięć, ale znasz. ;p
Asthner
Tawerniany Bard
Tawerniany Bard
Posty: 544
Rejestracja: piątek, 13 sierpnia 2004, 22:06
Numer GG: 4825300
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Asthner »

Oż. Na śmierć zapomniałem o tym wątku. Sorry za nie danie odpowiedzi na pozostałe problemy. ;p Ale skoro już jest tu axcel... Rozwiejesz pozostałem wątpliwości, Hirielglin? ;)
Peace was a lie, there was only passion. It gave me power, too much power to comprehend. Thus no victory was possible - only void remained. Yet my chains are broken and through the Force I'm free.
There is something to be learnt about irony here.
axcel
Szczur Lądowy
Posty: 14
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2005, 15:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: axcel »

Jasne, rozwieję;)

ad 1. Chyba dotychczasowy komentarz wystarczy?;)

ad 2. Ability reagujące na schodzenie z gry (tu: pójście na grave) triggerują de facto ZANIM to nastąpi, a zatem kiedy i landy, i Sacred Ground będą w grze. A skoro tak, to ability Grounda zdąży zatriggerować i landy wrócą.

ad 3. Zdolność "comes into play" nie zadziała, bo kiedy Shapeshifter ją otrzyma, już jest w grze od jakiegoś czasu. Fakt, że zmienia kilka charakterystyk nie znaczy od razu, że tamta ability triggeruje;P
Albo inaczej: Takie zdolności nazywane są "zone-changing abilities". Tutaj wyraźnie widać, że kopia strefy nie zmienia, a zatem to nie ma prawa działać;)

ad 4. Definicja madnessa mówi, że decyzję o zagraniu usuniętego poza grę podczas discardu Wurma można podjąć tylko zanim odda się priorytet. Jeśli pozwolimy oppowi zfetchować deltę (zagrać activated ability, ergo - oddamy priorytet) jest za poźno i Wurm idzie na grave. Niestety;P

A ja pisałem, że idzie poza grę. Możliwe nawet, że kiedyś miałem rację- jestem niemal pewien, że tak kiedyś (2-3 lata temu) było. Niemal. Teraz oczywiście juz nieaktualne toto. ;p

ad 5. W odpowiedzi to zawsze można, ale potem już w tej turze nic - Laboratory patrzy na całą turę i siebie policzy za jeden;) [Ej, Laboratory się fajnie kombi z flipniętym Erayo;] ]

ad 6. Conajmniej jeden pójdzie w Chaplaina (to już zależy, jak zostanie przydzielone - ale musi to być >= jego toughnessowi, protekcja nie ma nic do rzeczy;)), a reszta w gracza. Ani wurma, ani zasad gry nie obchodzi fakt, że to się potem spreventuje;)
Mała uwaga - dmg z arroganta wcale nie musi być rozdzielony 1+3... To może być nawet 4 w Chaplaina. I to wcale nie jest takie mało prawdopodobne - wystarczy, że np. Chaplain będzie miał bandinga;P

Do usług;P

Jesteś boska. ;)
PrQ
Marynarz
Marynarz
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 18 sierpnia 2005, 15:41
Lokalizacja: Z miasta w którym "Gotyk (jest) na dotyk"

Post autor: PrQ »

Mam małe pytanko : jakie kolory działają najlepiej z Red'ką?? Mam jużczerwoną talię i 18 kart i nie wiemco robic a chcę mieć dwukolorową... :roll:
Prosiak (PrQ)
Epyon
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 2122
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
Numer GG: 5438992
Lokalizacja: Mroczna Wieża
Kontakt:

Post autor: Epyon »

W sumie to nie ma znaczenia. Oczywiście najlepsze są kolory sąsiadujące, czyliw wypadku czerwonego zielony i czarny. Ale nic nie szkodzi na przeszkodzie by poeksperymentować (zwłaszcza z blokiem Ravnica).
Obrazek
PrQ
Marynarz
Marynarz
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 18 sierpnia 2005, 15:41
Lokalizacja: Z miasta w którym "Gotyk (jest) na dotyk"

Post autor: PrQ »

A co można wygrać natych słynnych turniejach?? Moi kumple mi nie potrafią na to odpowiedzieć..
Prosiak (PrQ)
Epyon
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 2122
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
Numer GG: 5438992
Lokalizacja: Mroczna Wieża
Kontakt:

Post autor: Epyon »

Zależy na jakich. Ale ogólnie to karty albo kasę.
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Ostatnio kumpel mówił mi, że counterspele mogą kontrować nie tylko czary i instanty jak dotychczas sądziłem, ale i wszystko inne nielicząc landów, jakoś nie chce mi się w to wierzyć ale pewności też nie mam więc pytam czy to prawda czy nie?
Epyon
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 2122
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
Numer GG: 5438992
Lokalizacja: Mroczna Wieża
Kontakt:

Post autor: Epyon »

Counterspelle mogą, jak sama nazwa wskazuje, kontrować spelle, a co za tym idzie wszystko oprócz landów.
Obrazek
radzik
Pomywacz
Posty: 39
Rejestracja: sobota, 29 lipca 2006, 14:41
Lokalizacja: z Radomska

Post autor: radzik »

Ogólnie to ja (wraz z moim kumplem) bym chciał zacząć grać w Magica, lecz w moim mieście niestety nie znam nikogo, kto by mnie mógł wprowadzić.
Może macie jakieś dobre rady na początek?? Od czego zacząć?? Czym się kierować podczas zbierania?? itp...
„Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej…” Ryszard Riedel
Obelix
Bombardier
Bombardier
Posty: 775
Rejestracja: środa, 7 czerwca 2006, 15:18
Numer GG: 6330570
Lokalizacja: Twoja świadomość
Kontakt:

Post autor: Obelix »

przede wszystkim musisz się zdecydowac jaką konkretnie talią chcesz grac,
ja np. gram czerwono zieloną naporową i nie dodaje do niej żadnych zbędnych kart, tylko ostry napór na krity przeciwnika.

tak samo dziwnie byłoby grac kontrolką (kontrolowanie tego co jest na stole za pomocą np.counterspelli i boomerangów) w której jest załóżmy 4 counterspelle, 4 boomerangi a reszata talii (bez landów) to krity.

a więc
1. namyślec się jaką talią chce się grac, bo talia nieprzemyślana z reguły przegrywa


następną sprawą jest wybranie odpowiedniej edycjii i bloku, bo z tego co widziałem to do dwukolorowych talii najlepsze są karty z bloku ravnicia, za to w kamigawie są z reguły dobre lecz bardzo drogie w manie i z reguły (a przynajmiej z tego co mi podeszło) dobre do jednego koloru karty, wszystko można jakoś dopasowac i złożyc do kupy tak żeby wyszła niezła talia ale trzeba to robic odpowiednimi kartami

2.dobrac najlepsze karty z najbardziej odpowiadającego ci bloku i złożyc talie samemu (czego ci narazie nie polecam ->małe doświadczenie)
lub kupic talie w sklepie a potem ją rozbudowywac

i tak w ogóle też ważna
3. nie zchodzic z "kierunku talii". jedziesz naporem? to napieraj a nie zasypuj wroga sorcerami.

to takie 3 odemnie, niech inni coś dopiszą jak chcą

a tak w ogóle to był gdzies na tawernie artykuł skierowany do początkujących
Psychodeliczny Łowca Żelaznych Motyli Z Planety Mars
Epyon
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 2122
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
Numer GG: 5438992
Lokalizacja: Mroczna Wieża
Kontakt:

Post autor: Epyon »

W ramach wstępu zapraszam na http://mtgnews.pl bądź http://magrog.7u.pl - tu znajdziesz sporo dobrych spisów talii i nie tylko.

Zaczynając swą przygodę z M:tG musisz się przygotować na dość duże wydatki. Jeśli chcesz grać tylko towarzysko, 100zł wystarczy na całkiem solidny deck. Prawdziwe turniejowe talie to wydatek ok. 600zł (choć te tańsze, wprawdzie nie najlepsze, ale mogące pograć, kupisz nawet za 300zł). Jako pierwszy zakup proponuję ci dwa identyczne PCD (Preconstructed Decks) z dowolnego dodatku bloku Ravnicy.

Składając swe pierwsze narzędzie zagłady należy pamiętać o tym, by było spójne, a co za tym idzie - będziesz potrzebował po kilka kopii identycznych kart. Kolejną ważną rzeczą jest elastyczność poszczególnych kartoników - będziesz grał z różnymi ludźmi operującymi różnymi taliami, a więc musisz się przygotować na co najmniej kilka najpopularniejszych wariantów.

Trzy najczęstsze błędy popełniane przez początkujących graczy to:
-przywiązywanie zbyt dużej wagi do odzyskiwania punktów życia; należy pamiętać, że nie zdejmie to ze stołu kłopotliwych kart przeciwnika
-wkładanie do talii zbyt drogich (w sensie mana) kart - 5 mana to rozsądne maksimum, czary za 6 i ostatecznie 7 muszą być niesamowicie dobre, aby warte były włożenia do decku
-wkładanie zbyt dużej ilości kart do talii - powinno ich być 60 i ani jednej więcej
Obrazek
radzik
Pomywacz
Posty: 39
Rejestracja: sobota, 29 lipca 2006, 14:41
Lokalizacja: z Radomska

Post autor: radzik »

Dzięki wielkie za te rady :) Jak by coś jeszcze mnie gryzło to się zgłoszę :)
„Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej…” Ryszard Riedel
Remik
Marynarz
Marynarz
Posty: 239
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 14:37
Lokalizacja: Za( ! )pie

Post autor: Remik »

Co robi Reverse the Sands?
Epyon
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 2122
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
Numer GG: 5438992
Lokalizacja: Mroczna Wieża
Kontakt:

Post autor: Epyon »

Możesz się wymienić z przeciwnikiem ilością punktów życia.
Tzn, że jeśli masz 5, a twój przeciwnik, to rzucając Reverse ty masz 15, a opp 5. :)
Pamiętaj tylko, że nie możesz rozdysponować od nowa życia, zamieniasz tylko całe wartości. :)
Obrazek
ODPOWIEDZ