Ważna rzecz w grach RPG...
-
- Chorąży
- Posty: 3121
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
- Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/
-
- Marynarz
- Posty: 288
- Rejestracja: wtorek, 14 czerwca 2005, 17:46
Witam.
Fabuła... Tak, fabuła jest ważną rzeczą w grze. Sory że jej nie dodałem do ankiety, w ogóle mi do głowy nie przyszła. Fabuła jest najważniejszą rzeczą w grach, ale grywalność to też ważna rzecz. A wracając do tego co napisaliście: że grywalność to nie oznacza ile osób gra w daną grę tylko że to, jak dana gra się sprzedaje... To chociaż by tak było to i tak zagłosował bym na grywalność, ponieważ np. jak cię bardzo zainteresuje gra, chcesz mieć orginał, to jak gra by nie miała dobrej grywalności to byś jej nigdzie nie kupił... Weś to pod uwagę.......
Fabuła... Tak, fabuła jest ważną rzeczą w grze. Sory że jej nie dodałem do ankiety, w ogóle mi do głowy nie przyszła. Fabuła jest najważniejszą rzeczą w grach, ale grywalność to też ważna rzecz. A wracając do tego co napisaliście: że grywalność to nie oznacza ile osób gra w daną grę tylko że to, jak dana gra się sprzedaje... To chociaż by tak było to i tak zagłosował bym na grywalność, ponieważ np. jak cię bardzo zainteresuje gra, chcesz mieć orginał, to jak gra by nie miała dobrej grywalności to byś jej nigdzie nie kupił... Weś to pod uwagę.......
-
- Mat
- Posty: 452
- Rejestracja: piątek, 23 grudnia 2005, 17:08
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
-
- Bombardier
- Posty: 700
- Rejestracja: wtorek, 1 listopada 2005, 15:50
- Numer GG: 9383879
- Lokalizacja: Preczów :P
- Kontakt:
Najpierw WEŹ, ale grywalność to nie jest sprzerdawalność zni popularno sć.Anonymous pisze:Witam.
Fabuła... Tak, fabuła jest ważną rzeczą w grze. Sory że jej nie dodałem do ankiety, w ogóle mi do głowy nie przyszła. Fabuła jest najważniejszą rzeczą w grach, ale grywalność to też ważna rzecz. A wracając do tego co napisaliście: że grywalność to nie oznacza ile osób gra w daną grę tylko że to, jak dana gra się sprzedaje... To chociaż by tak było to i tak zagłosował bym na grywalność, ponieważ np. jak cię bardzo zainteresuje gra, chcesz mieć orginał, to jak gra by nie miała dobrej grywalności to byś jej nigdzie nie kupił... Weś to pod uwagę.......
I tego zdania będe się trzymałhttp://www.gry-online.pl/slownik_gracza.asp? pisze: grywalność (miodność)
Atrakcyjność gry z punku widzenia gracza; współczynnik oceny gry odrębny względem jakości jej grafiki czy muzyki; wykładnia tego, jaką przyjemność z gry można czerpać; zamienny na grywalność termin miodność ukuty został przez redakcję miesięcznika Secret Service i przyjął się powszechnie.
Podsumowując to co zostało tu napisane wychodzi na to, że najważniejsza jest grywalność i fabuła. Ja jestem zdania, że fabuła nawet ważniejsza, bo weźmy taką grę jak Temple of Elemental Evil (zdania o tłumaczeniu są podzielone) i grało mi się w nią znakomicie, genialnie itd. dopuki, doputy nie odkryłem, że gra polega w mniejszym lub w ekszym stopniu na wicince kolejnych hord stworów, a jak zacząłem grać postacią złą, to nie mogłem zrozumieć co ja tak naprawde tam robię
(\ /)
( . .)
c('')('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your signature to help him gain world domination.
-
- Mat
- Posty: 452
- Rejestracja: piątek, 23 grudnia 2005, 17:08
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
-
- Kok
- Posty: 1348
- Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"
Co ciekawsze, czytając posty na temat grywalności, odnoszę wrażenie, że każdy ma trochę racji. Ja jeszcze dodam, że w pewnym sensie grywalność to częściowo klimat. Klimat wciąga, porywa i jest budowany po to by chcieć do danej gry wracać. Klimacik to takie nienamacalne coś co trzeba poprostu zbudować. A bez klimatu nie ma grywalności. Grywalność więc wg. mnie jest chęcią graczy do grania w daną grę. Oto moje zdanie.
"Nie wiem na co będzie trzecia wojna światowa, ale czwarta będzie na pewno na maczugi." Albert Einstein
-
- Mat
- Posty: 452
- Rejestracja: piątek, 23 grudnia 2005, 17:08
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
-
- Bombardier
- Posty: 700
- Rejestracja: wtorek, 1 listopada 2005, 15:50
- Numer GG: 9383879
- Lokalizacja: Preczów :P
- Kontakt:
Hmmmm.... A to ciekawe, jak dla mnie Baldur's Gate nie ma jakieś wypasionej grafiki, a nie jeden mój kumpel lub kumpela narysowałabt ładniejsze postacie, a klimat był wyśmienity. Jak kiedyś będe się nudził, zainstauje sobie znowu wszystkie baldury, i przejde je wszystkie razem z dodatkami Klimat baldurów jest niezwykły, wciągający i w ogóle wypas Starczy powiedzieć, że rozpoczynając grę w BG2 autentycznie drżałem ze strachu/podjary/przejęcia CUDO
(\ /)
( . .)
c('')('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your signature to help him gain world domination.
-
- Bombardier
- Posty: 643
- Rejestracja: niedziela, 12 czerwca 2005, 15:41
- Numer GG: 9025892
- Lokalizacja: Bydgoskie przedmieścia mrokiem zalane...
- Kontakt:
Ja jestem właśnie w trakcie przechodzenia BGII i czuję dokładnie to samo.
Pozatym uważam że grafa wcale nie jest rzeczą najważniejszą. wystarczy wspomnieć niektóre z starszych gier, które wciąż kuszą nowych graczy. np. FF8 z jej bitmapowymi lokacjami, ale z jaką fabułą i klimatem.
Pozatym uważam że grafa wcale nie jest rzeczą najważniejszą. wystarczy wspomnieć niektóre z starszych gier, które wciąż kuszą nowych graczy. np. FF8 z jej bitmapowymi lokacjami, ale z jaką fabułą i klimatem.
"It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living."
-- Terry Pratchett
"Z głupotą się nie walczy, głupotę się omija"
-- Terry Pratchett
"Z głupotą się nie walczy, głupotę się omija"
-
- Kok
- Posty: 1348
- Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"
Klimat to nie grafika!!! Moim zdaniem w klimacie dużo bardziej się sprawdza muzyka i rozgrywka (w tym fabuła). Grafika mi się tu wydaje tylko rzeczą czysto kosmetyczną choć też robi swoje (np. wyobraźcie sobie Baldura, jaskrawego z przewagą różowego).
"Nie wiem na co będzie trzecia wojna światowa, ale czwarta będzie na pewno na maczugi." Albert Einstein
-
- Pomywacz
- Posty: 50
- Rejestracja: środa, 18 stycznia 2006, 08:24
Elo.
Wg mnie tym czynnikiem sa bohaterowie ktorymi gramy a dokladniej portrety psychologiczne tychze kozakow....przyjrzyjcie sie PLANESCAPE TORMENT'owi......no po prostu szok jak oni to posklecalii...
Pozdro.
Wg mnie tym czynnikiem sa bohaterowie ktorymi gramy a dokladniej portrety psychologiczne tychze kozakow....przyjrzyjcie sie PLANESCAPE TORMENT'owi......no po prostu szok jak oni to posklecalii...
Pozdro.
...............Tonight I hear you whisper
Deep inside within my head
Tonight I see familiar faces
Voices of the dead calling me...............
Deep inside within my head
Tonight I see familiar faces
Voices of the dead calling me...............
-
- Mat
- Posty: 452
- Rejestracja: piątek, 23 grudnia 2005, 17:08
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
-
- Kok
- Posty: 1348
- Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"
-
- Mat
- Posty: 452
- Rejestracja: piątek, 23 grudnia 2005, 17:08
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
-
- Bombardier
- Posty: 700
- Rejestracja: wtorek, 1 listopada 2005, 15:50
- Numer GG: 9383879
- Lokalizacja: Preczów :P
- Kontakt:
kwadratowa głowa i okrągła trawa, to sytuacja dosyć ekstramalna i nikt nie robi takich gier A jak grafika jest bardzo słaba, 2D i postacie różnią się od siebie głównie kolorem i typem zbroi, to nie znaczy że klimatu nie może być! Vide BG 1 i 2, Heroes II i III! Albo np. Tibia, w którą niektórzy ludzie się zagrywają (osobiście nie próbowałem) a grafika jest taka, że chyba lepszą bym narysował, chć plastyk zemnie kiepski, a 5 na koniec było bardzo naciągnięte Dlatego dalej się z tobą niezgadzam! Tak naprawdę do zbudowania klimatu wystarczy Firefox i dział "Sesje" na tej stronie
(\ /)
( . .)
c('')('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your signature to help him gain world domination.
-
- Kok
- Posty: 1348
- Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"
I dobry MG który by klimat zbudował. A właśnie... Wejdź sobie chociażby na Jarkendala, to tam nie masz wcale grafiki, a klimat jest i można w to naprawdę długo grać. Swoją drogą był temat, gdzie mówiliśmy o podobnej kwestii graficznej. Właściwie w tej grze są ewentualne zmiany loga i czcionki.
"Nie wiem na co będzie trzecia wojna światowa, ale czwarta będzie na pewno na maczugi." Albert Einstein