Storytelling

Kącik Gier Fabularnych
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Post autor: Solarius Scorch »

Popieram powyższe - co nie oznacza, że absolutnie nigdy nie rzucam po mechanice. Zazwyczaj w tym celu stosuję jednak k6, jakoś łatwiej jest mi oszacować szanse i zinterpretować wynik. Cóż, jak wiadomo, każdy Dudek ma swoją bramkę.
pazur13
Pomywacz
Posty: 60
Rejestracja: sobota, 9 czerwca 2012, 13:46

Re: Storytelling

Post autor: pazur13 »

Na początku popierałem storytelling, lecz szybko zorientowałem się, że nie odpowiada mi ten sposób prowadzenia-moim zdaniem każda gra powinna mieć element losowości. Gracze nie zarzucą mi nieuczciwości, okrucieństwa, stronności, sadyzmu, czy co tam jeszcze wymyślą, jeśli wszystko zależy od kości. Nie wyobrażam sobie gry bez kości, sam widok K20 zachęca mnie do napisania nowego scenariusza lub wymyślenia BNa. Nie przepadam jednak za zbyt rozbudowaną mechaniką-obliczenia, tabele, modyfikatory wyników? To nie dla mnie, jeśli chcemy się dowiedzieć, czy nasz drużynowa krasnolud trafił tomahawkiem w wiewiórkę, gracz rzuca K6 i w zależności od wyniku wymyślam efekt działania, zamiast kartkować podręcznik w poszukiwaniu zasad dotyczących rzucania toporami obusiecznymi w ruchome cele.
Pineapple!
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Storytelling

Post autor: Solarius Scorch »

pazur13 pisze:Na początku popierałem storytelling, lecz szybko zorientowałem się, że nie odpowiada mi ten sposób prowadzenia-moim zdaniem każda gra powinna mieć element losowości. Gracze nie zarzucą mi nieuczciwości, okrucieństwa, stronności, sadyzmu, czy co tam jeszcze wymyślą, jeśli wszystko zależy od kości. Nie wyobrażam sobie gry bez kości, sam widok K20 zachęca mnie do napisania nowego scenariusza lub wymyślenia BNa. Nie przepadam jednak za zbyt rozbudowaną mechaniką-obliczenia, tabele, modyfikatory wyników? To nie dla mnie, jeśli chcemy się dowiedzieć, czy nasz drużynowa krasnolud trafił tomahawkiem w wiewiórkę, gracz rzuca K6 i w zależności od wyniku wymyślam efekt działania, zamiast kartkować podręcznik w poszukiwaniu zasad dotyczących rzucania toporami obusiecznymi w ruchome cele.
Popieram. Aczkolwiek, muszę dodać, że zdarzają się sytuacje, w których z kości jednak rezygnuję - czasem w imię dobra drużyny, ale częściej w imię zdrowego rozsądku. Żadna gotowa mechanika nie jest bowiem idealna.
pazur13
Pomywacz
Posty: 60
Rejestracja: sobota, 9 czerwca 2012, 13:46

Re: Storytelling

Post autor: pazur13 »

Tak, tak, czasami nawet, gdy uważam to za zbędne ktoś z drużyny rzuca kością. Muszę ich przyzwyczaić do tego, że kostką rzuca się tylko na moją prośbę. Przykład?
Gracz turla kość po oznajmieniu, że idzie do sklepu alchemika.
Pineapple!
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Storytelling

Post autor: Solarius Scorch »

pazur13 pisze:Tak, tak, czasami nawet, gdy uważam to za zbędne ktoś z drużyny rzuca kością. Muszę ich przyzwyczaić do tego, że kostką rzuca się tylko na moją prośbę. Przykład?
Gracz turla kość po oznajmieniu, że idzie do sklepu alchemika.
To mówi się wtedy "udało ci się". :) Chyba że wyrzuci 95+ (lub ekwiwalent, zależnie od systemu), to wtedy się mówi "po drodze kradną ci 2k6 złotych koron"; to powinno ich nauczyć nie rzucać kostką bez potrzeby. ;)
polskistalker
Pomywacz
Posty: 57
Rejestracja: środa, 12 czerwca 2013, 20:25

Re: Storytelling

Post autor: polskistalker »

Ja łączę to i to :D I jest fajnie, serio. U mnie mało się rzuca kostuchami (co jest przyczyną iż zapominam często o różnych zasadach) :P
Nie mogę ci pomóc, jestem Mistrzem Gry.
ODPOWIEDZ