D&D 3.0

Pytania i problemy, ogłoszenia drobne, szukanie ludzi do gry.
ODPOWIEDZ
Romel Kirren
Szczur Lądowy
Posty: 2
Rejestracja: środa, 8 maja 2013, 22:03

D&D 3.0

Post autor: Romel Kirren »

Cześć.
Chciałbym zapytać o pewną rzecz. Zaczynam właśnie przygodę z grami fabularnymi i kupiłem komplet książek D&D w wersji 3.0. Niestety nie ma w nim Przewodnika mistrza podziemi. Z tego co wiem, trudno dostać teraz ten podręcznik. I teraz pytanie:
Czy mogę kupić podręcznik do wersji 3.5 i z niego korzystać ? Jest dużo różnic ?
Craw
Bosman
Bosman
Posty: 1864
Rejestracja: poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 20:51
Numer GG: 5454998

Re: D&D 3.0

Post autor: Craw »

Nie powinno być problemu. Pamiętam, że gdzieś kiedyś był suplement, który opisywał zmiany z wersji 3.0 na 3.5. Chociaż rdzeń gry jakoś szczególnie się nie zmienił, trochę pomieszano przy klasach postaci.

Jeśli chcesz być super-pewny czy wszystko jest OK, zawsze możesz zajrzeć tutaj: http://dnd.polter.pl/SRD-v35-c8856 - kompletna (i legalna) lista zasad z tej wersji.
Romel Kirren
Szczur Lądowy
Posty: 2
Rejestracja: środa, 8 maja 2013, 22:03

Re: D&D 3.0

Post autor: Romel Kirren »

Miałbym jeszcze jedno pytanie.
Muszę przeczytać podręczniki i wykuć je na pamięć, żeby gra się szybko toczyła ? I czy w ogóle wszystko muszę kuć ?
Craw
Bosman
Bosman
Posty: 1864
Rejestracja: poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 20:51
Numer GG: 5454998

Re: D&D 3.0

Post autor: Craw »

Trochę spóźniona odpowiedź, ale co tam.
My graliśmy posiadając tylko podręcznik gracza i podręcznik mistrza podziemi. Teoretycznie wymagany jest bestiariusz, ale jakoś dawaliśmy sobie bez niego radę. Pozostałe podręczniki są moim zdaniem zbędne - pomijając może dodatki do klas prestiżowych, które fajnie urozmaicają całość. Ale to jest tylko opcja!
Tak po prawdzie to jeśli nie gracie w żadnym z DDkowych settingów tylko zamierzacie tworzyć własne światy, w ogóle nie inwestujcie w podręczniki. Zamiast tego lepiej sobie wydrukować darmowe i legalne D20 SRD, które można dopasować do swoich potrzeb. Bodajże na Poltegeist'cie jest do pobrania, zarówno jako PDF, jak i DOC. Bestiariusz też jest do wynalezienia na necie jako opasły DOC (na swoje potrzeby przerobiłem go do PDFu, mogę się podzielić jeśli ktoś chce).

Co zaś dotyczy się samych zasad, moim zdaniem powinno się zapamiętać tylko te najważniejsze, czyli jak liczyć testy umiejętności, jak tworzyć postać itd. Wszystko inne (jak np statsy potworów) powinny się znajdować w notatkach MG. Jeśli chodzi o czary to i tak będziecie musieli zaglądać do książek, więc nie ma sensu kuć ich na pamięć - ewentualnie róbcie sobie notatki.

DD przeraża mnogością tabel, ale jak przyjrzeć się wszystkiemu z bliska, połowę można wyrzucić i skupić się tylko na podstawach - a te są banalnie proste.

Jeszcze jedna rzecz: przy tworzeniu postaci polecam zrezygnować z czynnika losowego i zastąpić go świetnym systemem z Neverwinter Nigts: Gracze mają 28 pkt do rozdzielenia pomiędzy cechy (każda zaczyna na poziomie 8), przy czym podwyższenie umiejętności o 1 pkt dla statystyk 15-16 kosztuje 2pkt, 17-18 3pkt itd. Później dodaje się i odejmuje bonusy rasowe i gotowe! Przy okazji nie ma problemu, że ktoś ma słabeusza, a inna osoba gra jakimś totalnym koksem. Jak se kto pościeli, tak się wyśpi.
ODPOWIEDZ