Mam dla ciebie taką radę/ prośbę- przeczytaj kiedyś Monastyr, ale na spokojnie. Nie pod tytułem " muszę znaleźć jak najwięcej błędów, żeby dopierprzyć na forum". Być może wtedy się przekonasz do Monastyru i polubisz go tak jak ja
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
edit: Ej No-Name
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No akurat tu w końcu mogę się z tobą zgodzić.Alien pisze:Wierzę ci na słowo, że edycja 1 jest o niebo lepsza, ale nie zmienia to faktu, że dwójki nie ma sensu kupować, jeśli nie masz pieniędzy na 15 kolejnych podręczników. Osobiście za ten tysiąc złotych wolę kupić milion innych rzeczy.
Mam dla ciebie taką radę/ prośbę- przeczytaj kiedyś Monastyr, ale na spokojnie. Nie pod tytułem " muszę znaleźć jak najwięcej błędów, żeby dopierprzyć na forum". Być może wtedy się przekonasz do Monastyru i polubisz go tak jak jaKończąc temat- Warhammer jak i Monastyr mają swoje minusy. Głównym minusem dla większości jest zamkniętość świata Monastyru; minusem Warhammera jest to, że bez dodatków jest tylko rusztowaniem świata na którym można się podeprzeć budując własną wizję tego świata.
Klimatyczność w DnD jest kwestią sporną, bo nie każdemu odpowiada heroiczność(troszkę plastikowa) choć w sumie zależy to od settingu, choć większość graczy dnd gra pewnie w FR lub ebberonie co jest troszkę plastikowe dla mnie ,niestety klimatyczne settingi typu Ravenloft nie dostają zbyt wielu dodatków :<thd552 pisze:Jak dla mnie...
D&D
Dlaczego?
Bo...to jest najbardziej chyba dostępny dla graczy, jeden z najłatwiejszych do ogarnięcia (przynajmniej dla mnie), popularny, fantastyczny, klimatyczny ...ech no i ile spin-off'ów - NWN, BG to z pewnością najlepsze serie cRPG. Gry na kompa z tego systemu to także genialny Planescape: Torment.
Potwierdzam.kaziu pisze: Gry crpg nie ukazują poziomu systemu(są nawet lepsze : BG,PT etc)
Łatwość ogarnięcia systemu i mechaniki =/= jakość i grywalność gry
Jestem troszkę hejterem mechaniki d20(nadaje się do crpg tylko imho)