Wybieramy RPG wszech czasów

Kącik Gier Fabularnych

Który, wydany po Polsku, system RPG jest najlepszy?

Aphalon: Ksieżycowe Ostrze
0
Brak głosów
Arkona
4
1%
Cyberpunk 2020
7
1%
Dungeons and Dragons
135
24%
Deadlands
1
0%
Dzikie Pola
6
1%
Earthdawn
11
2%
Gasnące Słońca
5
1%
Kryształy Czasu
25
4%
Legenda 5 Kręgów
4
1%
Mag: Wstąpienie
6
1%
Monastyr
11
2%
Neuroshima
38
7%
Oko Yrrhedesa
4
1%
Poza Czasem
1
0%
Shadowrun
4
1%
7me Morze
1
0%
Strefa Śmierci
1
0%
Śródziemie
4
1%
Wampir: Maskarada
29
5%
Warhammer FRP
166
29%
Wiedźmin: Gra Wyobraźni
46
8%
Wilkołak: Apokalipsa
5
1%
Zew Cthulhu
22
4%
Zły Cień: Kruki Urojenia
0
Brak głosów
inny...
27
5%
 
Liczba głosów: 563
Ragnar
Marynarz
Marynarz
Posty: 304
Rejestracja: piątek, 16 stycznia 2009, 21:10
Numer GG: 0
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Ragnar »

I znowu wyjdzie na flejmowanie, i to na długim weekendzie i w ogóle ale...
Tak, opis świata w Warhammerze zostawia niedosyt jak cholera. CZEMU NA KŁY ULRYKA większe opisy świata i historii ma bitewniak, niż edycja RPG? Nie wiem na co graczom WFB kompendium geografii ale mam wrażenie że chyba bardziej przydało by się to erpegowcom. Niestety, wszelaką wiedzę o świecie zamiast do podręczników ładuje się w armijne książki i żeby grać w RPG potrzebne są podręczniki do gry bitewnej... ot polityka.
Nie mówię od razu że Młotek jest zły i w ogóle, ale wygląda to mniej więcej tak:
-Magia: Fajna, ale mało zaklęć. Kup "Królestwo Magii"
-Bestiariusz: Skromnie, wykosztuj się na "Bestiariusz Starego Świata"
-Cokolwiek innego: "Wiesz, tutaj mamy tego mało, ale w ofercie jest dodatkowy podręcznik..."
Nie mówię że jest źle, ale to tak jakby po zaproszeniu do krasnoludzkiej twierdzy i pokazaniu browaru poczęstować gościa jednym kufelkiem piwa.Zacnie panowie, zacnie - tylko hojniej
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Diabeł »

Nikt nigdy nie mówił, że RPG to tanie hobby. Tanie to ono było, jak się miało po 15 lat, kręcone zęby i do gry wystarczyła grupa znajomych i kości. Ale mniejsza o to.

Wiesz, tobie WFRP daje niedosyt - to znaczy że dobrze. Bo chłopakom wyżej daje "tu nic nie ma, więc jest do dupy" ;) . Z czym oczywiście nie zgadzamy się. Ale cóż, niektórym Monastyr nawet nie daje niedosytu, jest niby "kompletną grą". Pozostaje mi się krzywo uśmiechnąć ;) .
kaziu
Mat
Mat
Posty: 403
Rejestracja: niedziela, 19 listopada 2006, 21:36
Numer GG: 7230085
Lokalizacja: Sagan

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: kaziu »

Diabeł pisze:

Wiesz, tobie WFRP daje niedosyt - to znaczy że dobrze. Bo chłopakom wyżej daje "tu nic nie ma, więc jest do dupy" ;) . Z czym oczywiście nie zgadzamy się. Ale cóż, niektórym Monastyr nawet nie daje niedosytu, jest niby "kompletną grą". Pozostaje mi się krzywo uśmiechnąć ;) .
Tzn zależy komu, mi np daje "oj ten świat troszkę taki lipny, oj tego coś mi się to nie podoba, idę grać w Earthdawn'a :D".

A z tym bitewniakiem to sprawa jest prosta, bo większy zysk jest na bitewniakach niż na rpg'ach, więc opłacalniej robić do niego dodatki/kubki/inne duperele niż do rpg'a, i chyba mi się zdaje że bitewniak był przed rpgiem?(w kwestie bitewniaków jak i karcianek nie wnikam, kiedyś trochę w warcry grałem jedynie)
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Diabeł »

Oj zdziwiłbyś się, ile można na RPGu zarobić a ile na bitewniaku ;) . Systemy bitewne które kosztują tysiące złotych to już dawno przeszłość ;) . Poza tym, rynek wtórny jest o wiele większy niż przy RPGach. A są systemy, które za samą podstawe do grania kosztuja 200 zł. Potem dochodzą dodatki w ilości po 30, więc na skompletowanie lini wydawniczej trochę trzeba. Zresztą, spójrz na swoje ED. Linia wydawnicza jest strasznie bogata. A pewnie jak wyjdzie 3 edycja, to będziesz płakać z powodu ilości dodatków do kupienia (a są plany wydania 3 ed w Polsce :>).
Wevewolf
Mat
Mat
Posty: 453
Rejestracja: środa, 4 listopada 2009, 10:31
Numer GG: 0

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Wevewolf »

O gosh,

Żeby była jasność. Uważam po prostu że Warhammer jest systemem przereklamowanym, nudnym i nieciekawym. Koniec, tyle w tym temacie :D Nic nie zmieni tego podejścia, bo setting po prostu mi nie odpowiada. Zbyt banalna mechanika, zbyt uproszczone i sprowadzone do kilku podstawowych informacji opisy. I tyle :P
Wiesz, tobie WFRP daje niedosyt - to znaczy że dobrze. Bo chłopakom wyżej daje "tu nic nie ma, więc jest do dupy" . Z czym oczywiście nie zgadzamy się. Ale cóż, niektórym Monastyr nawet nie daje niedosytu, jest niby "kompletną grą". Pozostaje mi się krzywo uśmiechnąć .

Well, nigdzie nie powiedziałem że Monastyr jest kompletną grą czy coś w ten deseń. Stwierdziłem tylko że w samym jednym podręczniku jest opisane tyle, co w pewnie dziesięciu do Warhammca, co (teraz nie możecie zaprzeczyć) jest zdecydowanym plusem. Tutaj po prostu można pochwalić wydawnictwo/twórców za tak szlachetny czyn oddania zestawu z którym od razu można grać w jednej książce. No i na dodatek Monastyr jest światem ciekawszym (to już wyłącznie moja opinia) W efekcie, warhammer jest do dupy :P Więcej kasy, świat dalej nieciekawy, itd.

No i trzeba wspomnieć że Monastyr jest grą polską... Co również przełożyło się na ciekawszy język tekstu. Warhammer był przełożony, więc pewnie utracił częśc swojego uroku.
Osobiście to upek mi się podoba - wciągający i łączący wszystkie postacie :D
kaziu
Mat
Mat
Posty: 403
Rejestracja: niedziela, 19 listopada 2006, 21:36
Numer GG: 7230085
Lokalizacja: Sagan

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: kaziu »

Diabeł pisze:Oj zdziwiłbyś się, ile można na RPGu zarobić a ile na bitewniaku ;) . Systemy bitewne które kosztują tysiące złotych to już dawno przeszłość ;) . Poza tym, rynek wtórny jest o wiele większy niż przy RPGach. A są systemy, które za samą podstawe do grania kosztuja 200 zł. Potem dochodzą dodatki w ilości po 30, więc na skompletowanie lini wydawniczej trochę trzeba. Zresztą, spójrz na swoje ED. Linia wydawnicza jest strasznie bogata. A pewnie jak wyjdzie 3 edycja, to będziesz płakać z powodu ilości dodatków do kupienia (a są plany wydania 3 ed w Polsce :>).
Ja na temat bitewniaków wiem bardzo mało , bo się tym nie interesuję , a co do earthdawn'a - jestem maniakiem tego(absolutnym, praktycznie zaślepionym jego zajedoskością ) znakomitego systemu więc wydanie troszku( :D) pieniędzy na niego będzie samą w sobie przyjemnością ;D a co do kompletowania linii wydawniczych~ mam całą 1 edycję earthdawn'a łącznie z dodatkami angielskimi :D( no i chyba mam całego old woda tak dla lansu :D)

ps; gdzie ty wyczytałeś że ma być 3 ed w Polsce :D?
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Diabeł »

kaziu pisze:
Diabeł pisze:Oj zdziwiłbyś się, ile można na RPGu zarobić a ile na bitewniaku ;) . Systemy bitewne które kosztują tysiące złotych to już dawno przeszłość ;) . Poza tym, rynek wtórny jest o wiele większy niż przy RPGach. A są systemy, które za samą podstawe do grania kosztuja 200 zł. Potem dochodzą dodatki w ilości po 30, więc na skompletowanie lini wydawniczej trochę trzeba. Zresztą, spójrz na swoje ED. Linia wydawnicza jest strasznie bogata. A pewnie jak wyjdzie 3 edycja, to będziesz płakać z powodu ilości dodatków do kupienia (a są plany wydania 3 ed w Polsce :>).
Ja na temat bitewniaków wiem bardzo mało , bo się tym nie interesuję , a co do earthdawn'a - jestem maniakiem tego(absolutnym, praktycznie zaślepionym jego zajedoskością ) znakomitego systemu więc wydanie troszku( :D) pieniędzy na niego będzie samą w sobie przyjemnością ;D a co do kompletowania linii wydawniczych~ mam całą 1 edycję earthdawn'a łącznie z dodatkami angielskimi :D( no i chyba mam całego old woda tak dla lansu :D)

ps; gdzie ty wyczytałeś że ma być 3 ed w Polsce :D?
Nie wyczytałem, wiem to ;) . Oczywiście jak wszystko wypali. Więc póki co, zachowajmy umiar, bo to tylko dalekosiężne plany.

W niektóre bitewniaki armie da się zamknąć w 500 zł, co sam przyznasz, że przy kolekcjonowaniu linii wydawniczej to pikuś :) . Zwłaszcza jak ta jest rozbudowana.

@WW: Co daje ci bardziej obszerny opis? 10 dodatków po 200 stron, czy jedna podstawka mająca ich 288? Kpisz sobie chyba, że takie ściśnięcie świata to plus...
Alien
Kok
Kok
Posty: 1304
Rejestracja: środa, 25 lutego 2009, 16:48
Numer GG: 28552833
Lokalizacja: Police

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Alien »

@WW: Co daje ci bardziej obszerny opis? 10 dodatków po 200 stron, czy jedna podstawka mająca ich 288? Kpisz sobie chyba, że takie ściśnięcie świata to plus...
Po przeczytaniu podręczniku podstawowego Monastyra wiem o świecie tyle, że wybitnie nie ma sensu kupować opisów poszczególnych krain- w PP mamy historię, opis i charakter mieszkańców, wygląd, najważniejsze miejsca i teraźniejszość ( np w Opisie Cynazji mamy, że niedawno do stolicy po śmierci cesarza przyjechała jego siostrzenica, aby objąć tron. Dziwne jest tylko to, że pół Dominum przebyła w jeden dzień. Co tu dużo nie mówić- w pewnych kręgach podejrzewa się ją o kontakt z Devirią.) Wszystko co potrzeba, żeby grać w tym kraju. Na mapie są zaznaczone miasta, których opisy są skrócone do paru zdań co daje możliwość tworzenie nowego miasta, jeśli MG na sesji takiego potrzebuje (co zdarza się raczej rzadko, przez paręnaście pierwszych sesji bo stolice są ciekawe i fajne).
Sama linia wydawnicza na to wskazuje- wyszedł tylko jeden opis krainy- Nordii. Do tego podręcznik gracza z paroma nowymi profesjami, pochodzeniami, archetypami i dużą garścią fajnych pomysłów. I przygody- pomysł był taki, żeby zrobić po przygodzie do każdego ważnego miejsca Dominum (w sensie ważniejszych krajów). Na razie ukazały się przygody chyba 4. Czytałem dwie i są na prawdę fajne (fajnie napisane i fajne do poprowadzenia). Kupienie wszystkich dodatków do monastyra wynosiłoby minimalnie powyżej 300zł. Za to samo można kupić dwa podręczniki do Warhammera- co jak sam mówisz nie ma sensu, ze względu na brak jakichkolwiek informacji o świecie. No dobra mamy te paredziesiąt stron o bogach. Po co aż tyle? Nie mogli zamiast tego wrzucić trochę bardziej rozbudowanych opisów? Czy przypadkiem ktoś nie narzekał, że D&D jest głupie bo ma tyle podręczników? W warhamerze widzę ten sam myk :)
00088888000
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Diabeł »

Sama linia wydawnicza na to wskazuje- wyszedł tylko jeden opis krainy- Nordii
Och come on, nie pieprz człowieku. Linia wydawnicza Monastyru wygląda jak wygląda bo sama gra się nie sprzedała tak dobrze jak Trzewik chciał. Wybacz, ale Portal doskonale rozumie filozofię szerokiej linii wydawniczej - spójrz na Neuro i na ilość dodatków do niej. Poza tym, Trzewik planował wydać więcej dodatków do Monastyru. I wierz mi, ale ten twój Monastyr jest kiepściutko opisany. Tylko że nie umiesz pojąć że ja oceniał całość WFRP i całość Monastyru. I Monastyr wypada blado. Zwłaszcza jako system który jest inspirowany Warhammerem.
Alien
Kok
Kok
Posty: 1304
Rejestracja: środa, 25 lutego 2009, 16:48
Numer GG: 28552833
Lokalizacja: Police

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Alien »

No cóż, mnie i tak nie przekonasz. Warhammer moim zdaniem jest średniawym, przereklamowanym RPG-iem, mającym trzysta tysięcy podręczników, bez których nie masz praktycznie obrazu tego świata. Jakieś 3 tygodnie temu grałem z wevem jako mg sesję warhammera. Wszystko było fajnie, ale :
- mechanika użyta jakieś 3 razy podczas sesji.
- świat autorski
- jedyny co było z warhammera to karty postaci i ogólne założenia ( czyli wszystko co można znaleźć w PP) - są krasnoludy i elfy, ludzi jest dużo. Są orki itd. Czyli to co można znaleźć w pierwszym lepszym RPG-u.
Sesja wypadła fajnie. Tylko czym by się różniła jeśli byłby to inny system fantasy? Niczym. Inne kostki leżałby na stole.

Spójrz prawdzie w oczy- podręcznik podstawowy Warhammera daje ci mechanikę i świat, który jest jak każdy inny świat w tym klimacie. Jeśli mechanika nie jest motywem przewodnim na twojej sesji możesz równie dobrze nie kupić tego podręcznika. Twoja wiedza o świecie się praktycznie nie zmieni.
Jedyny sposób, żeby dowiedzieć się czegoś o świecie warhammera to (jak wynika z tego co mówicie) kupić 200 podręczników, z czego część do bitewniaka, szukać materiałów w internecie. Ale po co? Monastyr być może dla was podręcznikiem idealnym nie jest, ale ma ciekawy świat, do którego nie trzeba kupić 200 podręczników uzupełniających.
Może po prostu czasy Monastyra ci nie pasują? Jeśli tak to wszystko co mówisz jest śmieszne, ze względu na to, że od początku jesteś nastawiony negatywnie. Dla wyjaśnienia- ja lubię klasyczne RPG. Do warhammera byłem nastawiony przed zakupem bardzo pozytywnie. Po kupnie też- jakieś 15 minut. Chciałem zrobić sobie elfa i patrzę na tabelkę z miejscami urodzeń. Fajnie. Jest jakiś Las, którego nazwy nie zapamiętałem. Kartkuję podręcznik, żeby znaleźć opis. Nie ma niczego! Jest las, który w rozdziale "Opis świata" zostaje pominięty. Tutaj nie ma tego co twierdzisz- ważnych inforamcji, a reszty w podręczniku dodatkowym. Tutaj jest jasna aluzja- chcesz grać elfem? Kup podręcznik dodatkowy o elfach! Chcesz grać elfim magiem? Kup podręcznik o elfach i o magii!
@No-Name- mówiłeś, że podręcznik podstawowy starczył ci na długo. Nie przeszkadzało ci nigdy, że nie ma ŻADNEGO opis, nawet 10 zdań o górach, w których mieszkają krasnoludy, albo o elfim lesie?
00088888000
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Diabeł »

No tak, lepiej kupić system, którego mechanikę z miejsca można wyrzucić do kosza, a świat można zmieścić na wszystkich stronach jednego podręcznika. W zasadzie dokładnie te same zarzuty mogę postawić Monastyrowi, bo to co do niego wyszło nie daje mi obrazu świata. I nie, nie jest to mega klimatycnzy system. Nie jest dla mnie klimatyczne granie 40 letnimi nieudacznikami, którzy osiągnęli coś, ale zdążyli zapomnieć chyba 90% umiejętności, których się nauczyli dochodząc do tego czegoś. Nie przykro mi, ale mechanika JEST WAŻNA, inaczej idźcie sobie nad ognisko opowiadać historyjki o duchach na zmianę, na to samo wam wyjdzie. Ty też mnie nie przekonasz do że Mon jest taki świetny, bo w nim niczego cudownego nie ma. Ale pewnie że nie przyznasz mi racji, bo zapatrzyłeś się w dziecko Portalu i nie dostrzegasz, że to jest mieszanka paru systemów, podana w Trzewikowy sposób.
Alien
Kok
Kok
Posty: 1304
Rejestracja: środa, 25 lutego 2009, 16:48
Numer GG: 28552833
Lokalizacja: Police

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Alien »

Trudno. Nie rozumiem, jak po przeczytaniu CAŁEGO podręcznika, można nie mieć wizji tego świata. Co do mechaniki- nie lubię sesji turlanych. Rzuty powinny być rzadko i tyle.
Co do zapatrzenia- masz rację. Nie przekonasz mnie do tego, że monastyr jest słaby, a warhammer świetny.
Proszę powiedz- co takiego widzisz w warhamerze? Czy się ten ŚWIETNY system wyróżnia?
00088888000
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Diabeł »

Jeśli po przeczytaniu CAŁEGO podręcznika nie masz wizji tego świata, to masz strasznie ograniczoną wyobraźnie. Ja jakoś nigdy z tym problemu nie miałem. Więc to chyba z tobą coś jest nie halo a nie z podręcznikiem do WFRP.

Co go wyróżnia? Poza doskonale opisanym światem, który ciągle zostawia miejsce na własną inwencje, jest kanonem, przez który w ogóle Monastyr powstał. Ma też świetną szybką mechanikę, która pozwala łatwo ocenić poziom trudności danej rzeczy, której modyfikacji w ciągu 5 lat gry dokonałem całej jednej. Posiada świetne kampanie, które pokazują wizje świata i pozwalają graczom w efektowny sposób osiągnąć bohaterstwo przez śmierć. I wiele innych zalet. Ale one dla ciebie nie istnieją, bo po przeczytaniu podstawki brakło ci wyobraźni by ogarnąć ten świat :)

A czym Monastyr się wyróżnia poza kiepską mechaniką i świecie który można upchnąć na stronach podstawki (co dla mnie nie jest zaletą)?
Alien
Kok
Kok
Posty: 1304
Rejestracja: środa, 25 lutego 2009, 16:48
Numer GG: 28552833
Lokalizacja: Police

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Alien »

Po przeczytaniu Warahmmera mam jasną wizję wizję świata. Typowy RPG, zło tutaj nazywamy Chaosem i tyle....
Jest kanonem... może i jest... Monastyr dzięki niemu powstał i chwała temu.
Świetną i szybką mechanikę... Właśnie w TYM RZECZ. Warhammer jest szybki. Weźmiesz początkującego gracza, który nigdy się z nim nie zetknął i po 5 minutach będzie wiedział wszystko co potrzeba. Napisane karty zajmie mu kolejne 10 minut.
Natomiast Monastyr jest systemem wolnym. Jeśli chcesz wprowadzić nowego gracza, musisz dać mu podręcznik na tydzień-dwa. Pozna ten świat i będzie wiedział już dużo. Nie będzie musiał czytać dziesięciu podręczników, z których każdy ma część całości. Przeczyta jedną książkę.
Karty nie da się zrobić przed sesją. Trzeba usiąść, poczytać i się zastanowić. Tutaj nie grasz węglarzem, którego życie polega na pozyskiwaniu węgla. Tutaj postać mogła być kimś wielkim, ale w szczytowym momencie swojej kariery się zawahała. Wszystko runęło w dół. BG odszedł w zapomnienie.
Tak samo mechanika. Nie wiem co do niej masz. Mechanika walki jest fajna, choć skomplikowana. Tak samo nie ogarniesz jej w 5 minut.

Świetne kompanie? Być może, ale czy gdyby świat był inny byłyby one słabe? To zależy głównie od MG. I naprawdę po przeczytaniu podstawki nie ma czego ogarnąć. Warhammer Podręcznik Podstawowy nie oferuje nic ciekawego. Dużo profesji, w większości nieużywanych, chyba, że taki jest pomysł na kampanię.
Właściwe według ciebie to są prawidłowe proporcje? 50 stron profesji i 10 na opisanie tego złożonego i bogatego świata?

Po zastanowieniu mogę ciebie trochę zrozumieć. Moje pierwsze podejście do Monastyru wyglądało podobnie. Teraz, kiedy wziąłem się, za niego raz jeszcze zrozumiałem, że poświęciłem wcześniej za mało czasu i uwagi na ten system. To nie jest kolejny system, którego przeczytasz wstęp i wystarczy.
00088888000
Wevewolf
Mat
Mat
Posty: 453
Rejestracja: środa, 4 listopada 2009, 10:31
Numer GG: 0

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Wevewolf »

Oh kurde :D Cóż, wiecie, byłem przekonany że warhammer to średniak bez klimatu, ale czytając jak Silvan nas przekonuje, to może ze mną jest coś nie tak? Tak czy inaczej :shock:
Co go wyróżnia? Poza doskonale opisanym światem
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH :shock: :shock: :shock: :shock:
a świat można zmieścić na wszystkich stronach jednego podręcznika
:shock: :shock: :shock: Czyli lepiej tekst który może zmieścić się w jednym podręczniku, rozłożyć na piętnaście pojedyńczych??? :lol: :lol:
No tak, lepiej kupić system, którego mechanikę z miejsca można wyrzucić do kosza, a świat można zmieścić na wszystkich stronach jednego podręcznika. W zasadzie dokładnie te same zarzuty mogę postawić Monastyrowi, bo to co do niego wyszło nie daje mi obrazu świata
To już zwykłe pieprzenie, bo tu sprowadzasz wszystko do dyskusji o gustach, a o gustach się nie debatuje. Czyli: "nie podoba ci się rap, bo słuchasz metalu"
Osobiście to upek mi się podoba - wciągający i łączący wszystkie postacie :D
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: Diabeł »

Powiedz mi tylko jedno Wevewolf, czemu piszesz do mnie Silvan? Czy masz jakieś problemy z czytaniem? I tyle, bo w zasadzie nie będę dyskutował z osobą, która nie umie przepisać czyjejś ksywki.

@Alien:

Co jest złego w tym, że gracz po chwili studiowania może zrobić sam postać, nie popełniając żadnych błędów i nie wymagającej mechanicznych poprawek? Co w tym złego, że gracz już po chwili może załapać mechanikę? Wiesz, ja bardzo lubię mechanikę np Wolsunga, ale wiem jaką katorgę się przechodzi ucząc się grać na niej. Łatwość mechanik WFRP jest akurat dużą zaletą tego systemu ;) . Możesz wziąć osobę z ulicy i po 5 minutach będziesz mógł z nią grać. W Wolsunga pierwsze sesje zawsze schodzą nam na tłumaczeniu nowym, jak się korzysta z tej mechaniki. Oczywiście nie uważam tej mechaniki za najlepszą na świecie (bo póki co z tego co znam, to najlepiej mi przypadła do gustu mechanika Wolsunga, ale jeszcze nie miałem okazji na żywo przetestować Savage Worldsów, choć parę rzeczy mnie w niej mierzi).

No tak, zapomniałem że większość z was nie czytała pierwszej edycji WFRP. Chwyćcie podręcznik do pierwszej edycji. To jest opisany świat Warhammera w podstawce. Owszem, druga edycja jest mocno okrojona, ale dlatego że to przedewszystkim rulebook, a nie podstawka.
No Name
Bombardier
Bombardier
Posty: 676
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
Numer GG: 0
Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)

Re: Wybieramy RPG wszech czasów

Post autor: No Name »

Diabeł pisze:No tak, zapomniałem że większość z was nie czytała pierwszej edycji WFRP. Chwyćcie podręcznik do pierwszej edycji. To jest opisany świat Warhammera w podstawce. Owszem, druga edycja jest mocno okrojona, ale dlatego że to przedewszystkim rulebook, a nie podstawka.
Niestety kolego, ale mam wrażenie że oni mają w poważaniu to co piszemy. Zresztą niech sobie grają w tego swojego Monastyra, nic mi do tego. Wkurza mnie tylko, że muszą tak wojować i gnoić WFRP, nie mogąc zrozumieć że są ludzie którym ten system się podoba.
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"

May the Phone be with you!
ODPOWIEDZ