Troszkę wielki problem..

Wszystkie pytania związane z grami fabularnymi.
Tamlin
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
Numer GG: 11008799

Troszkę wielki problem..

Post autor: Tamlin »

Witam,
mam problem natury amatorskiej w tej kwestii że chce wyliczyć atak i obronę, szanse na obronę i ewentualne obrażenia..
Chodzi mi aby stworzyć jakiś prosty logiczny wzór na liczenie tego, i tu pojawia się problem że jestem w tym ciemny..
Nie wiem w jaki rozsądny sposób można by było obliczyć to... Gdybyście udzielili mi rad to byłbym wdzięczny..

Atrybuty:
Siła:
Zręczność:
Energia magiczna:
Żywotność:


;)
LOD
Kok
Kok
Posty: 1348
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: LOD »

?! Są różne systemy RPG polegające na tym, że w każdym masz to od "A" do "Z" opisane i to na różnych kościach. Co system to inne zasady - od WFRP na NS chociażby nie kończąc :P
Obrazek
"Nie wiem na co będzie trzecia wojna światowa, ale czwarta będzie na pewno na maczugi." Albert Einstein
Tamlin
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
Numer GG: 11008799

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Tamlin »

No dobra, ale chciałbym opracować własny..
Polegałby na tym że hm.. No właśnie na prostym wyliczaniu, potrzebóję tylko wzoru na wyliczenie prawdopodobniej i z jaką siłą trafi do danej obrony..
Podajcie jakieś proste sposoby..
LOD
Kok
Kok
Posty: 1348
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: LOD »

Czyli tak w sumie nie ma wzoru. A jak wzór zostanie podany to znaczy, że Ty nie stworzyłeś systemu, tylko ten ktoś kto opracował wzór. W końcu podręcznik RPG to taki jeden wielki wzór jak odgrywać postać w danym świecie, a statystyki i przeliczenia podczas rzutów kością określają umiejętności i losowość świata. Tak więc na tym polega tworzenie własnego systemu - wymyślasz statystyki, po czym odniesienie do nich by na oko miały sens i logikę. Aby taki początkujący był początkującym, a rozwijał się sensownie, nie za wolno, nie za szybko. Możesz się też bawić w storytelling, albo dać od początku statystyki i przełożenie ich na świat, że gracze to pakerzy, po czym nazywasz system jako "heroic fantasy" i sprawa rozwiązana :P
Obrazek
"Nie wiem na co będzie trzecia wojna światowa, ale czwarta będzie na pewno na maczugi." Albert Einstein
Tamlin
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
Numer GG: 11008799

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Tamlin »

Hm, czyli wszystko jest na wyczucie? jak pasuje ci aby wypadł dany przedmiot to tak jest.. jeśli pasuje tobie że uderzysz go przy ataku od 5-10, atakiem 7 to też twoja sugestia...
bOdziO Wolf
Marynarz
Marynarz
Posty: 207
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2005, 20:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz(HQ)/Gdańsk(studia)
Kontakt:

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: bOdziO Wolf »

Atak może być liniowym odwzorowaniem wartości siły lub zręczności + bonusy. Bonusami mogą być: premie od umiejętności lub od sprzętu.
Obrona i szansa na obronę to moim zdaniem to samo. Uzależnij to od pancerza, ew. daj jakieś bonusy od zręczności.
Obrażenia mogą być liczone jak w grach serii Heroes. Coś w stylu atak/obrona * obrażenia bazowe chyba starczy.
Trafienia zrób w stylu: rzut kością + atak - obrona wroga.

Coś podobnego używałem u siebie. Zaletą jest to, że można bardzo szybko liczyć czy się trafiło, czy nie, oraz obrażenia. Pozwala to się skupić bardziej na opowiadaniu fabuły i ogólnej immersji graczy ze światem przedstawionym niż na półgodzinnym rozkminianiu czy liczyć to tak czy może inaczej.
LOD
Kok
Kok
Posty: 1348
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: LOD »

Tamlin pisze:Hm, czyli wszystko jest na wyczucie? jak pasuje ci aby wypadł dany przedmiot to tak jest.. jeśli pasuje tobie że uderzysz go przy ataku od 5-10, atakiem 7 to też twoja sugestia...
To Ty napisałeś. Aczkolwiek z pierwszym zdaniem się zgadzam. Na wyczucie, czyli sensownie, by nie było żadnych absurdów. Ja osobiście nie lubiłem nigdy uzależniać się od kości, tak, że walka u mnie często była w połowie poprzez wymianę zdań jak mi pasuje między przeciwnikiem a graczem. Statystyki pomagały mi w momentach, w których się wahałem lub chciałem mieć ogólny wgląd na daną sytuację. Poza tym, jeżeli Tobie nie pasuje, że tak silnym atakiem działa dana postać, to wyczucie wskazuje Ci abyś coś zmienił, aby było dobrze :P
Obrazek
"Nie wiem na co będzie trzecia wojna światowa, ale czwarta będzie na pewno na maczugi." Albert Einstein
Tamlin
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
Numer GG: 11008799

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Tamlin »

No właśnie.. Ale kości to ciekawe rozwiązanie, niestety nie posiadam owych kości, ale wiem o co w nich chodzi. Więc czy istnieje jakiś sposób podobny do kości na losowanie uderzeń i ich siły itp.?
bOdziO Wolf
Marynarz
Marynarz
Posty: 207
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2005, 20:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz(HQ)/Gdańsk(studia)
Kontakt:

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: bOdziO Wolf »

Moneta albo prosty program komputerowy...
Tamlin
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
Numer GG: 11008799

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Tamlin »

A znasz jakiś "prosty program komputerowy" do tego?
Danai
Tawerniana Smoczyca
Tawerniana Smoczyca
Posty: 318
Rejestracja: sobota, 14 sierpnia 2004, 23:00
Kontakt:

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Danai »

http://www.roll-dice-online.com/
chociazby. i mozesz miec dowolny rodzaj kosci :)
I'm not a bitch. I just have low bullshit tollerance.
''Μῆνιν ἄειδε, θεά...''
www.smoczej.blogspot.com
Tamlin
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
Numer GG: 11008799

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Tamlin »

Mam proźbę gdybyście mi wyjaśnili jak na to patrzeć, taki mini, mini poradnik ;) Jeśli bylibyście łaskawi :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
bOdziO Wolf
Marynarz
Marynarz
Posty: 207
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2005, 20:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz(HQ)/Gdańsk(studia)
Kontakt:

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: bOdziO Wolf »

Translator rządzi xD.
1. Liczba kości jakie zostaną rzucone w jednym rzucie
2. Liczba rzutów

Program dodatkowo oblicza średnią z każdego rzutu oraz ze wszystkich rzutów.
Tamlin
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
Numer GG: 11008799

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Tamlin »

Chodzi mi bardziej jak to przeliczyć na procenty i np. z ataku 5-9 wyliczyć ile rzeczywiście uderzy... Na jakiś przykładzie ;)
Tamlin
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
Numer GG: 11008799

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Tamlin »

Piss dajcie jakieś wskazówki bo jestem trochę w lesie z swoim wymyśleniem sposobu
Craw
Bosman
Bosman
Posty: 1864
Rejestracja: poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 20:51
Numer GG: 5454998

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Craw »

Jeśli masz atak 1-10 to imho robisz tak: bierzesz k12 i rzucasz tak, aby wypadło poniżej bądź równe skillowi Twojego gracza. 11 i 12 to są zawsze misse, z czego 12 to miss krytyczny.
Inna opcja, to rzucać k10 i bawić się z modyfikatorami od pancerza.

Jest jeszcze jedna, hardcore'owa opcja. Kiedyś graliśmy w system kumpla, który sobie wymyślił tak:

Cecha (od 1 do 10, aczkolwiek przy ilości pkt postaci rzadko kiedy wynosiła więcej jak 7) + umiejętność (liczone procentowo, jak w Falloutcie, każde pełne 10% w skillu równało się +1 do wybranego testu). Jeśli chciało się coś przetestować, rzucało się k20 i miało wypaść mniej bądź równe, ile wynosiła cecha+skill.

Innymi słowy, powiedzmy, że mamy zręczność 7 (od niej zależało trafienie) i walkę mieczem na 33%. Daje nam to w sumie 10. Rzucamy k20, wypada np 11, czyli chybiliśmy.
Czy rzucane było jeszcze na obronę, nie pamiętam. Chyba wchodziło w grę jakieś parowanie, ale tu głowy nie dam.
Tamlin
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
Numer GG: 11008799

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Tamlin »

Super tylko na prosty rozum ;) To kiedy chybimy od ilu do ilu, a trafiamy od ilu do ilu? No i na przykładzie tej strony co podaliście, to gdzie jest modernizacja pancerzu?
ODPOWIEDZ