Warhammer TofT ed.

Kącik poświęcony jednemu z popularniejszych systemów w Polsce. Zarówno edycji pierwszej, drugiej jak i autorskim modyfikacjom.
ODPOWIEDZ
Karczmarz
Bombardier
Bombardier
Posty: 650
Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2006, 20:44
Numer GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Karczmarz »

Hmmm

O ile dobrze pamiętam każda obroń miała obrażenia inną kostką (ala dedeki) więc przykro mi Blacks, ale tu same k10 i k6 nie wystarczy.
(K20 mówimy NIE!!! :lol: )
Osobiście nie widzę żadnej sesji w żadnym systemie bez k20. U mnie ok 30% wszystkich testów to jest 1k20 "im wyżej tym gorzej". W końcu jest masa zdarzeń które nie zależą od umiejętności i statsów graczy. W takich przypadkach zawsze rzucam k20 i 20 - krytyczny pech, 1 - krytyczne szczęście, wszystkie pośrednie, na czuja :] (k6 i k10 dają zbyt duże prawdopodobieństwo wyrzucenia krytycznego szczęścia i krytycznego pecha)
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: TofT »

Karczmarz pisze:Osobiście nie widzę żadnej sesji w żadnym systemie bez k20. U mnie ok 30% wszystkich testów to jest 1k20 "im wyżej tym gorzej". W końcu jest masa zdarzeń które nie zależą od umiejętności i statsów graczy. W takich przypadkach zawsze rzucam k20 i 20 - krytyczny pech, 1 - krytyczne szczęście, wszystkie pośrednie, na czuja :] (k6 i k10 dają zbyt duże prawdopodobieństwo wyrzucenia krytycznego szczęścia i krytycznego pecha)
Ja tam wolę używać K30 :wink:
A teraz poważnie.
Zamierzam uzupełnić opis bóstw o Przepastne Trzewia (to bóstwo ogrów, gdyby ktoś nie wiedział), więc jeśli ktoś posiada jakieś informacje, uzupełniające skąpe dane z Księgi Armii ogrów to proszę o wiadomość.
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: BLACKs »

Zamierzam uzupełnić opis bóstw o Przepastne Trzewia (to bóstwo ogrów, gdyby ktoś nie wiedział), więc jeśli ktoś posiada jakieś informacje, uzupełniające skąpe dane z Księgi Armii ogrów to proszę o wiadomość.
Dane w armybook'u beda najlepszym zrodlem, poza nim znajdziesz tylko: "Przepastne Trzewia lubia jesc." ; ). Nie liczylbym na zbyt duzo danych, chyba ze napisano cos ciekawego w Bestiariuszu.
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: TofT »

BLACKs pisze:Dane w armybook'u beda najlepszym zrodlem, poza nim znajdziesz tylko: "Przepastne Trzewia lubia jesc." ; ). Nie liczylbym na zbyt duzo danych, chyba ze napisano cos ciekawego w Bestiariuszu.
Problem w tym że w Księdze Armii nie zbyt wielu informacji, podobnie w Bestiariuszy. Hmm, nie pozostaje nic innego tylko trochę się wysilić... :idea: :wink:
Gall Gael
Pomywacz
Posty: 32
Rejestracja: sobota, 2 września 2006, 14:33
Kontakt:

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Gall Gael »

Mam pewną prośbę :
Czy możesz zrobić wersję light(skrótowo tak) oraz osobno rozdziały. Przydało by mi się to :F
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: TofT »

Gall Gael pisze:Mam pewną prośbę :
Czy możesz zrobić wersję light(skrótowo tak) oraz osobno rozdziały. Przydało by mi się to :F
Pewnie by się dało :wink: Ale najwcześniej w sierpniu. Niestety na 9 miesięcy muszę zmienić profesję :wink:, ojczyzna wzywa.
Szelmon
Buńczuczny Tawerniak
Buńczuczny Tawerniak
Posty: 1441
Rejestracja: wtorek, 20 grudnia 2005, 19:04
Lokalizacja: Baile Atha Cliath
Kontakt:

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Szelmon »

TofT pisze:
BLACKs pisze:Dane w armybook'u beda najlepszym zrodlem, poza nim znajdziesz tylko: "Przepastne Trzewia lubia jesc." ; ). Nie liczylbym na zbyt duzo danych, chyba ze napisano cos ciekawego w Bestiariuszu.
Problem w tym że w Księdze Armii nie zbyt wielu informacji, podobnie w Bestiariuszy. Hmm, nie pozostaje nic innego tylko trochę się wysilić... :idea: :wink:
Polecam przeczytac ksiazke Wild Kingdoms. Jest w niej nieco informacji na ten temat. Nigdy nie skonczylem jej czytac, wiec nie wiem jak wiele, ale do momentu do ktorego doczytalem bylo pare opisow, w tym zaczatki jakiegos wielkiego rytualu. Dawno to bylo i pamiec blada, ale mam nadzieje, ze moja rada okaze sie pomocna ;]
Moje demony nie odchodza, zasypiaja, ale zawsze sa obecne. Ktos potrafi nucic dla nich ciche kolysanki, ja sam potrafie tylko ryczec im wprost do ucha piesni wojenne. Ten ktos, spiewajac, jednoczesnie kladzie delikatnie palec na moich ustach.
Bartold
Pomywacz
Posty: 60
Rejestracja: czwartek, 23 sierpnia 2007, 13:53
Numer GG: 7270128

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Bartold »

Jeśli może mi ktoś odpowiedzieć - czemu nie mam czcionki? Tzn. może i jest, ale wtedy w kolorze tła, i co z tym zrobić :D
FSM!
Thurs
Mat
Mat
Posty: 470
Rejestracja: sobota, 15 grudnia 2007, 09:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: poza zasięgiem

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Thurs »

Bartold pisze:Jeśli może mi ktoś odpowiedzieć - czemu nie mam czcionki? Tzn. może i jest, ale wtedy w kolorze tła, i co z tym zrobić :D
Zdaje sie, że na pierwszych paru stronach nic po prostu nie jest napisane. Dalej wszystko u mnie gra. Chociaż ja mam czcionki zainstalowane dodatkowo, paręnaście ich...

Eh, jak to dobrze mieć pod ręką laserówkę OKI C9300 i 6 ryz papieru formatu A4 500 szt. 80g/m2. 8)
Tylko jak to wszystko spiąć? :lol:
Jelcyn
Bombardier
Bombardier
Posty: 643
Rejestracja: niedziela, 12 czerwca 2005, 15:41
Numer GG: 9025892
Lokalizacja: Bydgoskie przedmieścia mrokiem zalane...
Kontakt:

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Jelcyn »

Ja tam mam wydrukowane dwustronnie , włożone w koszulki i wpięte do segregatora. Trochę duży jest wtedy podręcznik, czasami nieporęczny, ale z drugiej strony nie musimy obawiać się przypadkowego zabrudzenia stron. A co do samego podręcznika, to naprawdę wielki szacun!
"It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living."
-- Terry Pratchett
"Z głupotą się nie walczy, głupotę się omija"
Ryba
Szczur Lądowy
Posty: 16
Rejestracja: niedziela, 27 stycznia 2008, 21:01
Numer GG: 8808071

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Ryba »

A tak właściwie czym jest ten podręcznik? Jest tylko dodatkiem do całej reszty, czy zastępuje jakiś konkretny podręcznik np. "Księgę Zasad", albo nawet kilka podręczników, a jeśli tak, to jakie dokładniej? I czy mając do wyboru standardowe podręczniki Warhammer ed. 2, a ten tutaj, autorstwa TofTa, to który raczej powinienem z powodzeniem stosować?
Jelcyn
Bombardier
Bombardier
Posty: 643
Rejestracja: niedziela, 12 czerwca 2005, 15:41
Numer GG: 9025892
Lokalizacja: Bydgoskie przedmieścia mrokiem zalane...
Kontakt:

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Jelcyn »

Właściwie jest to coś pomiędzy pierwszą edycją a drugą. masa ciekawych pomysłów, klimatyczne opowiadania, właściwie jest w nim wszystko, co można by wymyślić. Najlepiej będzie jak pobierzesz i poczytasz, bo jest to wielce zacna pozycja, cholernie obszerna, chyba jedna z największych fanowskich inicjatyw jakie znam.
"It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living."
-- Terry Pratchett
"Z głupotą się nie walczy, głupotę się omija"
Uriziel
Majtek
Majtek
Posty: 140
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 16:09
Numer GG: 11926008
Lokalizacja: Gniezno

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Uriziel »

Chłopie szczerze Ci gratuluje, kawał dobrej roboty. Nie powiem, że nie widziałem lepszego podręcznika, bo byłoby to bez znaczenia (to pierwszy jaki widze ;) ). Prawie 1000 stron, chyba wszystko, co można było wymyślić i wziąć pod uwagę, dokładne opisy, dosłownie wszystko, co musi być. Pierwszy podręcznik RPG, jaki widzę i podejrzewam, że na nim poprzestanę. Nie kupowałem orginału bo szkoda mi było kasy ale za to byłbym gotów zapłacić. Naprawdę świetna robota.

Bartold jak nie masz czcionki to pobierz nowszą wersję acrobata. Ja też tak miałem ale teraz wszystko działa.
Va faill, dhoine...
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: TofT »

Witam po dłuższej przerwie. Co prawda wciąż jestem żołnierzem, służącym naszej kochanej Ojczyźnie, jednak nawet w wojsku udało mi się znaleźć czas na pracę nad podręcznikiem 8) Tak więc, jeśli wszystko pójdzie dobrze pod koniec wakacji powinna ukazać się kolejna wersja podręcznika.
Dzielcie się swoimi uwagami i pomysłami.
Uriziel
Majtek
Majtek
Posty: 140
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 16:09
Numer GG: 11926008
Lokalizacja: Gniezno

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Uriziel »

TofT ja mam propozycje żeby dodać więcej ras trochę, np jakieś mhroczne elfy, półelfy i takie tam. Bo stosunkowo mało ras jest jak na mój gust.
Pozdr
Va faill, dhoine...
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Solarius Scorch »

Uriziel pisze:TofT ja mam propozycje żeby dodać więcej ras trochę, np jakieś mhroczne elfy, półelfy i takie tam. Bo stosunkowo mało ras jest jak na mój gust.
Pozdr
Nie chcę się za TofTa wypowiadać, ale o ile wiem (a mogę się mylić) półelfy już nie są w oficjalnym świecie Warhammera legalne - po prostu nie mogą się krzyżować z ludźmi.
Co do Druchii natomiast, to sprawa jest kontrowersyjna: z jednej strony w Starym Świecie oni żyją (choć nie na stałe, w końcu wracają do Naggaroth), z drugiej jednak nie należą do pięciorasowego rdzenia Starego Świata. Gdyby wprowadzić czarne elfy, wówczas trzeba byłoby pewnie dodać też orków, skavenów i ogrów (co też poszczególne, półoficjalne dodatki do starego Warhammera czyniły). Można byłoby ewentualnie pomyśleć o włożeniu tych ras pobocznych do osobnego rozdziału, umieszczonego gdzieś w głębi książki; rozdział taki pozwalałby na tworzenie zarówno bohaterów pochodzących z tych ras, jak i niebanalnych postaci niezależnych (czytaj: wrogów). Hmm?
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: TofT »

Autorzy 2ed. zrezygnowali z półludzi (między innymi z półelfów i półorków), które występowały w 1ed i nadal występują w mojej wersji Warhammera.
W podręczniku poprzez doktora Balthasara von Schreibera przedstawiam inną wersję pochodzenia ras* i kolejności ich pojawia się na świecie. Według doktora Balthasara von Schreibera:
doktor Balthasar von Schreiber pisze:...ludzie zawsze są zdolni do poczęcia niepłodnych hybryd z trzema zupełnie odrębnymi rasami, z których żadna nie może rozmnażać się z innymi: są to elfy, goblinoidy i ogry. Jeśli połączyć z danymi geologicznymi daty, które przyjmujemy za pojawienie się wszystkich trzech ras (a więc na długo po pojawieniu się pierwszych ludzi), jasne się staje, że ludzie są prekursorami, od których wywodzi się reszta ras powstałych w procesie Selekcji Nadnaturalnej, elfy, ogry i goblinoidy zostały stworzone z ludzi wskutek działania Magii!
Więcej informacji dotyczących pozostałych ras znajduje się w Podręczniku Gracza, w opisie poszczególnych ras.
A co do tworzenia charakterystyk innych ras, to odpowiednie informacje pojawiają się w 4 lub 5 ed podręcznika. Chociaż już teraz korzystając z charakterystyk zapisanych w Bestiariuszu i tabeli ZASADY WARHAMMER BATTLE (umieszczonej w rozdziale Bestiariusz) MG może tworzyć zróżnicowanych bohaterów należących do innych ras.

*Opartą w pewnym stopniu na historii świata gry Arcanum.
ODPOWIEDZ