Dobre i ciekawe talie

Kącik poświęcony znanej i popularnej grze karcianej.
Remik
Marynarz
Marynarz
Posty: 239
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 14:37
Lokalizacja: Za( ! )pie

Post autor: Remik »

Mój kolega ma talie opartą na wyrzucaniu kart z biblioteki. Na razie jest jeszcze niedokończona ale kiedy skończy może być potężna.
Epyon
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 2122
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
Numer GG: 5438992
Lokalizacja: Mroczna Wieża
Kontakt:

Post autor: Epyon »

Niestety, muszę uświadomić twego kolegę - Mill działał jedynie przez krótki okres zaraz po wyjściu Ravnicy. Teraz ma same słabe matchupy i nie widziałem go w żadnym topie.
Obrazek
Remik
Marynarz
Marynarz
Posty: 239
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 14:37
Lokalizacja: Za( ! )pie

Post autor: Remik »

Postaram się mu przekazać twoje informacje 8)
affimajster
Szczur Lądowy
Posty: 3
Rejestracja: środa, 22 listopada 2006, 21:43
Lokalizacja: Tychy

Post autor: affimajster »

kurde co za ludzie!!!! nikt nie powie nic o PRZEPOTĘŻNEJ* Affinity?? ojj nie ładnie :twisted: więc prezentuje wam UBr Affinty
(probably the best deck in the world :D)

UBr Affinity

Main(60)

4x Glimmervoid
4x Great Furnace
4x Seat of the Synod
4x Vault of Whispers
4x Arcbound Ravager
4x Arcbound Worker
4x Frogmite
4x Myr Enforcer
4x Ornithopter
4x Somber Hoverguard
4x Chromatic Sphere
4x Shrapnel Blast
4x Cranial Plating
4x Thoughtcast
4x Welding Jar

Sideboard:
4x Fire//Ice
4x Flaring Pain (według sugestii Ra-V ) :)
Ostatnio zmieniony czwartek, 23 listopada 2006, 14:46 przez affimajster, łącznie zmieniany 1 raz.
''życie jest jak booster, nigdy ne wiesz co ci się przytrafi''
Epyon
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 2122
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
Numer GG: 5438992
Lokalizacja: Mroczna Wieża
Kontakt:

Post autor: Epyon »

Dobry spis affinity, ale nie masz realnej obrony na prevent obrażeń taki jak Moment's Peace, który gra w kilku extendowych taliach. Proponuję 3-4 side'owe Flaring Pain'y, które również mają flashbacka (o wygodniejszym koszcie niż Peace'y).
Obrazek
Siewie
Szczur Lądowy
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 23 listopada 2006, 17:50

Post autor: Siewie »

Ja tam lubie decki o dużych możliwościach np. uwielbiam deck czarno-niebieski na kontroli i nieszczeniu. Deck jest prosty i zaskakujący.
Więc na początku jest nuda ale wystarczy kilka tur i byle defendery i zaczyna się jazda. Rozwalamy wszystko co uważamy za zbędne na stole a fajne rzeczy zabieramy(lub klonujem) przeciwnikowi Clonami i Confiscateami. Rozwalamy co chcemy i czekamy(lub szukamy) na jedną z niewielu creatur ktora szybko skonczy przeciwnika np. Szadek ale raczej znajdzcie co mocniejszego. Zabezpieczeniem są contry i destroyery(np. banishing i last gasp). Jesli ktos lubi powkurzac przeciwnika to idalny deck. Dodatkowe propozycje to Signety, Mark of Eviction, Dark Ritual. A najlepszym sposobem jest moim zdaniem kilka Followed Footsteps ktore wrednie klonują potwora przy twoim upkeepie.
Tak to wzgląda komentujcie! :!: :!: :!:
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Post autor: BLACKs »

Dark Ritual
Ta karta w ogóle jest jeszcze w T2? :D
Epyon
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 2122
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
Numer GG: 5438992
Lokalizacja: Mroczna Wieża
Kontakt:

Post autor: Epyon »

Nie jest. W extended również. Wizardzi już dawno powiedzieli, że nigdy więcej nie pozwolą na zdobycie 3 mana w pierwszej turze. :P

Ale kto tu mówi tylko o turniejowych taliach? ;)

EDIT: Tak mi się nasunęło: Siewie, pomyśl nad Chamber of Manipulation. ;)
Obrazek
Siewie
Szczur Lądowy
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 23 listopada 2006, 17:50

Post autor: Siewie »

faktycznie Chamber of Manipulation to dobra kara do tego decku. :D
Aha dzięki za wsparcie jeśli chodzi o Dark Rituala. Ale faktycznie Kto tu mówi o turniejowych taliach :wink: :D
Nikopol
Szczur Lądowy
Posty: 1
Rejestracja: sobota, 7 lipca 2007, 21:55
Numer GG: 6213893
Lokalizacja: Granice jaźni.

Re: Dobre i ciekawe talie

Post autor: Nikopol »

Witam wszystkich. Niedawno zostałem zachęcony do rozpoczęcia gry w M:TG. Moją przygodę chcę rozpocząć od złożenia sobie talii. Myślałem o tym aby głównym trzonem mojego decka zrobić czarne karty, a jako dodatek czerwone i niebieskie. Aktualnie wszystko wygląda w ten sposób:

5x Mountain
7x Island
8x Swamp
2x Ghostfire
2x Mindstab
4x Ichor Slick
2x Zoetic Cavern
2x Augur of Skulls
1x Death Rattle
1x Lost Hours
1x Takenuma Bleeder
1x Nihilit
1x Phthisis
1x Mass of Ghouls
1x Shimian Specter
1x Grave Peril
2x Emberwilde Augur
1x Boldwyr Intimidator
1x Fomori Nomad
1x Shivan Meteor
1x Umezawa’s Jitte
1x Soultether Golem
3x Terramorphic Expanse
1x Maelstrom Dijinn
1x Sage of Epityr
1x Venser’s Diffusion
1x Aven Augur
1x Logic Knot
1x Dandan
1x River of Tears
1x Frozen Aether
1x Magus of the Future
1x Shapeshifter’s Marrow

Czy takim deckiem da radę grać?
Chciałbym, aby w telewizorach było pokrętło do zwiększania poziomu inteligencji programów. Jest co prawda pokrętło "jasność", ale niestety nie działa.
Wiedzmin
Szczur Lądowy
Posty: 5
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 19:10
Numer GG: 9791766
Kontakt:

Re: Dobre i ciekawe talie

Post autor: Wiedzmin »

A ja mam talijkę na tokenach(saprolingi i latające spirity), która potrafi wystawić 192 saprolingi, a na dodatek każdy z nich jest 192/192 (efekt coat of arms) :D
Jestem neutralny...
Jestem wyprany z uczuć...
Jestem mutantem...
Jestem Wiedźminem.
I jestem z tego dumny!!
Obrazek
SceNtriC
Szczur Lądowy
Posty: 8
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 19:35
Numer GG: 5580432

Re: Dobre i ciekawe talie

Post autor: SceNtriC »

Nikopol pisze:Witam wszystkich. Niedawno zostałem zachęcony do rozpoczęcia gry w M:TG. Moją przygodę chcę rozpocząć od złożenia sobie talii. Myślałem o tym aby głównym trzonem mojego decka zrobić czarne karty, a jako dodatek czerwone i niebieskie. Aktualnie wszystko wygląda w ten sposób:
Moja rada brzmi, żebyś zdecydowałem się na jeden kolor dla splashu - niebieski albo czerwony. Jeśli zdecydowałbyś na niebieski, oznacza to pójście bardziej w stronę talii kontrolnej. Z tego co jednak widzę, tymczasowa talia jest nastawiona na napór lub aggro-control. Proponuję zatem zainteresować sie kartami z gildii Rakdos z Dissension - jest to dosyć agresywna droga rozwoju tym niemniej do gry towarzyskiej (a po przeróbkach - turniejowej) nadaje się idealnie. Póki co spisu nie mam czasu wymyślić, spróbuj coś sam pokombinować :)

Pozdrawiam
Wiedzmin
Szczur Lądowy
Posty: 5
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 19:10
Numer GG: 9791766
Kontakt:

Re: Dobre i ciekawe talie

Post autor: Wiedzmin »

Na prośbę jednego osobnika z forum zamieszczam spis mojej "tokenowej" talii:

Lands:
9x Plains
9x Forest
2x Vitu-Ghazi, the City-Tree>produkcja tokenów
2x Selesnya Sanctuary>daja dwie many

Spells:
2x Conclave Phalanx>ma Convoke'a i jak wchodzi to daje tyle życia ile masz kreatur
3x Twilight Drover>szybki growe(+Doubling season)i masowa produkcja tokenów
2x Pallid Mycoderm>produkcja tokenów(+Doubling season)
1x Root-Kin Ally>Convoke+tap 2 kreatury ma +2/+2
1x Thallid>kolejny fungus
1x Dryad's Caress>masowe dodawanie życia i odtapowanie kreatur po ataku
4x Doubling Season>2x Tokeny+2x Counterki pod moją kontrolą
2x Overwhelm>wiadomo wszystkie moje stwory +3/+3 i Convoke
2x Fists of Ironwood>daje Trampki+2 tokeny(+Doubling Season)
2x Dowsing Shaman>wraca enszantmenty z grave
1x Nullmage Shepherd>niszczy artefakty i enszanty
2x Scion of the Wild>taki silny i wytrzymały ile mam kreatur(+tokeny)
2x Scatter the Seeds>3 tokeny(+Doubling Season)
2x Sporesower Thallid>fungus z dodatkowymi counterkami na pozostałe grzybki
4x Supply/Demand>x produkcja tokenów(+Doubling Season)
2x Selesnya Evangel>produkcja tokenów(+Doubling Season)
2x Selesnya Guildmage>produkcja tokenów(+Doubling Season) i grow kreatur
1x Tolsimir Wolfblood>ulepsza kreatury i daje tokena(legendar)
1x Coat of Arms>maksymalny grow kreatur
1x Selesnya Signet>podwojenie many w razie jej braku
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 lipca 2007, 13:41 przez Wiedzmin, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem neutralny...
Jestem wyprany z uczuć...
Jestem mutantem...
Jestem Wiedźminem.
I jestem z tego dumny!!
Obrazek
SceNtriC
Szczur Lądowy
Posty: 8
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 19:35
Numer GG: 5580432

Re: Dobre i ciekawe talie

Post autor: SceNtriC »

4 Seat of the Synod
4 Terramorphic Expanse
7 Island
2 Plains
2 Mountain
2 Boros Garrison
1 Ancient Den
1 Great Furnace

3 Lightning Angel
3 Trinket Mage

4 Isochron Scepter
4 Lightning Helix
4 Counterspell
2 Fact or Fiction
4 Opt
3 Thirst for Knowledge
4 Fire/Ice
4 Memory Lapse
1 Engineered Explosives
1 Aether Spellbomb

Sideboard:

1 Trinket Mage
1 Engineered Explosives
3 Condemn
3 Disenchant
3 Pyroclasm
2 Blood Moon
2 Tormod's Crypt

A to moja autorska talia. Jak łatwo idzie się domyślić, chodzi o kontrolę stołu uzyskiwaną za pomocą Sceptera z Helixem, F/I lub Counterspellem. Bronimy się w ten sposób do momentu, gdy dostaniemy Lightning Angela.

Generalnie jest to wersja, która ewoluowała z pierwszego mojego artykułu w KK - Firemane Sceptera. Uważam, iż jest naprawdę stabilna i chociaż na turnieju pewnie by przepadła, granie tym deckiem sprawia mi ogromną frajdę.

Pozdrawiam
Elfin
Mat
Mat
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9599112

Re: Dobre i ciekawe talie

Post autor: Elfin »

Ja dopiero wkroczylem w to zlo jakim jest MTG :) Zainspirowalo mnie cos do kupienia zielonej talii i na razie jest to jedyna jaka posiadam.... Coz.. Od czegos trzeba zaczac :D Talia jest calkiem niezla, i po dodaniu kilku modyfikacji moze sie niezle sprawdzic.... Duza ale chyba jedyna wada sa slabe czary... Ma kilka fajnych aur itp.. Byla to jedyna talia jaka ktos taki jak ja mogl grac :P
Grzechu
Szczur Lądowy
Posty: 10
Rejestracja: poniedziałek, 25 czerwca 2007, 07:52
Numer GG: 1553450
Lokalizacja: Toruń

Re: Dobre i ciekawe talie

Post autor: Grzechu »

To co przedstawię nie jest talią na turnieje jest to talia elficka trochę odgrzebałem kart troche dodałem nowych
Stwory:
1x Elvish Herder
1x Elvish Berserker
4x Wellwisher
1x Nath`s Elite
1x Bloodline Shaman
1x Voice of the Woods
1x Imperious Perfect
1x Hunter of Eyeblights
3x Wirewood Herald
2x Elvish Eulogist
1x Wirewood Guardian
1x Taunting Elf

Czary Bądź artefakty:
2x Prowess of the Fair
1x Wirewood Pride
2x Raise Dead
2X Consume Strenght
4x Blanchwood Armor
1x Fistful of Force
4x Dark Banishing
1x Thousand-Year Elixir
2x Zombify
1x Dolmen Gate
1x Overrun
1x Alpha Status

14x Forest
8x Swamp

Ogólnie to jest w tej talii trochę starych karcioch Wellwishery leczą jak wiadomo za każdego elfa w grze. Wrzuciłem tutaj tzw. wskrzeszacze jakby mi elfy poginęły. Blanchwood armory dopalacze za każdy forest. A z bardziej znaczących kart Voice of the Woods za tapowanie elfów dostajemy elementala 7/7, a i dzięki elvish heraldowi ma "trampka". żeby przeciwnik odczuł furię elfów atakujemy Nath`s Elite którego wszyscy muszą blokować jeżeli są w stanie i oczywiście, żeby mi nie zginął wstawiamy do gry Dolmens Gate, która to oto karta daje mi możliwość ranienia przy ataku ale nie bycia ranionym. Jest jeszcze Thousand-Year Eliksir, pozwala na używanie umiejętności specjalnych moich stworów jakby miały haste. Jest jeszcze overrun wiadomo miazga z tego co stoi na drodze. Dark Banishingi na niszczenie stworów. Wirewood Herald na poszukiwania elfów w talii wraz z momentem jego śmierci. Prowess of the fair za smierć elfa wchodzi token zielonego elfa 1/1 (zawsze coś). No to by było z grubsza tyle ogólnie talia jest jeszcze w stanie "surowym" nie grałem jeszcze nią ani razu i napewno jeszcze wniosę sporo "łatek" i udoskonaleń. Ogólnie to niektórych sztuk mam tylko po jednej ale nie udało mi się zdobyć więcej w talii nie mam żadnych proksów bo nienawidze sproksowanych talii. Proszę o ocenę :)
Żołnierze idą ulicą.Idą ulicą szeregiem. Idą na walkę z wrogiem tam w oddali.Maszerują a czas szaleje. Maszerują, by zginąć wciąż maszerują. Stają na łące smaganej wiatrem i liczą trupy. Idą na walkę z wrogiem tam w oddali...
Dark_Voyager
Marynarz
Marynarz
Posty: 271
Rejestracja: piątek, 16 września 2005, 21:33
Lokalizacja: Toruń

Re: Dobre i ciekawe talie

Post autor: Dark_Voyager »

Nie jestem specem od tworzenia talii, ale zawsze lubiłem w magicu dochodzić samemu do tworzenia fajnych komb nie używając żadnej pomocy. I oto od pewnego już dłuższego czasu tworzę sobie talię krok po kroku. Lubię mówić na nią po prostu "młynek". Talia polega na usuwaniu kart z biblioteki. Dokładny skład zamierszczam poniżej:

Kreatury:
3 x Frogmite
2 x Ornithopter
3 x Myr enforcer
4 x Myr servitor
3 x Myr moonvessel
3 x Myr retriever
2 x Archbound Worker

Czary:
1 x Dampen Thought
1 x Brain Freeze
4 x Fabricate
2 x Thirst for Knowledge
3 x Thoughtcast
2 x Traumatize

Artefakty:
1 x Spellbook
2 x Genesis chamber
3 x Welding Jar
3 x Grinding station

Lądy:
14 x Island
3 x Seat of the Synod
3 x Darksteel Citadel

Oczywiście jakbym miał więcej funduszy i lepszy dostęp do kart to napewno zainwestowałbym w Brain Freeze w połączeniu z kreaturami na affinity może dać niezłe efekty wspomagające "młynek".Główny mechanizm "młynek" komba opiera się na Grinding station, Myr retriver. Dodatkowo zapas artefaktów do poświęcenia zapewni nam Genesis Chember, a szybszemu ukończeniu rozgrywki posłuży Brain freeze i Traumataize. Aby młynek zadziałał potrzebne są conajmniej 2 myr retrievery, 1 Grinding station no i dużo many.
Talia posiada swoje wady. Potrzebuje na początku dużo many i dosyć sporo elementów aby "młynek" zadziałał. czasem wystarczy jeden spell na niszczenie artefaktu i już może być nieciekawie. Kolejnym nieciekawym szczegółem jest siła, a raczej jej brak w szeregach. Słaba obrona kreatur nie jest przystosowana do walki,
to też jej głównym zadaniem jest tylko i wyłącznie przekopać się przez talię przeciwnika no i ewentualnie obrona.
Ogólnie rzecz mówiąc lubię nietypowe taktyki, i lubię sobie pograć to talią dla zabawy, fajnie jest popatrzeć jak przeciwnik znowu wyrzuca 16 kartę z biblioteki na śmietnik. Talia wymaga sporo przeróbek, ale tego typu czary są dość rzadkie i nie można ich łatwo znaleść.

Oceniajcie talię, chętnie wysłucham osób, które próbowały tworzyć inne ciekawe strategie.

Dark_Voyager
ODPOWIEDZ