[strategia turowa] sojusz czy wojna?

Miejsce na zakończone lub wymarłe sesje. Jeśli chcesz ponownie otworzyć temat to skontaktuj się z modem albo adminem.
Ardel
Kok
Kok
Posty: 1015
Rejestracja: sobota, 13 stycznia 2007, 20:32
Numer GG: 8570942
Lokalizacja: Shadar Logoth

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Ardel »

Blind Kitty:
+jeden krasnoluud dołądzył się do mieszkańców
@handlarze wracają z miasta. Będą za 1 turę
+ znaleziono 5 starych mieczy, które oczyszczono
+wybudowano kamieniołom
+odnaleziono przepis na piwo i potrawkę z grzybów. Jest tez opis jak taką uprawę zbudować
+człowiek i 4 krasnoludów zostało niewyszkolonymi wojownikami z mieczem
&miejsce pod uprawę oczyszczono, ale poległ jeden krasnolud i jeden z mieczy się złamał. Byly to wilki, z których udało się uzyskać mięso. + 3 jedzenia
+znaleziono 2 drewna
&podatek 1 złota co 3 dzień
&do zebrania podatku 2 dni
- 14 jedzenia
+ 5 jedzenia

Lista budynków możliwych do wybudowania:
-Uprawa grzybków (20 jedzenia; 30 złota; 1 tura)
-kamieniołom (10 drewno; 5 kamień; 50 złota; 2 tury)
-kopalnia żelaza (20 drewno; 30 kamień; 100 złota; 4 tury)
-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)


populacja (mieszczanie, bez specialnej pracy):
-Krasnoludy 15
-ludzie 1
Zasoby:
-złoto 50
-kamienie 15
-drewno
-kryształ 3
-jedzenie 24
-klejnoty 1
Budynki:
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-13 domów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę)
-kamieniołom (+1 kamienia na jednego pracownika; tych max 4)
Ludność wykwalifikowana:
-budowniczy 2
-2 urzędników
-pasterz
-2 handlarzy
-4 niewyszkolonych wojowników z mieczami
Szczęśliwość ludności:
-twój urzędnik dowiedział się, że ludność cię lubi i cieszą się z nowego miejsca zamieszkania.
-Ludność cieszy się z nowych wojowników




Zorin:
-18 jedzenia
+11 jedzenia
& podatek wynosi 5 srebrnych monet
+55 srebra z podatku
@ 2 niziolki szkolą się na rolników (1 tury)
&w okolicy grasuje banda złodzieji
+5 niziołków nauczyło się walki
+niziołek został budowniczym
+wojownicy upolowali za pomącą dzirytów i kiji parę zwierząt; +6 jedzenia
@ chatka drwala w budowie ( 2 tury + 5 drewna)
&będziesz dostawał jedną owczą skórę na turę, ale przychód jedzenia z pastwiska spadnie o 1


-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)
-pole uprawne (10 kamień, 5 drewno, 10 jedzenie, 3 tury)


populacja (mieszczanie, bez specialnej pracy):
-niziołki 11
Zasoby:
-210 srebra
-złoto 70
-kamienie 10
-drewno 0
-kryształ 2
-jedzenie 19
-klejnoty 3
Budynki:
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-16 domów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę) +1
-pole uprawne (+5 jedzenia na turę)
Ludność wykwalifikowana:
-3 urzędników
-pasterz 2
-rolnik
-handlarz
-zawodowy pijak
-nauczyciel walki na kije
-budowniczy 2
- 5 niziołków z kijami
- oprawczyni :twisted: owiec
Szczęścliwość ludności:



Hiro
+ człowiek wyuczył się na budowniczego
- człowiek zwolniony z posady
- 11 jedzenia
+12 jedzenia
& podatek: brak
& w twoim ratuszu wisi obraz; zdobywasz małe uznanie wsród ludzi
+ wybudowano grób
@ w budowie pole uprawne (1 tura + 5 kamienia)
+znaleziono 2 drewna i 3 kamienie (niestety siekier brak)
- 9nzłota dla wieśniaków
+ 2 nieumarłych od nekromanty


Lista budynków możliwych do wybudowania:
-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-grób (15 kamień; 30 złota; 1 tura)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)
-pole uprawne (10 kamień, 5 drewno, 10 jedzenie, 3 tury)


populacja (mieszczanie, bez specialnej pracy):
-nieumarli 9
-ludzie 3
Zasoby:
-srebro 55
-złoto 120
-kamienie 0
-drewno 13
-kryształ 2
-jedzenie 24
-klejnoty 2
Budynki:
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-4 domy + 11 grobów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę) +1 jedzenia
-pole uprawne (+5 jedzenia na turę) + 1 jedzenia
Ludność wykwalifikowana:
-1 urzędnik
-pasterz 2
-rolnik 2
-nekromanta
- 2 budowniczy
- lizus
Szczęścliwość ludności:
-lizus donosi, że ludność tak ucieszyła się, że zniosłeś podatki, że nekromantę ubłagali i dwóch martwiaków skąś przyniósł
-nieumarli ucieszyli się, gdy zobaczyli cię na ulicach
-plotki o twoim malowaniu ratusza ucieszyły ludzi, którzy nie uważają cię już za takiego krwiożerczego trupa



Bielik

-11 jedzenia
+12 jedzenia
& w okolicy jest grota niedzwiedzia i mała banda goblinów
+chatka wybudowana
&podatek: 5 srebra
+25 srebra z podatku
@ elf uczy się na pasterza (1 tury)
+ 2 elfów nauczyło się na zbieraczy
&masz tylko jednego myśliwego i nie podejmie się on tego zadania sam
@Akar opisał ci ci terean oglednie jak na mapie i powiedzial, że przybył z jego spalonego przez orków miasta ( zaznaczone na mapce ( pierwszy post)) oraz, że magii się brzydzi. Może nauczyć kogoś kowalstwa i budowy kuźni oraz że przyniósł ze sobą 2 sztuki żelaza
+drwal


Lista budynków możliwych do wybudowania:
-kuźnia (30 drewno, 10 kamień, 5 żelazo, 20 złota, 4 tury)
-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)


populacja (mieszczanie, bez specjalnej pracy):
-elfy 4
-Akarzy 1
Zasoby:
-srebro 25
-żelazo 2
-złoto 120
-kamienie 5
-drewno 10
-kryształ 1
-jedzenie 33
-klejnoty 2
Budynki:
-chatka drwala (+ 3 drewna na turę)
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-6 domów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę)
Ludność wykwalifikowana:
-urzędnik
-pasterz
-handlarz
-zbieracz 3 (+5 jedzenia)
-myśliwy (+2 jedzenia)
-budowniczy 2
-drwal
Szczęścliwość ludności:
-Uważają, że jest ich zdecydowanie za mało.
Bielik
Mat
Mat
Posty: 594
Rejestracja: środa, 7 czerwca 2006, 20:34
Numer GG: 5800256
Lokalizacja: GOP

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Bielik »

Bielik

Wysyłam jeszcze jednego mieszkańca aby pomagał drwalowi i dwóch by się szkoliło u myśliwego, jeśli czują się na siłach zlecam im ponownie to samo zadanie. Gdy tylko będę miał odpowiednią ilość drewna rozpoczynam budowę domu. Wysyłam handlarza jeśli czuje się bezpiecznie aby poszukał innych miejsc w których moglibyśmy sprzedawać i skupować produkty i przy okazji poprawił naszą wiedzę o pobliskich terenach. Po czym dalej przechadzam się pomiędzy ludźmi i sprawdzam czy im coś nie przeszkadza...
Stare chińskie przysłowie mówi: "Jak nie wiesz co powiedzieć, to powiedz stare chińskie przysłowie"
Hiro
Marynarz
Marynarz
Posty: 374
Rejestracja: piątek, 13 kwietnia 2007, 14:16
Numer GG: 5761430
Lokalizacja: Tam gdzie Tzeentch mówi dobranoc

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Hiro »

Hiro
Władca z zadowoleniem spoglądał jak dwóch nieumarlaków rozłupywało gluty ze ścian. Okazało się bowiem, że pod pleśnią, zgnilizną robactwem i innym grzybem, jest piękna biała ściana. Co prawda trochę zajmuje czasu rozłupanie, ale nowi obywatele od Nekromanty byli w tym całkiem nieźli. Stał tutaj czekając na rozkazy. Przede wszystkim brakowało surowców, więc potrzebował dokładniejszego zwiadu niż tego, który zrobił, a właściwie NIE zrobił Nekromanta.
-No więc bierzesz paru rozgarniętych obywateli i robisz zwiad taktyczny wokół wioski. Rozumiesz źródła kamieni, większe lasy. Broń? Jesteś magiem chyba umiesz czarować!! Dla pozostałych? No weź parę kiji, nie wydaje mi sie byście trafili na coś bardziej krwiożerczego niż wiewiórka. Co z tego że słyszałeś o wiewiórkach mordercach, to jest niedaleko mostu śmierci, wiesz jak daleko to stąd? No właśnie, a teraz dupa w troki i do roboty!
Nekromanta opuścił gabinet swoim chwiejnym krokiem, a zamiast niego wszedł malarz patrząc na świeżo "odłupaną" białą ścianę. Sugerował zrobienie ścian pod kolor ulubionej szaty władcy. Władca miał dziwne wrażenie że bardzo polubi tego artystę. Niespodziewanie artystyczną dysputę przerwał Sifoon
-Rozkazy, panie?
-Nic szczególnie inwencyjnego, niech zajmują się tym co zawsze. Jakbyś zapomniał chodzi o szukanie surowców. I jeśli ktoś zna się na walce choćby drewnianym mieczem niech tutaj przyjdzie.
Chochlik skłonił się i wyszedł. Doprawdy będzie musiał oduczyć go tego przeklętego nawyku!
-Wracając do ścian- kontynuował władca przenosząc wzrok na malarza. - Co proponujesz za kolor?
-No więc, proponuje jakieś pastelowe barwy. Tak się przyglądam i myśle zę któreś z tych. - stwierdza wyciągając zza pazuchy (znaczeniu że z brudnej od farb kieszeni) dwie kartki.
Jedna była bardzo bladoróżowa natomiast ta druga była odcienia bardziej lekko fioletowego.
Władcę czekała bardzo trudna zyciowa decyzja. Hmm.
-Bierzemy tę drugą!
Teraz trzeba było czekać aż skończą odłupywać ściane.

Obrazek
BlindKitty
Bosman
Bosman
Posty: 2482
Rejestracja: środa, 26 lipca 2006, 22:20
Numer GG: 1223257
Lokalizacja: Free City Vratislavia/Sigil
Kontakt:

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: BlindKitty »

Blind Kitty

Niech więc jeden z budowniczych zbuduje hodowlę grzybków, a drugi niech zajmie się pomocą człowiekowi, który ma przygotować oczyszczone pole pod uprawę i zacząć tam hodowlę.
Miecze mają sobie zostawić ci, którzy chcieli należeć do straży miejskiej, i oni też od teraz są tak oficjalnie nazywani. Pozostałych dwóch niech zda miecze do depozytu.
Na razie w kamieniołomach zatrudnimy tylko jednego krasnoluda, żeby nie tracić zbyt dużo jedzenia. Jeden z urzędników ma przekazać krasnoludom, że jedzenia jest niewiele, więc każdy kto zdobędzie je na następne dni samodzielnie, będzie zwolniony z podatku.
What doesn't kill you, just makes you... Stranger.

But above all - I feel I'm still on my long trip to nothingness.
Zorin
Marynarz
Marynarz
Posty: 279
Rejestracja: wtorek, 23 stycznia 2007, 17:00
Numer GG: 9606247
Lokalizacja: Z daleka
Kontakt:

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Zorin »

Zorin

Wysyłam jeszcze jednego budowniczego aby pomógł przy budowie chatki drwala. Każę elfowi aby rozglądnął się za jakimś sposobem zwiększenia dopływ jedzenia. Rozkazuję jednemu z niziołków aby poszukał jakiegoś miejsca pod pole. Wysyłam 5 niziołków biorących lekcję od człowieka i również ich nauczyciela aby spróbowali się rozprawić z bandytami jeżeli nie dawali by sobie rady mają wracać. Wysyłam dwóch niziołków aby rozglądnęli się za jakimiś owocami i jeżeli by takowe znaleźli to mają dostarczyć je do obozu.
Dum spiro, spero:)

Ambitosa non est fames.

Pozdrowienia Zorin! :D :D
Ardel
Kok
Kok
Posty: 1015
Rejestracja: sobota, 13 stycznia 2007, 20:32
Numer GG: 8570942
Lokalizacja: Shadar Logoth

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Ardel »

Bielik

+3 drewna
-12 jedzenia
+13 jedzenia
& w okolicy jest grota niedzwiedzia i mała banda goblinów
&podatek: 5 srebra
+10 srebra z podatku
+elf został pasterzem
&Akar Może nauczyć kogoś kowalstwa i budowy kuźni
+drwal
@ 2 elfów uczy się na myśliwych ( 1tura)
@ dom w budowie (2 tury + 2 drewno)
+handlarz natknął się na mały port przy rzece (zaznaczone na mapce)


Lista budynków możliwych do wybudowania:
-kuźnia (30 drewno, 10 kamień, 5 żelazo, 20 złota, 4 tury)
-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)

populacja (mieszczanie, bez specjalnej pracy):
-elfy 1
-Akarzy 1
Zasoby:
-srebro 35
-żelazo 2
-złoto 100
-kamienie 5
-drewno 0
-kryształ 1
-jedzenie 34
-klejnoty 2
Budynki:
-chatka drwala (+ 3 drewna na turę) +1
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-6 domów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę) +1
Ludność wykwalifikowana:
-urzędnik
-pasterz 2
-handlarz
-zbieracz 3 (+5 jedzenia)
-myśliwy (+2 jedzenia)
-budowniczy 2
-drwal 2
Szczęścliwość ludności:
-Uważają, że jest ich zdecydowanie za mało.
-W mieście wszystkim się podoba


Hiro
- 11 jedzenia
+16 jedzenia
& podatek: brak
& w twoim ratuszu wisi obraz; zdobywasz małe uznanie wsród ludzi
+pole uprawne
&Nekromanta i paru obywateli odkryło dobre miejsce na kamieniołom i zebrali stamtąd już kilka kamieni (+4)
-niestety nikt walczyć nie umie
+uzbierano 2 drewna i 1 kamien

Lista budynków możliwych do wybudowania:
-kamieniołom (20 drewno; 5 kamień; 50 złota; 2 tury)
-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-grób (15 kamień; 30 złota; 1 tura)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)
-pole uprawne (10 kamień, 5 drewno, 10 jedzenie, 3 tury)

populacja (mieszczanie, bez specialnej pracy):
-nieumarli 9
-ludzie 3
Zasoby:
-srebro 55
-złoto 120
-kamienie 0
-drewno 15
-kryształ 2
-jedzenie 29
-klejnoty 2
Budynki:
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-4 domy + 11 grobów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę) +1 jedzenia
-pole uprawne (+5 jedzenia na turę) x2
Ludność wykwalifikowana:
-1 urzędnik
-pasterz 2
-rolnik 2
-nekromanta
- 2 budowniczy
- lizus
Szczęścliwość ludności:
-nieumarli ucieszyli się, gdy zobaczyli cię na ulicach
-plotki o twoim malowaniu ratusza ucieszyły ludzi, którzy nie uważają cię już za takiego krwiożerczego trupa


Blind Kitty:
@handlarze wrócili
&miejsce pod uprawę oczyszczono
&podatek 1 złota co 3 dzień
&do zebrania podatku 1 dni
- 8 jedzenia
+ 8 jedzenia
@uprawa grzybków gotowa za 1 turę będzie
@ pole za 3 tury +10 jedzenie + 5 drewno
+kamieniarz
+1 kamień
@ paru ludzi zjadło korzonki i inne liście, więc nikt nie umarł z głodu
-2 krasnoludów uciekło ze względu na głód
+do miasta przyszedł Akar, miał ze sobą 3 jedzenia

Lista budynków możliwych do wybudowania:
-Uprawa grzybków (20 jedzenia; 30 złota; 1 tura)
-kamieniołom (10 drewno; 5 kamień; 50 złota; 2 tury)
-kopalnia żelaza (20 drewno; 30 kamień; 100 złota; 4 tury)
-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)
-pole uprawne (10 kamień, 5 drewno, 10 jedzenie, 3 tury)

populacja (mieszczanie, bez specialnej pracy):
-Krasnoludy 14
-ludzie 1
-Akarzy 1
Zasoby:
-złoto 20
-kamienie 6
-drewno 0
-kryształ 3
-jedzenie 0
-klejnoty 1
-2 miecze
Budynki:
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-13 domów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę)
-kamieniołom (+1 kamienia na jednego pracownika; tych max 4)
Ludność wykwalifikowana:
-budowniczy 2
-2 urzędników
-pasterz
-2 handlarzy
-2 niewyszkolonych wojowników z mieczami
kamieniarz
Szczęśliwość ludności:
-ludność jest głodna, ale uprawa grzybków, która zaraz będzie gotowa powstrzymuje ich przd ucieczką


Zorin:
+do miasta przybył człowiek
-19 jedzenia
+13 jedzenia
& podatek wynosi 5 srebrnych monet
+60 srebra z podatku
+ 2 rolników
&w okolicy grasuje banda złodzieji
@ chatka drwala w budowie (2 drewna) [budowniczy zaczęli sami ścinać drewno. Zdobyli 3]
&będziesz dostawał jedną owczą skórę na turę, ale przychód jedzenia z pastwiska spadnie o 1
@ pole uprawne w budowie (3 tury +5 drewna)
&elf znalazł mały lasek obfitujący w różnego rodzaju grzyby. Elf zna się na roślinach, więc wraz z grupką może chodzić i zbierać żarcie
+bandyci zostali zabici, lecz zginęło 2 niziołków. +2 miecze; +1 łuk; + 10 jedzenie; + 1 topór
- owoców nie znaleziono...
+ludzie są szczęścliwi z powodu zabicia złodzieji. Ofiarowali ci kryształ

-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)
-pole uprawne (10 kamień, 5 drewno, 10 jedzenie, 3 tury)

populacja (mieszczanie, bez specialnej pracy):
-niziołki 11
-ludzie 1
Zasoby:
-270 srebra
-złoto 70
-kamienie 0
-drewno 0
-kryształ 3
-jedzenie 13
-klejnoty 3
-2 miecze
-łuk
-topór
Budynki:
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-16 domów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę) +1
-pole uprawne (+5 jedzenia na turę) +2
Ludność wykwalifikowana:
-3 urzędników
-pasterz 2
-rolnik 3
-handlarz
-zawodowy pijak
-nauczyciel walki na kije
-budowniczy 2
-3 niziołków z kijami
- oprawczyni :twisted: owiec
Szczęścliwość ludności:
-ludzie są szczęścliwi z powodu zabicia złodzieji. Ofiarowali ci kryształ
Hiro
Marynarz
Marynarz
Posty: 374
Rejestracja: piątek, 13 kwietnia 2007, 14:16
Numer GG: 5761430
Lokalizacja: Tam gdzie Tzeentch mówi dobranoc

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Hiro »

Hiro
Władca siedział w fotelu przygldając sie uważnie świeżo odłupanym ścianom. To było zbyt piękne by mogło być prawdziwe. Żadnych bestii, żadnych bandytów, żadnych odzianych w stal mędrkujących dupków dążących do krucjaty w imię dobra. Nigdy nie lubił Paladynów, choćby dlatego że byli strasznymi hipokrytami. Pamiętał dobre czasy jak razem z Grynthorem żłopali, a między żłopaniem i piciem jest taka różnica ze przy pierwszym się więcej rozlewa, piwo. Krasnoludzki spirytus z piwem. I Golonkę gotowaną w piwie. Pod ścianą siedziało piwo, to znaczy błazen i opowiadał standartowy kawał gildii błaznów nr 35.06. Nigdy nie umiał zrozumieć tej numeracji.
Jego kontemplacje przerwał wlatujący do gabinetu Sifoon.
-Panie brakuje surowców!
Władca miał nieodparte wrażenie uczestnictwa w jakiejś wyjątkowo dziwnej grze. Jeszcze brakuje tylko "Potrzebuje Many!"
-Ależ dziękuje Sifoon. Jak dotąd nie udało mi się tego zauważyć.
-Do usług panie. - i skłonił się nisko.
Władca tylko spojrzał w niebiosa wzrokiem pytającym "Za co?".
-Poślij mi tego nekromante & spółke raz jeszcze tylko niech sprawdzi inny teren. I niech uważa bo tym razem coś czuje że może być mniej bezpiecznie. A reszta do nowego kamieniołomu po kamień i do lasków po drewno. Jak tylko nazbiera się surowców to niech budowniczy wybudują chatkę drwala gdzieś przy tym zagajniku.
Sifoon wyszedł, a zamiast niego do gabinetu wszedł malarz. I rozpoczął swą misterną pracę...
Obrazek
Bielik
Mat
Mat
Posty: 594
Rejestracja: środa, 7 czerwca 2006, 20:34
Numer GG: 5800256
Lokalizacja: GOP

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Bielik »

Bielik

Każę handlarzowi wybadać jakie towary szło by sprowadzać i co w ogóle może nam dać port. Skoro w mieście wszystkim się podoba podatek zwiększam do jednej monety na dzień. Skoro akar potrafi nauczyć kowalstwa każe mu tego nauczyć chociaż podstaw ostatniego wolnego elfa. Jak już mówiłem myśliwi zaraz po wyszkoleniu jeśli twierdzą, że jest ich odpowiednio wiele mają wykonać swe zadanie. Po oddaniu rozkazów wybieram się na przechadzkę po pobliskim terenie i szukam najpiękniejszego drzewka. Gdy tylko takie znajduję delikatnie je wyjmuję i zasadzam na placu przed ratuszem...
Stare chińskie przysłowie mówi: "Jak nie wiesz co powiedzieć, to powiedz stare chińskie przysłowie"
BlindKitty
Bosman
Bosman
Posty: 2482
Rejestracja: środa, 26 lipca 2006, 22:20
Numer GG: 1223257
Lokalizacja: Free City Vratislavia/Sigil
Kontakt:

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: BlindKitty »

BlindKitty

Na razie, jak się zdaje, zostało niewiele do roboty - poza tym, że trzeba już znaleźć kogoś kto się zajmie wkrótce hodowlą grzybków.
No i jeszcze niech handlarze zorientują się, kto mógłby chcieć kupować wyroby wspaniałych krasnoludzkich kamieniarzy, na przykład małe rzeźby, albo coś podobnego, bo skoro mamy kamieniołom, to może uda się sprzedawać nasze wspaniałe kamienne wyroby?
A poza tym, wysyłam krasnoludy do zbierania drewna. Z czegoś trzeba postawić chatkę drwala...
What doesn't kill you, just makes you... Stranger.

But above all - I feel I'm still on my long trip to nothingness.
Zorin
Marynarz
Marynarz
Posty: 279
Rejestracja: wtorek, 23 stycznia 2007, 17:00
Numer GG: 9606247
Lokalizacja: Z daleka
Kontakt:

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Zorin »

Zorin

Organizuję jakiś mały pogrzeb dwóm niziołkom w lesie aby oddać im cześć, w końcu zasłużyli sobie, każdy kto chciał mógł przyjść na pogrzeb. Od rodzin niziołków przestaję pobierać podatek.
- No cóż trzeba żyć dalej- takimi słowami zakończyłem przemowę na pogrzebie i wróciłem do norki. Wysyłam dwóch rolników na farmę. Trzem niziołkom daję jakieś małe topory i rozkazuję aby przyniosły drewna. Oczywiście zgadzam się z tym aby elf wraz z jednym innym niziołkiem chodzili codziennie na grzyby. Nauczycielowi walki na kije wręczam topór a a jego uczniom miecze i łuk. I każę im rozejrzeć się za jakimiś kamieniami. Podziękowałem za kryształ niziołkom. Wysyłam jeszcze jednego niziołka na pastwisko aby został uczniem pasterza.


Zaznaczam że ma ludność to niziołki a nie ludzie. !!
Dum spiro, spero:)

Ambitosa non est fames.

Pozdrowienia Zorin! :D :D
Ardel
Kok
Kok
Posty: 1015
Rejestracja: sobota, 13 stycznia 2007, 20:32
Numer GG: 8570942
Lokalizacja: Shadar Logoth

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Ardel »

Hiro (chciałbym ci roleplayu pogratulować. Jesteś najlepszym graczem tutaj... Co nie oznacza, że inni są źli)
- 11 jedzenia
+16 jedzenia
& podatek: brak
& w twoim ratuszu wisi obraz; zdobywasz małe uznanie wsród ludzi
&Nekromanta i paru obywateli odkryło dobre miejsce na kamieniołom
+nekromanta i paru umarłych poszło sprawdzić teren. Okazało się, że natrafili na zbłąkanego niziołka i jako, że nieumarli nie byli zbyt rozgarnięci, to zyskałeś sobie nowego umarłego (+ jeden nieumarły) oraz znaleźli przy okazji 1 stary topór
+ reszta wioski przyniosła 3 kamienie i 2 drewna
-podczas pracy w niewybudowanym kamieniołomie, wskutek nieprzestrzegania przepisów BHP jeden z nieumarłych zostaje rozgnieciony, a człowiek ginie

Lista budynków możliwych do wybudowania:
-kamieniołom (20 drewno; 5 kamień; 50 złota; 2 tury)
-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-grób (15 kamień; 30 złota; 1 tura)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)
-pole uprawne (10 kamień, 5 drewno, 10 jedzenie, 3 tury)

populacja (mieszczanie, bez specjalnej pracy):
-nieumarli 9
-ludzie 2
Zasoby:
-srebro 55
-złoto 120
-kamienie 3
-drewno 17
-kryształ 2
-jedzenie 34
-klejnoty 2
-stary topór
Budynki:
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-4 domy + 11 grobów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę) +1 jedzenia
-pole uprawne (+5 jedzenia na turę) x2
Ludność wykwalifikowana:
-1 urzędnik
-pasterz 2
-rolnik 2
-nekromanta
- 2 budowniczy
- lizus
Szczęścliwość ludności:
-nieumarli ucieszyli się, gdy zobaczyli cię na ulicach
-plotki o twoim malowaniu ratusza ucieszyły ludzi, którzy nie uważają cię już za takiego krwiożerczego trupa
-Ludzie cieszą się z twojej nowej pasji
-Zauważyłeś u paru nieumarłych firanki w oknach


Bielik
-13 jedzenia
+11 jedzenia
+do twojego miasta zbłąkał się niziołek i postanowił zamieszkać
@ elf uczy się kowalstwa
& w okolicy jestmała banda goblinów
+niedzwiedź został ubity, lecz zginął jeden z elfów. Znaleziono: 15 jedzenia, stary pancerz, 3 żelazo
@myśliwi zajmują się goblinami
&podatek: 1 złota
+2 złota z podatku
&Akar Może nauczyć kogoś kowalstwa i budowy kuźni
+ 2 myśliwych
@ dom w budowie (1 tury + 2 drewno)
@ w porcie można kupić: (targować się możemy w editach na końcu postów)
=żelazo
=kamień
=jedzenie
@w porcie poszukują
=niewolników
=kryształu
=drewna

Lista budynków możliwych do wybudowania:
-kuźnia (30 drewno, 10 kamień, 5 żelazo, 20 złota, 4 tury)
-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)

populacja (mieszczanie, bez specjalnej pracy):
-Akarzy 1
-Niziołki 1
Zasoby:
-srebro 35
-żelazo 5
-złoto 102
-kamienie 5
-drewno 0
-kryształ 1
-jedzenie 47
-klejnoty 2
-stary pancerz
Budynki:
-chatka drwala (+ 3 drewna na turę) +1
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-6 domów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę) +1
Ludność wykwalifikowana:
-urzędnik
-pasterz 2
-handlarz
-zbieracz 3 (+5 jedzenia)
-myśliwy 2 (+4 jedzenia)
-budowniczy 2
-drwal 2
Szczęścliwość ludności:
-Uważają, że jest ich zdecydowanie za mało.
-W mieście wszystkim się podoba
-elfom spodobało się drzewko


Blind Kitty:
-9 jedzenia
+5 jedzenia
@ do miasta przyjechała karawana kupiecka z jedzeniem właśnie. Może sprzedać 20 za jedyne 3 kryształy
@ paru krasnoludów znów samemu musiało się pożywić
&miejsce pod uprawę oczyszczono
&podatek 1 złota co 3 dzień
&do zebrania podatku 3 dni
+złoto z podatku 5
+uprawa grzybków
@ pole za 2 tury +10 jedzenie + 3 drewno
+zebrano 2 drewna

Lista budynków możliwych do wybudowania:
-Uprawa grzybków (20 jedzenia; 30 złota; 1 tura)
-kamieniołom (10 drewno; 5 kamień; 50 złota; 2 tury)
-kopalnia żelaza (20 drewno; 30 kamień; 100 złota; 4 tury)
-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)
-pole uprawne (10 kamień, 5 drewno, 10 jedzenie, 3 tury)

populacja (mieszczanie, bez specialnej pracy):
-Krasnoludy 14
-ludzie 1
-Akarzy 1
Zasoby:
-złoto 20
-kamienie 6
-drewno 0
-kryształ 3
-jedzenie 0
-klejnoty 1
-2 miecze
Budynki:
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-13 domów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę)
-kamieniołom (+1 kamienia na jednego pracownika; tych max 4)
-uprawa grzybów (na turę zaspokoi do 20 krasnoludów mieszczan)
Ludność wykwalifikowana:
-budowniczy 2
-2 urzędników
-pasterz
-2 handlarzy
-2 niewyszkolonych wojowników z mieczami
kamieniarz
Szczęśliwość ludności:
-ludność jest głodna, ale uprawa grzybków, która zaraz będzie gotowa powstrzymuje ich przd ucieczką


Zorin: (ludzie - chodziło mi o ludność XD)

+do miasta przybyło 2 krasnoludów i jeden niziołek dorósł
+ zdobyto 3 drewna
& podatek wynosi 5 srebrnych monet
+70 srebra z podatku
&w okolicy grasuje banda złodzieji
+chatka drwala
&będziesz dostawał jedną owczą skórę na turę, ale przychód jedzenia z pastwiska spadnie o 1
@ pole uprawne w budowie (2 tury +4 drewna)
&elf znalazł mały lasek obfitujący w różnego rodzaju grzyby. Elf zna się na roślinach, więc wraz z grupką może chodzić i zbierać żarcie
+3 jedzenia z lasu
+pasterz
-21 jedzenia
+1 skóra owcza
+ 13 jedzenia

-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)
-pole uprawne (10 kamień, 5 drewno, 10 jedzenie, 3 tury)
-chata garbarza (5 kamień, 5 drewno, 50 złota, 1 tura)

populacja (mieszczanie, bez specialnej pracy):
-niziołki 11
-2 krasnoludów
-ludzie 1
Zasoby:
-340 srebra
-złoto 70
-kamienie 0
-drewno 0
-kryształ 3
-jedzenie 8
-klejnoty 3
-owcza skóra
Budynki:
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-16 domów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę) +1 + skóra owcza
-pole uprawne (+5 jedzenia na turę) +2
-chatka drwala (+4 drewna) brak drwala
Ludność wykwalifikowana:
-3 urzędników
-pasterz 3
-rolnik 3
-handlarz
-zawodowy pijak
-nauczyciel walki (topór
-budowniczy 2
-3 niziołków z łukiem i 2 mieczami
- oprawczyni :twisted: owiec
Szczęścliwość ludności:
-ludność jest szczęśliwa z powodu zabicia złodziei
Hiro
Marynarz
Marynarz
Posty: 374
Rejestracja: piątek, 13 kwietnia 2007, 14:16
Numer GG: 5761430
Lokalizacja: Tam gdzie Tzeentch mówi dobranoc

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Hiro »

Hiro
Władca siedział w fotelu ciesząc się z pomalowanej połowy gabinetu. Z drugiej jednak strony, stracili nizołka na rzecz nieumarłego. Nie żeby miał coś przeciw nieumarłym, ale nizołki robią takie pyszne roladki. Władcy pociekłaby by ślina na samą myśl o roladkach z bananem, gdyby nie to że był martwy. "No żesz (CENZURA) mać", pomyślał klnąc jeszcze w mrocznej mowie siarczyście razów kilka. Z drugiej strony rozbawił go raport od urzędnika : "Wskutek nieprzestrzegania przepisów BHP". Ciekawe kto z nich wie że tak naprawde, a sam władca to widział, to ten nieumarły podawał kamienie z górnej części jaskini na dół do człowieka. Rzucali do siebie te kamienie a inny robotnik w tym czasie powiedział "Cześć" do tego na dole wskutek czego tamten się odwrócił i dostał ładnym kamieniem w łeb. Nieumarlak może by i pomógł człowiekowi, ale tak się zaaferował wystartowaniem z pozycji na wpół kucającej, że zaplątał się o linę i przyłożył mordą w ziemie, co skutkowało opadnięciem sporego kamienia na całą powierzchnie ciała.
I jeszcze twierdzą że to ja łosiów na niebezpieczne zadania wysłam!
Do gabinetu wleciał Sifoon.
-Panie, panie dwóch obywateli...
Sifoon ostatnio tak miał, że zanim dotarła do niego informacja trochę czasu musiało minąć.
-Tak, tak wiem. Ale za to mamy siekierke no i przynajmniej zaoszczędzimy na jedzeniu. - kiedyś mu tata do poduszki śpiewał "Always look on, the bright side of life". w ogóle dziwny był ten tata - Brian.
-No dobra, mamy siekiere a więc żeby nie było BHP, to jeden budowniczy plus jeden nieumarlak idą po drewno - budowniczy rąbię i uczy tego drugiego, będzie drwalem niech chłopak studiuje. Poza tym drugi majsterman, buduje chatkę drwala, a reszta niech zbierze kamienie na budowe i ma do końca dnia wolne. I dowiedz się czy ten niziołowy trup umie korzystać z procy, kija czegokolwiek.
Sifoon zaaferował się badziej niż zwykle wskutek czego piersze 10 prób wylecenia skończyło się uderzań raz o jedną raz o drugą framugę. Władca zastanowił się. Mieli nadwyżkę jedzenia, a obywateli nie przybywało. Hmm, może mały handelek. Tylko z kim nieumarły łosiu. No tak jeszcze tylko schizofrenii tu brakowało. Odgonił złośliwe myśli po czem wyrzucił je przez okno. Do gabinetu wszedł malarz, a władca zostawił go sam. Musiał się w końcu dowiedzieć po kiego grzyba te firanki!

(Dziękować :) )
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 9 lipca 2007, 12:50 przez Hiro, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Bielik
Mat
Mat
Posty: 594
Rejestracja: środa, 7 czerwca 2006, 20:34
Numer GG: 5800256
Lokalizacja: GOP

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Bielik »

Bielik

Przywołuję do siebie niziołka i mówię do niego: Słyszałem, że jesteście świetnymi rolnikami... Zatem jeśli byś mógł, znajdź tu w pobliżu jakąś polankę i rozpocznij tam uprawę. Gdy tylko będzie nas więcej przyślemy Ci kogoś do pomocy- powiedział to do niego tak aby poczuł chęć do pracy. Gdy już wszystko z nim wyjaśniłem odprawiam go słowami Mieszkańcy naszej wioski będą Ci wdzięczni... Po tej rozmowie wyszłem na chwilę przed ratusz zająć się drzewkiem gdy nagle przybiegł do mnie jeden z myśliwych
Panie.. Panie!!-krzyczał do mnie...
Co się stało(Cosie stao:D) Czemu jesteś taki zdenerwowany??
Polowaliśmy na niedźwiedzia, gdy coś poszło nie tak i jeden z nas spadł z drzewa prosto przed jego pysk...
Dobra.. Dobra domyślam się co było dalej... Ale ostatecznie go ubiliście tak??
Tak Panie.
Przynieście tu ciało tego biedaka i rzeczy które tam znaleźliście. Zasługuje na godny pochówek.- powiedziałem zasmucony tą wiadomością jednak dalej byliśmy zagrożeni...
Zastawcie pułapki na te gobliny które bezczeszczą nasze lasy. Żadnemu nie ma się nic stać... Chyba, że będzie próbował was zabić...- rzekłem do myśliwego odprawiając go skinieniem głowy.
Po chwili ruszyłem w miasto i zacząłem chwali ludność za swą postawę aby zwiększyć ich wydajność. Wieczorem wydaję stypę przed ratuszem ku czci zmarłego elfa podczas której wychwalam jego męstwo i zasługi dla nas wszystkich.
Przez cały czas doskwierał mu brak ksiąg. Zwłaszcza tych traktujących o magii. Dlatego kazał przywołać handlarza.
Tak wyglądała ta rozmowa..:
Słyszałem, że znalazłeś port na rzece... i podobno szukają oni niewolników i jakichś surowców...
Tak panie..
A gdybyśmy zaoferowali im którąś tych rzeczy czy nie mogli by dla nas sprowadzić paru ksiąg??
Ja.. Nie wiem panie... Wkrótce wyruszę tam i o wszystkim dam panu znać
Zatem idź i wracaj jak najszybciej z miejmy nadzieję dobrymi wieśćmi
Stare chińskie przysłowie mówi: "Jak nie wiesz co powiedzieć, to powiedz stare chińskie przysłowie"
Zorin
Marynarz
Marynarz
Posty: 279
Rejestracja: wtorek, 23 stycznia 2007, 17:00
Numer GG: 9606247
Lokalizacja: Z daleka
Kontakt:

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Zorin »

Zorin

Władca siedział właśnie przed swoją norką w małym foteliku. Oglądał swoją małą osadkę, która powoli się rozwijała. Gdy elf z małą dostawą jedzenia dotarł do obozu natychmiast zawołał go do siebie:
- Mów jak nam idzie- powiedział Turen siedząc w fotelu.
- A więc ukończyliśmy budowę chatki drwala i natychmiast kazałem wysłać tam trzech niziołków- władca przytaknął na to i dalej słuchał- to miasta przybyło dwóch krasnoludów, trwa zasiewanie pola uprawnego... a i panie co najgorsze, kończy nam się jedzenie...- nizioł natychmiast się poderwał,- CO?? CO?? Myśl Turen myśl, natychmiast wysłać jeszcze jednego niziołka na pastwisko, co jeszcze?? Co jeszcze?? Jest. Mam pomysł. Słyszałem że do miasta przybył człowiek.Tak- przytaknął elf- opowiedział mi że w pobliskim lesie elfy się osiedliły, natychmiast wysłać go do tych elfów, ma pokazać drogę naszemu handlarzowi który ma wyhandlować choć trochę żarcia, pójdą z nimi Ci dwaj wojownicy, krasnoludy którzy zaoferowali mi pomoc, natychmiast wykonać- TAK JEST- powiedział elf i natychmiast pobiegł wykonać rozkaz.
,,Nie dobrze, co robić mam tak liczną osadę a tak mało jedzenia" myślał przez cały czas Turen......
Dum spiro, spero:)

Ambitosa non est fames.

Pozdrowienia Zorin! :D :D
BlindKitty
Bosman
Bosman
Posty: 2482
Rejestracja: środa, 26 lipca 2006, 22:20
Numer GG: 1223257
Lokalizacja: Free City Vratislavia/Sigil
Kontakt:

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: BlindKitty »

BlindKitty

Z bólem, bo z bólem, ale zgadzam się zakupić jedzenie za kryształy. Dzięki temu do czasu zbudowania pola powinno wystarczyć jedzenia, a potem będziemy wychodzili na plus, i dobrze.
Wysyłam jeszcze raz jednego z urzędników, żeby popytał wśród krasnoludów, co należy zrobić, żeby w mieście bardziej im się podobało.
Ja sam zaś wieczorem na rynku wygłaszam do ludności mowę, w której przepraszam za chwilowe problemy z żywnością, które się pojawiały, i zapewaniam że więcej się już nic takiego nie stanie.
Handlarzy wysyłam po jednym do miast, w których ich dotąd nie było, żeby zorientowali się czym ewentualnie mogą tam handlować, czy znaleźliby się tam odbiorcy kamienia z krasnoludzkich kamieniołomów i żelaza z naszych kopalni, a w przyszłości bardziej przetworzonych dóbr, np. broni. Po drodze mają oczywiście zapisywać jak wygląda ich trasa, albo jeszcze lepiej rysować mapkę.
What doesn't kill you, just makes you... Stranger.

But above all - I feel I'm still on my long trip to nothingness.
Ardel
Kok
Kok
Posty: 1015
Rejestracja: sobota, 13 stycznia 2007, 20:32
Numer GG: 8570942
Lokalizacja: Shadar Logoth

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Ardel »

Słyszeliście plotki o nadciągającej z północy armii, która rzekomo niszczy wszystko i wszystkich

Hiro
-12 jedzenia
+16 jedzenia
& podatek: brak
& w twoim ratuszu wisi obraz; zdobywasz małe uznanie wsród ludzi
&Nekromanta i paru obywateli odkryło dobre miejsce na kamieniołom
+3 drewna
+2 kamienie
@chatka drwala w budowie (2 tury)
@niziołkowy nieumarły jest bardzo głupi. Bardziej niż przeciętny


Lista budynków możliwych do wybudowania:
-kamieniołom (20 drewno; 5 kamień; 50 złota; 2 tury)
-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-grób (15 kamień; 30 złota; 1 tura)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)
-pole uprawne (10 kamień, 5 drewno, 10 jedzenie, 3 tury)

populacja (mieszczanie, bez specjalnej pracy):
-nieumarli 8
-ludzie 2
Zasoby:
-srebro 55
-złoto 90
-kamienie
-drewno
-kryształ 2
-jedzenie 38
-klejnoty 2
Budynki:
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-4 domy + 11 grobów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę) +1 jedzenia
-pole uprawne (+5 jedzenia na turę) x2
Ludność wykwalifikowana:
-1 urzędnik
-pasterz 2
-rolnik 2
-nekromanta
- 2 budowniczy
- lizus
-drwal z toporem
Szczęścliwość ludności:
-nieumarli ucieszyli się, gdy zobaczyli cię na ulicach
-plotki o twoim malowaniu ratusza ucieszyły ludzi, którzy nie uważają cię już za takiego krwiożerczego trupa
-Ludzie cieszą się z twojej nowej pasji
-Zauważyłeś u paru nieumarłych firanki w oknach
-nieumarli zaczęli tynkować ściany grobów


Bielik
- 15 jedzenia
+ 15 jedzenia
+do miasta przyszło 2 elfów
+4 drewna
+kowal
+zabito 2 gobliny i złapano 3; zdobyto 3 złota, 2 łuki i puklerz
&podatek: 1 złota
+2 złota z podatku
&Akar Może nauczyć budowy kuźni
+dom
@ pole uprawne w budowie (3 tury + 5 kamień, 3 drewno)
& w porcie można kupić: (targować się możemy w editach na końcu postów)
=żelazo
=kamień
=jedzenie
&w porcie poszukują
=niewolników
=kryształu
=drewna
@za 2 niewolników możesz dostać księgę o magii traktującą

Lista budynków możliwych do wybudowania:
-kuźnia (30 drewno, 10 kamień, 5 żelazo, 20 złota, 4 tury)
-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)
-pole uprawne (10 kamień, 5 drewno, 10 jedzenie, 3 tury)

populacja (mieszczanie, bez specjalnej pracy):
-Elfy 2
-Akarzy 1
-Niziołki 1
Zasoby:
-srebro 35
-żelazo 5
-złoto 107
-kamienie 5
-drewno 0
-kryształ 1
-jedzenie 37
-klejnoty 2
-stary pancerz
-puklerz
-2 łuki
-3 gobliny
Budynki:
-chatka drwala (+ 3 drewna na turę) +1
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-7 domów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę) +1
Ludność wykwalifikowana:
-urzędnik
-pasterz 2
-handlarz
-zbieracz 3 (+5 jedzenia)
-myśliwy 2 (+4 jedzenia)
-budowniczy 2
-drwal 2
-kowal
Szczęścliwość ludności:
-Uważają, że jest ich zdecydowanie za mało.
-W mieście wszystkim się podoba
-elfom spodobało się drzewko


Zorin:
+15 jedzenia
-21
& podatek wynosi 5 srebrnych monet
+35 srebra z podatku
&w okolicy grasuje banda złodzieji
&będziesz dostawał jedną owczą skórę na turę, ale przychód jedzenia z pastwiska spadnie o 1
@ pole uprawne w budowie (1 tury)
&elf znalazł mały lasek obfitujący w różnego rodzaju grzyby. Elf zna się na roślinach, więc wraz z grupką może chodzić i zbierać żarcie
+3 jedzenia
@grupa dotarła do miasta elfów


-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)
-pole uprawne (10 kamień, 5 drewno, 10 jedzenie, 3 tury)
-chata garbarza (5 kamień, 5 drewno, 50 złota, 1 tura)

populacja (mieszczanie, bez specialnej pracy):
-niziołki 7
-2 krasnoludów (u elfów)
-ludzie 1(u elfów)
Zasoby:
-375 srebra
-złoto 70
-kamienie 0
-drewno 4
-kryształ 3
-jedzenie 5
-klejnoty 3
-owcza skóra 2
Budynki:
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-16 domów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę) +3 + skóra owcza
-pole uprawne (+5 jedzenia na turę) +2
-chatka drwala (+4 drewna) +4
Ludność wykwalifikowana:
-3 urzędników
-pasterz 4
-rolnik 3
-handlarz
-zawodowy pijak
-nauczyciel walki (topór
-budowniczy 2
-3 niziołków z łukiem i 2 mieczami
- oprawczyni :twisted: owiec
-3 drwali
Szczęścliwość ludności:
-ludność jest szczęśliwa z powodu zabicia złodziei


Blind Kitty:
-10 jedzenia
+5 jedzenia
@handlarze dotarli do miasta elfów i nieumarłych
&podatek 1 złota co 3 dzień
&do zebrania podatku 2 dni
+złoto z podatku 5
@ pole za 1 tury
+1 kamień


Lista budynków możliwych do wybudowania:
-Uprawa grzybków (20 jedzenia; 30 złota; 1 tura)
-kamieniołom (10 drewno; 5 kamień; 50 złota; 2 tury)
-kopalnia żelaza (20 drewno; 30 kamień; 100 złota; 4 tury)
-dom (15 drewno lub 10 kamień; 20 złota; 2 tury)
-chatka drwala (20 drewno; 5 kamień; 30 złota; 2 tury)
-koszary (20 kamień, 20 drewno, 100 złota, 1 klejnot lub kryształ; 4 tury)
-szkoła (50 kamień, 100 drewno, 300 złota; 5 kryształów; 1 klejnot; 4 tury)
-pole uprawne (10 kamień, 5 drewno, 10 jedzenie, 3 tury)

populacja (mieszczanie, bez specialnej pracy):
-Krasnoludy 14
-ludzie 1
-Akarzy 1
Zasoby:
-złoto 20
-kamienie 7
-drewno 0
-kryształ 0
-jedzenie 5
-klejnoty 1
-2 miecze
Budynki:
-ratusz (tu mieszkasz) (możesz ustalić podatki)
-13 domów
-szkoła budowniczych (można wyszkolić jednego budowniczego na turę)
-pastwisko (+5 jedzenia na turę)
-kamieniołom (+1 kamienia na jednego pracownika; tych max 4)
-uprawa grzybów (na turę zaspokoi do 20 krasnoludów mieszczan)
Ludność wykwalifikowana:
-budowniczy 2
-2 urzędników
-pasterz
-2 handlarzy
-2 niewyszkolonych wojowników z mieczami
kamieniarz
Szczęśliwość ludności:
-ludność jest głodna, ale uprawa grzybków, która zaraz będzie gotowa powstrzymuje ich przd ucieczką
-Krasnoludy chcą: jedzenia, rozrywki


Handel:
-miasto elfów: delegacja od niziołków oraz krasnoludów
-miasto nieumarłych: delegacja krasnoludów
Hiro
Marynarz
Marynarz
Posty: 374
Rejestracja: piątek, 13 kwietnia 2007, 14:16
Numer GG: 5761430
Lokalizacja: Tam gdzie Tzeentch mówi dobranoc

Re: [strategia turowa] sojusz czy wojna?

Post autor: Hiro »

Hiro
Władca siedział w fotelu myśląc. Armia co pali i niszczy hmm. Zawsze zdawało mu się że to nieumarli są tak opisywani. Bądź co bądź w panteonie frazeologii, nigdy nie znalazł takich określeń jak "Być miły jak trup", albo "Ucieszny jak mały zgnilec". Być może Ci handlarze co to tutaj się kręcili wiedzą coś więcej, chociaż nie wyglądali na jakoś szczególnie rozgarniętych. Jeśli mieli piwo, a wyglądało w końcu są krasnoludami, może warto byłoby uprawić jakiś handelek. Coś innego też by uprawił, ale że tak się wyrażę ponowne wstanie to mu raczej uniemożliwiło. No nic koniec tych włochatych myśli, pomyślał władca. Sifoonowi już dawno powiedział, żeby mieszkańcy zajęli sie tym co zwykle, a właściwie to niech mają wolne a co tam. Jeśli nie zbudujemy chatki drwala i kamieniołomu to zwariujemy z braku surowców mimo, że nasi obywatele mają tak fajnie, że nawet tynkować sobie mieszkanka zaczeli. Hmm, a może by tak trend wprowadzić i każdemu malnąć w kolorach pastelowych. I gdy tak myślał o ścianach, wojnie i braku surowców wpadł mu do głowy gienialny pomysł! No tak!
-NEKROMANTA chodź no tu!
Nekromanta przyszedł chwiejąc sie na swojej przykrótkiej nóżce.
-Słuchaj, zdobądź trupy zwierząt z lasów, wilki, dziki itp, razem z innymi obywatelami. Tylko nie żywe, bo nie mamy czym zabijać. Ja i ty zrobimy rytuał wskrzeszenia, i będziemy mieli małą armię zwierząt! Tak wiem, że zombie z mieczem jest bardziej groźny ale z braku laku dobry kit. Nie kretynie nie chce Ci wcisnąć kitu to tylko metafora taka! No ruszaj się i uważaj nie chce znowu żadnych BHP jasne?
Nekromanta wyszedł,a władca uśmiechnął się pod nosodołem. Nosa nie miał od dłuższego czasu, zostały takie śmieszne dwie dziurki, którymi można było wciągać zimne powietrze robiąc takie świst. Nieźle to działało na słabo odważnych. No cóż, pomyślał i udał się do skraju osady. Wypatrzył tych handlarzy i zebrał się w sobie. Teraz trzeba zrobić to tak żeby nie uciekli...
-HEJ wy tam! Stój, idioto nie zjem Cię, chcę pohandlować! Już spokojnie? No to zapraszam do mojego biura.
Władca podał herbatkę i przyjrzał się krasnoludom. Czas zacząć rozmowy.


Co was tu sprowadza dzielni wojownicy... ziem!
Obrazek
Zablokowany