1. Pseudostaropolszczyzna. Uch, nie lubię. Ale może to tylko ja.
w tym wypadku - kwestia gust
2. "W Marcerdorii, dość niebezpiecznym światku, nieprzerwanie najpopularniejszym sposobem zarabiania na życie są ataki na kupców." Rozumiem że to żart?
(ironia)
3. Test o trudności 20 okresla się jako "łatwy" - a to ciekawe, bo wychodzi że przeciętna wartość współczynnika to ok. 10 (skoro 13 to relatywnie sporo); oznacza to, że przeciętnemu człowiekowi czynność łatwa powodzi się w połowie przypadków. Ja pier*lę taką łatwość. [Rozumiem że w niektórych przypadkach dodaje się jeszcze skilla ale w omawianym - nie.]
hmmm, tak, prawda, ale skill z zasady wynosi 5 - 7, czasem nawet 10. To dużo daje. Ale masz rację, dość zawyżenie jest. Będę nad tym pracował, ale brak mi matematycznej głowy. Może miałbyś ochotę pomóc?
4. Nazwy niektórych współczynników trochę kalekie i niezgrabne, ale do samego zestawu się nie przyczepię (chyba że później coś wpadnie). Nie dałoby się ich nazwać np.: Siła, Zręczność, Kondycja, Intelekt, Wytrzymałość, Komunikacja i Moc? Moim zdaniem brzmiałoby zręczniej, a przecież wymyśliłem to na poczekaniu.
racja, święta racja, chciałem żeby było oryginalnie, wyszło popieprzenie. Będzie poprawione.
5. Rzut k20... powiedzmy, że wolałbym 2k6 albo 3k6, co daje ładniejszy wykres dzwonowy (na k20 na każdy wynik jest taka sama szansa, co oznacza że stosunkowo łatwo spieprzyć test nawet będąc arcymistrzem).
taak... ale chyba już zbyt długo pracowałem nad system z k20 żeby wszystko zmieniać... a może... hm, na razie nie.
6. Podoba mi się na pierwszy rzut oka jak mechanika jest pomyślana (punkty sukcesu/porażki, pomaganie sobie itp.) - ma potencjał i nie jest przekombinowane jak w d20. Dobre ogólne wrażenie.
a dziękuję, dziękuję... cóż, wymaga dopracowania... i matematycznej głowy - patrz wyżej.
. Rasy - no, tu już trudno oceniać. Wydaje mi się jednak, że zbyt mocno położyłeś podziały: ludzie handlują i rządzą, elfy niby to mieszkają w miastach ale trudnią się głównie ginięciem w pogromach itd. - czyli co, nie ma ludzi rolników, albo np. elfów którzy wysoko zaszli (niechby i w hierarchii przestępczej)? Poza tym opisy są straszliwie stereotypowe, te pierdzące krasnoludy, gnomy z wielkimi nosami itp. - wiadomo że o rasie trzeba napisać czym się odróżnia od innych, ale z tym wręcz za bardzo nie da się pracować tworząc postać. Za to niezłe nawet są rasy oryginalne, jak Kerthci (chyba kerthci?) których ja kategoryzuję jako orków, ale nie takich do końca stereotypowych (więc jest tu przewaga nad np. krasnalami). Ci haszaszyni jednak są strasznie namieszani - ich cechą rasową jest przede wszystkim ćpanie??? Honestly, przed cechami fizycznymi, kulturą itp.? i jeszcze mają wszyscy jeden zawód? Pogubiłem się...
tak, rasy to element który trzeba a) podrasować b) poprawić c) nieco innowacyjności dodać
8. Dawanie kobietom premii do uwodzenia i uroku to dość śliska sprawa, ja bym raczej dał premię do Negocjacji.
chyba kwestia ostatnich szlifów...
9. "Mechanika "Tales" jest wyjątkowo wredna i denerwująca" - bonus za szczerość!!!
hahah! tak! święta, niezachwiana prawda!
10. Umiejętności niezwiązane z walką - przyznam, że nie zakumałem jak dokładnie działają te zestawy. Mógłbyś rozjaśnić?
pardon? w sensie że... działa to tak że jak wykupisz jakąś umiejętność na np. 6, to do wyniku na kości k20 możesz dodać właśnie to 6, oprócz wartości współczynnika.
11. Manewry w walce - no ja się poddaję, nie wiem o co w tym chodzi... A szkoda, bo wygląda jazdowo.
proszę... przeczytaj raz jeszcze walkę, spróbuj się wczuć... tam nie ma tur, są tylko akcje. Pierwsza sekunda to dojście do zwarcia, potem szybki wiraż i już jest ostateczny cios... Wiem że mętnie wyjaśnione, ale spróbuj przeczytać, bo w tym się kryje siła: używanie kolejny akcji szermierczych prowadzi do ciągłych odskoków, próbowania podejścia wroga i tak dalej.
12. "Zabijarka" - ROTFL! Będę używał tego słowa!
hem hem. Hem hem. Może trochę nie w klimacie?
13. Magia - podoba mi się. Można się czepiać szczegółów, ale całość jest zgrabna. Świetne opisy.
cóż, jakie szczegóły? Chciałbym je poprawić możliwie jak najszybciej, a w tej chwili nie mam już sił do własnoręcznego szukania

Dzięki za pochwałę, cieszę się że ci się podobało
14. Naliczanie ran jest logiczne i zabawne, no i nie ma HP. Wielki plus.
taaa... wiem, to spory plus, ale gdzie teraz szukać HP? Niczym się nie wyróżnia, no oprócz fajnych ran, dzięki ponowne
15. Opis krain - jeszcze nie przeczytałem.
Oooo... proszę, przeczytaj. To w końcu serce każdego systemu, jestem ciekawy twojej opinii
