Pomysły do DMG

To forum przeznaczone na dyskusje dotyczące prowadzenia i przygotowywania rozgrywki. Tematy tylko dla Mistrzów Gry.
Runiq
Bombardier
Bombardier
Posty: 765
Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
Lokalizacja: Piekło skute lodem

TAMDAMDAMTAM!

Post autor: Runiq »

Przedstwaiam państwu Bohatera Neutralnego o imieniu:

Baazgoon(czytaj: Baazgun)

Baazgoon to pół-ork, który przeżył niejedną bitwę. W pojedynku o Rashelę (Byłą żonę Baazgoona, która zmarła będąc zasztyletowana przez skrytobójcę. Chodziło prawdopodobnie o jej majatek, który odziedziczyła po ojcu.) stracił prawą rękę. Na szczęście jest leworęczny :D . Baazgoon bardzo dobrze umie się posługiwać mieczem i tarczą. Swojemu ostrzu nadał nazwę Ręka zemsty. Baazgoona można spotkać w zacnych gospodach w dużych miastach. Chetnie przyłączy się do drużyny, ale za opłatą.

Statystyki Baazgoona zostawiam MG. Jednak wyżej opisywany bohater powinien mieć dużą wartość siły i wytrzymałości (jak to pół-ork).
Narmo
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 386
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 14:56
Numer GG: 5450570
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Kraków
Kontakt:

Post autor: Narmo »

Runiq pisze: Oczywiście, niedawno przybył tam bard Renhtsa i zadziwia ludzi swoim głosem od kilku dni :D .
glosem? toz to stary hazardzista! wiecznie siedzi w kacie i tasuje talie :D
"jestem dzbanem pełnym żywej i martwej wody, starczy, bym się lekko nachylił, a cieką ze mnie same piękne myśli, (...) tak więc właściwie nawet nie wiem, które myśli są moje i ze mnie, a które wyczytałem" B. Hrabal
Khazar
Mat
Mat
Posty: 574
Rejestracja: niedziela, 12 września 2004, 18:03
Kontakt:

Post autor: Khazar »

Nie zapominaj o kimś jeszcze:

Qinur: straszny i przerażający skrytobójca, który nigdy nie zawodzi, a swoje ofiary porywa, zamaist zabijać, a zabija je w swoim domu, baaardzo długo torturując, wyrywając im paznokcie, obcinać palec po palcu, przebijać długimi prętami kości, smażyć na gigantycznym i gorącym grillu, itd., itp. :twisted:
Obrazek
Khazar
Mat
Mat
Posty: 574
Rejestracja: niedziela, 12 września 2004, 18:03
Kontakt:

Post autor: Khazar »

Mam jeszcze jedną osobę o Tawerny "Wiadomo Jakiej":

Hajar - bezwzględny fanatyk religijny, który oddaje cześć bezwzględnemu i rządnemu krwi bóstwu. Stara się nawrócić każdego na swoją religię, a tym, którzy mu się sprzeciwią, powoli wyrywa kolejne członki, a na koniec przypieka ich swoim czarem "Wielka kula ognia Wspaniałego Ahalla" :twisted: .

Rajah - Czy ty coś sugerujesz, na Allaha?

Nie, wcale (hihihi :D). Ej, zaraz, co chesz zrobić z tym mieczem? Nie, tylko nie nogę! Wszystko, tylko nie nogę! AAA!!!
Obrazek
wiki-yu
Marynarz
Marynarz
Posty: 200
Rejestracja: sobota, 14 sierpnia 2004, 14:29
Lokalizacja: Łódzki Widzew SPN
Kontakt:

Post autor: wiki-yu »

witam was jak widzę temat nieco zwolnił także muszę coś zaproponować
mianowicie po sesji np. wracając (jakaś sesja na dworze czy coś) stwierdź że gracze się kiepsko wczuwają tzn zachowują przy grze jak "świnie" przy tym zachowując klimat przy grze potem na następnej sesji stwierdź jedno - postacie zachowują się tak jak gracz czyli np. jeśli podczas rozmowy ze szlachcicem gracz zacznie dłubać w nosie to i postać to zrobi (a żaden szlachcic tego mu raczej nie puści płazem prawda ?) oczywiście graczom będzie ciężko się przyzwyczaić (przynajmniej niektórym) ale możecie mi wierzyć to naprawdę pomaga
/znaczy sie u mnie tak to wyglądało, ale wierzcie zachowanie ma olbrzymi wpływ na klimat i ułatwia prowadzenie mgmowi/
"gdy na szlaku spotkasz rowerzystę, pomachaj mu on też jest człowiekiem."
podpisano: rowerzysta
Asthner
Tawerniany Bard
Tawerniany Bard
Posty: 544
Rejestracja: piątek, 13 sierpnia 2004, 22:06
Numer GG: 4825300
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Asthner »

Narmo pisze:
Runiq pisze: Oczywiście, niedawno przybył tam bard Renhtsa i zadziwia ludzi swoim głosem od kilku dni :D .
glosem? toz to stary hazardzista! wiecznie siedzi w kacie i tasuje talie :D
Muszę Cię zmartwić, ale nie rozegrałem ani jednej partii od miesiąca już. Jak narazie jako gracz jestem nieco wypalony... Za to koncertuję dalej regularnie dosyć. ;P
Aha, Runiq -> nie tak znowu nie dawno, nie od kilku dni... Zobacz na datę przyłączenia. ;) Nie mam tylko tyle czasu i nie statsuję tylw, co Wy. :twisted:
Peace was a lie, there was only passion. It gave me power, too much power to comprehend. Thus no victory was possible - only void remained. Yet my chains are broken and through the Force I'm free.
There is something to be learnt about irony here.
Runiq
Bombardier
Bombardier
Posty: 765
Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
Lokalizacja: Piekło skute lodem

Post autor: Runiq »

Asthner pisze:Aha, Runiq -> nie tak znowu nie dawno, nie od kilku dni... Zobacz na datę przyłączenia. ;) Nie mam tylko tyle czasu i nie statsuję tylw, co Wy. :twisted:
Wybacz, ale mi tak szybko czas mija, że tydzień wydaje mi sie tak długi jak doba :( . Nie wiem, czy każdy tak ma, ale ten stan się POGARSZA!! RAAATUUNKUU!!!

A co ty tam mruczysz o statsowaniu? Czy ty mnie o coś podejrzewasz? Mam zawołać Qinura?

Nie, no! To był żart. Usiądź, opanujesz drżenie kolan. Ja nie statsuję. Po prostu mam szlaban na korzystanie z komputera w zwykłe dni tygodnia. Gdy w piatki wracam do domu, od razu odpalam kompa. No i muszę nadrobić zaległości z tygodnia. Nie dziwcie się więc, że w jeden dzień nabijam ok. 5-7 postów. A wy ile piszecie w tygodniu?
Asthner
Tawerniany Bard
Tawerniany Bard
Posty: 544
Rejestracja: piątek, 13 sierpnia 2004, 22:06
Numer GG: 4825300
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Asthner »

Uderzyć w stół... i Runiq poczuje się dotknięty. ;P

Przecież żartowałem sobie po prostu z faktu, że dziwnie wygląda porównanie dat przyłączeń i ilości postów pod naszymi avkami. I tyle. ;P
Peace was a lie, there was only passion. It gave me power, too much power to comprehend. Thus no victory was possible - only void remained. Yet my chains are broken and through the Force I'm free.
There is something to be learnt about irony here.
Radkoff
Marynarz
Marynarz
Posty: 181
Rejestracja: wtorek, 5 października 2004, 12:25
Numer GG: 2207328
Lokalizacja: Z kątowni ....

Post autor: Radkoff »

Runiq pisze:Nie dziwcie się więc, że w jeden dzień nabijam ok. 5-7 postów. A wy ile piszecie w tygodniu?

.... ja swego czau na innym forum mialem DZIENNY stat = 25 postow... :roll: :roll: :roll: :roll: Runiq to nie statsiarz
Obrazek Ty... Ty... ZŁY jeden, oddaj nam edycję postów...
Rallat
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 99
Rejestracja: piątek, 13 sierpnia 2004, 11:39
Numer GG: 0
Lokalizacja: Wrocław/Rybnik
Kontakt:

Post autor: Rallat »

Bez offtopu!!
Wracamy do tematu i piszemy wspaniałe questy. :twisted:
Lewej magii już jest dość. :)
"To była wolność. Utrata całej nadziei była wolnością..."
Asthner
Tawerniany Bard
Tawerniany Bard
Posty: 544
Rejestracja: piątek, 13 sierpnia 2004, 22:06
Numer GG: 4825300
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Asthner »

Heh, a napisałeś kiedyś 2000 postów w siedem miesięcy (przy założeniu, że przez półtora miesiąca wakacji nie masz dostępu do kompa)? I wcale nie statsowałem (co rozumiem jako pisanie w celu nabicia licznika), miałem po prostu czas się udzielać i wiedzę, którą mogłem się podzielić...

Rallat pisze:Lewej magii już jest dość.
Wreszcie ktoś to powiedział. :P Ale wiesz, bardoz popsujesz zabawę paru osobom... :twisted:

Co mi się przypomina z dziedziny przedmiotów jak najbardziej wymyślanych na serio... Napisze z pamięci jeden, nie chcę teraz archiwum w zeszycie rozwalać.

Pierścień Burzy
Zwykła, stalowa obrączka, niespecjalnej urody w dodatku. Jednak wzięcie jej do ręki szybko pozwala zauważyć jej niezwykłość- jest niesłychanie mocno naładowana elektrostatycznie. Towarzyszą temu taie efekty jak jeżenie włosów na głowie, itp. To są jednak efekty rozrywkowe, bardziej interesujące są zastosowania praktyczne. Otóż pierścień odpycha od siebie działanie magii opartej na elektryczności, zapewnia na nią całkiem przyzwoitą odporność (aczkolwiek nie całkowitą- wyładowanie porównywalne z atmosferynym piorunem powinno się przebić). Jeszcze jedną mocą pierścienia jest możliwość wysłania z niego samego piorunu w wybranym kierunku. Podczas wystrzeliwania ładunku pierścień traci swoje dotychczasowe właściwości (co stwarza ryzyko porażenia palca właśnie wysyłanym piorunem...) ale zyskuje nowe. Od tej pory staje się naładowany przeciwnie i przyciąga całą elektryczność. Traci też możliwość rażenia piorunem.
Przyciąga elektryczność, w tym... pioruny atmosferyczne. Dopiero kiedy taki piorun uderzy w pierścień odzyska on swoje uprzednie właściwości. Aż do czasu ponownego spożytkowania ładunku na jakimś nieszczęsnym goblinie...
Peace was a lie, there was only passion. It gave me power, too much power to comprehend. Thus no victory was possible - only void remained. Yet my chains are broken and through the Force I'm free.
There is something to be learnt about irony here.
Runiq
Bombardier
Bombardier
Posty: 765
Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
Lokalizacja: Piekło skute lodem

Post autor: Runiq »

Płonące żądło

Bardzo rzadki miecz. Wykonano tylko dwa takie przedmioty. Jeden posiada Runiq :D , a drugi zaginął. Płonące żądło to bardzo potężne ostrze. Przy każdym zadanym ciosie następuje poparzenie. Siła poparzenia wynosi 2k6. Jeśli ktoś chciałby zobaczyć, jak wygląda Płonące żądło, niech się zgłosi. Zdjęcie wyślę przez e-mail.
-------------------------------------------------------------------------------------
MZ349X
Na regałach leżały także: Dwa Ingramy, karabin MP5, maszynówka AK47, dwa pistolety marki Desert Eagle, składana snajperka R93, amunicja do tych broni i moje ukochane dziecko - MZ349X. Był to karabin strzelający skoncentrowaną wiązką wyładowań elektrycznych, czyli mówiąc po ludzku: broń nawalająca piorunami. Rzadko ją brałem na misje, bo była ciężka i nieporęczna, a także trochę mało miałem do niej amunicji. W końcu ta nie jest za darmo. -W pułapce 2
Cytat powyżej pochodzi z mojego opowiadania (możliwe, że je wyślę do Tawerny :wink: ). Jak jest napisane w nagłówku, bedę wam opisywał broń, która na pewno przyda się podczas sesji w systemie Cyberpunk 2020. Obrażenia wynoszą 3k6. Broń jest droga - 9 500$, ale od czego jest kradzież :twisted: . Amunicję naprawdę ciężko znaleźć (podobnie jak samą broń). Broń jest jednak warta poświęceń. Biada temu, kto oberwie od MZ349X...
Darkelfft
Marynarz
Marynarz
Posty: 199
Rejestracja: piątek, 10 grudnia 2004, 19:46
Lokalizacja: z miejsca, gdzie mnie nogi zaniosły ( ostatnio trakt między Mantarem a Skulldust)
Kontakt:

magnus inkaktus!!!!

Post autor: Darkelfft »

Może nie jest to oryginalny pomysł, ale może wprowadzić trochę realizmu do gry. Prowadząc którąśtam sesję nudziło mnie gdy gracz mówił:
" Rzucam kulę ognistą"
i rzucał kośćmi, a ja jako mistrz chciałem powiedzieć graczom co słyszą, jaką inkantację. Sęk w tym, że nie wiedziałem co im powiedziec. Kilka razy szukałem w sieci tego co zaraz spiszę niżej, mianowicie tabeli słownej, którą sam stworzyłem. Przyznam, trochę się napracowałem ale efekty są zdumiewające. Prowadząc sesje, w której gracze rzucają zaklęcia z mojej tabeli słownej uwiarygadniam całąwalkę i stwarzam jakąś aurę wokół graczy. Bo wyobrażcie sobie (tak było na sesji, na której wprowadziłem tą tabelę) na sesji siedzimy w kole. Rozpoczyna się walka magów, a w tym momencie przechodzi obok pokoju mama moja i słyszy jakąś pseudołacinę. Po sesji, gdy jem kolację moja mama pyta się, czy my przypadkiem nie odprawiamy jakiejś czarnej mszy lub czegoś podobnego, bo wasze słowa nie są zbyt zrozumiałe. Ja zamyśliłem się i od tej pory na każdej sesji używamy tej tabeli. Gracze już weszli do takiej wprawy, że recytują zaklęcia z pamięci dodatkowo trochę gestykulując. Dobra, co będę się rozpisywał, oto tabela.
  • hghh
Darkelfft
Marynarz
Marynarz
Posty: 199
Rejestracja: piątek, 10 grudnia 2004, 19:46
Lokalizacja: z miejsca, gdzie mnie nogi zaniosły ( ostatnio trakt między Mantarem a Skulldust)
Kontakt:

Post autor: Darkelfft »

chwila, chwila, sorry ale przez przypadek wysłałem tekst bez tabeli już naprawiam ten błąd
Darkelfft
Marynarz
Marynarz
Posty: 199
Rejestracja: piątek, 10 grudnia 2004, 19:46
Lokalizacja: z miejsca, gdzie mnie nogi zaniosły ( ostatnio trakt między Mantarem a Skulldust)
Kontakt:

Post autor: Darkelfft »

legenda:
nazwa- nazwa w tabeli ( jak wymawiać)


Rodzaj Magii:
objawienie- comath (komath)
wtajemniczenie- magnus (magnus)
Szkoła Magii:
iluzja- impiriror (impirijror)
nekromancja- necromance (nekromanse)
odpychanie- resistance (rezistanse)
przyzywanie- venerula (wenerula)
transmutacja- dolca (dolka)
wieszczenie- tunitio (tunjitio)
wywoływanie- inkaktus (inkaktus)
zaklinanie- puscium (puskium)
uniwersalne- universum (uniwersum)
Podszkoła:
cień- magni (magnii)
ułuda- deo (deo)
wzorzec- licti (likti)
złudzenie- mula (mula)
zwid- bile (bile)
leczenie- medicus (medikus)
tworzenie- ipsepotens (ipseponenz)
wezwanie- dalua (dalua)
wołanie- quirito (kłuirito)
urok- libi (libi)
przymus- qua (kłua)
Energia:
magia- veneficium (wenefikium)
oszustwo- corpus (korpus)
podróż- amblilo (amblilo)
roślina- ferula (ferula)
prawo- darego (darego)
siła- armipotens (armipotenz)
szczęście- fceustus (fkeustuz)
wiedza- agnitio (agnitjio)
woda- aqua (akła)
wojna- belli (belli)
ziemia- cingulus (cinguluz)
zwierzę- belua (belua)
zniszczenie- devastacio (dewastakio)
śmierć- morsi (morsi)
chaos- chaos (kej-os)
dobro- bonitas (bonitas)
teleportacja- trave (trawe)
dźwięk- scirum (zkirum)
zło- malum (malum)
elektryczność- electra (elektra)
praworządność- legem (legem)
strach- horribilum (horribilum)
przywołanie- scaruam (zkaruam)
moc- ipse (ipze)
zimno- algidus (algiduz)
ogień- ignis (igniz)
kwas- dius (diuz)
ciemność- darcus (darkuz)
światłość- coma (koma)
powietrze- aethra (aetra)
Wpływ:
umysłowy- libitum (libitjum)
językowy- dictum (diktum)
cielesny- humium (humjum)
Zasięg:
osobisty- persona (perzona)
dotyk- contages (kontages)
bliski- hiercus (hierkuz)
średni- medius (medijuz)
długi- adeo (adeo)
nieskończony- infinitum (infinitum)
Obszar:
rozprysk- devacus (dewakus)
stożek- tarcus (tarkuz)
stworzenie- iego (ijego)
walec- ruam (ruam)
emanacja- ipsedus (ipzeduz)
przedmit- delicti (delikti)
fala- unda (unda)
krąg- circus (cirkuz)

Trochę to długie i trudne do połapania się, ale jak się skapuje...
Pęk porad i wyjaśnień:
1. Rzucanie zaklęcia.
Przy rzuceniu zaklęcia należy postępować zgodnie z tą formułą:
(rodzaj)(szkoła)(podszkoła)(energia)(wpływ)(zasięg)(obszar)
np. kula ognia
magnus inkaktus humium adeo unda circus
np. lot
W systemie DnD3E jest opisany następująco:
wtajemniczenie/objawienie
transmutacja
pozim: (nie obchodzi nas przy rzucaniu)
Komponenty: (j.w)
Czas rzucania: (j.w)
Zasięg: Dotykowy
Cel: dotknięte stworzenie
Czas trwania: (nie obchodzi)
Dalsze statystyki także
Teraz wymawiamy zaklęcie:
magnus(wtajemniczenie)dolca(transmutacja)humium(ciało)contages(dotykowy)iego(stworzenie).
Prawda, że proste :wink:
2. Przy zaklęciach, gdzie nie ma podanych jakichś elementów z tabeli nie wypowiadamy ich (tych elementów of korz)
3. Wyjątkiem jest element humium stosowany przy każdym zaklęciu, chyba, że przy opisie pisze inaczej. Aby Było łatwiej podaję fragment.
Modyfikacja pamięci
wtajemniczenie
Zaklinanie (przymus) [wpływający na umysł]
(dalej nas nie interesuje)
w tym wypadku zamist humium wstawia się element odpowiedzialny za wpływ na umysł (libitum)
Prawda, że proste. :wink:
4. W wypadku kłopotów należy zdać się na osąd MP i na zdrowy rozsądek.
5. W wypadku czegoś innego patrz pkt. 4.
6. Jeżeli ktoś ma problemy proszę bardzo kontaktować się mailem z adresem [email protected]



Może ktoś już takie coś stworzył, ale ja stosuję się właśnie do mojej tabelki. Proszę o ocenę mojej pracy.
Khazar
Mat
Mat
Posty: 574
Rejestracja: niedziela, 12 września 2004, 18:03
Kontakt:

Post autor: Khazar »

Z powodu zamarcia tego tematu na dłuższy czas postanowiłem niego go ożywić.

ESPER Mauer

Broń przeznaczona do systemów cyberpunk, w którym wykorzystuje się psionikę. Jest ona dość nietypowa, gdyż jej amunicją jest... moc psioniczna osoby, która ją używa. Broń składa się z 3 części:
:arrow: broni właściwej
:arrow: AURORY
:arrow: koncentratora
Broń właściwa - chyba nie trzeba objaśniać. AURORA to swego rodzaju "plecak", który materialiszuje energię psioniczną i zamienia ją na energię (broń strzela kulami energii). Koncetrator to taki metalowy hełm, który zakłada się delikwentowi na głowę. Zbiera on jego energię psioniczną z mózgu i przekazuje do AURORY. Broń jest to potężna - porównywalna z mocą miotacza antymaterii - ale ma jedną wadę: broni musi używać osoba o dużej mocy psionicznej, gdyż jeden strzał wykorzystuje ogromne ilości energii psychicznej. Jeśli postać zmarnuje już wszystkie punkty psioniczne (zwykle dzieje się to już po pierwszym strzale), kolejne strzały mocno męczą umysł postaci i, żeby nie paść nieprzytomny, musi ona wykonać trudny test wytrzymałości psychicznej (od ST 22 dla D&D). Kolejne strzały podnoszą ST. Poza tym im wyższe ST, przy którym postać pada nieprzytomna, tym bardziej ma potem uszkodzony umysł (uszkodzenia liczy się od 5 strzałów). Może być to utrata części pamięci, strata inteligencji, amnezja, a nawet przemiana w "warzywo" (przy baaaaaardzo wysokim ST). Cóż, wszystko ma swoją cenę :twisted:
Obrazek
Eperogenay
Majtek
Majtek
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 27 grudnia 2004, 14:46
Numer GG: 3206842
Lokalizacja: Zapomniana planeta na obrzeżach galaktyki :)
Kontakt:

Post autor: Eperogenay »

Darkelfft tabelka naprawdę niezła :) Gratuluję :D Dobra pierwszy post na forum i chyba się nie popisałem...:D
Obrazek kIEpski musi odejść!

"...and those who are prideful and refuse to bow down shall be laid low and made unto dust." - Book of Origin

"You know, you blow up one sun and suddenly everyone expects you to walk on water."
ODPOWIEDZ