Alternatywne sposoby tworzenia postaci
: poniedziałek, 6 sierpnia 2007, 19:05
Czytajac dodatek Liber Fanatica (http://www.strike-to-stun.com , darmowy dodatek fanowski), postanowilem za kolejnym razem stworzyc postacie graczy w inny sposob. Gracz oprocz wyboru profesji wybierze klase zawodowa, tak jak w I ed., tj. wojownik, lotr, ranger, uczony (w Liber Fanatica procz tego dochodzi chyba arystokrata, pustelnik i osoba zyjaca na wodach). Dzieki kilku rzutom na klase zawodowa, gracz dostanie dodatkowe umiejetnosci i zdolnosci, ktore wzbogaca jego postac mechanicznie i fabularnie (ktos moze byc np. szlachcicem potrafiacym czytac z warg, co jest bardzo ciekawym urozmaiceniem). Dodatkowo, klasa zawodowa bedzie zapewniala dodatkowy ekwipunek - z tego co pamietam, wojownik dostawal chyba kaftan kolczy i tarcze. Ogolnie - postacie beda bardziej rozwiniete i zroznicowane na poczatku.
Nastepnym krokiem bedzie wybor profesji - odbedzie sie on normalnie poprzez wybor, dla desperatow jest jeszcze losowy wybor - w przeciwienstwie do II ed zostanie on podzielony na klasy zawodowe, tak jak w pierwszej edycji.
Znaczaca roznica bedzie to, ze bohater nie otrzyma na poczatku umiejetnosci i zdolnosci profesyjnych. Za to dostanie punkty doswiadczenia, ktore przy tworzeniu postaci bedzie mogl poswiecic na zakup umiejetnosci i zdolnosci z jego profesji albo zakup rozwiniec schematu rozwoju. Wolisz, by twoj najemnik zamiast plotkowania mial lepsze WW na starcie? Nie ma sprawy. Postacie wystartuja z wieksza iloscia punktow doswiadczenia ze wzgledu na to, ze nie lubie (ani moi gracze), grac poczatkujacymi "zerami". Mysle, ze PD bedzie tyle, by po dwoch srednich przygodach (150-200 PD) postac mogla zmienic profesje. Czyli kolo 700 + jakis tysiac na zakup umiejetnosci i zdolnosci (Liber Fanatica bodajze podaje 1400, jesli postac ma wystartowac zerowo, to tutaj bedzie wahalo sie pewnie w granicach 2000-2200).
Jestem pewny, ze moi gracze rozwina caly schemat rozwoju i wykupia najbardziej przydatne, oczywiscie wedlug nich, umiejetnosci: mocna glowa, unik, zastraszanie ^^.
Zmieniam system tworzenia postaci z prostego powodu - podrecznikowy jest za prosty i nie daje zbytnio zroznicowanych bohaterow pod wzgledem mechanicznym.
Co sadzicie o tym sposobie tworzenia postaci? A moze zaproponujecie wlasne?
Nastepnym krokiem bedzie wybor profesji - odbedzie sie on normalnie poprzez wybor, dla desperatow jest jeszcze losowy wybor - w przeciwienstwie do II ed zostanie on podzielony na klasy zawodowe, tak jak w pierwszej edycji.
Znaczaca roznica bedzie to, ze bohater nie otrzyma na poczatku umiejetnosci i zdolnosci profesyjnych. Za to dostanie punkty doswiadczenia, ktore przy tworzeniu postaci bedzie mogl poswiecic na zakup umiejetnosci i zdolnosci z jego profesji albo zakup rozwiniec schematu rozwoju. Wolisz, by twoj najemnik zamiast plotkowania mial lepsze WW na starcie? Nie ma sprawy. Postacie wystartuja z wieksza iloscia punktow doswiadczenia ze wzgledu na to, ze nie lubie (ani moi gracze), grac poczatkujacymi "zerami". Mysle, ze PD bedzie tyle, by po dwoch srednich przygodach (150-200 PD) postac mogla zmienic profesje. Czyli kolo 700 + jakis tysiac na zakup umiejetnosci i zdolnosci (Liber Fanatica bodajze podaje 1400, jesli postac ma wystartowac zerowo, to tutaj bedzie wahalo sie pewnie w granicach 2000-2200).
Jestem pewny, ze moi gracze rozwina caly schemat rozwoju i wykupia najbardziej przydatne, oczywiscie wedlug nich, umiejetnosci: mocna glowa, unik, zastraszanie ^^.
Zmieniam system tworzenia postaci z prostego powodu - podrecznikowy jest za prosty i nie daje zbytnio zroznicowanych bohaterow pod wzgledem mechanicznym.
Co sadzicie o tym sposobie tworzenia postaci? A moze zaproponujecie wlasne?