Strona 1 z 1

Alternatywne sposoby tworzenia postaci

: poniedziałek, 6 sierpnia 2007, 19:05
autor: BLACKs
Czytajac dodatek Liber Fanatica (http://www.strike-to-stun.com , darmowy dodatek fanowski), postanowilem za kolejnym razem stworzyc postacie graczy w inny sposob. Gracz oprocz wyboru profesji wybierze klase zawodowa, tak jak w I ed., tj. wojownik, lotr, ranger, uczony (w Liber Fanatica procz tego dochodzi chyba arystokrata, pustelnik i osoba zyjaca na wodach). Dzieki kilku rzutom na klase zawodowa, gracz dostanie dodatkowe umiejetnosci i zdolnosci, ktore wzbogaca jego postac mechanicznie i fabularnie (ktos moze byc np. szlachcicem potrafiacym czytac z warg, co jest bardzo ciekawym urozmaiceniem). Dodatkowo, klasa zawodowa bedzie zapewniala dodatkowy ekwipunek - z tego co pamietam, wojownik dostawal chyba kaftan kolczy i tarcze. Ogolnie - postacie beda bardziej rozwiniete i zroznicowane na poczatku.

Nastepnym krokiem bedzie wybor profesji - odbedzie sie on normalnie poprzez wybor, dla desperatow jest jeszcze losowy wybor - w przeciwienstwie do II ed zostanie on podzielony na klasy zawodowe, tak jak w pierwszej edycji.

Znaczaca roznica bedzie to, ze bohater nie otrzyma na poczatku umiejetnosci i zdolnosci profesyjnych. Za to dostanie punkty doswiadczenia, ktore przy tworzeniu postaci bedzie mogl poswiecic na zakup umiejetnosci i zdolnosci z jego profesji albo zakup rozwiniec schematu rozwoju. Wolisz, by twoj najemnik zamiast plotkowania mial lepsze WW na starcie? Nie ma sprawy. Postacie wystartuja z wieksza iloscia punktow doswiadczenia ze wzgledu na to, ze nie lubie (ani moi gracze), grac poczatkujacymi "zerami". Mysle, ze PD bedzie tyle, by po dwoch srednich przygodach (150-200 PD) postac mogla zmienic profesje. Czyli kolo 700 + jakis tysiac na zakup umiejetnosci i zdolnosci (Liber Fanatica bodajze podaje 1400, jesli postac ma wystartowac zerowo, to tutaj bedzie wahalo sie pewnie w granicach 2000-2200).

Jestem pewny, ze moi gracze rozwina caly schemat rozwoju i wykupia najbardziej przydatne, oczywiscie wedlug nich, umiejetnosci: mocna glowa, unik, zastraszanie ^^.

Zmieniam system tworzenia postaci z prostego powodu - podrecznikowy jest za prosty i nie daje zbytnio zroznicowanych bohaterow pod wzgledem mechanicznym.

Co sadzicie o tym sposobie tworzenia postaci? A moze zaproponujecie wlasne?

Re: Alternatywne sposoby tworzenia postaci

: wtorek, 7 sierpnia 2007, 09:49
autor: Hiro
Hmm, przyznam Ci rację, ten pomysł jest naprawdę bardzo Ciekawy :)

Myślę, że moim graczom by się spodobał, chociaż jeden z nich bardzo narzeka na moje lub znalezione nowe pomysły na grę (konserwatysta jeden :P). Mam tylko pytanie czy w tym sposobie planujesz możliwość rozpoczęcia ścieżki od nowa tak jak było to możliwe w poprzednim sposobie? I ciekawy jestem jak będzie z kwestią rasowości.

Jeśli chodzi o kwestie mechaniczno-fabularne to bardzo mi się podoba, dotąd by moim graczom dobrze się grało i zróżnicowało postacie wprowadzałem dodatkowe zdolności, umiejętności ze względu na pochodzenie, historie i dawne nawyki. Nie było tego dużo bo i nie miałem zbytniego pola do wyboru. Twój pomysł mi się podoba chociaż nieprędko go zastosuje (moi gracze chcą grać tylko kultystami czyli gwałcić, palić, rabować... ech :), a w tworzeniu postaci mamy kompletną dowolność).

Mogę Ci podrzucić jeszcze pomysł na losowanie cech początkowych by gracz miał więcej kontroli nad nimi. Niech rzucają 8 razy 2k10 i zapiszą wyniki. Następnie dodaje się do każdej liczby od rasy (czyli do człowieka 20) tam gdzie się chce czyli np. wyrzuciłem 19 i mój wojownik ma być silny to dodam mu do krzepy -> 20 + 19 = 39 i mamy cechę startową :D, naturalnie łaską Shalyi można jeden z wyników zamienić na 11 :).

Re: Alternatywne sposoby tworzenia postaci

: wtorek, 7 sierpnia 2007, 14:18
autor: BLACKs
Mam tylko pytanie czy w tym sposobie planujesz możliwość rozpoczęcia ścieżki od nowa tak jak było to możliwe w poprzednim sposobie? I ciekawy jestem jak będzie z kwestią rasowości.
Tak. Zobacz jak to jest rozwiazane w Liber Fanatica, teraz nawalam pomyslami z glowy. Wystarczy ograniczyc Punkty Doswiadczenia do mniejszej ilosci. Rasowosc - pozostanie raczej niezmieniona. Nie wiem czy wspomniany LF nie uwzglednial dodatkowych zdolnosci i umiejetnosci dla innorasowcow, wiec nie bede bredzil.
Mogę Ci podrzucić jeszcze pomysł na losowanie cech początkowych by gracz miał więcej kontroli nad nimi. Niech rzucają 8 razy 2k10 i zapiszą wyniki. Następnie dodaje się do każdej liczby od rasy (czyli do człowieka 20) tam gdzie się chce czyli np. wyrzuciłem 19 i mój wojownik ma być silny to dodam mu do krzepy -> 20 + 19 = 39 i mamy cechę startową :D, naturalnie łaską Shalyi można jeden z wyników zamienić na 11 :).
Uzywam juz tego, poniewaz nie podobalo mi sie standardowe rozwiazanie. Tylko dziwne, ze teraz wszyscy w druzynie maja WW > 35...

Re: Alternatywne sposoby tworzenia postaci

: środa, 15 sierpnia 2007, 22:20
autor: Hiro
No dobra w końcu znalazłem czas i ochotę i przeczytałem Liber Fanatica. Dosłownie Fanatica, bo ludzie nawet do starych profesji zatęsknili. No ale do rzeczy.
Tak. Zobacz jak to jest rozwiazane w Liber Fanatica, teraz nawalam pomyslami z glowy. Wystarczy ograniczyc Punkty Doswiadczenia do mniejszej ilosci. Rasowosc - pozostanie raczej niezmieniona. Nie wiem czy wspomniany LF nie uwzglednial dodatkowych zdolnosci i umiejetnosci dla innorasowcow, wiec nie bede bredzil.
No cóż, innorasowcy zostali potraktowani dosłownie inaczej, bo mają osobne tabelki, ale tu niespodzianka! Nie można zacząć jako krasnolud Zabójca Trolli :P. Trochę głupio że oprócz standardowych rasowych umiejek i zdolności innorasowcy dostają też tak dużo nowych. Muszę pomyśleć jeszcze nad tym czy postacie nie będą czasem zbyt dopakowane.

System fajny choć muszę jeszcze go rozszyfrować do końca np. wyłączono z możliwości grania na początku dwie profesje początkowe (co pewnie zmienię) Zabójcę Trolli i "Zealot"a (ten drugi to chyba "Fanatyk" ale nie jestem pewien :P), tak samo zastanowię się nad tym czy dać tyle umiejek i zdolności czy trochę zmniejszyć. No ale to już mniejsze piwo, pomysł dobry nie mogę się doczekać kiedy go sobie opracuję (lubię to robić opracowałem sobie nowe potwory do Bestiariusza - Fimirów :P)
Uzywam juz tego, poniewaz nie podobalo mi sie standardowe rozwiazanie. Tylko dziwne, ze teraz wszyscy w druzynie maja WW > 35...
No nie wiem, albo chcą przetrwać albo to subtelna sugestia że mają już dosyć zagadek i myślenia głowami :).

Re: Alternatywne sposoby tworzenia postaci

: sobota, 25 sierpnia 2007, 17:06
autor: BLACKs
Dosłownie Fanatica, bo ludzie nawet do starych profesji zatęsknili. No ale do rzeczy.
Mnie tez brakuje poszukiwacza zlota, wedrownego kramarza... ; )
No cóż, innorasowcy zostali potraktowani dosłownie inaczej, bo mają osobne tabelki, ale tu niespodzianka! Nie można zacząć jako krasnolud Zabójca Trolli :P. Trochę głupio że oprócz standardowych rasowych umiejek i zdolności innorasowcy dostają też tak dużo nowych. Muszę pomyśleć jeszcze nad tym czy postacie nie będą czasem zbyt dopakowane.
A to musi byc spowodowane dosc dziwna wizja tworcow albo bledem, w 1ed dalo sie zaczac jako Zabojca Trolli.

A nawet jesli beda dopakowane - co Ci szkodzi? Bedziesz mial mozliwosc wykorzystania lepszych smaczkow z Bestiariusza, wprowadzeniu potezniejszych organizacji i ogolnie ciekawej zabawy ; ).
System fajny choć muszę jeszcze go rozszyfrować do końca np. wyłączono z możliwości grania na początku dwie profesje początkowe (co pewnie zmienię) Zabójcę Trolli i "Zealot"a (ten drugi to chyba "Fanatyk" ale nie jestem pewien :P), tak samo zastanowię się nad tym czy dać tyle umiejek i zdolności czy trochę zmniejszyć. No ale to już mniejsze piwo, pomysł dobry nie mogę się doczekać kiedy go sobie opracuję (lubię to robić opracowałem sobie nowe potwory do Bestiariusza - Fimirów :P)
Mysle, ze ZT i Fanatyk zostali potraktowani jako profesje, ktorymi "sie stajesz", a nie ktorymi rozpoczynasz. Wedlug mnie, podejscie dosc nielogiczne, ale mniejsza o to. Tak samo nie jestem przekonany, czy BI nie uznalo Fimirow za wymarly gatunek ; o, chociaz na ich stronie mozna bylo znalezc suplement dot. tej rasy.
No nie wiem, albo chcą przetrwać albo to subtelna sugestia że mają już dosyć zagadek i myślenia głowami :).
Maja dosc snajperow na dachach, lowcow czarownic i Slow Bolu [strzez sie Slowa Bolu!].

Re: Alternatywne sposoby tworzenia postaci

: czwartek, 30 sierpnia 2007, 13:28
autor: Ragnar999
No nie wiem, albo chcą przetrwać albo to subtelna sugestia że mają już dosyć zagadek i myślenia głowami :).[/quote]

Jeśli chodzi o myślenie i zagadki to moi kumple nie najlepiej sobie z nimi radzą. Teraz w jednym z moich kampanii siedzą w podziemiach i kręcą się w kółko nad klatką z młodym smokiem, który jakoś nie chce się do nich wcale odezwać. Kręcą się w kółko nad zmuszeniem tej gadziny do mówienia od 4 sesji. Nawet się mu dobrze nie przyjrzeli, ani nie próbowali dać mu wody, tylko chodzą w kółko wokół klatki, kłócąc się ze sobą i rzucając w jaszczura zdechłymi szczurami, co go za bardzo nie zadowala.

Oni by tylko grabili, gwałcili, tłukli, siekali oraz kupowali najlepsze miecze i płytowe pancerze.

Co za młotki!!

Re: Alternatywne sposoby tworzenia postaci

: piątek, 31 sierpnia 2007, 18:04
autor: LOD
Jeśli nie dałeś im sensownie jakiegokolwiek znaku, że smokowi chce się akurat pić i żadna inna opcja nie jest dobra, to się nie dziw. Przy otwartości przestrzennej i możliwości jaką daje RPG, gra improwizowana i system jakim jest Warhammer, to nawet mogą sobie iść i chrzanić questa. To tak jak by zamknąć postać w pokoju, mając jedną zapałkę, ma się z tamtąd wydostać. Skąd gracz ma wiedzieć, że dłubiąc nią w uchu i drapiąc 2 metry od ściany prawej i 3 metry od ściany lewej dodłubie się do tajemnego zakamuflowanego przycisku, który przy późniejszym odpaleniu zapałki w odpowiednim miejscu zareaguje i pozwoli przejść graczowi, do drugiego, identycznego pokoju, w której dla odmiany nie dostanie zapałki, tylko finkę... Wtedy tylko sobie wypruć żyły można... 8)

Tak więc, że nie spróbowali dać wody smokowi, to może niekoniecznie ich wina a twoja? Zagadki czasem muszą być logiczne i sensowne, a jeszcze zwracając uwagę na fakt, że ziejące ogniem smoki, niekoniecznie mogą chcieć gasić pragnienie. 8)