Warhammer TofT ed.

Kącik poświęcony jednemu z popularniejszych systemów w Polsce. Zarówno edycji pierwszej, drugiej jak i autorskim modyfikacjom.
ODPOWIEDZ
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Post autor: TofT »

Solarius Scorch pisze:Chciałbym Ci pogratulować dobrej roboty. Wreszcie zajrzałem do Twojego podręcznika i... cóż, to jest właśnie WFRP ;)
Przy okazji spytam też, czy zbierasz może jakieś nowe materiały do kolejnej edycji? WFRP to chyba najbardziej rozpowszechniony system w Polsce, jeśli chodzi o tworzone dodatki, modyfikacje, uzupełnienia - tak na łamach prasy fantastycznej, jak i po prostu w domach. Nie żebym postulował tu wrzucanie czego się da, ponieważ takie działania zwykle nie najlepiej się kończą - nawet gdy poszczególne elementy są wartościowe, to ostatecznie zwykle nie do końca do siebie pasują w gotowym dziele jako całości - ale skoro są tam materiały Trzewiczka, to chyba mogą być i inne nieautoryzowane? Coś by się może znalazło do dorzucenia - choćby jakaś profesja zaawansowana czy czar, a może i coś bardziej ambitnego. Jak się na to zapatrujesz?
Pozytywnie :wink: I jak zauważył Karczmarz2 cały czas staram się aktualizowac podręcznik o nowe, wartościowe teksty, zarówno te pobrane z internetu, podręczników źródłowych, jak i też własnego autorstwa.
Co do samego podręcznika, to chwilowo mogę poświecic mu znacznie mniej czasu niż bym chciał, ale mam nadzieję, że od marca prace znów nabiorą tempa. A wszystkich, którzy posiadają jakieś wartościowe materiały proszę o przesyłanie ich na mojego emaila.
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Post autor: Solarius Scorch »

Czemu nie, zaraz posylam. Musze tylko poszperac w plikach sprzed roku 2000 :)
arthas40
Pomywacz
Posty: 65
Rejestracja: poniedziałek, 31 października 2005, 11:12
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: arthas40 »

Witam,

Jako, że nie mam środków na zakup podręcznika Warhammera IIed to chciałbym wydrukować sobie wersję przygotowaną przez TofTa (btw. gratulacje tak ogromnej pracy). I tutaj mam pytanie.

Czy jako całkowity laik (no dobra... wiem, co to Chaos, itd) powinienem sięgnąć po tą wersję młotka? Niestety nie wiem, jak bardzo się różni interpretacja oryginalnego Starego Świata od wizji autora tejże pracy, a chciałbym być mniej/bardziej wierny oryginalnemu uniwersum.
BochN
Majtek
Majtek
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 14 listopada 2005, 10:50
Numer GG: 12017892
Lokalizacja: Zimny dołek zwany Jelenią Górą

Post autor: BochN »

Hmm... może i nie jestem specjalistą, który Stary świat zna lepiej niż ten za oknem, ale jak dla mnie możesz śmiało zacząć od podręcznika Toft'a, jest co prawda bardziej ponury i jeśli nie lubisz takich klimatów to może Ci się nie spodobać, jeśli zaś chodzi o mechanikę jest tam zaledwie kilka nieścisłości które zresztą zostały już wypisane na forum.
De gustibus non est disputandum, no nie?
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.02

Post autor: TofT »

Witam wszystkich serdecznie po dość długiej przerwie. W końcu udało mi się zatrzymać w jednym miejscu na dłużej i zdobyć w miarę stały dostęp do sieci. W związku z tym informuję, że już niebawem (najprawdopodobniej w weekend) ukaże się kolejna wersja redagowanego przeze mnie podręcznika.
Pozdrawiam
TofT
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.02

Post autor: BLACKs »

Czy jako całkowity laik (no dobra... wiem, co to Chaos, itd) powinienem sięgnąć po tą wersję młotka? Niestety nie wiem, jak bardzo się różni interpretacja oryginalnego Starego Świata od wizji autora tejże pracy, a chciałbym być mniej/bardziej wierny oryginalnemu uniwersum.
Mechanika ma kilka nieścisłości, ale po kilku autorskich dryftach powinna nie odbiegać zbytnio od drugiej edycji.

Świat to Młotek - ponurość, o której wspomniał BochN jest spowodowana wg mnie umieszczeniem "Jesiennej Gawędy" Sami-Wiecie-Kogo i kilku innych tekstów.

A ogólnie polecam, ponieważ w tym podręczniku jest więcej "mięsa" niż w 2ed. Pełnowartościowy produkt ;).

A następna wersja podręcznika - czekam z zniecierpliwieniem.
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: TofT »

Witam,
Pod zamieszczonym poniżej linkiem znajduje się strona z której można
pobrać kolejną, trzecią z kolei, wersję zredagowanego przeze mnie podręcznika do Warhammera FRP.

http://www.evilshare.com/20c1b98a-6595- ... a0c993e9d6 :!: :!: :!:

Życzę miłej zabawy i ciekawych przygód w świecie warhammera
Pozdrawiam,
Theatre of Tragedy

CO NOWEGO:
WERSJA: 0.03 (AD2007.V.27)


ROZDZIAŁ I: PODRĘCZNIK GRACZA
- zmiana charakterystyki początkowej gnomów: WW i US - 2K10+20
- nowa profesja latarnik, strażnik kanałów
- usunąłem umiejętności intryga dworska i wpływy
- nowy podrozdział POJAZDY BOJOWE
- nowa broń kulomiot, miotacz spaczognia, revolwera, włócznia spaczbłyskawicy, wyrzutnia harpunów

ROZDZIAŁ II: MISTRZ GRY

- nowe choroby: Ospa Ropna
- nowe podrozdział: JASKINIE & ŚWIAT PODMROKU

ROZDZIAŁ IIII: MAGIA
- dodałem nowy rodzaj magii czarnoksięskiej - MAGIĘ DUCHÓW
- nowe zaklęcia MAGII CHAOSU: Pieszczota Slaanesha, Smród Nurgla, Łańcuch męki, Pomiot Chaosu, Tarcza zepsucia, Ognista burza, Tzeentcha
- nowe zaklęcia NEKROMANCJI: Ślepowidzenie, Dotyk Wiedźmiego Króla, Pocałunek pająka, Wiedźmi lot, Trąd, Ciemność, Kościany pancerz
- nowe zaklęcia SANGUIMANCJI: Klątwa krwawych cierni, Oczyszczenie krwi, Wzmocnienie krwi, Transformacja, Krwawy golem, Wezwanie kleszczy, Uczta nietoperzy, Ściana krwawych cierni
- nowe zaklęcia SPACZMAGII: Łaska Rogatego Szczura, Majestat Rogatego Szczura, Spaczbłysk, Błogosławieństwo Rogatego Szczura, Oddech zepsucia, Złudzenie, Śmiertelna furia, Wypalenie, Wezwanie Dhar
- nowe rytuały: obleczenie w ciało, oczyszczenie zbezczeszczonego naczynia
- przeredagowałem podrozdział MAGICZNE PRZEDMIOTY
- nowe przedmioty magiczne: Rękawice Gwardzisty, Amulet Say-K’thara, Korona Pashtilara, Różdżka Wypędzenia
- Nowa JESIENNA GAWĘDA - O GUŚLARZACH

ROZDZIAŁ V: RELIGIE & WIERZENIA
- dodałem opis Hashuta, boga krasnoludów Chaosu w ROZDZIALE V: RELIGIE & WIERZENIA

ROZDZIAŁ VI: BESTIARIUSZ

- Nowe potwory czerw skalny, gnoblar, gorger, krasnoludy Chaosu, pająk jaskiniowy, widłogon, yeti
- Więcej informacji o OGRACH
- nowa mutacja: suche ciało, woń rozkoszy, żądza krwi

ROZDZIAŁ VII: PRZEWODNIK PO ŚWIECIE
- Przeredagowałem ROZDZIAŁ VII - PRZEWODNIK PO ŚWIECIE
- nowe podrozdział: DOMINIUM ZIELONOSKÓRYCH

DODATKI
- w DODATEK III - ALMANACH dodałem artykuł Wartości
- Nowe opowiadania: Krosno ciemności, Wykład barona, Nienawiść do wyboru

WERSJA: 0.02 (AD2006.VIIII.15)
ROZDZIAŁ I: PODRĘCZNIK GRACZA
- nowe imiona gnomów
- zmiana charakterystyki początkowej leśnych elfów: ZR i INT - 2K10+30.
- zmieniłem sposób losowania szczegółów dotyczących historii bohatera w podrozdziale DZIESIĘĆ WAŻNYCH PYTAŃ z K10 na K4 + wartość podana w tabeli MODYFIKATOR ILOŚCI UMIEJĘTNOŚCI.
- nowy opis profesji landsknecht
- zmiana opisu umiejętności wykrywanie magii
- nowa umiejętność czuły węch
- nowa umiejętność czarostwo
- umiejętność zapasy: modyfikator +5%xPW przyznawany jest także do testów KRZEPY gdy bohater próbuje zacieśnić chwyt lub wyrwać się z uścisku.
- zastąpienie wielopoziomowych profesji szlachciców dwoma profesjami: szlachcic i arystokrata.
- przeredagowałem podrozdział EKWIPUNEK.
- przeredagowałem podrozdział HERBY RODOWE.
- nowy podrozdział HANDEL & GOSPODARKA.
- nowy podrozdział PODATKI.

ROZDZIAŁ II: MISTRZ GRY
- rozwinięcie zasad dotyczących furii i nienawiści
- nowe choroby: Gorączka Śmierdzących Stóp, Krwawa Biegunka, Robaczywy Koklusz, Smrodliwe Wiatry, Szkorbut, Świerzb, Wścieklizna, Zgnilizna Nurgla (przeredagowana), Zielona Ospa

ROZDZIAŁ III: WALKA
- zmiana zasad dotyczących umiejętności silny cios. Modyfikator obrażeń wynikających z umiejętności silny cios dodawany jest do obrażeń przez odjęciem WT i ewentualnych PZ ofiary.

ROZDZIAŁ IIII: MAGIA
- nowe profesje czarownika i czarnoksiężnika
- przeredagowałem podrozdział MAGICZNE RECEPTURY
- przeredagowałem podrozdział KOWAL RUN
- nowe zaklęcia TRADYCJI BESTII: Cena okrucieństwa, Oswojenie, Uleczenie zwierzęcia, Ośli upór, Skóra dzika, Sparciała skóra, Lisi spryt, Sen zimowy, Odstraszanie, Odrażająca przemiana
- nowe zaklęcia TRADYCJI CIENIA: Gra pozorów, Zwodniczy wygląd, Luka w pamięci, Incognito, Rumak z cieni, Dusiciel, Palący dotyk cienia, Złudzenie śmierci, Materia cienia, Strefa zamętu
- nowe zaklęcia TRADYCJI METALU: Podsycenie ognia, Skaza, Inskrypcja, Alchemiczna wizja, Sztywność ciała & umysłu, Wzmocnienie struktury drewna, Tajemne ryty, Kolczasta zbroja, Poznanie tajemnic
- nowe zaklęcia TRADYCJI NIEBIOS: Wypolerowanie, Niebiańska luneta, Mowa ptaków, Przejaśnienie, Łaska losu, Trzecie proroctwo Amul, Przeczucie, Lokalizacja, Znaki na niebie
- nowe zaklęcia TRADYCJI OGNIA: Gniew, Ognisty posmak, Niegasnący płomień, Płomienista zasłona, Oczy Feniksa, Wściekłość, Łańcuch Aqshy, Wewnętrzny ogień, Płomień zemsty, Wrząca krew
- nowe zaklęcia TRADYCJI ŚMIERCI: Słowa pociechy, Posłaniec śmierci, Klątwa złodziei grobów, Odrętwienie, Ukojenie ducha, Lodowaty uścisk śmierci, Krzyk Banshee, Uwięzienie duszy, Kres życia
- nowe zaklęcia TRADYCJI ŚWIATŁA: Blask czystości, Jasność umysłu, Świetlisty oręż, Rozświetlenie budowli, Oczyszczająca światłość, Świetlisty strażnik, Krąg uzdrowienia, Natchnienie, Siła prawdy, Snop światła, Błogosławieństwo Hysh
- nowe zaklęcia TRADYCJI ŻYCIA: Fermentacja, Czytanie ze śladów, Giętkość pnącza, Dzikie ścieżki, Jesienne liście, Rozkwitanie, Zaklęte drzewo, Szum drzew, Ciało z gliny
- nowe zaklęcia MAGII POWSZECHNEJ: Śledzące zaklęcie Magistra Schreibera, Maskujące zaklęcie Magistra Schreibera
- nowe zaklęcia MAGII CHAOSU: Dotyk Rozkładu, Sieć Dhar
- nowe zaklęcia NEKROMANCJI: Trupowidzenie
- nowe zaklęcia SANGUIMANCJI: Wyrwanie serca
- dodałem nowy rodzaj magii - TRADYCJĘ LODU
- nowe przedmioty magiczne: Amulet Dziewicy, Czarna Czaszka Kalifa, Elfi Płaszcz, Elfi Talizman, Krzesiwo Dazha, Kula Z Grondu, Magiczna Czaszka, Pastorał Hesltuma, Pierścień Fauschlagu, Pierścień Ognia Zarazy, Runiczny Kieł, Srebrna Pieczęć, Talizman Hoteka, Talizman Ulryka, Zwój Piątej Tradycji

ROZDZIAŁ V: RELIGIE & WIERZENIA
- przeredagowałem podrozdział KAPŁAŃSTWO

ROZDZIAŁ VI: BESTIARIUSZ
- przeredagowałem rozdział BESTIARIUSZ
- dodałem opis demonów Rogatego Szczura: Pomiotu, Bestii, Profeta i Szponowłada
- nowa mutacja: Krzyk Banshee

ROZDZIAŁ VII: PRZEWODNIK PO ŚWIECIE
- przeredagowałem opis miasta Mordheim.
- dodałem krótką wzmiankę o Azagothcie.
- nowy podrozdział ŚWIĘTO WINA W AVERLANDZIE.

DODATKI
- DODATEK III – ALMANACH: Jak się to robi?, Quo vadis bohaterze? oraz Z czym się to robi?
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: BLACKs »

- nowy podrozdział POJAZDY BOJOWE
- nowa broń kulomiot, miotacz spaczognia, revolwera, włócznia spaczbłyskawicy, wyrzutnia harpunów
Cieszę się, że to wprowadziłeś, znacznie urozmaica sesje.

A mogę zapytać, skąd wziąłeś bronie skavenów? Z artykułu czy dodatku Children of Horned Rat?
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: BAZYL »

Nową wersję wrzuciłem także na TRPG. Link ten sam co zawsze, czyli http://tawerna.rpg.pl/plik.php?id=33
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: TofT »

BLACKs pisze:
A mogę zapytać, skąd wziąłeś bronie skavenów? Z artykułu czy dodatku Children of Horned Rat?
Opisy broni szczuroludzi pochodzą z dwóch źródeł: z artykułu "Spaczeń" opublikowanego niegdyś z MiM-ie oraz bodajże z dodatku Karak Azgal. Oczywiście parametry broni zostały nieco zmodyfikowane w porównaniu z opublikowanymi z powyższych źródłach.
Hiro
Marynarz
Marynarz
Posty: 374
Rejestracja: piątek, 13 kwietnia 2007, 14:16
Numer GG: 5761430
Lokalizacja: Tam gdzie Tzeentch mówi dobranoc

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Hiro »

Naprawdę wspaniały podręcznik i naprawdę kawał dobrej roboty jednak raczej nie będę z niego korzystał. Zaraz wyjaśnię dlaczego.

Bardzo rzuca mi się w oczy to że do gry potrzebne jest wtedy całe multum kostek. Wolę jednak podręcznik 2 ed. ze względów mechanicznych chociaż część pomysłów które są dobre w twoim podręczniku na pewno przerzucę do drugiej edycji

Z drugiej jednak strony podręcznik to niezwykle dobrze zrobione dzieło o świecie Warhammera. Jest oparte na wielu dobrych artykułach, więc z pewnością będzie dla mnie stanowił źródło wiedzy.
Obrazek
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: TofT »

Hiro pisze:Bardzo rzuca mi się w oczy to że do gry potrzebne jest wtedy całe multum kostek. Wolę jednak podręcznik 2 ed. ze względów mechanicznych chociaż część pomysłów które są dobre w twoim podręczniku na pewno przerzucę do drugiej edycji.
E tam multum, ja od 11 lat używam tego samego zestawu. :wink:
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: BLACKs »

E tam multum, ja od 11 lat używam tego samego zestawu. :wink:
Pamietam, ze grajac w WFRP 1ed uzywalem jedynie K10 i K6, a k4 i pozostale byly opcjonalne, uzywane raz na 10 sesji. Nie zaglebialem sie zbyt mocno w TofTa, ale mam nadzieje, ze jest tak samo.

Na pewno nie potrzeba tak wielkiego zestawu jak do DnD (chyba ze sie myle? : D)
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: TofT »

BLACKs pisze:Pamietam, ze grajac w WFRP 1ed uzywalem jedynie K10 i K6, a k4 i pozostale byly opcjonalne, uzywane raz na 10 sesji. Nie zaglebialem sie zbyt mocno w TofTa, ale mam nadzieje, ze jest tak samo.
Na pewno nie potrzeba tak wielkiego zestawu jak do DnD (chyba ze sie myle? : D)
Standardowy zestaw kości, czyli K4, K6, K8, 2xK10, K12 i K20 wystarczy :wink: . Chociaż nie przypominam sobie, żeby K20 była potrzebna. (K20 mówimy NIE!!! :lol: )
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: BLACKs »

(K20 mówimy NIE!!! :lol: )
K20 rzucalo sie na ilosc wilczych jezdzcow w ktorejs czesci Kamieni Zaglady ; ). Poza tym, nie widzialem jej uzycia.
Jelcyn
Bombardier
Bombardier
Posty: 643
Rejestracja: niedziela, 12 czerwca 2005, 15:41
Numer GG: 9025892
Lokalizacja: Bydgoskie przedmieścia mrokiem zalane...
Kontakt:

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: Jelcyn »

TofT - respekt. Naprawdę jestem Ci strasznie wdzięczny. Na dysku mam kilkanaście artykułów, dodatków do WFRPG ale czegoś TAKIEGO właśnie potrzebowałem. Podręcznik genialny, a zważywszy na to, że raczej gram w 1ed (zmodyfikowaną oczywiście) to cały dział magii jest mi niezwykle przydatny. Generalnie wiele ciekawych motywów, a opowiadania są świetne do wprowadzania graczy w realia świata. Jeszcze raz szacuneczek.
"It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living."
-- Terry Pratchett
"Z głupotą się nie walczy, głupotę się omija"
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy, ver 0.03

Post autor: TofT »

BLACKs pisze:
(K20 mówimy NIE!!! :lol: )
K20 rzucalo sie na ilosc wilczych jezdzcow w ktorejs czesci Kamieni Zaglady ; ). Poza tym, nie widzialem jej uzycia.
Nie ma się co dziwić, Kamienie Zagłady miały być pierwotnie do D&D, a wtedy to chyba jeszcze do AD&D.
Jelcyn pisze:TofT - respekt. Naprawdę jestem Ci strasznie wdzięczny. Na dysku mam kilkanaście artykułów, dodatków do WFRPG ale czegoś TAKIEGO właśnie potrzebowałem. Podręcznik genialny, a zważywszy na to, że raczej gram w 1ed (zmodyfikowaną oczywiście) to cały dział magii jest mi niezwykle przydatny. Generalnie wiele ciekawych motywów, a opowiadania są świetne do wprowadzania graczy w realia świata. Jeszcze raz szacuneczek.
Thx :D Czekam na opinie i pomysły.
ODPOWIEDZ