Warhammer - jeden z najorginalniejszych światów...

Kącik poświęcony jednemu z popularniejszych systemów w Polsce. Zarówno edycji pierwszej, drugiej jak i autorskim modyfikacjom.
PrQ
Marynarz
Marynarz
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 18 sierpnia 2005, 15:41
Lokalizacja: Z miasta w którym "Gotyk (jest) na dotyk"

Post autor: PrQ »

W zasadzie nigdy w to nie grałem ale z pogłosek wiem że do dobra gra Futurystycze wyposażenie w połączeniu z orkami,krasnoludami,ludźmi itp. to doskonała mieszanka szkoda tylko że takie drogie są do niej zestawy a grę żeby pograć trzeba ich troche mieć...
Prosiak (PrQ)
BearClaw
Marynarz
Marynarz
Posty: 261
Rejestracja: czwartek, 21 lipca 2005, 12:46
Numer GG: 9458038
Lokalizacja: Z Bractwa Stali...
Kontakt:

Post autor: BearClaw »

Czy takie drogie - nie sądzę.. Nowa edycja WRFP to praktycznie tylko jeden podręcznik - w cenie około 130 złoty... Dodatki owszem są, ale druga edycja tego systemu (po polsku) w zupełności wystarcza, by poprowadzić samodzielną sesje z przyjaciółmi. Być może myślałeś o D&D - tam, owszem zgodzę się, że dodatków jest bardzo dużo i nawet te niezbędne są dość drogie - bo w przyapdku D&D, aby móc swobodnie grać należy mieć wszelkie podstawy - czyli jak dobrze pamietam Podręcznik Gracza, Mistrza Gry i Księgę Potworów - a każdy z nich to wydatek około 60-70 zł... czyli jakieś ponad 200 zł (około 70 zł różnicy między warhammerem) plus masa dodatków dla danych profesji... Drogi WRFP??? :roll: Aha - bronie futurystyczne? :?: :!: Jakie??? To są realia (tak mniej bądź więcej) późnego średniowiecza (jak nie dalej) więc też czasy wynalazków - co w tym futurystycznego? :?: 8) :roll:
Wszystko przemija w milczeniu, a milczenie spowija wszystko...
LOD
Kok
Kok
Posty: 1348
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"

Post autor: LOD »

Dokładniej XVII wiek. Czyli broń palna równierz... jeśli to masz na myśli jako "futurystyczna"
Gieferg
Pomywacz
Posty: 58
Rejestracja: czwartek, 14 kwietnia 2005, 01:26

Post autor: Gieferg »

W zasadzie nigdy w to nie grałem ale z pogłosek wiem że do dobra gra Futurystycze wyposażenie w połączeniu z orkami,krasnoludami,ludźmi itp. to doskonała mieszanka szkoda tylko że takie drogie są do niej zestawy a grę żeby pograć trzeba ich troche mieć...
mnie się wydaje że kolega nie dośc że pomylił Warhammera z Shadowrunem to jeszcze z karcianym 8)
PrQ
Marynarz
Marynarz
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 18 sierpnia 2005, 15:41
Lokalizacja: Z miasta w którym "Gotyk (jest) na dotyk"

Post autor: PrQ »

Chodzi mi o to że orki zawsze grały jakąś rolę w średniowiecznym fantasy(jeśli nie brać pod uwagę Arcanum) a tutaj to co innego daltego realia są futurystyczne bo to krok w przyszłość w świecie fantazji graczy...
Prosiak (PrQ)
LOD
Kok
Kok
Posty: 1348
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"

Post autor: LOD »

:?: Wsumie tu prawie nic nie gra roli jeśli tego nie stworzy MG... Chyba że mylisz z figurkowym Warhammer 40 000...
Aston
Szczur Lądowy
Posty: 3
Rejestracja: wtorek, 27 września 2005, 17:01
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: Aston »

Sądzę, że kolega miał na myśli Warhammera 40.000.

Ale wracając do tematu. Nie powiedziałbym o świecie Warhammera jako o świecie najorginalniejszym. Z punktu geograficznego i historycznego znajdujemy w nim bardzo wiele podobieństw do renesansowej i średniowiecznej Europy, bo według mnie na tym właśnie opiera się świat Warhammera. Podobieństwa są oczywiste i nie ma co, nawet ich przedstawiać. Jednak dla mnie się to podoba, to jest dla mnie wielka zaleta Warhammera. Tym bardziej, że bardzo łatwo pisać do niego materiały autorskie, można oprzeć się na historii. Brakuje mi trochę większego podziału ziem teraz zajmowanych przez Kislev. Wolałbym krainy odpowiadające Polsce, Rosji, oraz Czechom. Ale cieszę się, że i w Kislevie można odczytać sporo motywów polskich.
Podsumowując: świat Warhammera nie jest w mojej opinii zbyt oryginalny, ale ma IMHO świetny klimat i czuję jakoś, że on żyje. Bardzo mi się podoba.
Kloner
Chorąży
Chorąży
Posty: 3121
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/

Post autor: Kloner »

Wiesz co troche się mylisz. pierwotny Warhammer (pierwsza edycja) opierał swoje pomysły na trylogii Tolkiena (Władcy pierścieni). System jest stary i był jednym z pierwszych (jak nie pierwszy) więc musiał być czymś inspiroway i tą inspiracje widać na każdym kroku.
"Lepiej Milczeć I Wyglądać Jak Idiota, Niż Się Odezwać I Rozwiać Wszelkie Wątpliwości"
Mafia Radioaktywnych Krów
Aston
Szczur Lądowy
Posty: 3
Rejestracja: wtorek, 27 września 2005, 17:01
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: Aston »

Przez zwykłe zapomnienie nie wspomniałem o tym o czym powiedziałeś. Mimo, że jestem zielonkawy w twórczości Tolkiena to też dostrzegam podobieństwa. Odnośnie tego, że system jako jeden z pierwszych systemów musiał być inspirowany, to pewnie w dużej mierze masz rację. Nawet Tolkien inspirował się mitologiami. Mówiłem o pierwszej i drugiej edycji razem wziętej.
Gieferg
Pomywacz
Posty: 58
Rejestracja: czwartek, 14 kwietnia 2005, 01:26

Post autor: Gieferg »

System jest stary i był jednym z pierwszych (jak nie pierwszy)
pierwsze było DnD
Kloner
Chorąży
Chorąży
Posty: 3121
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/

Post autor: Kloner »

Może chć niejestem pewien czy pierwszy niebył właśnie Warhammer. Ale kłucić się niebęde bo niemam pewności. :P
"Lepiej Milczeć I Wyglądać Jak Idiota, Niż Się Odezwać I Rozwiać Wszelkie Wątpliwości"
Mafia Radioaktywnych Krów
LOD
Kok
Kok
Posty: 1348
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"

Post autor: LOD »

Na świecie pierwszy był D&D, a w Polsce z zagranicznych (czyli Kryształy Czasu odpadają) był Warhammer.
BearClaw
Marynarz
Marynarz
Posty: 261
Rejestracja: czwartek, 21 lipca 2005, 12:46
Numer GG: 9458038
Lokalizacja: Z Bractwa Stali...
Kontakt:

Post autor: BearClaw »

I dlatego temat - najorginalniejszy :!: 8) W koncu jako pierwszy - czyli wnosil cos orginalnego oraz nowatorskiego prawda? :wink:
Wszystko przemija w milczeniu, a milczenie spowija wszystko...
Kloner
Chorąży
Chorąży
Posty: 3121
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/

Post autor: Kloner »

Raczej wynosił pomysły z władcy pierścieni :P Ale sam system jest genialny ;]
"Lepiej Milczeć I Wyglądać Jak Idiota, Niż Się Odezwać I Rozwiać Wszelkie Wątpliwości"
Mafia Radioaktywnych Krów
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

WFRP to nieśmiertelny król RPG

Post autor: BLACKs »

Mam pięć lat doświadczenia w RPG. Zaczynałem od CP i grałem w niego przez rok (nadal gram), ale później poznałem WFRP... Świat WFRP jest boski, powala swoją oryginalnością, polecam każdemu. Szczególnie drugą edycję, gdyż ma bardziej dopracowaną mechanikę (prawie każdy cios może zabić, co wg mnie jest super). Jedynka też jest super, ale mechanika nie jest zbyt fajna, za to świat jest opisany dokładniej, a statysyki z bestiariusza można zmienić na drugą edycję. Ja posiadam obydwa podręczniki i jest dobrze.

Podsumowując, WFRP jest najlepszy, był jest i zawsze będzie.

Oczywiście to jest moja opinia i może się nie zgadzać z waszymi poglądami.

Sorry, że piszę jeden post po drugim, ale zapomniałem dodać, że Warhammer był pierwszą kompletną grą fabularną w Polsce (z tych zagranicznych). Przecież ta informacja jest nawet napisana z tyłu podręcznika do pierwszej edycji 8) .
trittion
Pomywacz
Posty: 51
Rejestracja: poniedziałek, 14 listopada 2005, 13:10
Lokalizacja: Mrocznej Puszczy

Post autor: trittion »

Warhammer, ma dla mnie wspaniały klimat z jednego głównego powodu, a mianowicie, że nie jest to typowy heroic, taki jak D&D. To nie świat, gdzie wspaniałomyślinie pomagamy każdemu kogo spotkamy, bo zapłata nierzadko może byc nóż w naszych plecach. Świat młotka jest po prostu nieco bardziej realny ( oczywiście w ramach fantasy) i mi osobiście podoba sie pomysł, by zaczyna sie grę, nie młodocianym wojownikiem, czy tez łowcą, lecz można grać zwykłymi ludźmi, takimi jak chociażby kucharz.
LOD
Kok
Kok
Posty: 1348
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"

Post autor: LOD »

Moim zdaniem same rozdzielenie profesji i rozszerzeń do nich na wstępie daje dużą przewagę. Jeszcze dochodzi do tego możliwość dokładnego strategocznego ustalenia przez MG postaci by np. coś się pojawiło itp. itd. Chociaż części z propozycji w podręczniku wogule nie kożystałem.
ODPOWIEDZ