Warhammer TofT ed.

Kącik poświęcony jednemu z popularniejszych systemów w Polsce. Zarówno edycji pierwszej, drugiej jak i autorskim modyfikacjom.
ODPOWIEDZ
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: TofT »

Uriziel pisze:TofT Aczkolwiek w 0.03 znalazłem parę mało ważnych kruczków i takich tam. Nie wiem czy informować Cię czy nie, to tylko takie malutkie byczki ;)
Informuj tutaj, albo emailem.
Uriziel pisze:I mam kilka uwag i pytań, np przydałby się jakiś zbiorczy opis skrótów czy coś. gdy np szukam czegoś konkretnego, widzę skrót i nie jestem pewny, co oznacza, wystarczyłoby tam zajrzeć i voila.
Dobry pomysł. Zrobię tabelkę z rozwinięciem skrótów na kształt tych, z dodatków do Ied.
Uriziel pisze:Pytanie mam w sprawie hiperłączy, czy będą w nowszej wersji. Domyślam się, że łatwe to nie będzie, w przeciwnym razie byłoby już w 0.03 ale tak mnie to zastanawia więc pytam :)
Hiperłącza to kwestia programu konwertującego *.doc na *.pdf, w tej chwili nie posiadam takiego.
Tevery Best pisze: Powinieneś trochę przyspieszyć z numeracją, bo to nie jest taka drobnica, żeby podnieść numerek wersji o jedną setną. Jak tak dalej pójdzie, to wolę nie wiedzieć, jak będzie wyglądać wersja 1.0, bo pewnie mój internet się udławi i zdechnie.
Racja ;) W takim razie będzie to wersja 1.0 (czy coś ;) )
mone0 pisze:Mam pytanko, czy ten podręcznik to podstawka, czy też zebrane wszystkie informacje [tzn. główny, bestiariusz, szczegółowe opisy krain, mapy itp.]?
To drugie.
mone0 pisze:Czy jest to połączenie 1 ed. z 2ed.?
Tak. Plus trochę D&D, a nawet WoD ;)
mone0 pisze:Czy na forum zostanie umieszczony link do najnowszej wersji 0.04 [najlepiej spakowanej]?
Tak. Na pierwszej stronie są linki do wersji 0.03 rar.
Misterius
Szczur Lądowy
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 14:12
Numer GG: 1762502

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: Misterius »

Esh to sie nie powstrzymałem i już 003 wydrukowałem ;-). Mam pytanie do Ciebie Toft bo nie moge odszukać tego. Co znaczy skrót PW w Twoim opracowaniu. Piszesz np że umiejętność dodaje 5%xPW -> co to oznacza?


z góry dzięki
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: TofT »

Misterius pisze:Esh to sie nie powstrzymałem i już 003 wydrukowałem ;-). Mam pytanie do Ciebie Toft bo nie moge odszukać tego. Co znaczy skrót PW w Twoim opracowaniu. Piszesz np że umiejętność dodaje 5%xPW -> co to oznacza?
PW- Poziom Wyszkolenia. I tak na przykład "Bohaterowie z umiejętnością leczenie chorób dodają +10%xPW do testów związanych z diagnozowaniem i leczeniem chorób." Co oznacza, że bohater posiadający umiejętność leczenie chorób na Poziomie Wyszkolenia 2 (poziom Adepta) otrzymuje modyfikator +20% (+10%x2 - gdzie 2 to właśnie PW).
mone0
Mat
Mat
Posty: 473
Rejestracja: wtorek, 10 czerwca 2008, 14:05
Numer GG: 12563782

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: mone0 »

TofT- ściągnąłem sobie Twoją edycję wfrp i jak na razie po trochu przeglądam. To co mnie zaciekawiło to 10 pytań o bohaterze. Moi gracze nie bardzo kwapią się do wypisywania historii swoich BG, dlatego zwróciłem na to uwagę. Mam pewne zastrzeżenia co do nazewnictwa tabel, jakoś nie oddają tego co powinny oddawać. Dla przykładu przytoczę część [wersji 0.03], która aż mnie zraziła: str.58 poziom społeczny według mnie poziom społeczny jest odzwierciedleniem majątku i wpływów bg/bn a nie jego opinią na temat reform Imperatora. Jest tu przedstawione odniesienie bg/bn do władzy i klas społecznych. Tabela powinna być inaczej nazwana, np. jaki jest stosunek bg do władzy/społeczeństwa?

Podczas losowania postaci mogą wyniknąć pewne zgrzyty, gdy gracz wylosuje szlachcica i w tabeli Jaka jest pozycja społeczna wypadnie bohater uważa, że szlachta istnieje by pomagać i chronić. Automatycznie, gdy bg przyzna siędo tego publicznie szlachta wykluczy go ze swojej kasty, a reszta społeczeństwa będzie pozytywnie nastawiona. Co gdy gracz będzie chciał zostać arystokratą? Jego plany pokrzyżuje mu jeden rzut kośćmi. Można wprowadzić zdanie: Gracz może powtórzyć rzut lub wybrać sam z tabeli
.
Nie zrozum mnie źle ale jestem wścibski i dociekliwy, a przede wszystkim konserwatywny. Odpowiedź na każde pytanie powinna być udzielona to ułatwia opis bg. Wprowadzenie do tych pytań umiejętności jest fajnym pomysłem, jest tam jednak pewna nieścisłość w pytaniu o broń i pancerz str. 64, napisane jest tam, że bohater posiada proch i kule wystarczające na k10 strzałów ale nie ma nic o umiejętności broń palna lub o otrzymaniu przez niego pistoletu/rusznicy. Na co się zdadzą kule i proch bez broni :p

10 pytań wg. mnie dobrze zrobione ale poprawki przydały by się do łatwiejszego zrozumienia.

Pozdrawiam.
"drobnostki tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest drobnostką" Michał Anioł
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: TofT »

mone0 pisze:TofT- ściągnąłem sobie Twoją edycję wfrp i jak na razie po trochu przeglądam. To co mnie zaciekawiło to 10 pytań o bohaterze. Moi gracze nie bardzo kwapią się do wypisywania historii swoich BG, dlatego zwróciłem na to uwagę. Mam pewne zastrzeżenia co do nazewnictwa tabel, jakoś nie oddają tego co powinny oddawać. Dla przykładu przytoczę część [wersji 0.03], która aż mnie zraziła: str.58 poziom społeczny według mnie poziom społeczny jest odzwierciedleniem majątku i wpływów bg/bn a nie jego opinią na temat reform Imperatora. Jest tu przedstawione odniesienie bg/bn do władzy i klas społecznych. Tabela powinna być inaczej nazwana, np. jaki jest stosunek bg do władzy/społeczeństwa?
Poglądy bohatera na reformy/małżeństwo/władzę często mają wpływ na jego pozycję społeczną, oraz na to jak długo może ją utrzymać.
mone0 pisze:Podczas losowania postaci mogą wyniknąć pewne zgrzyty, gdy gracz wylosuje szlachcica i w tabeli Jaka jest pozycja społeczna wypadnie bohater uważa, że szlachta istnieje by pomagać i chronić. Automatycznie, gdy bg przyzna siędo tego publicznie szlachta wykluczy go ze swojej kasty, a reszta społeczeństwa będzie pozytywnie nastawiona.
A czemu nie? Stary Świat jest pełen szaleńców, a (nieszczęsne) tabelki mają pomóc w stworzeniu nieszablonowego bohatera. Ja nie widzę problemu w graniu 'dobrym' arystokratą, może jest silnie związany z kultem Shallyi?
mone0 pisze:Co gdy gracz będzie chciał zostać arystokratą? Jego plany pokrzyżuje mu jeden rzut kośćmi. Można wprowadzić zdanie: Gracz może powtórzyć rzut lub wybrać sam z tabeli.
Ostatnie słowo należy do MG, który może unieważnić każdy wynik. Gracz może wylosować zarówno pozytywne jak i negatywne cechy, gdyby mógł unieważnić wyniki, to co by wybrał?
mone0 pisze:Nie zrozum mnie źle ale jestem wścibski i dociekliwy, a przede wszystkim konserwatywny. Odpowiedź na każde pytanie powinna być udzielona to ułatwia opis bg. Wprowadzenie do tych pytań umiejętności jest fajnym pomysłem, jest tam jednak pewna nieścisłość w pytaniu o broń i pancerz str. 64, napisane jest tam, że bohater posiada proch i kule wystarczające na k10 strzałów ale nie ma nic o umiejętności broń palna lub o otrzymaniu przez niego pistoletu/rusznicy. Na co się zdadzą kule i proch bez broni :p
Pewnie na to samo, co zardzewiały hełm, czy pusta pochwa. W tej tabeli bohater może wylosować przedmioty które zdobył w jakiś specyficzny sposób... Zresztą podobnie jak reszta tabel, wyniki stanowią coś na kształt szkieletu, który gracz i MG powinni obłożyć ciałem.
mone0 pisze:10 pytań wg. mnie dobrze zrobione ale poprawki przydały by się do łatwiejszego zrozumienia.
Jestem otwarty na propozycje.
mone0
Mat
Mat
Posty: 473
Rejestracja: wtorek, 10 czerwca 2008, 14:05
Numer GG: 12563782

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: mone0 »

Już odpowiadam.
W pytaniu skąd pochodzi bohater zawarte zostały tabele, które odnoszą się do pytania 2 rodzina. Można by przenieść tam te tabelki. Także w pytaniu 1 [tutaj szerzej rozbudowałbym znane bg okolice tak jak po części jest to przedstawione w "Dziedzictwie Sigmara"]zawarte są tabele pasujące do historii bohatera. Umieszczenie zebranych poglądów bg na różne tematy można zebrać w jednej tabeli. Jeżeli chodzi zaś o same rasy są fajnie opisane ale tu też mam pewne zastrzeżenia, a mianowicie można by zestawić w jednej tabeli [na końcu działu] wszystkie profesje i rasy zamiast rozdzielać na mniejsze tabelki. To samo profesje, widać naleciałości 1 ed., gdzie zrobiono to w podobny sposób a mianowicie rozdział magia i tam profesje magów itd. Jestem leniwy i przydało by się to zrobić alfabetycznie bez odnośników, że ta i ta profesja znajduje się na tej a na tej stronie [za dużo wertowania].
Poziom wyszkolenia tam są dwa synonimy odnoszące się do 2 różnych poziomów, a mianowicie uczeń i adept [odpowiednio 1 i 2 lvl.]. Rozwijanie wyszkolenia na +40% to trochę za dużo jak dla mnie.
Kolejną moją wątpliwość mam co do "charakteru", jak ktoś chce grać dobrym, będzie grał dobrym i nie potrzebne są tu żadne narzucone z góry zasady. Wszakże w kolegium magii mogą kształcić się i "dobrzy" czarodzieje jak i czarni magistrowie. Następna sprawa zamiast rozbijać na 2 profesje gajowy/kłusownik i myśliwy, połączyłbym to tak: myśliwy/kłusownik [gajowy to tylko tytuł zarządcy lasów], to samo Twórca, może być artystą. Podoba mi się rozwiązanie grabarz/hiena cmentarna. Minstrel [zaczerpnięty z jednego z artykułów z mim-a] wg. mnie nie potrzebny, choć wprowadza nutkę magii [co na to łowcy czarownic?]. Co mnie rozbawiło to nazwa profesji "Terminator" :D nie lepiej nazwać po prostu uczeń kowala run lub adept run? Mistrz tatuażu [nie doczytałem jeszcze o magicznych tatuażach] ?
Co do profesji zaawansowanych brakuje mi nożownika [artykuł z mim-a] dla niziołków. Nie zauważyłem [jeszcze profesji z bretonii]. Zakony rycerskie świetnie opisane [artykuły z mim-a i przewodnik po bretonii]
Doczytam jeszcze umiejętności i napiszę coś o tym. To takie moje spostrzeżenia. Pozdrawiam.
"drobnostki tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest drobnostką" Michał Anioł
Taryf
Szczur Lądowy
Posty: 4
Rejestracja: czwartek, 10 kwietnia 2008, 10:50
Numer GG: 0

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: Taryf »

O nożownikach też wspominałem ;)

Co do tabelki... ja osobiście traktuje ją jak wskazówkę, a nie ścisłą regułę. Podobnie jak cały podręcznik (w tym charaktery).

Nazwa TERMINATOR rozwala nie tylko Ciebie, ale w gruncie rzeczy jest jak najbardziej na miejscu. Może tylko lepiej by pasowała zamiast CZELADNIKA.

Z niecierpliwością czekam na nową wersję. Segregatory mam, koszulki mam, aktualną wersje w druku też.

Pytanko do autora. Czy możesz zdradzić, czym nowa wersja (oprócz obrazków) będzie się różnić? "Pierwsza pomoc MG" (patrz: mój poprzedni post) i indeks będą? Zmiany merytoryczne? Czekam z niecierpliwością.... 8)
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: TofT »

Taryf pisze:O nożownikach też wspominałem ;)
mone0 pisze:Co do profesji zaawansowanych brakuje mi nożownika [artykuł z mim-a] dla niziołków.
Panowie, błagam. Dajcie spokój z tym 'nożownikiem', ni cholery nie pasuje do niziołków. To była jajcarska profesja, typu kilku-poziomowy krasnoludzki komandos. Ale jak ktoś chce to może sobie wprowadzić.
mone0 pisze:Jeżeli chodzi zaś o same rasy są fajnie opisane ale tu też mam pewne zastrzeżenia, a mianowicie można by zestawić w jednej tabeli [na końcu działu] wszystkie profesje i rasy zamiast rozdzielać na mniejsze tabelki.
Hmm, podział opisu ras na osobne paragrafy wprowadziłem by rozróżnić i ułatwić losowanie postaci wywodzących się z różnych ras (sam mam problem ze zrozumienien tego zdania, ale ok ;) ). Nie wszystkie rasy mają dostęp do takich samych profesji początkowych, stąd między innymi osobne tabelki.
mone0 pisze:To samo profesje, widać naleciałości 1 ed., gdzie zrobiono to w podobny sposób a mianowicie rozdział magia i tam profesje magów itd. Jestem leniwy i przydało by się to zrobić alfabetycznie bez odnośników, że ta i ta profesja znajduje się na tej a na tej stronie [za dużo wertowania].
O ile się nie mylę, taki podział występuje także w 2ed.
mone0 pisze:Poziom wyszkolenia tam są dwa synonimy odnoszące się do 2 różnych poziomów, a mianowicie uczeń i adept [odpowiednio 1 i 2 lvl.
Nie do końca. Adept:początkujący, praktykant (w nauce, sztuce, zawodzie); wyznawca (sekty), zwolennik (doktryny, kierunku filoz., partii); wtajemniczony. Uczeń:osoba pobierająca naukę. Dawniej młody człowiek oddany do cechu, przyuczany do rzemiosła, określany także jako terminator.
mone0 pisze:Rozwijanie wyszkolenia na +40% to trochę za dużo jak dla mnie.
A rozwijanie cechy głównej już nie?
mone0 pisze:Kolejną moją wątpliwość mam co do "charakteru", jak ktoś chce grać dobrym, będzie grał dobrym i nie potrzebne są tu żadne narzucone z góry zasady. Wszakże w kolegium magii mogą kształcić się i "dobrzy" czarodzieje jak i czarni magistrowie.
Jak pisze Taryf:
Taryf pisze:Co do tabelki... ja osobiście traktuje ją jak wskazówkę, a nie ścisłą regułę. Podobnie jak cały podręcznik (w tym charaktery).
mone0 pisze:Co mnie rozbawiło to nazwa profesji "Terminator" :D nie lepiej nazwać po prostu uczeń kowala run lub adept run?
Rozumiem, że kojarzy ci się z filmem? Terminator:uczeń pobierający nauki rzemiosła pod okiem mistrza. Kończąc naukę uzyskuje tytuł czeladnika. Zasady przyjmowania, długości nauki i wymaganych umiejętności do zakończenia nauki określały często statuty cechowe.
Taryf pisze:Czy możesz zdradzić, czym nowa wersja (oprócz obrazków) będzie się różnić? "Pierwsza pomoc MG" (patrz: mój poprzedni post) i indeks będą? Zmiany merytoryczne? Czekam z niecierpliwością.... 8)
Nie wiem czy z indeksem się wyrobię, w którejś wersji na pewno będzie ;)
A oto co nowego się ukaże (znaczy nie wszystko tu jest wymienione, ale znaczna większość tak ;) ):
ROZDZIAŁ I: PODRĘCZNIK GRACZA
- nowa profesja: Wojownik Chaosu, Rycerz Chaosu, Czempion Chaosu
- zmiana charakterystyk: nadziak, elfi łuk,
- zmiana zasad: nieudany test nauki umiejętności na poziomie uczeń, nie powoduje utraty PD
- nowa broń granat dymny, łapacz, spaczdżezail, spaczpistolet

ROZDZIAŁ II: MISTRZ GRY
- nowe choroby: drżączka kostna, febra, szara gorączka, wrzodzienica, zgnilizna oczna, zielona ospa
- nowe Istoty z Chaos: Aura Czerni, Czerwony Jeździec, Mabrothrax, Oczy Nurgla, Sierota, Tłuścioch
- nowe choroby umysłu: bezduszność, bluźnierczy szał, błoga nieświadomość, chorobliwa podejrzliwość, cielesna zgnilizna, czarna rozpacz, huśtawka nastrojów, koszmarne wspomnienia, odrętwienie, piromania, skaza chaosu, szpony hazardu, urojony zbawca, wisielczy humor, wizja zagłady, złamane serce
- nowy podrozdział TECHNOLOGIA

ROZDZIAŁ IIII: MAGIA
- nowe zaklęcia MAGII PROSTEJ: Rozmycie (gusła), Ciemność (tajemna)
- nowe zaklęcia MAGII POWSZECHNEJ: Telepatia, Wspinacz, Przeskok, Ołowiana Tarcza
- nowe zaklęcia TRADYCJI BESTII: Wstęgi zarazy,
- nowe zaklęcia TRADYCJI ŚMIERCI: Kres nadziei, Pamięć o nieuniknionym
- nowe zaklęcia TRADYCJI CHAOSU: Cięta riposta, Płomień szaleństwa, Trujący ropień
- nowe zaklęcia TRADYCJI DUCHÓW: Eteryczna iskra, Przypływ natchnienia, Duchowy przewodnik
- nowe zaklęcia NEKROMANCJI: Eteryczna iskra, Danse Macabre
- nowe zaklęcia SANGUIMANCJI: Marionetka
- nowe zaklęcia SPACZMAGII: Chyżobieg, Obdarcie ze skóry, Zniknięcie zwłok
- nowe zaklęcia TRADYCJI LODU: Śnieżna szata
- Przeredagowałem podrozdział BARD
- nowe rytuały: przyzwanie demona
- zmiana podrozdziału PRZEDMIOTY MAGICZNE RZADKO SPOTYKANE & UNIKALNE na ARTEFAKTY & RELIKWIE.
- nowe rytuały: Rytuał z ‘Księgi Niewysłowionego Potępienia’
- nowe negatywne konsekwencje: halucynacje, kulawy, nienaturalne łaknienie, obrzydliwy nałóg, robactwo, skaza charakteru
- nowe Artefakty & Relikwie: Amulet Rogatego Szczura, ‘Błogosławieni’ pędzla Halsa, Brosza Slaanesha, Czarna Maczuga, Futro Sharrgu, Hełm Wielu Oczu, Hełm z Krwawego Żelaza, Katalog Ciał, Korona Wiecznego Podboju, Kostur Rogatego Szczura, Krwawniki, Księga Niewysłowionego Potępienia, ‘Księga Spaczenie’ pióra Hrodberta z Hochlandu, ‘Liber Malefic’ pióra Mariusa Hollsehera, Niebiańska Księga Przepowiedni, Oko Morkara, Opończa cieni, Plugawy wisior, ‘Posępna Wieczerza’ pędzla Girardiego del Vorsa, Topory Khorgora, Uprząż Slaanesha
- nowa profesja: złowróż
- Przeredagowałem podrozdział SPACZEŃ

ROZDZIAŁ V: RELIGIE & WIERZENIA
- więcej informacji na temat kultów i bogów Chaosu

ROZDZIAŁ VI: BESTIARIUSZ
- nowa mutacja: chaosołak, demoniczny byt, grzybnia, iluzyjny wygląd, kontrolowana mutacja, mackowate palce, magiczna moc, mieszaniec, myśląca narośl, niekontrolowane gazy, nienaturalne łaknienie, odłączalne kończyny, ogromna narośl, organ chaosu, odmieniec, polipy, ponętny, powielenie, prymityw, robaczywy, syrena, szczypce, świecąca skóra, telepatia, trąba, uodporniony na Chaos, utrata zmysłu, uzależnienie, wybraniec Chaosu, zanik kości, zatracenie duszy, żywa broń, żywy szkielet
- nowe potwory: demoniczny chochlik, dzik Chaosu, gekomandra, glista mięsna, gor szablozębny, hagranym, koralowiec jaskiniowy, młodnik, nietoperz Chaosu, pająk jedwabnik, smok Chaosu, spaczośluz, szczur zarazy, szczurzy koń, wilczarz Chaosu, złudnik
- nowy podrozdział: DARY CHAOSU
- więcej informacji na temat demonów Chaosu
- krasnoludy otrzymały nową cechę rasową uodporniony na Chaos

ROZDZIAŁ VII: PRZEWODNIK PO ŚWIECIE
- przeredagowałem opis Bretonni
- przeredagowałem opis Norski
- nowy podrozdział: PUSTKOWIA CHAOSU, Poza Pustkowia Chaosu, WSCHODNIE STEPY

DODATKI
- Nowe opowiadania: Epitafium
- Nowy podrozdział: Skaveny istnieją i są wśród nas
mone0
Mat
Mat
Posty: 473
Rejestracja: wtorek, 10 czerwca 2008, 14:05
Numer GG: 12563782

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: mone0 »

TofT pisze: Nie do końca. Adept:początkujący, praktykant (w nauce, sztuce, zawodzie); wyznawca (sekty), zwolennik (doktryny, kierunku filoz., partii); wtajemniczony. Uczeń:osoba pobierająca naukę. Dawniej młody człowiek oddany do cechu, przyuczany do rzemiosła, określany także jako terminator.
To w takim razie jak uznałeś, że uczeń ma być niżej w klasyfikacji od adepta?
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=ucze%F1uczeń
1. «ten, kto się uczy w szkole»
2. «ten, kto uczy się zawodu w zakładzie pracy»
3. «zwolennik i kontynuator czyjejś nauki, twórczości, jakiejś szkoły artystycznej»

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=adeptadept
1. «człowiek kształcący się w jakiejś dziedzinie»
2. «zwolennik doktryny, szkoły filozoficznej, idei»
3. «osoba, która posiadła wiedzę tajemną»

obydwie definicje pasują [synonimy] ale chodzi mi w jaki sposób sklasyfikowałeś to do poziomu wyszkolenia [rozumiem uczeń, ekspert, mistrz], jednak adept i uczeń odpowiadają temu samemu poziomowi.
TofT pisze:A rozwijanie cechy głównej już nie?
spójrz na to z tej strony: podstawa od rasy przeciętnie wynosi 20+2k10, czyli średnio 31, do tego rozój postaci na max. +40, do tego poziom mistrzowski +40 i wychodzi nam 111 nie licząc modyfikatorów, gdzie max. utrudnienie to -30 [no chyba, że ktoś jest naprawdę wredny]. Rozumiem, że żyją prawdziwi geniusze ale to jest przesadzone. Podniesienie poziomu trudności wydaje się tutaj najlepszym rozwiązaniem [do -50].

Cecha główna wypada 1 +40 na profesję zaawansowaną, nie spotkałem się z kilkoma +40 do głównej przy zawodach.
"drobnostki tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest drobnostką" Michał Anioł
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: TofT »

mone0 pisze:To w takim razie jak uznałeś, że uczeń ma być niżej w klasyfikacji od adepta?
W moim rozumieniu adept to ktoś kto zakończył już etap nauki i posiadł wiedzę, choć jeszcze nie jest w niej ekspertem. Zaś uczeń to ten który zaczął naukę (naciągane wiem ;) ). A po ludzku, są cztery poziomy umiejętności i trzeba było coś do nich przyporządkować, więc zrobiłem to najlepiej jak umiałem.
mone0 pisze:spójrz na to z tej strony: podstawa od rasy przeciętnie wynosi 20+2k10, czyli średnio 31, do tego rozój postaci na max. +40, do tego poziom mistrzowski +40 i wychodzi nam 111 nie licząc modyfikatorów, gdzie max. utrudnienie to -30 [no chyba, że ktoś jest naprawdę wredny]. Rozumiem, że żyją prawdziwi geniusze ale to jest przesadzone. Podniesienie poziomu trudności wydaje się tutaj najlepszym rozwiązaniem [do -50].
Cecha główna wypada 1 +40 na profesję zaawansowaną, nie spotkałem się z kilkoma +40 do głównej przy zawodach.
Głównym celem wprowadzenia podziału umiejętności na poziomy, było stworzenie postaciom możliwości specjalizowania się w danej umiejętności, bez konieczności zmiany profesji. I teraz myśliwy, by stać się lepszym łowcą, może rozwijać łowiectwo i tropienie, nie musi od razu zostawać zwiadowcą, by podnieść swoje cechy główne. Podobnie kowal, złodziej czy ochroniarz. Ponadto, zauważ, że modyfikator z umiejętności ma znacznie węższe zastosowanie niż ten, wynikający z cechy głównej.
Kolejna rzecz, nie wszystkie umiejętności na poziomie mistrzowskim zapewniają modyfikator +40%, część daje 'jedynie' +20% ;)
Nie mniej ważne jest również to, że postać która chce podnieść poziom wyszkolenia umiejętności wymagającej nauczyciela, musi takowego znaleźć, a ten musi posiadać umiejętność przynajmniej na takim poziomie, jaki chce zdobyć bohater.
mone0
Mat
Mat
Posty: 473
Rejestracja: wtorek, 10 czerwca 2008, 14:05
Numer GG: 12563782

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: mone0 »

No teraz rozumiem Twoje wyjaśnienia. W Twoim podręczniku wspominasz też o większych kosztach wykupu i razem jest to wystarczającym utrudnieniem.
"drobnostki tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest drobnostką" Michał Anioł
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: Solarius Scorch »

Jeszcze krótko co do adepta: uważam że TofT postąpił dobrze, umieszczając go ponad uczniem. Słowo "adept" w popularnej literaturze fantasy oznacza kogoś, kto kroczy jakąś ścieżką poznania, kto się faktycznie uczy, ale niekoniecznie mówi o jego stopniu zaawansowania. W Świecie Czarownic Adeptami zwano członków grupy magów o niemal boskich mocach, w Earthdawnie bohaterów określa się mianem Adeptów niezależnie od posiadanego poziomu, itd. Moim zdaniem decyzja Tofta jest więc słuszna.
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: TofT »

Z związku z trwającymi pracami nad podręcznikiem... Khem,khem... Znaczy potrzeba grafik obrazujących ekwipunek, obłęd, trucizny, coś do rozdziału Walka i Magia, do bestiariusza też by się coś przydało, Kisleva, Tilea i Estalii. Więc jak coś takiego macie (najlepiej w klimacie WH) to ślijcie ma emaila, lub umieszczajcie linki w tym temacie. Im więcej tym lepiej, będzie w czym wybierać.

Edit:
A tak przy okazji:
:arrow: Richard Sardinha - All Genre Gallery
:arrow: MONSTER GALLERY, czyli flora i fauna z D&D
:arrow: I coś dla fanów Warhammera
mone0
Mat
Mat
Posty: 473
Rejestracja: wtorek, 10 czerwca 2008, 14:05
Numer GG: 12563782

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: mone0 »

http://worldofwarhammer.ru
Jak gawarisz pa ruski to tu też jest galeryjka :)

Mam na dysku trochę map z http://www.blackindustries.com/?templat ... ntent=maps i innych.
"drobnostki tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest drobnostką" Michał Anioł
Ninerl
Bombardier
Bombardier
Posty: 891
Rejestracja: środa, 3 stycznia 2007, 02:07
Numer GG: 6110498
Lokalizacja: Mineth-in-Giliath

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: Ninerl »

Galerię Concept artów Warhammera Online znam jak najbardziej :).
Poza tym, ja mam trochę ilustracji, ale większość to ze strony GW, stron artystów i trochę z podręczników do battl'a. Nie wiem czy Ci się przydadzą. Jakby co, to poprzebieram i wyślę.
Jam jest Łaskawą Boginią, która daje Dar Radości sercom ludzkim; na Ziemi daję Wiedzę Wiecznego Ducha, a po śmierci daję pokój i wolność . Ani nie żądam ofiary, gdyż oto ja jestem Matką Życia, i Moja Miłość spływa na Ziemię.
Misterius
Szczur Lądowy
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 14:12
Numer GG: 1762502

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: Misterius »

Toft ja bym chciał porozmawiać o samej walce. Piszesz, że podczas rundy walki można wykonać 2 akcje zwykłe lub jedną podwójną i określoną przez mistrza gry ilość akcji natychmiastowych. Wszystko się sprawdza dopóki gracz/BN ma 1 lub 2 ataki,wtedy:
jeden atak to akcja zwykła
dwa ataki to 2 akcje zwykłe lub jedna podwójna

Jednak kiedy gracz ma już 3 lub więcej ataków, pojawia się problem. Bo taki gracz/BN może wykonać atak wielokrotny (akcja podwójna) lub 2 ataki zwykłe. Uważam, że 4 ataki na raz przy wykonaniu ataku wielokrotnego to przesada i nie do końca oddaje realizmu walki.

Czytałem kiedyś artykuł na temat inicjatywy efektywnej (nie pamiętam dokładnie nazwy).
Pomysł polegał na tym by ataki rozkładać w czasie tj.
Przykład

Zabójca (pogromca) Gigantów walczy z szampierzem. Zabójca ma inicjatywę równą 45 oraz posiada 3 ataki, natomiast szampierz ma inicjatywę 55 i 3 ataki.

Rozpoczynamy walkę:
Szmapierz rzuca k10 i wypada 8 i jego inicjatywa wynosi 63
Zabójca rzuca k10 i wypada 3 i jego inicjatywa wynosi 48

Inicjatywę dzielimy tak by: pierwszy atak był z pełną inicjatywą, drugi z 1/2 inicjatywy, trzeci z 1/3 inicjatywy
I mamy sytuację następującą (pomijam tu zadane obrażenia itd podczas danego ataku):
Szampierz atakuje z inicjatywą: 63, 31(zaokrąglamy w dół ) 21
Zabójca atakuje z inicjatywą:48, 24, 16

Dzięki takiemu rozwiązaniu osiągamy większy realizm i większą dynamikę. Bo wyobraźmy robi sytuację jakby zabójca wykonał atak wielokrotny od razu.... nie ma co zbierać

Moim zdaniem atak wielokrotny powinien być umiejętnością. Rozumiem także, że przy wykonywaniu tej akcji podwójnej na każdy cios robimy osobny test WW tak z opcjonalnym kumulatywnym modyfikatorem minusowym dla każdego ciosu?

propozycja umiejętności:
uczeń - może zadać jednocześnie 2 ataki (2 atak=-10 ww)

adept-może zadać jednocześnie 3 ataki ( 2 atak=-5 WW,3 atak=- 10 ww)

ekspert- może zadać jednocześnie 4 ataki(2 atak bez minusa 3 atak=-5 ww, 4 atak -10WW

mistrz-może zadać jednocześnie 5 ataków(2 atak=+5 WW, 3 atak bez minusa, 4 atak=-5 WW, 5 atak=-10 WW

Reasumując runda walki nie powinna składać moim zdaniem tylko z 2 akcji zwykłych(to jest bodajże zapożyczenie z DnD czyli systemu dość statycznego)bo przez to traci na realizmie. Jak to widzicie?

ps. istnieje też możliwość, że źle coś rozumuje zatem TOfT proszę o wytłumaczenie jak to w praktyce wygląda

ps2. pomysł z tą inicjatywą można również wykorzystać do opisania wykonywania każdej akcji podczas rundy np człowiek zręczność 33- odcinamy jedności 3 akcje podczas rundy
itd. Również to mogłoby różnicować ilość akcji natychmiastowych


proszę o odpowiedź i opinie :-)
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Warhammer TofT ed - It's no fantasy - przymiarki do 0.04ed

Post autor: TofT »

Misterius pisze:Toft ja bym chciał porozmawiać o samej walce. Piszesz, że podczas rundy walki można wykonać 2 akcje zwykłe lub jedną podwójną i określoną przez mistrza gry ilość akcji natychmiastowych. Wszystko się sprawdza dopóki gracz/BN ma 1 lub 2 ataki,wtedy:
jeden atak to akcja zwykła
dwa ataki to 2 akcje zwykłe lub jedna podwójna
Bohater może wykonać w czasie rundy dwie akcje zwykłe lub jedną akcję podwójną, zgadza się. Ale istnieją wyjątki: 'W każdej rundzie postać może wykonać dowolną akcję podwójną lub dowolne dwie akcje zwykłe, z następującymi wyjątkami:
- Postać nie może przeprowadzić akcji atak więcej niż raz na rundę. W nazwie akcji związanej z atakiem występuje to określenie.
- Postać nie może wykonać akcji rzucenie zaklęcia więcej niż raz na rundę.
(Rozdział III: Walka, podrozdział Akcje)
Misterius pisze:Jednak kiedy gracz ma już 3 lub więcej ataków, pojawia się problem. Bo taki gracz/BN może wykonać atak wielokrotny (akcja podwójna) lub 2 ataki zwykłe.
Może wykonać atak wielokrotny, nie może wykonać 2x akcji atak wzwykły w tej samej rundzie.
Misterius pisze:Uważam, że 4 ataki na raz przy wykonaniu ataku wielokrotnego to przesada i nie do końca oddaje realizmu walki.
Jeżeli ktoś dysponuje 2 lub więcej atakami ma prawo je wykonać.
Misterius pisze:Czytałem kiedyś artykuł na temat inicjatywy efektywnej (nie pamiętam dokładnie nazwy).
Pomysł polegał na tym by ataki rozkładać w czasie
W Potępieńcu, dodatek do 1ed.
Misterius pisze:Dzięki takiemu rozwiązaniu osiągamy większy realizm i większą dynamikę. Bo wyobraźmy robi sytuację jakby zabójca wykonał atak wielokrotny od razu.... nie ma co zbierać
Pierwszy zaatakowałby szampierz, ma więcej Inicjatywy ;) . Ale nie czepiając się, jeśli bohater ma więcej Ataków niż przeciwnik, to ma prawo je wykonać (wykonując akcję atak wielokrotny).
Misterius pisze:Moim zdaniem atak wielokrotny powinien być umiejętnością.
Gracz płaci PD za rozwinięcie cechy Atak, dlaczego miałby wydawać kolejne PD za możliwość ich wykorzystania?
Misterius pisze:Rozumiem także, że przy wykonywaniu tej akcji podwójnej na każdy cios robimy osobny test WW tak z opcjonalnym kumulatywnym modyfikatorem minusowym dla każdego ciosu?
W paragrafie Różne warianty ataku wielokrotnego podano opcjonalne zasady wykonania ataku wielokrotnego, poniżej przytoczę cytat:
RÓŻNE WARIANTY ATAKU WIELOKROTNEGO: pisze: Zasady walki opracowano tak, by łatwo było je zapamiętać. W trakcie swojej rundy postać wykonuje akcje, a potem oddaje inicjatywę następnej postaci, zgodnie z ustaloną kolejnością działań, czyli określoną wcześniej INICJATYWĄ. Ten system zapewnia płynność gry, jednak niektórzy gracze mogą zażyczyć sobie więcej realizmu, zwłaszcza w przypadku ataków wielokrotnych. MG może zastosować dowolną lub obie z podanych niżej zasad opcjonalnych.

ATAKI OPÓŹNIONE:
Postać, która deklaruje atak wielokrotny, może wykonać w swojej turze połowę liczby posiadanych ATAKÓW (zaokrąglane w dół). Pod koniec rundy postać może zadać pozostałe ciosy, jeśli w zasięgu ataku znalazł się jakiś przeciwnik. W przypadku, gdy taką możliwość ma kilka walczących postaci, kolejność wykorzystania opóźnionych ataków rozstrzygana jest według INICJATYWY.

ZMNIEJSZONA SKUTECZNOŚĆ ATAKU:
Postać, która przeprowadza kilka ataków w ciągu rundy, nie zawsze zdoła dokładnie wymierzyć wszystkie ciosy lub strzały. W tym wariancie zasad, postać otrzymuje kumulatywny modyfikator -10% do odpowiedniej cechy (WW lub US) za każdy następny atak. Pierwszy atak wykonywany jest normalnie, drugi z modyfikatorem -10%, trzeci z modyfikatorem -20%, itd. Wartość odpowiedniej cechy (WW lub US) nie może zostać obniżona poniżej 10%.
Misterius pisze:Reasumując runda walki nie powinna składać moim zdaniem tylko z 2 akcji zwykłych(to jest bodajże zapożyczenie z DnD czyli systemu dość statycznego)bo przez to traci na realizmie. Jak to widzicie?
Nie. Jest to 'zapożyczenie' z 2ed Warhammera. IMO walka w RPG nigdy nie będzie realna i nie ma sensu niepotrzebnie kombinować.
ODPOWIEDZ