[DC Universe] New folks in town
: piątek, 6 czerwca 2008, 21:42
Sesja w uniwersum DC Comics, pozbawionym jednak najpotężniejszych postaci (krótka historia i informacje o świecie gry na samym dole). Biorę tak 3-5 graczy. Kto lepszy, ten lepszy. Karty tu lub na PW, wybór należy do was. Pseudonimy raczej angielsko brzmiące (by nie zostawić wam wyboru i ujednolić to, a nie że ktoś jest Głośnik, a ktoś inny Apple). Postacie będą już superbohaterami, ale z niewielkim (tak od 1-3 miesięcy) stażem. No i to tyle, jeśli chodzi o wstęp. Mam nadzieję na dużo dobrych kart i ciekawą rozgrywkę. Jakiekolwiek pytania tu lub na pw.
Miano:
Pseudonim: ew. pseudonimy
Płeć:
Data narodzin: (akcja sesji rozpocznie się w maju 2008); sugeruję pomiędzy 19, a 35 lat, ale nic nie narzucam.
Miejsce narodzin:
Narodowość:
Obywatelstwo:
Obecne zajęcie: (poza superbohaterowaniem)
Obecne miejsce zamieszkania:
Znani krewni:
• • •
Wygląd:
• • •
Największy koszmar:
Najskrytsze marzenie:
Ulubiona piosenka:
Ulubiony film:
Ulubiona książka:
Inne: jakieś tam cechy charakteru i takie tam
Historia:
• • •
Umiejętności:
Umiejętności w skali 1-6. Bez ograniczeń (chyba, że tych logicznych). Jeśli wasza postać uczęszczała do szkoły, to dajcie sobie umiejętność "wiedza szkolna", w której wszystkie te bzdury typu matematyka, historia, geografia etc. będą. Oczywiście, jeśli postać jest absolwentem studiów historycznych (ew. historia to jej hobby), to już ma osobną umiejętność Historia.
1 - mierny (przykład: dyplomacja dla polskich polityków)
2 - podstawowy (przykład: wiedza szkolna dla średnio inteligentnego ucznia podstawówki)
3 - przeciętny (przykład: medycyna dla świeżo upieczonego studenta akademii medycznej)
4 - zaawansowany (przykład: broń palna dla zawodowego żołnierza)
5 - mistrz (przykład: Formuła 1 dla Raikokonena)
6 - arcymistrz, możliwe że najlepsza osoba w danej dziedzinie na planecie (przykłady: łucznictwo dla Robin Hooda, kryminalistyka dla Sherlocka Holmesa, gra na skrzypcach dla Paganiniego)
Języki: (też w skali 1-6 i też bez ograniczeń); przy czym 6 to jest poziom magistra znającego zarówno literaturę danego języka, jak również jego rozwój i wszelkie te gramatyczne pierdoły. Typowy człowiek z danym językiem jako językiem ojczystym ma 5.
Bonusy: Czyli kolejne rzeczy, które czynią postać wyjątkową (ale nie wykraczają poza ludzkie możliwości). Wyjątkowa siła, pamięć fotograficzna, słuch absolutny, oburęczność, łatwość w uczeniu się i przyswajaniu nowej wiedzy, wyjątkowy seksapil? Jest multimilionerem? Wynalazcą? Ma znajomości w parlamencie/policji/wojsku/Wayne Enterprises/Cosa Nostrze/Triadzie? Jest sławna? Ma pomagiera? (może być nim/nią nawet postać innego gracza jak się dogadacie), albo ma zwyczajnego zaufanego cywila (Alfred dla Batmana, MJ dla Spider-Mana). A może ma po prostu niezwykłe szczęście w życiu?
• • •
Ekwipunek: ewentualny kostium, broń, gadżety i pojazdy, których postać używa w czasie bycia superbohaterem
Jeśli komuś się chce, to może stworzyć w Hero Machine ( http://www.heromachine.com/downloads-patches/ )
Nie jest to wymagane, ale nie jest też trudne i czasochłonne.
• • •
Moce: Nie musicie mieć mocy, ale jeśli chcecie to ok.
Pamiętajcie, że żyjecie w mocno odmocnionym DC Universe. Przykładowe limity:
Nadludzka siła -> najwyżej 30 ton nad głowę
Nadludzka wytrzymałość -> amunicja przeciwpancerna jeszcze krzywdy nie zrobi, ale ostrzał artyleryjski już tak
Nadludzka szybkość -> najwyżej 100 m/s (trochę więcej niż 1/4 prędkości dźwięku)
Jestem też sceptycznie nastawiony do wszelkich mocy oddziaływujących na świat (manipulacja ogniem, wodą, ziemią, pogodą, światłem, ciemnością, grawitacją etc.), chociaż np. strumienie/kule ognia/wody/energii wystrzeliwane z dłoni/oczu/czego-tam-chcecie nie budzą u mnie zastrzeżeń. No i tak w ramach propozycji, byście pamiętali, że macie spory wybór, lista przykładowych mocy: pamięć mięśniowa (Taskmaster, Echo, ta Murzynka z serialu Heroes), regeneracja, przylepność, multiplikacja, pazury, szpony, egzoszkielet, skrzydła, ogon, chwytne włosy (Medusa z Inhumans, taka babka z Mortal Kombat), zwiększona odporność na choroby/trucizny/ogień/zimno/ciepło/zmęczenie, zwiększanie/zmniejszanie wzrostu, komunikacja z roślinami/zwierzętami, leczenie dotykiem, czytanie myśli, zmiennokształtność, emisja trucizn/chorób/kwasu/feromonów, nadludzkie zmysły, echolokacja, infrawizja, noktowizja, teleportacja, niewidzialność, fazowanie, chodzenie po wodzie... No i możecie też napisać o wadach swoich mocy, np. permanentnie zmieniony wygląd (np. Nightcrawler, Beast, Thing), użycie mocy wymagające przybranie innej formy (Hulk, Colossus, Captain Marvel [DC]), jeżące się włosy u osoby wystrzeliwującej błyskawice z rąk, moc działająca (lub lepiej działająca) tylko w danych okolicznościach (np. nocą lub przy świetle słonecznym), potrzeba ładowania mocy (np. przed wystrzeleniem błyskawicy należy wyssać trochę prądu z kontaktu) etc.
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Historia świata
W połowie lat 80. XX wieku coraz częstsze stały się opowieści o "latającym człowieku z Nowego Jorku" i "maniaku z Gotham". Wkrótce do prasy przedostały się pierwsze zdjęcia Batmana, a na przełomie lat 80. i 90. w Nowym Jorku pojawił się Superman ratując samolot pasażerski przed wydawałoby się nieuchronnym zderzeniem z ziemią.
W latach 90. pojawiło się wiele nowych superbohaterów, m.in. Wonder Woman, Green Lantern i Flash. Założyli oni Justice League, organizację, która koordynowała działania herosów w sytuacjach zagrażających całej ludzkości. Superbohaterowie pojawiali się nie tylko w USA, jednak ci innych narodowości nie zostawali tak sławni jak ich amerykańscy odpowiednicy (co poskutkowało emigracją dużej liczby herosów do USA).
W 2000 roku, której później nadano miano „Doomsday”, stoczyła z Supermanem kilkugodzinną walkę w Nowym Jorku, z której żaden z nich nie wyszedł żywy. Wkrótce po tym, kosmita Mongul zniszczył San Diego, został jednak powstrzymany przed dalszymi atakami przez pozostałych przy życiu herosów. Którzy wkrótce po tym zaczęli znikać.
Obecnie mamy rok 2008. Nadal działa kilku bohaterów (Nightwing w Gotham, Green Arrow w Chicago i Starman w Nowym Jorku).
Świat
Jedynym większym odstępstwem od rzeczywistego świata pod względem geograficznym, jest istnienie miasta Gotham City w stanie New Jersey. W jego północnej części, z dostępem do morza. Ma jakieś 300.000 mieszkańców, co czyni je 60. najbardziej zaludnionym miastem USA. Słynie z ośrodka dla psychicznie i nerwowo chorych, który zwie się Arkham Asylum. Odkąd zniknął Batman, przestępczość znów wzrasta. San Diego zostało już odbudowane i ponownie zaludnione.
Ważniejszymi instytucjami są:
• Daily Planet – Popularny dziennik mający główną siedzibę w mieście Nowy Jork.
• Laboratoria S.T.A.R. - Nie powiązane z żadnym rządem międzynarodowe ośrodki badań nad nowoczesnymi technologiami.
• LexCorp - Wielka korporacja zajmująca się wieloma branżami, od telekomunikacji (LexCom) przez loty pasażerskie (LexAir) po finanse (LexBank). Należy do Alexandra Luthora.
• Wayne Enterprises - Kolejna wielka korporacja rywalizująca niemal w każdej branży z LexCorp. Należy do Bruce'a Wayne'a z Gotham City, New Jersey, który jednak ostatnio nie pokazuje się publicznie z powodu raka żołądka (leczy się w jednym z swoich szpitali).
Dodatkowo, w wielu krajach powstały ministerstwa ds. metaludzi.
Metaczłowiek to typowe określenie osoby o nadludzkich zdolnościach (nawet jeśli nie posiada metagenu). Pogardliwie o superbohaterach mówi się peleryniarze.
(będzie metaczłowiek i metagen, bo tak jest w DC, do tego mutant i mutagen budzi niepotrzebne i niepożądane skojarzenia z X-Men)
Miano:
Pseudonim: ew. pseudonimy
Płeć:
Data narodzin: (akcja sesji rozpocznie się w maju 2008); sugeruję pomiędzy 19, a 35 lat, ale nic nie narzucam.
Miejsce narodzin:
Narodowość:
Obywatelstwo:
Obecne zajęcie: (poza superbohaterowaniem)
Obecne miejsce zamieszkania:
Znani krewni:
• • •
Wygląd:
• • •
Największy koszmar:
Najskrytsze marzenie:
Ulubiona piosenka:
Ulubiony film:
Ulubiona książka:
Inne: jakieś tam cechy charakteru i takie tam
Historia:
• • •
Umiejętności:
Umiejętności w skali 1-6. Bez ograniczeń (chyba, że tych logicznych). Jeśli wasza postać uczęszczała do szkoły, to dajcie sobie umiejętność "wiedza szkolna", w której wszystkie te bzdury typu matematyka, historia, geografia etc. będą. Oczywiście, jeśli postać jest absolwentem studiów historycznych (ew. historia to jej hobby), to już ma osobną umiejętność Historia.
1 - mierny (przykład: dyplomacja dla polskich polityków)
2 - podstawowy (przykład: wiedza szkolna dla średnio inteligentnego ucznia podstawówki)
3 - przeciętny (przykład: medycyna dla świeżo upieczonego studenta akademii medycznej)
4 - zaawansowany (przykład: broń palna dla zawodowego żołnierza)
5 - mistrz (przykład: Formuła 1 dla Raikokonena)
6 - arcymistrz, możliwe że najlepsza osoba w danej dziedzinie na planecie (przykłady: łucznictwo dla Robin Hooda, kryminalistyka dla Sherlocka Holmesa, gra na skrzypcach dla Paganiniego)
Języki: (też w skali 1-6 i też bez ograniczeń); przy czym 6 to jest poziom magistra znającego zarówno literaturę danego języka, jak również jego rozwój i wszelkie te gramatyczne pierdoły. Typowy człowiek z danym językiem jako językiem ojczystym ma 5.
Bonusy: Czyli kolejne rzeczy, które czynią postać wyjątkową (ale nie wykraczają poza ludzkie możliwości). Wyjątkowa siła, pamięć fotograficzna, słuch absolutny, oburęczność, łatwość w uczeniu się i przyswajaniu nowej wiedzy, wyjątkowy seksapil? Jest multimilionerem? Wynalazcą? Ma znajomości w parlamencie/policji/wojsku/Wayne Enterprises/Cosa Nostrze/Triadzie? Jest sławna? Ma pomagiera? (może być nim/nią nawet postać innego gracza jak się dogadacie), albo ma zwyczajnego zaufanego cywila (Alfred dla Batmana, MJ dla Spider-Mana). A może ma po prostu niezwykłe szczęście w życiu?
• • •
Ekwipunek: ewentualny kostium, broń, gadżety i pojazdy, których postać używa w czasie bycia superbohaterem
Jeśli komuś się chce, to może stworzyć w Hero Machine ( http://www.heromachine.com/downloads-patches/ )
Nie jest to wymagane, ale nie jest też trudne i czasochłonne.
• • •
Moce: Nie musicie mieć mocy, ale jeśli chcecie to ok.
Pamiętajcie, że żyjecie w mocno odmocnionym DC Universe. Przykładowe limity:
Nadludzka siła -> najwyżej 30 ton nad głowę
Nadludzka wytrzymałość -> amunicja przeciwpancerna jeszcze krzywdy nie zrobi, ale ostrzał artyleryjski już tak
Nadludzka szybkość -> najwyżej 100 m/s (trochę więcej niż 1/4 prędkości dźwięku)
Jestem też sceptycznie nastawiony do wszelkich mocy oddziaływujących na świat (manipulacja ogniem, wodą, ziemią, pogodą, światłem, ciemnością, grawitacją etc.), chociaż np. strumienie/kule ognia/wody/energii wystrzeliwane z dłoni/oczu/czego-tam-chcecie nie budzą u mnie zastrzeżeń. No i tak w ramach propozycji, byście pamiętali, że macie spory wybór, lista przykładowych mocy: pamięć mięśniowa (Taskmaster, Echo, ta Murzynka z serialu Heroes), regeneracja, przylepność, multiplikacja, pazury, szpony, egzoszkielet, skrzydła, ogon, chwytne włosy (Medusa z Inhumans, taka babka z Mortal Kombat), zwiększona odporność na choroby/trucizny/ogień/zimno/ciepło/zmęczenie, zwiększanie/zmniejszanie wzrostu, komunikacja z roślinami/zwierzętami, leczenie dotykiem, czytanie myśli, zmiennokształtność, emisja trucizn/chorób/kwasu/feromonów, nadludzkie zmysły, echolokacja, infrawizja, noktowizja, teleportacja, niewidzialność, fazowanie, chodzenie po wodzie... No i możecie też napisać o wadach swoich mocy, np. permanentnie zmieniony wygląd (np. Nightcrawler, Beast, Thing), użycie mocy wymagające przybranie innej formy (Hulk, Colossus, Captain Marvel [DC]), jeżące się włosy u osoby wystrzeliwującej błyskawice z rąk, moc działająca (lub lepiej działająca) tylko w danych okolicznościach (np. nocą lub przy świetle słonecznym), potrzeba ładowania mocy (np. przed wystrzeleniem błyskawicy należy wyssać trochę prądu z kontaktu) etc.
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Historia świata
W połowie lat 80. XX wieku coraz częstsze stały się opowieści o "latającym człowieku z Nowego Jorku" i "maniaku z Gotham". Wkrótce do prasy przedostały się pierwsze zdjęcia Batmana, a na przełomie lat 80. i 90. w Nowym Jorku pojawił się Superman ratując samolot pasażerski przed wydawałoby się nieuchronnym zderzeniem z ziemią.
W latach 90. pojawiło się wiele nowych superbohaterów, m.in. Wonder Woman, Green Lantern i Flash. Założyli oni Justice League, organizację, która koordynowała działania herosów w sytuacjach zagrażających całej ludzkości. Superbohaterowie pojawiali się nie tylko w USA, jednak ci innych narodowości nie zostawali tak sławni jak ich amerykańscy odpowiednicy (co poskutkowało emigracją dużej liczby herosów do USA).
W 2000 roku, której później nadano miano „Doomsday”, stoczyła z Supermanem kilkugodzinną walkę w Nowym Jorku, z której żaden z nich nie wyszedł żywy. Wkrótce po tym, kosmita Mongul zniszczył San Diego, został jednak powstrzymany przed dalszymi atakami przez pozostałych przy życiu herosów. Którzy wkrótce po tym zaczęli znikać.
Obecnie mamy rok 2008. Nadal działa kilku bohaterów (Nightwing w Gotham, Green Arrow w Chicago i Starman w Nowym Jorku).
Świat
Jedynym większym odstępstwem od rzeczywistego świata pod względem geograficznym, jest istnienie miasta Gotham City w stanie New Jersey. W jego północnej części, z dostępem do morza. Ma jakieś 300.000 mieszkańców, co czyni je 60. najbardziej zaludnionym miastem USA. Słynie z ośrodka dla psychicznie i nerwowo chorych, który zwie się Arkham Asylum. Odkąd zniknął Batman, przestępczość znów wzrasta. San Diego zostało już odbudowane i ponownie zaludnione.
Ważniejszymi instytucjami są:
• Daily Planet – Popularny dziennik mający główną siedzibę w mieście Nowy Jork.
• Laboratoria S.T.A.R. - Nie powiązane z żadnym rządem międzynarodowe ośrodki badań nad nowoczesnymi technologiami.
• LexCorp - Wielka korporacja zajmująca się wieloma branżami, od telekomunikacji (LexCom) przez loty pasażerskie (LexAir) po finanse (LexBank). Należy do Alexandra Luthora.
• Wayne Enterprises - Kolejna wielka korporacja rywalizująca niemal w każdej branży z LexCorp. Należy do Bruce'a Wayne'a z Gotham City, New Jersey, który jednak ostatnio nie pokazuje się publicznie z powodu raka żołądka (leczy się w jednym z swoich szpitali).
Dodatkowo, w wielu krajach powstały ministerstwa ds. metaludzi.
Metaczłowiek to typowe określenie osoby o nadludzkich zdolnościach (nawet jeśli nie posiada metagenu). Pogardliwie o superbohaterach mówi się peleryniarze.
(będzie metaczłowiek i metagen, bo tak jest w DC, do tego mutant i mutagen budzi niepotrzebne i niepożądane skojarzenia z X-Men)