Strona 1 z 18

[Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia - dyskusja i komentarze

: czwartek, 2 sierpnia 2007, 17:34
autor: Deadmoon
"Przepowiednie Teurgów, pieśni Galiardów oraz fragmenty dawnych kronik, cytowane przez Filodoksów, wspominają o narodzinach promyka nadziei w mrocznych, niespokojnych czasach. Nadejściu niezwykłego dziecka, którego imię szepczą podekscytowane duchy Gai, a żmijowy pomiot wypowiada z trwogą. Księżycowy Posłaniec, Łza Matki, Syn Feniksa, wyczekiwany przez Starszych bohater, kropla wiary w obliczu nadciągającej Apokalipsy..."


Niniejszym otwieram rekrutację do z dawna oczekiwanej przygody w świecie Wilkołaka: Apokalipsy, wspaniałego systemu pełnego bohaterskiego poświęcenia i heroicznych czynów, osadzonego w realiach zepsutego, niebezpiecznego i groteskowego Świata Mroku.
Czekam na zgłoszenia od zainteresowanych Graczy wraz z zarysem (na razie TYLKO zarysem) ich postaci.

Wymagania? Przynajmniej podstawowa znajomość realiów Wilkołaka, wyobraźnia, umiejętność poprawnego wysławiania się w ojczystym języku i, co najważniejsze, nieodparta chęć wcielenia się w jednego z legendarnych Garou.

Żeby uzyskać więcej informacji na temat Wilkołaka: Apokalipsy, polecam zajrzeć tutaj.

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: czwartek, 2 sierpnia 2007, 17:38
autor: fds
Niech będzie wychwalana Gaja, a skowyt jej dzieci niech rozbrzmiewa na wieki. W końcu po długich miesiącach marudzenia rusza rekrutacja :D Zgłaszam się oczywiście.

EDIT

Postać dam jak już niektórzy inni stworzą swoje. Jestem dość elastyczny w preferencjach co do plemienia czy patronatu, więc w razie czego mogę uzupełnić watahę odpowiednią postacią.

Jeszcze tylko pytanie do MG :)
Jakie mniej więcej będą założenia sesji? Las? Arktyka? Miasto? Mieszanka? Umbra? Pytam, żeby potem nie było, że do dzikiej dżungli, poszukując starodawnego caernu, wyruszyła grupa Gnatożui.

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: czwartek, 2 sierpnia 2007, 18:10
autor: Kawairashii
:shock: chętnie... tyle że mam skromną wiedzę na temat systemu.

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: czwartek, 2 sierpnia 2007, 20:36
autor: Deadmoon
Gnatożuje w dżunglii? Czemu nie? 8)

Zatem zdradzić mogę jedynie, że przygoda rozpocznie się w pewnym dużym amerykańskim mieście na "N". ;)

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: czwartek, 2 sierpnia 2007, 21:05
autor: WinterWolf
WW się zgłasza :D Tylko zapiszę grę i biorę się za postać :D

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: czwartek, 2 sierpnia 2007, 21:36
autor: krucaFuks
Hmm... bardzo chętnie zagram. Z postacią, jeżeli to możliwe wstrzymam się trochę. Chwilowo chodzi mi po głowie właśnie Bonegnawer albo Child of Gaia - zobaczę co proponują inni i wybiorę coś, co ładnie będzie komponowało się z resztą ;-)

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: piątek, 3 sierpnia 2007, 00:47
autor: WinterWolf
Ach gapa ze mnie :D Zarys postaci to ja moge dać w każdej chwili, bo tę postać ja tworzę od dawna na taką okazję :D Tylko, że tutaj, by nie straszyć długością wypowiedzi posłużę się skrótami: Czarna Furia, Galiard, lupus. Mam nadzieję, że nie będzie przeciwskazań. A skoro miasto ma być duże to czas zastanowiś się nad lekką modyfikacją historii postaci :D Przepiszę na komputerze i prześlę niebawem :D

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: niedziela, 5 sierpnia 2007, 22:16
autor: BlindKitty
Yeah - pierwszy post po powrocie z dużego rosyjskiego miasta na na "S" (dawniej "L") :D

Więc Milczący Wędrowiec Filodox metys zgłasza się :P A na PW zarysik pójdzie jutro (bo dziś już późno a jestem styrany).

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: poniedziałek, 6 sierpnia 2007, 01:18
autor: Kawairashii
MG od tego czasu się nie odzywał.

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: poniedziałek, 6 sierpnia 2007, 01:27
autor: fds
A po co miał się odzywać? Czeka na zarysy postaci na PW :) W sumie to ja też, żeby wiedzieć jaką postacią zagrać potem, żeby było wszystko pięknie zgrane. A tak w ogóle to mam nadzieję, że się zapoznałaś już z systemem? :)

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: poniedziałek, 6 sierpnia 2007, 18:08
autor: Kawairashii
Tyle o ile mam wstępne informacje, zarys świata. Spytałam MG na PW czy mogę zagrać Teurg / Metys /Glabro, ale od tamtego czasu nie odpisał, a wysłałam dwa dni po zgłoszeniu, więc nie mam pewności czy nadal inwestować czas w Wilkołaka: Apokalipsę.
W Wilkołaku nie ma powszechnie zwanych profesji (nie licząc zawodów w ludzkim życiu), a o cechach i zachowaniu postaci decyduje faza księżyca, w której się urodzili. I tak:
Ragabash (nów) - żartowniś i zgrywus,
Teurg (sierp księżyca) - mędrzec,
Filodoks (półksiężyc) - sędzia,
Galliard (3/4 księżyca) - bard,
Ahroun (pełnia) - najpotężniejsza ze wszystkich faza księżyca; wojownik.

Daje to wspaniałe możliwości w tworzeniu postaci. Ach, byłbym zapomniał! Można również wybrać swoje pochodzenie:
Lupus - pochodzisz od wilkołaka pochodzenia wilczego (mieszkają z wilkami w lasach),
Homid - pochodzisz od wilkołaka pochodzenia ludzkiego, który najczęściej mieszka w mieście(choć nie jest to zasadą),
Metys - owoc zakazanej miłości dwóch wilkołaków; coś na kształt naszego kazirodztwa; osobnik posiada różne deformacje ciała i jest powszechnie pogardzany (chociaż i to nie jest regułą) przez "czystych"(wszak "parzenie się" dwóch zmiennokształtnych jest zabronione świętymi prawami).

Oczywiście trzeba wspomnieć także o możliwości przemiany (w końcu są zmiennokształtnymi. Wilkołak ma pięć form, które może przybrać:
Homid - to, czego pełno na całym świecie - człowiek,
Glabro - jeszcze człowiek, chociaż nie do końca... dużo owłosienia, wydłużone kły - jedna z faz transformacji w Crinosa,
Crinos - tę postać znamy najczęściej ze starych horrorów; ponad dwa i pół metra, głowa wilka, całe owłosione cielsko, najeżone pazurami łapy i pysk, z którego wystają rzędy śmiercionośnych kłów i niebywała odporność na zranienia (chyba, że są wywołane przez srebrne przedmioty lub inną istotę nadnaturalną),
Hispo - wilk, który swoimi rozmiarami dwukrotnie przewyższa zwykłą jego odmianę,
Lupus - "zwykły" wilk.

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: poniedziałek, 6 sierpnia 2007, 18:13
autor: fds
MG jest rzadko na necie, będzie to więc spokojna sesja. A Glabro to tylko jedna z form jaką może przybierać garou :)

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: poniedziałek, 6 sierpnia 2007, 18:19
autor: Kawairashii
fds pisze:MG jest rzadko na necie, będzie to więc spokojna sesja. A Glabro to tylko jedna z form jaką może przybierać garou :)
Doprawdy jest bardzo mało informacji o tym systemie na google, nawet nie wiem, czego szukać, jak na razie chce wiedzieć, z czego taka przykładowa karta gracza powinna się składać.

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: poniedziałek, 6 sierpnia 2007, 18:41
autor: fds
Ech ...
Primo: Na forum tawerny RPG, czyli tu gdzie przebywasz jest cały dział poświęcony światu mroku i Wilkołakowi Apokalipsie. Stworzyliśmy go praktycznie i zawiera wiele podstawowych informacji. Jak się czegoś nie wie, można tam zapytać.
Secundo: Link do działu (jakby ktoś przypadkiem nie wyściubiał nosa zza działu z sesjami) MG podał w pierwszym poście, nic trudnego kliknąć w niego prawda? -_-
Tertio: W internecie rzeczywiście jest horrendalnie mało informacji i Wilkołaku, zarówno po polsku jak i angielsku. Można przeczytać tylko tyle, żeby zobaczyć z grubsza co to jest.
Quarto: Na razie ma być sam szkic postaci, kartę stworzyć później pewnie pomoże albo Deadmoon, albo ja. Może też umieścimy instrukcję jak to zrobić.
Quinto: Stara strona Wilkołaka oraz Quickstart dla każdego

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: poniedziałek, 6 sierpnia 2007, 19:05
autor: Ouzaru
Ojej... Wilkołak... :oops: Jeszcze nie grałam, ale fds mi tak dużo opowiedział, że strasznie mnie to kusi ^_^ Jakby się znalazło miejsce i mój ziomek zechciałby nieco pomóc i jeszcze dopowiedzieć, to ja się chętnie piszę :)

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: wtorek, 7 sierpnia 2007, 02:04
autor: Mr.Zeth
też siętu pakuję ^^ biorę się za pozyskiwanie podreczników, kartę zrobe jak tylko dojdę z tym wszsytkim do łądu :D

Re: [Wilkołak: Apokalipsa] Przepowiednia

: wtorek, 7 sierpnia 2007, 20:11
autor: Deadmoon
Zainteresowani są, zarysy postaci również. Czas więc zabrać się tworzenie postaci z krwi i kości. Bardzo proszę wszystkich zainteresowanych, żeby PEŁNE karty postaci wysłali mi na PW lub e-mail, natomiast w tym temacie zamieścili ich krótki opis (bez podawania wartości poszczególnych cech), wg prostego schematu: Imię(ona), Rasa, Patronat, Plemię oraz dość wyczerpująca charakterystyka (lecz bez historii postaci - tą proszę tylko do wiadomości MG ;) ).

Poniżej skrócona anatomia wilkołaka:

1. Imię(ona)

2. Natura i Postawa: Obydwie cechy określają charakter postaci, jej światopogląd oraz wizerunek, jaki kreują w oczach innych. Natura jest zasadniczo niezmienna, stanowi kręgosłup moralny postaci. Natomiast postawa może ulegać przeobrażeniom, często dostosowując się do warunków zewnętrznych.

3. Rasa

4. Patronat

5. Plemię

6. Atrybuty:

Fizyczne - Siła, Zręczność, Wytrzymałość
Społeczne - Charyzma, Oddziaływanie, Wygląd
Umysłowe - Percepcja, Inteligencja, Spryt

7. Zdolności

Talenty - Bójka, Cwaniactwo, Czujność, Ekspresja, Empatia, Pierwotne Instynkty, Przebiegłość, Uniki, Wysportowanie, Zastraszanie
Umiejętności - Autorytet, Broń Palna, Etykieta, Krycie się, Naprawa, Oswajanie Zwierząt, Prowadzenie Pojazdów, Sztuka Przetrwania, Walka Wręcz, Występy Publiczne
Wiedza - Lingwistyka, Komputery, Medycyna, Nauka, Okultyzm, Polityka, Prawo, Rytuały, Śledztwo, Zagadki

8. Cechy Pozycji

Sprzymierzeńcy - przyjaciele, gotowi wspomóc Cię niemal bezinteresownie

Pamięć Przodków - więź z duchami Twoich krewnych, uzyskiwana od nich pomoc i wizje

Kontakty - znajomości w konkretnym środowisku

Fetysz - magiczny przedmiot, nasycony duchową mocą

Krewniacy - przyjaciele, bliscy i krewni, którzy zdają sobie sprawę z tego, że jesteś Garou i sami nie podlegają efektowi Delirium

Mentor - nauczyciel, duchowy przewodnik

Czystość Rasy - prestiż, majestat z racji pochodzenia, posiadania czystej krwi

Mienie - zasoby materialne

Rytuały - znajomość wilkołaczych obrzędów i mistycznych ceremonii

Totem - mistyczna więź z duchem opiekuńczym watahy, szczepu, plemienia

Przyjaciel-duch - więź z mieszkańcem Umbry, duchowym sprzymierzeńcem

9. Dary

10. Szał, Gnoza, Siła Woli


Skrócony opis tworzenia postaci krok po kroku:

1. Określ Imię(ona), Naturę i Postawę, Rasę, Patronat, Plemię.

2. Podziel grupy Atrybutów na pierwszorzędne, drugorzędne i trzeciorzędne. Następnie rozdziel pomiędzy nie odpowiednio 7, 5 i 3 punkty.

3.Podobnie postąp ze Zdolnościami i rozdziel między nie 13, 9 i 5 punktów. UWAGA! Na tym etapie żadna ze zdolności nie może przekroczyć wartości 3.

4. Rozdziel 5 punktów pomiędzy Cechy Pozycji, z uwzględnieniem poniższych reguł:

Sprzymierzeńcy - niedostępne dla Czerwonych Szponów (tylko wilki), Władców Cieni
Pamięć Przodków - niedostępne dla Gnotożujów, Tubylców Betonu, Milczących Wędrowców
Kontakty - niedostępne dla Pomiotu Fenrisa, Czerwonych Szponów (tylko wilki), Wendigo
Krewniacy - wskazane dla Fianna, dla Czerwonych Szponów tylko wilki
Mentor - niedostępne dla Tubylców Betonu, Władców Cieni
Czystość Rasy - niedostępne dla Gnatożujów, Tubylców Betonu, natomiast Srebrne Kły muszą posiadać tą cechę na poziomie min. 3
Mienie - niedostępne dla Gnatożujów, Czerwonych Szponów, Milczących Wędrowców, Wendigo

5. Wybierz Dary: tylko z pierwszego poziomu, po jednym dla Rasy, Patronatu i Plemienia.

6. Określ początkowy Szał wg wybranego Patronatu:
Ragabash (1), Teurg (2), Filodoks (3), Galiard (4), Ahroun (5)

7. Określ początkową Gnozę wg wybranej Rasy:
Homid (1), Metys (3), Lupus (5)

8. Określ początkową Siłę Woli wg wybranego Plemienia:
(4) Dzieci Gai, Gnatożuje, Wendigo
(3) pozostałe Plemiona

9. Wybierz Wady i Zalety. Punkty uzyskane z Wad (max 10) traktowane są jak Punkty Wolne i sumują się z nimi. Zalety kupujesz za Punkty Wolne, płacąc ich koszt.

10. Rozdziel wedle uznania 15 Punktów Wolnych (plus te uzyskane z Wad) wg tabeli przytoczonej przez WinterWolf:

Cecha _____Cena
Atrybuty _____5 za kropkę
Zdolności _____2 za kropkę
Cechy Pozycji __1 za kropkę
Dary_________7 za Dar (tylko na 1. poziomie)
Szał _________1 za kropkę
Gnoza _______2 za kropkę
Siła Woli ______1 za kropkę
+ Zaleta_______koszt w punktach

To tyle. Wszelkie pytania proszę kierować na PW.