[Polityka Żywych Trupów] 1: Wojna na Górze
: czwartek, 26 października 2006, 12:17
A teraz coś z zupełnie innej beczki. Będą może elementy walki. Elementy na które będą wpływać gracze to głównie momenty kampanii wyborczych, wyborów w sejmie (np głosowanie na premiera i prezydenta), a także innych ważnych głosowań. To będzie długa sesja jeśli się uda. No i jeśli komuś się nie chce czytać historii to chociaż przeczytajcie jakie jest tło (czyli ostatni rok w kalendarium, które stworzyłem):
1928 rok - po odparciu wszystkich ataków Marchii Ludowej Osterii stary Król Żywych Trupów August Wielki umiera bezpotomnie. Lud ustanawia Republikę, Arystokracja zgadza się na to. Wszyscy jednak zgadzają się, że nie wolno dopuścić do autokratyzmu jaki zalał Marchię Ludową Osterii (z którą graniczy nowy kraj). August Wielki podpisał na szczęście traktaty pokojowe na 10 lat ze wszystkimi krajami ościennymi, jednak niewiadomo ile to po jego śmierci znaczy. Rojaliści popierając wybory także na scenie międzynarodowej pomogli w budowie nowego państwa. Tymczasem za Królestwem Żywych Trupów na zachodzie powstaje nowe Cesarstwo, natomiast na południu są dążenia demokratyczne. Wszystko teraz może się stać. Jeszcze w tym samym roku, w listopadzie, odbędą się Pierwsze Wybory do Sejmu gdzie zasiądzie 460 posłów, którzy spośród siebie wybiorą nowego Premiera, a Premier rząd.
-------------------------------------------------------------------------------------
Karta Postaci (przekopiować całość a potem usuwać części nie potrzebne; nie wysyłamy na PW tylko tutaj, w tym temacie):
1. Wiek: [od 25 do 50]
2. Pochodzenie: [wybór jednego z poniżej plus jednej podkategorii]
- Arystokracja (rodzina: Maelvil, Fianna, Progenitor, Śliwiscy, Drakon)
- Plebejusze Miejscy (miasto: Astral, Belladonna, Chorlice, Eidolon, Datura, Senapol)
- Chłopi (kraina: Centrum, Zielone Równiny, Zachodnia Kraina, Wschodnia Kraina, Pojezierze)
3. Wykształcenie: [wybór jednego z poniżej plus jednej podkategorii jeśli istnieje wybór dodatkowy]
- Brak
- Niższe
- Średnie
- Wyższe (Szkoła Wyższa: Uniwersytet Astral, Wyższa Szkoła Wiejska Belladonny, Akademia Datury)
4. Przekonania postaci (wybrać jedynie podkategorie, wszystkie kategorie muszą zostać):
- Ekonomia (Rojalizm, Patriotyzm, Socjalizm, Komunizm, Liberalizm)
- Społeczeństwo (Feudalizm, Demokracja, Kapitalizm, Socjalizm, Komunizm, Anarchia)
- Prawo (Rojalizm, Tradycjonalizm, Socjalizm, Liberalizm)
- Polityka Zagraniczna (Rojalizm, Tradycjonalizm, Komunizm, Nacjonalizm)
5. Przynależność partyjna (kolejność przekonań najmilej widzianych w systemie ESPP; wybrać jedną):
- Rojaliści (Rojalizm, Feudalizm, Rojalizm, Rojalizm) [tylko Arystokracja]
- Patrioci (Liberalizm, Demokracja, Tradycjonalizm, Tradycjonalizm)
- Ruch Robotniczy (Socjalizm, Socjalizm, Socjalizm, Komunizm) [tylko Plebejusze Miejscy]
- Stronnictwo Chłopskie (Socjalizm, Socjalizm, Socjalizm, Komunizm) [tylko Chłopi]
- Pacyfiści (Liberalizm, Liberalizm, Liberalizm, Izolacjonizm)
------------------------------------------------------------------------------------
Krótka charakterystyka przekonań (przystosowane myśli do gry, czasem odbiegające mocno od rzeczywistości):
1. Ekonomia:
- Rojalizm (Pozostawienie wszystkiego tak jak było wcześniej; Niesprawiedliwe podatki; Arystokraci i Bogacze najwięcej zyskują, Biednym trudno się wybić)
- Socjalizm (Dążenie do równości i zniszczenia różnic klasowych między bogaczami a biedotą)
- Komunizm (Dążenie do braku Własności i siłą narzucania tego ludziom)
- Liberalizm (Dążenie do bogacenia się wszystkich obywateli; niekiedy chęć zwiększania podatków na rzecz dobra ogółu)
2. Społeczeństwo:
- Feudalizm (tworzenie tak zwanej drabiny feudalnej gdzie Arystokracja jest na górze, Chłopi na dole, a Plebejusze Miejscy gdzieś pomiędzy)
- Demokracja (zdanie ludzi ma taką samą wartość, nikt nie jest gorszy lub lepszy (przynajmniej z definicji))
- Kapitalizm (pieniądz rządzi - bogaci decydują niezależnie jakimi się urodzili)
- Socjalizm (dążenie do równości poprzez powiększanie znaczenia biednych kosztem znaczenia bogatych)
- Komunizm (dążenie do równości poprzez wyrównanie wszystkich w jednym akcie rewolucji)
- Anarchia (dążenie do rezygnacji z jakiejkolwiek formy rządów i przymusu społecznego)
3. Prawo:
- Rojalizm (supremacja w sądach Arystokracji)
- Tradycjonalizm (supremacja w sądach ludzi o wysokim wykształceniu i bogactwie)
- Socjalizm (supremacja biednych i klasy średniej)
- Liberalizm (postulat równości pod względem prawa)
4. Polityka Zagraniczna
- Rojalizm (rozmowa jedynie z arystokracją państw ościennych)
- Tradycjonalizm (tradycyjne prowadzenie polityki zagranicznej z uwzględnieniem przemian demokratycznych państw ościennych)
- Komunizm (próba szerzenia komunizmu w krajach ościennych)
- Nacjonalizm (supremacja swojego narodu i kraju nad innymi)
- Izolacjonizm (niechęć wobec jakichkolwiek kontaktów z krajami ościennymi; minimum kontaktów)
Historia Kontynentu Żywych Trupów
Krótka charakterystyka terenów kraju:
1. Nazwa: Centrum
a) Ilość populacji: 6500
b) Największe miasta:
- Astral (6500)
c) Procent populacji miejskiej: 100%
d) Wykształcenie:
- Brak 10%
- Niższe 10%
- Średnie 50%
- Wyższe 30%
e) Zamożność:
- Bieda 20%
- Średnie 60%
- Bogactwo 20%
2. Nazwa: Zielone Równiny
a) Ilość populacji: 20000
b) Największe miasta:
- Belladonna (3000)
- Nodachi (2500)
c) Procent populacji miejskiej: 40%
d) Wykształcenie:
- Brak 30%
- Niższe 20%
- Średnie 40%
- Wyższe 10%
e) Zamożność:
- Bieda 50%
- Średnie 30%
- Bogactwo 20%
3. Nazwa: Zachodnia Kraina
a) Ilość populacji: 4000
b) Największe miasta:
- Chorlice (2500)
c) Procent populacji miejskiej: 70%
d) Wykształcenie:
- Brak 10%
- Niższe 15%
- Średnie 50%
- Wyższe 25%
e) Zamożność:
- Bieda 50%
- Średnie 40%
- Bogactwo 10%
4. Nazwa: Wschodnia Kraina
a) Ilość populacji: 7000
b) Największe miasta:
- Eidolon (3000)
c) Procent populacji miejskiej: 70%
d) Wykształcenie:
- Brak 5%
- Niższe 25%
- Średnie 35%
- Wyższe 35%
e) Zamożność:
- Bieda 40%
- Średnie 50%
- Bogactwo 10%
5. Nazwa: Pojezierze
a) Ilość populacji: 3000
b) Największe miasta:
- Datura (1400)
c) Procent populacji miejskiej: 50%
d) Wykształcenie:
- Brak 5%
- Niższe 25%
- Średnie 40%
- Wyższe 30%
e) Zamożność:
- Bieda 20%
- Średnie 30%
- Bogactwo 50%
6. Nazwa: Góry
a) Ilość populacji: 3000
b) Największe miasta:
- Szczęśliwice (1000)
- Senapol (900)
- Tatrzyca (800)
c) Procent populacji miejskiej: 100%
d) Wykształcenie:
- Brak 30%
- Niższe 40%
- Średnie 20%
- Wyższe 10%
e) Zamożność:
- Bieda 80%
- Średnie 15%
- Bogactwo 5%
1928 rok - po odparciu wszystkich ataków Marchii Ludowej Osterii stary Król Żywych Trupów August Wielki umiera bezpotomnie. Lud ustanawia Republikę, Arystokracja zgadza się na to. Wszyscy jednak zgadzają się, że nie wolno dopuścić do autokratyzmu jaki zalał Marchię Ludową Osterii (z którą graniczy nowy kraj). August Wielki podpisał na szczęście traktaty pokojowe na 10 lat ze wszystkimi krajami ościennymi, jednak niewiadomo ile to po jego śmierci znaczy. Rojaliści popierając wybory także na scenie międzynarodowej pomogli w budowie nowego państwa. Tymczasem za Królestwem Żywych Trupów na zachodzie powstaje nowe Cesarstwo, natomiast na południu są dążenia demokratyczne. Wszystko teraz może się stać. Jeszcze w tym samym roku, w listopadzie, odbędą się Pierwsze Wybory do Sejmu gdzie zasiądzie 460 posłów, którzy spośród siebie wybiorą nowego Premiera, a Premier rząd.
-------------------------------------------------------------------------------------
Karta Postaci (przekopiować całość a potem usuwać części nie potrzebne; nie wysyłamy na PW tylko tutaj, w tym temacie):
1. Wiek: [od 25 do 50]
2. Pochodzenie: [wybór jednego z poniżej plus jednej podkategorii]
- Arystokracja (rodzina: Maelvil, Fianna, Progenitor, Śliwiscy, Drakon)
- Plebejusze Miejscy (miasto: Astral, Belladonna, Chorlice, Eidolon, Datura, Senapol)
- Chłopi (kraina: Centrum, Zielone Równiny, Zachodnia Kraina, Wschodnia Kraina, Pojezierze)
3. Wykształcenie: [wybór jednego z poniżej plus jednej podkategorii jeśli istnieje wybór dodatkowy]
- Brak
- Niższe
- Średnie
- Wyższe (Szkoła Wyższa: Uniwersytet Astral, Wyższa Szkoła Wiejska Belladonny, Akademia Datury)
4. Przekonania postaci (wybrać jedynie podkategorie, wszystkie kategorie muszą zostać):
- Ekonomia (Rojalizm, Patriotyzm, Socjalizm, Komunizm, Liberalizm)
- Społeczeństwo (Feudalizm, Demokracja, Kapitalizm, Socjalizm, Komunizm, Anarchia)
- Prawo (Rojalizm, Tradycjonalizm, Socjalizm, Liberalizm)
- Polityka Zagraniczna (Rojalizm, Tradycjonalizm, Komunizm, Nacjonalizm)
5. Przynależność partyjna (kolejność przekonań najmilej widzianych w systemie ESPP; wybrać jedną):
- Rojaliści (Rojalizm, Feudalizm, Rojalizm, Rojalizm) [tylko Arystokracja]
- Patrioci (Liberalizm, Demokracja, Tradycjonalizm, Tradycjonalizm)
- Ruch Robotniczy (Socjalizm, Socjalizm, Socjalizm, Komunizm) [tylko Plebejusze Miejscy]
- Stronnictwo Chłopskie (Socjalizm, Socjalizm, Socjalizm, Komunizm) [tylko Chłopi]
- Pacyfiści (Liberalizm, Liberalizm, Liberalizm, Izolacjonizm)
------------------------------------------------------------------------------------
Krótka charakterystyka przekonań (przystosowane myśli do gry, czasem odbiegające mocno od rzeczywistości):
1. Ekonomia:
- Rojalizm (Pozostawienie wszystkiego tak jak było wcześniej; Niesprawiedliwe podatki; Arystokraci i Bogacze najwięcej zyskują, Biednym trudno się wybić)
- Socjalizm (Dążenie do równości i zniszczenia różnic klasowych między bogaczami a biedotą)
- Komunizm (Dążenie do braku Własności i siłą narzucania tego ludziom)
- Liberalizm (Dążenie do bogacenia się wszystkich obywateli; niekiedy chęć zwiększania podatków na rzecz dobra ogółu)
2. Społeczeństwo:
- Feudalizm (tworzenie tak zwanej drabiny feudalnej gdzie Arystokracja jest na górze, Chłopi na dole, a Plebejusze Miejscy gdzieś pomiędzy)
- Demokracja (zdanie ludzi ma taką samą wartość, nikt nie jest gorszy lub lepszy (przynajmniej z definicji))
- Kapitalizm (pieniądz rządzi - bogaci decydują niezależnie jakimi się urodzili)
- Socjalizm (dążenie do równości poprzez powiększanie znaczenia biednych kosztem znaczenia bogatych)
- Komunizm (dążenie do równości poprzez wyrównanie wszystkich w jednym akcie rewolucji)
- Anarchia (dążenie do rezygnacji z jakiejkolwiek formy rządów i przymusu społecznego)
3. Prawo:
- Rojalizm (supremacja w sądach Arystokracji)
- Tradycjonalizm (supremacja w sądach ludzi o wysokim wykształceniu i bogactwie)
- Socjalizm (supremacja biednych i klasy średniej)
- Liberalizm (postulat równości pod względem prawa)
4. Polityka Zagraniczna
- Rojalizm (rozmowa jedynie z arystokracją państw ościennych)
- Tradycjonalizm (tradycyjne prowadzenie polityki zagranicznej z uwzględnieniem przemian demokratycznych państw ościennych)
- Komunizm (próba szerzenia komunizmu w krajach ościennych)
- Nacjonalizm (supremacja swojego narodu i kraju nad innymi)
- Izolacjonizm (niechęć wobec jakichkolwiek kontaktów z krajami ościennymi; minimum kontaktów)
Historia Kontynentu Żywych Trupów
Krótka charakterystyka terenów kraju:
1. Nazwa: Centrum
a) Ilość populacji: 6500
b) Największe miasta:
- Astral (6500)
c) Procent populacji miejskiej: 100%
d) Wykształcenie:
- Brak 10%
- Niższe 10%
- Średnie 50%
- Wyższe 30%
e) Zamożność:
- Bieda 20%
- Średnie 60%
- Bogactwo 20%
2. Nazwa: Zielone Równiny
a) Ilość populacji: 20000
b) Największe miasta:
- Belladonna (3000)
- Nodachi (2500)
c) Procent populacji miejskiej: 40%
d) Wykształcenie:
- Brak 30%
- Niższe 20%
- Średnie 40%
- Wyższe 10%
e) Zamożność:
- Bieda 50%
- Średnie 30%
- Bogactwo 20%
3. Nazwa: Zachodnia Kraina
a) Ilość populacji: 4000
b) Największe miasta:
- Chorlice (2500)
c) Procent populacji miejskiej: 70%
d) Wykształcenie:
- Brak 10%
- Niższe 15%
- Średnie 50%
- Wyższe 25%
e) Zamożność:
- Bieda 50%
- Średnie 40%
- Bogactwo 10%
4. Nazwa: Wschodnia Kraina
a) Ilość populacji: 7000
b) Największe miasta:
- Eidolon (3000)
c) Procent populacji miejskiej: 70%
d) Wykształcenie:
- Brak 5%
- Niższe 25%
- Średnie 35%
- Wyższe 35%
e) Zamożność:
- Bieda 40%
- Średnie 50%
- Bogactwo 10%
5. Nazwa: Pojezierze
a) Ilość populacji: 3000
b) Największe miasta:
- Datura (1400)
c) Procent populacji miejskiej: 50%
d) Wykształcenie:
- Brak 5%
- Niższe 25%
- Średnie 40%
- Wyższe 30%
e) Zamożność:
- Bieda 20%
- Średnie 30%
- Bogactwo 50%
6. Nazwa: Góry
a) Ilość populacji: 3000
b) Największe miasta:
- Szczęśliwice (1000)
- Senapol (900)
- Tatrzyca (800)
c) Procent populacji miejskiej: 100%
d) Wykształcenie:
- Brak 30%
- Niższe 40%
- Średnie 20%
- Wyższe 10%
e) Zamożność:
- Bieda 80%
- Średnie 15%
- Bogactwo 5%