Porady dla graczy

Kącik poświęcony znanej i popularnej grze karcianej.
ODPOWIEDZ
Epyon
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 2122
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2005, 13:57
Numer GG: 5438992
Lokalizacja: Mroczna Wieża
Kontakt:

Porady dla graczy

Post autor: Epyon »

Tekst autorstwa Evandera i opublikowany za jego zgodą.

Witam

Kolejne tematy zaczynają się od podkreśleń

Magic Player Rewards (MPR) - jak się zapisać

Niniejsza instrukcja przeznaczona jest dla graczy, którzy chcieliby skorzystać z korzyści, jakie niesie członkostwo w programie Magic Player Rewards i nie wiedzą, jak się za to zabrać.

Tutorial:
1. Zacznij od wejścia na poniższą stronę: http://www.wizards.com/default.asp?x=ma ... ds/welcome
2. Na samym dole znajduje się paragraf Sign Up Now! i formularz, w którym należy podać kilka danych
3. Zaczynamy od podania numeru DCI (którego używamy podczas turniejów), kraju i daty urodzenia (miesiąc-dzień-rok)
4. Wciskamy przycisk kontynuacji i czekamy na załadownia nowej strony

Jeśli pojawi się poniższy komunikat:
"Your DCI number does not appear in our database, and you cannot sign up for Magic Player Rewards at that time." - oznacza to, że zagrałeś w zbyt małej ilości turniejów i należy to poprawić

Czekamy teraz na załadowanie się bardziej szczegółowego formularza, w którym podajemy (kolejność pól od góry)
a. imię
b. nazwisko
c. email
d. adres (ulica i numer domu)
e. adres2 omijamy
f. miasto
g. kod pocztowy
h. płeć (najczęściej zostawiamy domyślne ustawienie)
i. numer telefonu (nie ma obowiązku)
j. jeśli nie chcesz otrzymywać maili marketingowych Wizards of the Coast należy zaznaczyć pole w paragrafie Inclusion in DCI Information Mailings and Surveys
k. klikamy przycisk Submit Application

Jeśli pojawi się komunikat o treści:
"Thank you for applying for the Magic Player Rewards program!"

Przechodzimy do skrzynki pocztowej podanej w aplikacji i czekamy na maila z potwierdzeniem o treści:

"Dear Magic Player Rewards Registrant,

To confirm your email address, please click this link or copy it into your web browser: "

Proces kończy kliknięcie linka przysłanego w mailu.

W razie pytań, proszę o pytania. Jednak, zanim jakieś zadasz, sprawdź czy poniżej nie znajdziesz odpowiedzi

1. Co mi daje uczestnictwo w tym programie?
Odp. Za granie w sankcjonowanych turniejach DCI otrzymuje się specjalne karty promo oraz tokeny. Każdy nowy uczestnik dostanie także specjalną plakietkę potwierdzającą członkostwo (w formacie karty kredytowej)

2. Po co WotC mój adres mail?
Odp. Na ten adres przyjdzie mail proszący o potwierdzenie zapisania się do programu oraz maile promocyjne (co 2 tygodnie)

3. Zapisałem się kilka dni temu i wciąż nie dostaję kart z programu, dlaczego?
Odp. Przetworzenie zgłoszenia do programu zajmuje WotC zazwyczaj tydzień czasu. Wysyłka kart odbywa się kilka razy do roku

4. To skąd mam wiedzieć czy moje zgłoszenie zostało zaakceptowane?
Odp. Wejdż na stronę: https://webapp.wizards.com/login.aspx?target=personal i zaloguj się na swoje konto. Jeśli dwie główne tabele na tej stronie nie są wyszarzone, to znaczy, że WotC przetworzyło Twoje podanie

5. Jak często wysyłane są karty?
Odp. 3 razy do roku, pod koniec stycznia, maja i września. Do Polski wysyłka trochę trwa, zalecam więc cierpliwość

6. Minął wspomniany tydzień i wciąż nie jestem w programie. Co teraz?
Odp. Na pewno nie próbuj zapisać się na nowo! Należy napisać maila (po angielsku) na adres: [email protected] i podać w nim swój adres mail użyty w programie oraz wypełnienia formularza akcesyjnego. Mailem zwrotnym przyjdą instrukcje, co robić dalej.

7. Ile tokenów i kart promo mi się należy?
Odp. Za każde 5 sankcjonowanych turniejów, w których brałeś udział program przydzieli Ci 1 losowy token i 1 kartę promo (tzw textless). Za każde 20 takich turniejów dostaniesz 1 kartę promo

8. Nie jestem pełnoletni i widzę tylko jakiś plik z rozszerzeniem pdf. Co mam z tym zrobić?
Otwórz plik w Arcobat Reader i wydrukuj. Daj rodzicom lub opiekunom prawnym do podpisu i wyślij faxem na numer podany na samym dole wydrukowanej strony.

DCI Personal Information - logowanie

- Gram w coraz większej ilości turniejów i chcę poznać historię wszystkich dotychczasowych meczy
- Przeprowadziłem się i chciałbym, żeby nagrody z Magic Player Reward przychodziły na nowy adres
- Założyłem nowe konto poczty elektronicznei i chciałbym tę zmianę uwzględnić w swoich danych osobowych na stronie DCI

Do wykonania tych wszystkich czynności potrzebujemy hasła do naszego profilu na stronie https://webapp.wizards.com/login.aspx?target=personal. Uwaga! Gracze, którzy mieli zakładane nowe numerki DCI na nowych blankietach, hasło mają pod zdrapką, jaką otrzymują razem z numerkiem. Gracze, którzy od dawna dysponują numerkiem DCI muszą takie hasło uzyskać od Wizardów.

Jak to zrobić?

Na stronie www, do której adres jest powyżej, można znaleźć taki komunikat:

"If you have lost your password, please click here to retrieve it."

Jeśli kiedyś hasło posiadaliśmy i zdążyliśmy podać DCI swój adres email, wystarczy wejść na stronę: https://webapp.wizards.com/forgotpassword.aspx , do której prowadzi wspomniany komunikat i wpisać numer. Hasło przyjdzie mailem.

Jeśli adresu email nigdy nie mieliśmy okazji podać, procedura wygląda inaczej. Zanim Wizardzi przyślą Ci hasło muszą się upewnić czy rzeczywiście jesteś osobą właściwą do jego uzyskania. Inaczej mówiąc, musisz udowodnić, że się pod kogoś nie podszywasz.

Wchodzimy na stronę: http://wizards.custhelp.com/cgi-bin/wiz ... ge=ask.php i klikamy CREATE A NEW LOGIN

Zostaniemy przeniesieni do formularza, w którym musimy podać datę urodzenia. Pamiętajcie, że data musi być zgodna z tą, którą deklarowaliście np podczas rejestracji w programie Magic Player Reward

Po podaniu daty i kliknięciu SUBMIT załaduje się kolejny formularz z danymi osobowymi. Obowiązkowo musimy podać adres email (w 2 miejscach!), imię, nazwisko, kraj. Musimy też zaproponować hasło do tworzonego właśnie profilu (nie podawać w tym miejscu hasła do poczty!). Klikamy przycisk CREATE i czekamy na wgranie formularza, w którym opiszemy nasz problem z brakiem hasła.

Pierwszym wymaganym polem jest SELECT A NEW TOPIC. Wybieramy ORGANIZED PLAY PROGRAMS, następnie DCI i na końcu PASSWORD QUESTIONS.

Poniżej jest formularz, w którym opiszemy problem i poprosimy o hasło.

Proponowana treść:
Pole SUBJECT: Missing Password to the DCI Personal Information site
Pole MESSAGE:

"Dear Firm

I'd like to update my player profile in the DCI database using DCI Personal Information Center. Hereby, I request a new password which helps me access the site. Here is some info you may find helpful:

numer DCI
imię i nazwisko
data urodzenia w formacie (MM/DD/RRRR)
adres

I used to play in tournaments organized by TO Krzystof Banaskiewicz in Poznan, Poland. My last event was ....podać rodzaj i datę w tym samym formacie, jak wyżej.

I hope you can help me and create a new password.

Sincerely yours

imię i nazwisko"

Po wpisaniu treści maila klikamy CONTINUE i przycisk SEND EMAIL, który się pojawi nakolejnej stronie. Teraz należy poczekać na odpowiedź.

30 najbardziej popularnych błędów popełnianych przez graczy

Niniejsze zestawienie jest listą najróżniejszych błędów popełnianych przez graczy. To z nimi najczęściej spotykają się sędziowie podczas prowadzenia turnieju.

BŁĘDY OGÓLNE
1. tokeny i countery - przepisy nie pozwalają na używanie kart jako tokenów (chyba, że jest to specjalny rodzaj karty). Countery nie powinny być kawałkami kartek lecz wyraźnymi fizycznymi znacznikami, dla których łatwo odróżnić czy są stapowane czy nie. Nie wolno używać takich samych obiektów dla oznaczenia tokenów różnego typu (np 1/1 spirit i 4/4 beast)

2. poddawanie gier z oczekiwaniem bycia opłaconym w poźniejszym czasie
3. nie oddawanie sideboardów podczas deck checku. Posiadanie sideboardu wymieszanego z innymi kartami.
4. brak zapisów zmian życia (swojego i przeciwnika)
5. "przypadkowe" patrzenie na dodatkową kartę z góry biblioteki (np oglądanie 4 kart zamiast 3 z divinig topa) lub tasowanie, które umożliwia podejrzenie kart przeciwnika.
6. ciągnięcie za dużo kart na początku tury, np po mulliganie
7. nie wołanie sędziego w momencie gdy przeciwnik popełnia błąd proceduralny
8. nie tasowanie decku przeciwnika, sczególnie podczas turniejów o REL3 i więcej
9. niewystarczające zrandomizowanie swojej talii przed grą
10. zapomnienie o odsajdowaniu się przed kolejną rundą
11. zapomnienie po zakończonej grze o oddaniu kart, które należą do przeciwnika (np jego fettersy na naszej kricie)
12. przeklinanie
13. zostawianie śmieci (najczęściej papierowych counterów) na stoliku po skończonej grze.
14. proszenie przeciwnika o ruling
15. komentowanie z widzami stanu gry i zagrań

PROTEKTORY
16. używanie zbyt zużytych protektórów
17. używanie protektorów zabronionych przez organizatora (np z grafiką z tyłu)
18. posiadanie w talii kilku kart odwróconych w stosunku do reszty talii (np komplet wrath of god włożony odwrotnie do talii bez protektorów)
19. używanie protektorów o różnym stopniu zużycia, najczęściej nakartach zsideboardu

DECKLISTY
20. brak imienia i nazwiska gracza, brak numeru DCI
21. zapomnienie o podaniu liczby landów
22. nieczytelne pismo
23. używanie skrótów w nazwach kart lub podawanie nazw potocznych (np "Pudzian" zamiast Iwamori, the Open Fist)
24. mylenie kolumn played/total w czasie rejestrowania decku lub konstruowania decku na turniejach limited
25. używanie nieczytelnych symboli zamiast wyraźnych kresek/liczb na decklistach
26. nie posortowanie alfabetycznie kart w produkcie rejestrowanym na turnieju limited

MATCH SLIPS
27. opuszczenie miejsca gry przed wypełnieniem karty wyniku
28. brak jednoznacznego wyniku (mecz skońćzył się 2:0, przegrany wpisał na slipie 2:1)
29. brak zapisu dotyczącego remisu (1:1 i trzecia gra niezakońćzona)
30. brak podpisu na slipie.

Pamiętanie o tych punktach zmiejszy prawdopodobieństwo otrzymania kary na każdym typie turnieju, niezależnie od tego czy będzie to FNM czy Pro Tour. Proponuję przyswoić sobie 30 punktów i wyrobić dobry nawyk, szczególnie z prawidłowym wypełnianiem decklist.

Jak uniknąć kary za źle spisaną talię?

Jednym z zadań sędziego podczas turnieju jest sprawdzenie poprawności i legalności talii, z jaką gracz stawia się do każdej rundy. Decklista jest najważniejszą i OSTATECZNĄ formą spisu zawartości decku zawodnika. Jej treść nie ma prawa odbiegać od rzeczywistej postaci talii. Jeśli decklista jest nielegalna (zawiera nielegalne w danym formacie karty, jest nieczytelna), to deck gracza również uważa się za nielegalny, a co za tym idzie, musi zostać skorygowany a sam zawodnik ukarany.

Większość błędów, które się pojawiają podczas weryfikacji talii wynika z pośpiechu lub niedbalstwa graczy. Typowe błędy ze spisami trafiły nawet na listę 30 najczęściej robionych błędów.

Jak ważna jest to sprawa, niech udowodni wymiar kary, jaki można uzyskać za nielegalny spis (często kończysię na przegranej za darmo grze, Game Loss). Sędziowie bardzo serio podchodzą do decklist

Posiłkując się artykułem Andy'ego Heckta chiałbym zwrócić Waszą uwagę na czytelność i jednoznaczność spisanych kart.

PRZYPADEK 1: jawnie zapisane skróty kart

Przyjmijmy, że podczas sprawdzania spisu znajdujemy takie zapisy:

"Arg. Wurm" - wygląda na Argothian Wurm, prawda? Nie ma innej karty, która by podpadała pod ten skrót
"Logic" - chodzi o Circular Logic, _OBECNIE_ nie ma innej karty, która by w to miejsce pasowała. Co nie znaczy, że się w przyszłości nie pojawi...
"COP Red" - Circle of Protection: Red. Jasne

Jeśli na chwilę obecną nie ma żadnych innych kart, które mają podobne skróty, to takie wykroczenie najczęściej skończy się USTNYM UPOMNIENIEM, bez wpisu do akt

PRZYPADEK 2: niezbyt jasne skróty stosowane przez graczy

"Ar. Wurm" - chodzi o wurma z przypadku pierwszego czy Arrogant Wurm? Bez sprawdzenia talii się nie dowiemy
"Vengeance" - chodzi po prostu o Vengeance czy Akroma's Vengeance?
"FTK" - często spotykane określenie Flametongue Kavu. Wiadomo, o jaką kartę chodzi, ale spis wymaga podania oraclowych nazw kart, a nie lokalnych określeń
"Finkel" - idzie się domyślić, że idzie o Shadowmage Infiltratora, ale sędzia nie ma się domyślać tylkobyć pewien, jaką kartą gracz gra w talii

Rolą zawodnika jest zapisanie kart używając ich pełnych nazw, bez skrótów czy polskich odpowiedników. Jeśli już musi użyć skrótu, niech to będzie taka forma, która wskaże JEDNOZNACZNIE, jaka karta była na myśli. Ten błąd najczęściej kończy się OSTRZEŻENIEM z wpisem do akt. Na turnieju z wyższym poziomem aplikacj izasad kara może zostać podwyższona do Game Loss.

PRZYPADEK 3 - czysta głupota

"Wurm" - Gatherer wskazuje 49 kart, które spełniają ten warunek
"COP" - przynjmniej 8 kart tutaj pasuje
"Phyrexian" - 43 przypadki
"2H Dr@g0n" - chyba chodzi o dwugłowego smoka
"Um652%#$DG" - kompletnie nieczytelne pismo, nie wiadomo pod co to podpiąć

Kara na początek - Game Loss. Komentarz taki sam jak w poprzednim przypadku. Gracz musi włożyć pewien wysiłek w klarowne spisanie zawartości talii. Tracenie punktów z powodów błędów w spisach zawsze będzie bolało. Na wyższym REL może się to skończyć Match Loss.

Mam nadzieję, że gracze zapoznają się z treścią powyższego artykułu i pomyślą o nim przed najlbliższym turniejem, na którym trzeba będzie spisać deck
Obrazek
ODPOWIEDZ