Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 15
- Rejestracja: sobota, 5 lutego 2011, 18:28
- Kontakt:
Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Witam!
Chciałbym przedstawić Wam projekt systemu RPG SF "Głębia Przestrzeni". Podręcznik jest gotowy w 92%, tak więc nie ma obawy, że coś nie wypali, jak to z autorkami często bywa..
Głębia Przestrzeni to Hard SF dalekiego zasiegu. Oznacza to, że wydarzenia toczą się kilka tysięcy lat w przyszłość (konkretnie około 3 tysięcy), ale jednocześnie, pomimo istnienia obcych i super techniki, nacisk położony jest na realizm. Bohaterowie nie skupiają się na ratowaniu galaktyki
Elementy systemu:
Świat przyszłości, odległej i nieodległej zarazem
- rok 4985 licząc rachubą Starej Ziemi, 1495F. Ludzie rozwinęli się znacznie, szczególnie na polu ekspansji i technologii. Czy na innych też? To już nie jest tak oczywiste. Społeczeństwa bardzo się różnią od dzisiejszych w jednych rzeczach, w innych są podobne. Gracz zdecyduje jaką drogą podąży.
Rozbudowana postać gracza
- osiem atrybutów, ponad dwadzieścia umiejętności, wiele parametrów określających psychologię postaci, zasoby, znajomości, przynależności i inne, w tym 13 profili będących odzwierciedleniem tego, czym postać się zajmuje.
Nacisk na odgrywanie ról
- RPG to odgrywanie roli. Tworząc rozbudowane uniwersum dla graczy, mechanikę premiującą inwencję, dajemy szansę na wykazanie się w tej sferze.
Szczegółowe opisy społeczeństw ludzkich i Obcych
- tysiące planet zamieszkanych przez ludzi i Obcych, wielkie społeczne struktury jak Federacja, mniejsze i niezależne zrzeszające przedstawicieli jednej rasy, lub wielu, nacje przyjazne, neutralne i wrogie.. Wszystko to w ciągłej interakcji ze sobą, czyni Kosmos dynamicznym miejscem, gdzie dzieje się bardzo wiele.
Zdolności ESP
- niektórzy ludzie (i nie tylko) posiadają nietypowe zdolności paranormalne, mogą wykorzystywać je dla dobra ogółu, swojego, zarówno samodzielnie jak i w wielu organizacjach jak Korpus ESP czy Kaston Syriuszowy.
Realistyczna eksploracja kosmosu
- międzygwiezdne skoki hiperprzestrzenne, podróże konwencjonalne z wykorzystaniem różnych sposobów lotu, dylatacja czasu, dbanie o stan techniczny sprzętu i paliwo.
Bogate listy różnego rodzaju sprzętu technicznego
- setki najróżniejszych urządzeń, zarówno podręcznych jak sondy molekularne, medboty, czy miecze molekularne, jak też do statków kosmicznych: tarcze ochronne, skanery promieniowania Hawkinga, hibernatory czy analizatory transprzestrzenne.
Mnóstwo statków kosmicznych z szerokimi możliwościami modyfikacji i rozbudowy
- statki militarne, transportowe, turystyczne i inne, wiele klas jak fregaty czy krążowniki, każdy z różnymi parametrami jak punkty montażowe urządzeń, rodzaje powłoki i pancerza, uzbrojeniem i przeznaczeniem. Do tego specjalny system zarządzania energią i uszkodzeniami.
Wielka Galaktyka, która czeka na zdobycie
- zbadano do tej pory niewielki obszar Kosmosu, kilkanaście tysięcy lat świetlnych średnicy, reszta, być może kryjąca masę tajemnic, wciąż kusi by ją zdobyć.
Unikalna sieć transprzestrzenna "Extensivity"
- połączenie sieci komputerowej tradycyjnej oraz rzeczywistości transprzestrzennej znajdującej się w naszym otoczeniu, daje to unikalne możliwości składowania wiedzy i korzystania z niej.
Więcej na stronie:
www.glebiaprzestrzeni.pl
Będę na Pyrkonie w Poznaniu, 26-27 marca, prowadził prezentację! Będzie także możliwość zagrać
Zapraszam serdecznie!
Chciałbym przedstawić Wam projekt systemu RPG SF "Głębia Przestrzeni". Podręcznik jest gotowy w 92%, tak więc nie ma obawy, że coś nie wypali, jak to z autorkami często bywa..
Głębia Przestrzeni to Hard SF dalekiego zasiegu. Oznacza to, że wydarzenia toczą się kilka tysięcy lat w przyszłość (konkretnie około 3 tysięcy), ale jednocześnie, pomimo istnienia obcych i super techniki, nacisk położony jest na realizm. Bohaterowie nie skupiają się na ratowaniu galaktyki
Elementy systemu:
Świat przyszłości, odległej i nieodległej zarazem
- rok 4985 licząc rachubą Starej Ziemi, 1495F. Ludzie rozwinęli się znacznie, szczególnie na polu ekspansji i technologii. Czy na innych też? To już nie jest tak oczywiste. Społeczeństwa bardzo się różnią od dzisiejszych w jednych rzeczach, w innych są podobne. Gracz zdecyduje jaką drogą podąży.
Rozbudowana postać gracza
- osiem atrybutów, ponad dwadzieścia umiejętności, wiele parametrów określających psychologię postaci, zasoby, znajomości, przynależności i inne, w tym 13 profili będących odzwierciedleniem tego, czym postać się zajmuje.
Nacisk na odgrywanie ról
- RPG to odgrywanie roli. Tworząc rozbudowane uniwersum dla graczy, mechanikę premiującą inwencję, dajemy szansę na wykazanie się w tej sferze.
Szczegółowe opisy społeczeństw ludzkich i Obcych
- tysiące planet zamieszkanych przez ludzi i Obcych, wielkie społeczne struktury jak Federacja, mniejsze i niezależne zrzeszające przedstawicieli jednej rasy, lub wielu, nacje przyjazne, neutralne i wrogie.. Wszystko to w ciągłej interakcji ze sobą, czyni Kosmos dynamicznym miejscem, gdzie dzieje się bardzo wiele.
Zdolności ESP
- niektórzy ludzie (i nie tylko) posiadają nietypowe zdolności paranormalne, mogą wykorzystywać je dla dobra ogółu, swojego, zarówno samodzielnie jak i w wielu organizacjach jak Korpus ESP czy Kaston Syriuszowy.
Realistyczna eksploracja kosmosu
- międzygwiezdne skoki hiperprzestrzenne, podróże konwencjonalne z wykorzystaniem różnych sposobów lotu, dylatacja czasu, dbanie o stan techniczny sprzętu i paliwo.
Bogate listy różnego rodzaju sprzętu technicznego
- setki najróżniejszych urządzeń, zarówno podręcznych jak sondy molekularne, medboty, czy miecze molekularne, jak też do statków kosmicznych: tarcze ochronne, skanery promieniowania Hawkinga, hibernatory czy analizatory transprzestrzenne.
Mnóstwo statków kosmicznych z szerokimi możliwościami modyfikacji i rozbudowy
- statki militarne, transportowe, turystyczne i inne, wiele klas jak fregaty czy krążowniki, każdy z różnymi parametrami jak punkty montażowe urządzeń, rodzaje powłoki i pancerza, uzbrojeniem i przeznaczeniem. Do tego specjalny system zarządzania energią i uszkodzeniami.
Wielka Galaktyka, która czeka na zdobycie
- zbadano do tej pory niewielki obszar Kosmosu, kilkanaście tysięcy lat świetlnych średnicy, reszta, być może kryjąca masę tajemnic, wciąż kusi by ją zdobyć.
Unikalna sieć transprzestrzenna "Extensivity"
- połączenie sieci komputerowej tradycyjnej oraz rzeczywistości transprzestrzennej znajdującej się w naszym otoczeniu, daje to unikalne możliwości składowania wiedzy i korzystania z niej.
Więcej na stronie:
www.glebiaprzestrzeni.pl
Będę na Pyrkonie w Poznaniu, 26-27 marca, prowadził prezentację! Będzie także możliwość zagrać
Zapraszam serdecznie!
-
- Tawerniak
- Posty: 1616
- Rejestracja: poniedziałek, 12 września 2005, 08:47
- Numer GG: 5879500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
System zapowiada się bardzo ciekawie, przynajmniej tak wynika z materiałów na stronce
Podobają mi się ilustracje - budzą skojarzenia z takim retro-scince fiction. Poza tym podobają mi się założenia (wiele ras, rozwinięta technologia, eksploracja).
Jestem pod wrażeniem opisu przykładowej rasy. Widać, że autor ma pojęcie o wszystkim co jest astro- i egzo-. (Przynajmniej współcześnie, bo za kilka tysięcy lat... ) Nie mogę doczekać się kolejnych informacji (szczególnie jestem ciekaw ceny systemu i czy będzie on wydawany przez jakieś oficjalne wydawnictwo?).
I jeszcze jedno pytanko do autora - jesteś hobbystą, czy może studiujesz coś z astronomii?
Podobają mi się ilustracje - budzą skojarzenia z takim retro-scince fiction. Poza tym podobają mi się założenia (wiele ras, rozwinięta technologia, eksploracja).
Jestem pod wrażeniem opisu przykładowej rasy. Widać, że autor ma pojęcie o wszystkim co jest astro- i egzo-. (Przynajmniej współcześnie, bo za kilka tysięcy lat... ) Nie mogę doczekać się kolejnych informacji (szczególnie jestem ciekaw ceny systemu i czy będzie on wydawany przez jakieś oficjalne wydawnictwo?).
I jeszcze jedno pytanko do autora - jesteś hobbystą, czy może studiujesz coś z astronomii?
http://niwia.myforum.pl/ - forum Opolskiego klubu RPG i fantastyki
http://my.opera.com/gimnazjon/blog/ - sport, ruch, zdrowie, itepe
http://my.opera.com/gimnazjon/blog/ - sport, ruch, zdrowie, itepe
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 15
- Rejestracja: sobota, 5 lutego 2011, 18:28
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Dzięki za opinie
Takie było założenie, żeby pomimo nowoczesności, miało troszkę klimatu z fantastyki lat 60 Ale tylko trochę.Podobają mi się ilustracje - budzą skojarzenia z takim retro-scince fiction.
Autor sporo czytał, aby w miarę dobrze to wszystko pasowałoWidać, że autor ma pojęcie o wszystkim co jest astro- i egzo-.
Cena oczywiście, chciałbym aby była jak najniższa. Niestety na stan obecny, nie mam jeszcze wydawnictwa (choć rozmawiałem wstępnie z paroma). Sądzę, że niebawem będę wiedział. Gra będzie wydana tak czy inaczej, tylko jak nie w branżowym, to w zwykłym wydawnictwie jakimś.szczególnie jestem ciekaw ceny systemu i czy będzie on wydawany przez jakieś oficjalne wydawnictwo?
Hobbysta. Z wykształcenia psycholog i chemikI jeszcze jedno pytanko do autora - jesteś hobbystą, czy może studiujesz coś z astronomii?
-
- Marynarz
- Posty: 207
- Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2005, 20:14
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz(HQ)/Gdańsk(studia)
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Zapowiedź jak w pełnoprawnym, komercyjnym produkcie. xP Czasami człowieka przygniata nadmiar informacji (karty planety/broni) - może warto pomyśleć o jakimś odfiltrowaniu bardziej lub mniej przydatnych? Bo przyznam szczerze, ciężko się szuka.
W każdym razie zapowiada się coś naprawdę ciekawego.
W każdym razie zapowiada się coś naprawdę ciekawego.
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 15
- Rejestracja: sobota, 5 lutego 2011, 18:28
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
To jest pewnego rodzaju kompromis. Dla jednych MG, takie informacje pomagają stworzyć szczegółowe opisy (dzięki karcie planety, po krótkiej wprawie i zapoznaniu się z przykładami, tworzenie własnych zajmie znacznie mniej czasu niż wymyślanie wszystkiego z głowy). Jeśli ktoś nie chce takich detali, po prostu rubryczki mniej ważne może ominąćCzasami człowieka przygniata nadmiar informacji (karty planety/broni)
Tak samo z bronią. Większość celnych strzałów, z broni nowoczesnej, kończy się i tak śmiercią. Dodatkowe opcje są potrzebne w 1 przypadku na 10 (na przykład cichość broni albo to czy strzela pod wodą), lepiej niech będą
W ostatecznej wersji podręcznika, niektóre rzeczy mogą ulec oczywiście niewielkim zmianom
-
- Pomywacz
- Posty: 68
- Rejestracja: piątek, 13 stycznia 2006, 21:23
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Cieszę się, że w końcu zostanie wydany Polski system twardego SF. Trzymam kciuki! Zwłaszcza interesuje mnie rzetelne podejście do spraw technologii, a głównie podróży międzygwiezdnych, jak i w końcu przedstawienia w miarę "wiarygodnego" podejścia do starć flot międzygwiezdnych. Nie ukrywam, że w przypadku systemu Hard SF mam duże wymagania - najlepiej napisany przez zawodowego futorologa ;P. System nie omieszkam zakupić - jestem strasznie ciekaw.
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 15
- Rejestracja: sobota, 5 lutego 2011, 18:28
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Update:
1. Dostępne jest DEMO systemu (na stronie oczywiście: http://www.glebiaprzestrzeni.pl ). Proszę o komentarze
2. Zapraszam na Pyrkonowe sesje. Prelekcji oficjalnej nie będzie, gdyż organizatorzy nie dopuścili systemów autorskich
Kal_Torak--> Do starć flot będzie nawet specjalne narzędzie na komputery
1. Dostępne jest DEMO systemu (na stronie oczywiście: http://www.glebiaprzestrzeni.pl ). Proszę o komentarze
2. Zapraszam na Pyrkonowe sesje. Prelekcji oficjalnej nie będzie, gdyż organizatorzy nie dopuścili systemów autorskich
Kal_Torak--> Do starć flot będzie nawet specjalne narzędzie na komputery
-
- Tawerniak
- Posty: 1616
- Rejestracja: poniedziałek, 12 września 2005, 08:47
- Numer GG: 5879500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Witam!
To co mi się podoba:
Ładne ilustracje.
Wprowadzenie do systemu - bardzo klimatyczne, super! I to, że postaci nazywane są awatarami, a czytelnik traktowany jako kadet - świetny pomysł.
Bion - ciekawa koncepcja osobowości.
Neuronika - to także coś ciekawego, chociaż kojarzy mi się (np.) z człowieczeństwem z W:M.
Ciekawe Umiejętności, np. Holonawigacja, Egzowiedza, Postrzeganie, Neuro-ID, Poruszanie się w 0G i HG.
Fajnie, że pojawiły się także umiejętności wrodzone i specjalne. W tym momencie widzę już, że rozwój bohatera jest bardzo rozbudowany. Super! Chociaż i tutaj nie mogę oprzeć się wrażeniu podobieństwa do Świata Mroku (szczególnie umiejętności specjalne) lub innych dużych systemów (także Gasnących Słońc).
Jak dla mnie, wprowadzenie Asari (poczytalności) do systemu sci-fi jest awangardą... Jestem ciekawy jak wygląda to na sesji. Przyznam tobie szczerze, że z opisu systemu i materiałów jakie zamieszczałeś, nie wynikało iż jest w nim ukryta "groza". Ciekawe, jak sprawdza się to w trakcie dłuższych kampanii?
Perki - i o tym pomyślałeś... Po prostu super! I sposób ich przydzielania też niczego sobie, przynajmniej pozostaną "pamiątką" po szczególnych wydarzeniach/sesjach.
Karty planet, rasy... Rozbudowane, bardzo ciekawe. Kiedy widzi się taką treść, można dojść do wniosku, że twój system nie tylko bawi - także uczy
Mapa poznanych regionów jest brzydka - może pomyślisz o jej poprawie? A tekst ją okalający po prawej i lewej stronie to chyba tylko tymczasowy błąd?
No i sam system zapowiada się po prostu dobrze. Tym lepiej, że kończysz go teraz, bo sonda Kepler i zebrane przez nią dane, na pewno "narobią" medialnego szumu wokół egzoplanet i eksploracji kosmosu.
Pokrótce o błędach:
1. Na stronie 5 nagle urywa się pierwszy akapit.
2. Na str. 5 opis BRAKU SUKCESU, pierwszy wyraz "wynika" a powinno być chyba "wynik". I po "po prostu nieudany rzut" dałbym kropkę, a nie przecinek Ale to kosmetyka i kwestia gustów.
3. Str. 5, przykład PORAŻKI "Westchnęła cicho nastawiając się szybkie wylogowanie" - powinno być chyba "na wylogowanie". Poza tym dziwnie wygląda wzdychanie przy nastawianiu się/czegoś
4. Str. 6, "Wiek, jaki ma postać (...)" - nie prościej "Wiek postaci (...)"?
5. Str. 7, Bion ekstatyczny, "Widzą powód do zachwytu i płaczu gdzie inni nie dostrzegają" - w domyśle można dojść do tego, że ci inni nie dostrzegają po prostu niczego, ale warto by było określić to w zdaniu.
6. Str. 7, Maski, "To, w jaki sposób gracz będzie je odgrywać zależy wiele rzeczy" -> ja bym zmienił na "Na sposób ich odgrywania przez gracza wpływa wiele rzeczy".
7. Str. 8, Maska Ciała, "Maska ciała oznacza świadomość, sposób, w jaki postać postrzega samą siebie i jakich wyborów i działań przez to dokonuje i wpływa na różne czyny znacznie bardziej niż pozostałe maski". To zdanie wygodniej by się czytało, gdyby rozbić je na 3 krótsze [zdania], szczególnie dziwnie prezentuje się treść zwiększonym wpływie na czyny w zestawieniu z resztą zdania.
8. Str. 8, Samotnik. Też podzieliłbym na kilka mniejszych zdań.
9. Str 9, Profil, "Zmiana profilu jest bardziej naturalną konsekwencją pewnych rzeczy dziejących się u postaci, (...)" - może lepiej "pewnych działań postaci"?
10. Str 9, Profil, Opis motywacji Badacza - podziel na to krótsze zdania pojedyncze. Ten złożony potworek jest naprawdę przerażający!
11. Str 11, Badacz, Drugi akapit "Znakomita część Badaczy..." - zbyt długie zdania, czasem przecinki nie na miejscu. Dalej - "Taka forma mentorstwa, popularna od ponad dwustu lat, sprzyja bardzo pięciu się (...)" - to "pięciu" kojarzy się z liczebnikiem, nie czasownikiem. Moim zdaniem lepsze by było skrócenie zdania "(...) sprzyja karierze młodych naukowców" albo coś w ten deseń.
12. Str. 13, Popracowałbym nad wprowadzającym dialogiem, bo brzmi tak... sztucznie. Dalej - "(...) widzisz wiele w czerni przestrzeni" - brzmi poetycko (bo widzisz w czerni) ale wygląda to niezgarbnie Lepiej "Przestrzeń nigdy nie była dla ciebie ani pusta, ani ciemna".
13. Str. 14, Atrybuty, "Wartości 3 i 4 są średnie z przewagą na silne punkty postaci w atrybutach z wartością 4." -> bardzo dziwne zdanie. Ja stwierdziłbym, że wartości 3 i 4 są wartościami przeciętnymi i... tyle Rozumiem, że przy 4 wybiera się specjalizację, ale myślę, że każdy szary obywatel jakąś zogniskowaną zdolność posiada, więc nie jest to nic powyżej średniej.
14. Str. 15, Zręczność, "(...) NeuroID zazwyczaj znacznie zwiększa pozornie zręczność..." Znacznie + Pozornie brzmi bez sesnu. "NeuroID znacznie zwiększa zręczność obsługujących (choć jest to wzrost pozorny)". Dalej - Umysł, ostatnie zdanie. Wywaliłbym 3 ostatnie wyrazy "ani niczym takim".
15. Str. 16, ostatnie zdanie pierwszego akapitu "Na wszystkie umiejętności podczas tworzenia postaci przeznaczone są 24 punkty" -> tak bym to widział.
Pozwól, że na str 16 przestanę przeglądać błędy (na dzisiaj) Dodam tylko, że powinieneś poddać tekst gruntownej edycji. Zminimalizuj ilość zdań złożonych. To na pewno ułatwi odbiór (Hmmm... Na stronie 36 pojawia się "Gwiazda Bernarda". Nie powinno być "Gwiazda BArnarda"?)
To co mi się podoba:
Ładne ilustracje.
Wprowadzenie do systemu - bardzo klimatyczne, super! I to, że postaci nazywane są awatarami, a czytelnik traktowany jako kadet - świetny pomysł.
Bion - ciekawa koncepcja osobowości.
Neuronika - to także coś ciekawego, chociaż kojarzy mi się (np.) z człowieczeństwem z W:M.
Ciekawe Umiejętności, np. Holonawigacja, Egzowiedza, Postrzeganie, Neuro-ID, Poruszanie się w 0G i HG.
Fajnie, że pojawiły się także umiejętności wrodzone i specjalne. W tym momencie widzę już, że rozwój bohatera jest bardzo rozbudowany. Super! Chociaż i tutaj nie mogę oprzeć się wrażeniu podobieństwa do Świata Mroku (szczególnie umiejętności specjalne) lub innych dużych systemów (także Gasnących Słońc).
Jak dla mnie, wprowadzenie Asari (poczytalności) do systemu sci-fi jest awangardą... Jestem ciekawy jak wygląda to na sesji. Przyznam tobie szczerze, że z opisu systemu i materiałów jakie zamieszczałeś, nie wynikało iż jest w nim ukryta "groza". Ciekawe, jak sprawdza się to w trakcie dłuższych kampanii?
Perki - i o tym pomyślałeś... Po prostu super! I sposób ich przydzielania też niczego sobie, przynajmniej pozostaną "pamiątką" po szczególnych wydarzeniach/sesjach.
Karty planet, rasy... Rozbudowane, bardzo ciekawe. Kiedy widzi się taką treść, można dojść do wniosku, że twój system nie tylko bawi - także uczy
Mapa poznanych regionów jest brzydka - może pomyślisz o jej poprawie? A tekst ją okalający po prawej i lewej stronie to chyba tylko tymczasowy błąd?
No i sam system zapowiada się po prostu dobrze. Tym lepiej, że kończysz go teraz, bo sonda Kepler i zebrane przez nią dane, na pewno "narobią" medialnego szumu wokół egzoplanet i eksploracji kosmosu.
Pokrótce o błędach:
1. Na stronie 5 nagle urywa się pierwszy akapit.
2. Na str. 5 opis BRAKU SUKCESU, pierwszy wyraz "wynika" a powinno być chyba "wynik". I po "po prostu nieudany rzut" dałbym kropkę, a nie przecinek Ale to kosmetyka i kwestia gustów.
3. Str. 5, przykład PORAŻKI "Westchnęła cicho nastawiając się szybkie wylogowanie" - powinno być chyba "na wylogowanie". Poza tym dziwnie wygląda wzdychanie przy nastawianiu się/czegoś
4. Str. 6, "Wiek, jaki ma postać (...)" - nie prościej "Wiek postaci (...)"?
5. Str. 7, Bion ekstatyczny, "Widzą powód do zachwytu i płaczu gdzie inni nie dostrzegają" - w domyśle można dojść do tego, że ci inni nie dostrzegają po prostu niczego, ale warto by było określić to w zdaniu.
6. Str. 7, Maski, "To, w jaki sposób gracz będzie je odgrywać zależy wiele rzeczy" -> ja bym zmienił na "Na sposób ich odgrywania przez gracza wpływa wiele rzeczy".
7. Str. 8, Maska Ciała, "Maska ciała oznacza świadomość, sposób, w jaki postać postrzega samą siebie i jakich wyborów i działań przez to dokonuje i wpływa na różne czyny znacznie bardziej niż pozostałe maski". To zdanie wygodniej by się czytało, gdyby rozbić je na 3 krótsze [zdania], szczególnie dziwnie prezentuje się treść zwiększonym wpływie na czyny w zestawieniu z resztą zdania.
8. Str. 8, Samotnik. Też podzieliłbym na kilka mniejszych zdań.
9. Str 9, Profil, "Zmiana profilu jest bardziej naturalną konsekwencją pewnych rzeczy dziejących się u postaci, (...)" - może lepiej "pewnych działań postaci"?
10. Str 9, Profil, Opis motywacji Badacza - podziel na to krótsze zdania pojedyncze. Ten złożony potworek jest naprawdę przerażający!
11. Str 11, Badacz, Drugi akapit "Znakomita część Badaczy..." - zbyt długie zdania, czasem przecinki nie na miejscu. Dalej - "Taka forma mentorstwa, popularna od ponad dwustu lat, sprzyja bardzo pięciu się (...)" - to "pięciu" kojarzy się z liczebnikiem, nie czasownikiem. Moim zdaniem lepsze by było skrócenie zdania "(...) sprzyja karierze młodych naukowców" albo coś w ten deseń.
12. Str. 13, Popracowałbym nad wprowadzającym dialogiem, bo brzmi tak... sztucznie. Dalej - "(...) widzisz wiele w czerni przestrzeni" - brzmi poetycko (bo widzisz w czerni) ale wygląda to niezgarbnie Lepiej "Przestrzeń nigdy nie była dla ciebie ani pusta, ani ciemna".
13. Str. 14, Atrybuty, "Wartości 3 i 4 są średnie z przewagą na silne punkty postaci w atrybutach z wartością 4." -> bardzo dziwne zdanie. Ja stwierdziłbym, że wartości 3 i 4 są wartościami przeciętnymi i... tyle Rozumiem, że przy 4 wybiera się specjalizację, ale myślę, że każdy szary obywatel jakąś zogniskowaną zdolność posiada, więc nie jest to nic powyżej średniej.
14. Str. 15, Zręczność, "(...) NeuroID zazwyczaj znacznie zwiększa pozornie zręczność..." Znacznie + Pozornie brzmi bez sesnu. "NeuroID znacznie zwiększa zręczność obsługujących (choć jest to wzrost pozorny)". Dalej - Umysł, ostatnie zdanie. Wywaliłbym 3 ostatnie wyrazy "ani niczym takim".
15. Str. 16, ostatnie zdanie pierwszego akapitu "Na wszystkie umiejętności podczas tworzenia postaci przeznaczone są 24 punkty" -> tak bym to widział.
Pozwól, że na str 16 przestanę przeglądać błędy (na dzisiaj) Dodam tylko, że powinieneś poddać tekst gruntownej edycji. Zminimalizuj ilość zdań złożonych. To na pewno ułatwi odbiór (Hmmm... Na stronie 36 pojawia się "Gwiazda Bernarda". Nie powinno być "Gwiazda BArnarda"?)
http://niwia.myforum.pl/ - forum Opolskiego klubu RPG i fantastyki
http://my.opera.com/gimnazjon/blog/ - sport, ruch, zdrowie, itepe
http://my.opera.com/gimnazjon/blog/ - sport, ruch, zdrowie, itepe
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 15
- Rejestracja: sobota, 5 lutego 2011, 18:28
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Hej
Dzięki za komentarze
Co do błędów, staram się poprawiać je stale. System nie przeszedł jeszcze redakcji, więc łatwo mnie na czymś złapać. Dziękuję za sugestie
Z redakcją profesjonalną czekam na rozstrzygnięcie w kwestii wydawnictwa. Jak nie znajdę, będę musiał skorzystać z mniej profesjonalnej, a na pewno tańszej pomocy
Dzięki za komentarze
Ciekawe porównanie, nie myślałem o tym wcześniej w ten sposób. Coś w tym jest, chociaż neuronika idzie chyba trochę dalej i ciut w innym kierunku.Neuronika - to także coś ciekawego, chociaż kojarzy mi się (np.) z człowieczeństwem z W:M.
Uwielbiam Świat Mroku, więc podświadome podobieństwa, mogą się pojawiać. Starałem się uniknąć jednoznacznych podobieństw. Gasnące Słońca znam pobieżnie, przeglądałem tylko podręcznik, nie czytałem nawet dokładnie, ale podobieństw w świecie RPG nie da się chyba uniknąć w tych czasachChociaż i tutaj nie mogę oprzeć się wrażeniu podobieństwa do Świata Mroku (szczególnie umiejętności specjalne) lub innych dużych systemów (także Gasnących Słońc).
Może zmienić zupełnie charakter sesji, gracz odbiera wszystko coraz bardziej paranoicznie, psychodelicznie, aż...Przyznam tobie szczerze, że z opisu systemu i materiałów jakie zamieszczałeś, nie wynikało iż jest w nim ukryta "groza". Ciekawe, jak sprawdza się to w trakcie dłuższych kampanii?
Co do błędów, staram się poprawiać je stale. System nie przeszedł jeszcze redakcji, więc łatwo mnie na czymś złapać. Dziękuję za sugestie
Z redakcją profesjonalną czekam na rozstrzygnięcie w kwestii wydawnictwa. Jak nie znajdę, będę musiał skorzystać z mniej profesjonalnej, a na pewno tańszej pomocy
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 15
- Rejestracja: sobota, 5 lutego 2011, 18:28
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Zapraszam do pobierania nowej wersji demka
http://www.glebiaprzestrzeni.pl
Do tego, będę na Krakonie miał prelekcję, w sobotę o 11. Potem sesje. Na wszystko też zapraszam!
http://www.glebiaprzestrzeni.pl
Do tego, będę na Krakonie miał prelekcję, w sobotę o 11. Potem sesje. Na wszystko też zapraszam!
-
- Pomywacz
- Posty: 27
- Rejestracja: czwartek, 16 czerwca 2011, 15:30
- Numer GG: 33639815
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Jak dla mnie super - w koncu jakiś dobry system, tylko parę pytań, odnośnie ceny - ile gra może kosztować, odnośnie dystrybucji -do sklepu, czy internetowo, no i jeszcze jak- elektronicznie czy drukowane?
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 15
- Rejestracja: sobota, 5 lutego 2011, 18:28
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Nie mam na razie wydawcy, więc mogę tylko powiedzieć jak bym chciał aby to wyglądało.
Cena dwucyfrowa, powyżej 50, mniej niż 99. To prawie 400 stron kolorowych A4, druk kosztuje Bez wydawnictwa, własnym sumptem, druk czarno biały - cena mniejsza.
Dystrybucja - to samo, bez wydawnictwa tylko netowo, z wydawnictwem, to zależy od ich polityki.
Wersja pdf powinna też się pojawić, ale znowu, zależy wszystko od tego, z kim się dogadam w kwestiach wydawniczych
Chciałbym aby było jak najtaniej i najszerzej dostępne
Cena dwucyfrowa, powyżej 50, mniej niż 99. To prawie 400 stron kolorowych A4, druk kosztuje Bez wydawnictwa, własnym sumptem, druk czarno biały - cena mniejsza.
Dystrybucja - to samo, bez wydawnictwa tylko netowo, z wydawnictwem, to zależy od ich polityki.
Wersja pdf powinna też się pojawić, ale znowu, zależy wszystko od tego, z kim się dogadam w kwestiach wydawniczych
Chciałbym aby było jak najtaniej i najszerzej dostępne
- Solarius Scorch
- Bosman
- Posty: 1859
- Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
- Numer GG: 0
- Skype: solar_scorch
- Lokalizacja: Cyprysowe Źródła
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Przegapiłem prelekcję na Krakonie. Ale życzę powodzenia. Jakieś nowe wieści?
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 15
- Rejestracja: sobota, 5 lutego 2011, 18:28
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Najbliższa prelekcja na Avangardzie (ale nie ja prowadzę, lecz kolega), oraz coś na jesieni, zapraszam
Nowe wieści? W tym tygodniu pojawi się na stronie krótka przygoda
Nowe wieści? W tym tygodniu pojawi się na stronie krótka przygoda
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 15
- Rejestracja: sobota, 5 lutego 2011, 18:28
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Zapraszam do pobrania przygody rozgrywającej się w świecie Głębi Przestrzeni.
http://glebiaprzestrzeni.pl/pliki/Paradyzja.pdf
Paradyzja jest nową kolonią, tak nową, że właściwie jeszcze nie założoną. Koloniści czekają w hibernatorach, aż ekipa techniczna zbuduje im pierwsze miasteczko, ci z kolei mają własne problemy związane z podziałem władzy....
Nagłe pojawienie się graczy może zmienić bieg nadchodzących wydarzeń. Czy zwiążą się z frakcją robotników? A może jednak będą wspierać administrację Federacji? W tle dzieją się także inne wydarzenia, w które mogą zostać zaangażowani.
Przygoda nie jest linearna, gracze mają pełną swobodę działań. Ze względu na dużą otwartość i wiele możliwości, raczej wskazana jest dla średnio doświadczonej ekipy.
Dla ułatwienia, załączyłem do pliku przykładowe trzy postacie. Jak ktoś woli zrobić własne, może użyć w tym celu wersji demo Głębi Przestrzeni (link: http://glebiaprzestrzeni.pl/pliki/Glebi ... v_0_95.pdf )
Zapraszam do ściągania i komentowania
http://glebiaprzestrzeni.pl/pliki/Paradyzja.pdf
Paradyzja jest nową kolonią, tak nową, że właściwie jeszcze nie założoną. Koloniści czekają w hibernatorach, aż ekipa techniczna zbuduje im pierwsze miasteczko, ci z kolei mają własne problemy związane z podziałem władzy....
Nagłe pojawienie się graczy może zmienić bieg nadchodzących wydarzeń. Czy zwiążą się z frakcją robotników? A może jednak będą wspierać administrację Federacji? W tle dzieją się także inne wydarzenia, w które mogą zostać zaangażowani.
Przygoda nie jest linearna, gracze mają pełną swobodę działań. Ze względu na dużą otwartość i wiele możliwości, raczej wskazana jest dla średnio doświadczonej ekipy.
Dla ułatwienia, załączyłem do pliku przykładowe trzy postacie. Jak ktoś woli zrobić własne, może użyć w tym celu wersji demo Głębi Przestrzeni (link: http://glebiaprzestrzeni.pl/pliki/Glebi ... v_0_95.pdf )
Zapraszam do ściągania i komentowania
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 15
- Rejestracja: sobota, 5 lutego 2011, 18:28
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Kilka informacji
System jest ukończony - ostatnie sprawy typu wklepywanie do końca drugiej redakcji, poprawa składu itp. Data wydania zbliża się szybko
Na Zjavie w Warszawie, 18-19 luty, prowadzę prelekcje o systemie i walce kosmicznej, oraz wraz z kolegą - przynajmniej trzy sesje. Zapraszam serdecznie.
Aha, zapraszam też na nową stronę systemu i forum.
http://glebiaprzestrzeni.pl
System jest ukończony - ostatnie sprawy typu wklepywanie do końca drugiej redakcji, poprawa składu itp. Data wydania zbliża się szybko
Na Zjavie w Warszawie, 18-19 luty, prowadzę prelekcje o systemie i walce kosmicznej, oraz wraz z kolegą - przynajmniej trzy sesje. Zapraszam serdecznie.
Aha, zapraszam też na nową stronę systemu i forum.
http://glebiaprzestrzeni.pl
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 15
- Rejestracja: sobota, 5 lutego 2011, 18:28
- Kontakt:
Re: Głębia Przestrzeni - Hard SF Dalekiego zasięgu
Kilka nowych informacji
Na stronie systemu można pobrać na dzień dzisiejszy wiele materiałów.
Są karty postaci w wersji DeLuxe (edytowalne w PDF), narzędzia do tworzenia planet, układów, korporacji.
Jest także wiadomo w jakiej formie system zostanie wydany:
Format B5, około 400 stron. Wersja zwykła będzie czarno biała i raczej nieuciążliwa dla portfela, wersja limitowana dostanie lepszą okładkę, kilkadziesiąt stron w kolorze oraz kilka rzeczy bonusowych.
Termin? Naprawdę niedługo
Zapraszam http://www.glebiaprzestrzeni.pl
Na stronie systemu można pobrać na dzień dzisiejszy wiele materiałów.
Są karty postaci w wersji DeLuxe (edytowalne w PDF), narzędzia do tworzenia planet, układów, korporacji.
Jest także wiadomo w jakiej formie system zostanie wydany:
Format B5, około 400 stron. Wersja zwykła będzie czarno biała i raczej nieuciążliwa dla portfela, wersja limitowana dostanie lepszą okładkę, kilkadziesiąt stron w kolorze oraz kilka rzeczy bonusowych.
Termin? Naprawdę niedługo
Zapraszam http://www.glebiaprzestrzeni.pl