Otchłań
-
- Bombardier
- Posty: 765
- Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
- Lokalizacja: Piekło skute lodem
Otchłań
Niedawno zainstalowałem grę Otchłań. Jak wtajemniczeni wiedzą, jest to gra praktycznie bez grafiki. Dokładniej - jest to gra tekstowa robiona na DOS-ie. Bardzo mi się spodobała, bo czuć od niej papierowymi RPG-ami. Cały świat trzeba sobie wyobrażać. Jedynym minusem jest to, że bardzo łatwo można się zgubić, ale na stronie domowej gry można ściągnąć mapy.
A wy, co sądzicie o Otchłani?
A wy, co sądzicie o Otchłani?
-
- Marynarz
- Posty: 199
- Rejestracja: piątek, 10 grudnia 2004, 19:46
- Lokalizacja: z miejsca, gdzie mnie nogi zaniosły ( ostatnio trakt między Mantarem a Skulldust)
- Kontakt:
Grałem kiedyś w nią jak pożyczyłem od kumpla stare CDA. Bylo wtedy demkiem. Pograłem trochę, wciągnęło mnie, ale jak to dema, było krótkie i po pewnym czasie zapomnialem o nim. Myślałem, że to upadło. A tu widzę, że gra istnieje... Muszę ją mieć .
Popieram Runiqa- w grze można naprawdę się zgubić... Pamiętam jak chciałem moim magiem pójść na arenę walk gladiatorskich (żeby potrenowac walkę ) i musiałem mapkę sobie na bloku rysować, bo zachciało mi się całe misto przechodzić ....
Ah... co to były za czasy....
Popieram Runiqa- w grze można naprawdę się zgubić... Pamiętam jak chciałem moim magiem pójść na arenę walk gladiatorskich (żeby potrenowac walkę ) i musiałem mapkę sobie na bloku rysować, bo zachciało mi się całe misto przechodzić ....
Ah... co to były za czasy....
Pałętam się tam i tu, zabijając rzezimieszków, cwaniaków, złodziei, oczyszczam arenę, pałętam się po lesie w nocy, bo jestem niezniszczalny Skrytobójca 10 poziomu ...
Otchłań
Otchłań
-
- Bombardier
- Posty: 765
- Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
- Lokalizacja: Piekło skute lodem
-
- Marynarz
- Posty: 199
- Rejestracja: piątek, 10 grudnia 2004, 19:46
- Lokalizacja: z miejsca, gdzie mnie nogi zaniosły ( ostatnio trakt między Mantarem a Skulldust)
- Kontakt:
E, Runiq, ja nie potrzebuję map do Otchłani, bo sam je sobie rysuję. Ostatnio podróżuje po zakamarkach Mantaru ( czy jakoś tak) i wiele fajnych rzeczy sobie zrobiłem. Przy okazji trzykrotnie zaczynałem mapkę, bo za każdą gdzieś sie gubiłem i coś mieszałem . Ostatnia ma już 4 kartki wyrwane ze środka zeszytu , a jedna lokacja to są 2 x 3 krateczki- wyobraź sobie ogrom tego miasta .
Pałętam się tam i tu, zabijając rzezimieszków, cwaniaków, złodziei, oczyszczam arenę, pałętam się po lesie w nocy, bo jestem niezniszczalny Skrytobójca 10 poziomu ...
Otchłań
Otchłań
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 1
- Rejestracja: piątek, 28 stycznia 2005, 16:22
- Lokalizacja: Prudnik
- Kontakt:
Poprawka strona Otchlani dziala i ma sie dobrze. Podaje adres: http://www.otchlan.pl/Runiq pisze:Niestety, jak narazie strona domowa gry jest zawieszona. Tak więc trzeba będzie dokładniej przeszukać sieć w poszukiwaniu map .
Ciało jest kruche, wieczny pozostaje jedynie duch...
-
- Mat
- Posty: 574
- Rejestracja: niedziela, 12 września 2004, 18:03
- Kontakt:
To ja wszedłem. Wchodzę do Downloadu. Klikam, żeby mi się ściągnęło. Ściąga się. Minęło ze 30 sekund. Mam na dysku. Wchodzę tam, gdzie miało mi się zapisać. Klikam 2 razy. Uruchamia się. I gucio, bo to plik w DOS-ie, a ja mam XP Professional . A pliki DOS-owe nie chcą działać na tym systemie . I można normalnie cholery dostać. Ktoś wie, co z tym zrobić?
-
- Bombardier
- Posty: 765
- Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
- Lokalizacja: Piekło skute lodem
No wiesz, Khazar. Znam jeden sposób, aby Otchłań ci działała. Zrób reinstalkę . W ogóle, Windows XP jest jakiś dziwny. Nie mogłem się do niego przyzwyczaić (teraz mam 98).
Deat(c)h Claw: Miło słyszeć, że strona znów działa.
Darkelfft: Ja już nie muszę rysowac map Mantaru. Tak długo po nim chodziłem, że znam najważniejsze miejsca na pamięć.
A był ktoś w ogrodzie Justyny? Tragiczne, tajemnicze i przejmujące miejsce. Można tam znaleźć Alabastrowy Pierścień. Zwiększa on chyba obronę.
Deat(c)h Claw: Miło słyszeć, że strona znów działa.
Darkelfft: Ja już nie muszę rysowac map Mantaru. Tak długo po nim chodziłem, że znam najważniejsze miejsca na pamięć.
A był ktoś w ogrodzie Justyny? Tragiczne, tajemnicze i przejmujące miejsce. Można tam znaleźć Alabastrowy Pierścień. Zwiększa on chyba obronę.
-
- Marynarz
- Posty: 199
- Rejestracja: piątek, 10 grudnia 2004, 19:46
- Lokalizacja: z miejsca, gdzie mnie nogi zaniosły ( ostatnio trakt między Mantarem a Skulldust)
- Kontakt:
Też nie rysuje map.. teraz chodzę jak rzeźnik .
Wyobraź sobie skrytobójcę 10 poziomu , uzbrojonego jak czołg , który chodzi po ulicach miasta i rozwala rzezimieszków. Staty wypasione ( ale na razie zombie mnie rozwala ) pałętam się po krainie i szukam goblinów- gdzie jest ich wioska??
Wyobraź sobie skrytobójcę 10 poziomu , uzbrojonego jak czołg , który chodzi po ulicach miasta i rozwala rzezimieszków. Staty wypasione ( ale na razie zombie mnie rozwala ) pałętam się po krainie i szukam goblinów- gdzie jest ich wioska??
Pałętam się tam i tu, zabijając rzezimieszków, cwaniaków, złodziei, oczyszczam arenę, pałętam się po lesie w nocy, bo jestem niezniszczalny Skrytobójca 10 poziomu ...
Otchłań
Otchłań
-
- Bombardier
- Posty: 765
- Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
- Lokalizacja: Piekło skute lodem
Heh. Ja mam wojownika ósmego poziomu, ale zombie rozkłada na łopatki. W ogóle jedynymi osobami, które mogą ze mną wygrać w Mantarze, to barmani, mistrzowie gildii, strażnicy miasta i uczeń maga stojący nieopodal portu.
Jedno małe ostrzeżenie, Darkelfft: uważaj na wieżę na rynku w Skulldust - na piętrze są trzy lub cztery zmory. Nie masz z nimi szans. Jeszcze nie teraz.
A kto doszedł do Dominionu?
Jedno małe ostrzeżenie, Darkelfft: uważaj na wieżę na rynku w Skulldust - na piętrze są trzy lub cztery zmory. Nie masz z nimi szans. Jeszcze nie teraz.
A kto doszedł do Dominionu?
-
- Marynarz
- Posty: 199
- Rejestracja: piątek, 10 grudnia 2004, 19:46
- Lokalizacja: z miejsca, gdzie mnie nogi zaniosły ( ostatnio trakt między Mantarem a Skulldust)
- Kontakt:
Staty mam dobrze rozwinięte, rozwalam na raz po kilku przeciwników Run. Czy miałeś zadanie pójść na cmentarz i cośtam wyciagnąć z krypty? Ja tam poszedłem na poziomie 10, napotkałem jednego zombiego, zacząłem walkę i dołączyły sie jeszcze dwa. Niestety nie uciekłem. Nie wiem jak to wykonac to zadanie ( mam ochronę na obrażenia 13, siły 20 i inne staty blisko, hp ponad 120, przy walce stosuję poderżnięcia mieczem [ zwieksza obrażenia], ale nadal nie udaje mi sie dojśc do krypty , próbowałem nawet się skradać ( dobrze rozwiniete), ale zawsze mnie okrążali ). Teraz, jako, że nie mam co robić, to łaże sobie i zabijam kolesi po miastach i szukam wioski goblinów. Runiq, czy wykonałeś juz jakies questy? ( Oprócz oczyszczenia areny i zadań z Biura Tajemnic, bo ja jeszcze wykonałem takie z odnalezieniem Laury) A przy okazji, czy zwiedziłeś kanaly pod Mantarem ( moja druga postać to nekromanta i potrzebuje gildii, ale jestem za słaby, żeby pałętać się po kanałach )
Pałętam się tam i tu, zabijając rzezimieszków, cwaniaków, złodziei, oczyszczam arenę, pałętam się po lesie w nocy, bo jestem niezniszczalny Skrytobójca 10 poziomu ...
Otchłań
Otchłań
-
- Bombardier
- Posty: 765
- Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
- Lokalizacja: Piekło skute lodem
laRy: wejdź na stronę domową Otchłani. Tam powinny być mapy wszystkich miejsc w grze.
Darkelfft: Przy krypcie napotkałem dwóch zombiech i jednego rzeimieszka. Już są martwi. Tylko mam kolejny problem, bo w krypcie nic nie ma. Nie ma żadnego kamienia, o którym mówiła Victoria. Tak samo z Biurem Tajemnic. Rozmawiam z szefem o zadaniach. On odpowiada, że dobrze trafiłem, ale nic mi nie zleca. Może to ja mam jakiś błąd gry? Z Laurą nie znalazłem. Kanały powinien znać MAd, bo on też gra (albo grał) nekromantą i znalazł tam gildię. Albo idź do Skulldust. Tam tez jest gildia nekromantów (i jeszcze skrytobójców oraz wilkołaków - tak na marginesie).
Wioska goblinów może być na którejść z dróg odchodzących z traktu do Skulldust, albo za Dominionem.
W Skulldust znalazłem w karczmie Czarnego rycerza. Okazało się, że w Mantarze zaczął się turniej dla wojowników. Wziąłem w nim udział... i wygrałem z samym Czarnym rycerzem! Muszę powiedzieć, że się opłaca.
Darkelfft: Przy krypcie napotkałem dwóch zombiech i jednego rzeimieszka. Już są martwi. Tylko mam kolejny problem, bo w krypcie nic nie ma. Nie ma żadnego kamienia, o którym mówiła Victoria. Tak samo z Biurem Tajemnic. Rozmawiam z szefem o zadaniach. On odpowiada, że dobrze trafiłem, ale nic mi nie zleca. Może to ja mam jakiś błąd gry? Z Laurą nie znalazłem. Kanały powinien znać MAd, bo on też gra (albo grał) nekromantą i znalazł tam gildię. Albo idź do Skulldust. Tam tez jest gildia nekromantów (i jeszcze skrytobójców oraz wilkołaków - tak na marginesie).
Wioska goblinów może być na którejść z dróg odchodzących z traktu do Skulldust, albo za Dominionem.
W Skulldust znalazłem w karczmie Czarnego rycerza. Okazało się, że w Mantarze zaczął się turniej dla wojowników. Wziąłem w nim udział... i wygrałem z samym Czarnym rycerzem! Muszę powiedzieć, że się opłaca.
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 1
- Rejestracja: wtorek, 8 marca 2005, 14:45
- Lokalizacja: Ostróda
- Kontakt:
-
- Arcymod Tawerniany
- Posty: 1279
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2004, 17:13
Gra sympatyczna, choć momentami irytująca (trzeba piekielnie uważać z kim sie zadziera, a np. mapa miasta którą zdobyłem jest bardzo niedokładna...). nie pododba mi się też marginalny wpływ gracza na walkę - grając czarodziejem lub nekrosem musiałem po prostu szybko wciskać guzik skrótu do zaklęcia... mimo to gra jednak ma to coś i wrócę do niej jak tylko będę miał wiecej czasu...
-
- Bombardier
- Posty: 765
- Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
- Lokalizacja: Piekło skute lodem
Ostatnio łaziłem po Skulldust. Niebezpieczne miasto jak dla mojego 10-poziomowego wojownika. Przechodnie są zbyt silni, aby sobie na nich nabić XP, w wieży i zamku chodzą żądni krwi wrogowie atakujący grupami... Życie poszukiwacza przygód nie jest łatwe...
Ktoś może wie, jak zapalić lampę lub pochodnię? Mi to nie wychodzi.
Ktoś może wie, jak zapalić lampę lub pochodnię? Mi to nie wychodzi.
-
- Pomywacz
- Posty: 22
- Rejestracja: środa, 25 kwietnia 2007, 21:07
- Numer GG: 9104055
- Lokalizacja: Z nikąd.
- Kontakt:
Re: Otchłań
Witam : )
Co do problemów z XP: Polecam http://www.google.pl/search?q=dosbox
Nie podam linka ];>
No i się pochwalę: DOBRY[Charakter] skrytobójca 18 lvl, bez "czitowania", ale z chałowym eq.
Za to umi dobre. Walczę mieczem, 96 bodaj, poderżnięcie tak samo, double-attack też ; )
Komenda to bodaj 'zapal' albo 'rozpal'... Jak chcesz, to się zapytam na tamtejszym forum ; )
Pamiętacie jeszcze starsze wersje? Bukłak: 2sz, pijesz jak 4 butelki[Które są bodaj za 5], potem poswiecasz za 3 ^^
PS: Też zaczynałem od Dema z CDA!!! ^^
Co do problemów z XP: Polecam http://www.google.pl/search?q=dosbox
Nie podam linka ];>
No i się pochwalę: DOBRY[Charakter] skrytobójca 18 lvl, bez "czitowania", ale z chałowym eq.
Za to umi dobre. Walczę mieczem, 96 bodaj, poderżnięcie tak samo, double-attack też ; )
Wpisz "poswiec pochodnia" ;DRuniq pisze:Ktoś może wie, jak zapalić lampę lub pochodnię? Mi to nie wychodzi.
Komenda to bodaj 'zapal' albo 'rozpal'... Jak chcesz, to się zapytam na tamtejszym forum ; )
Pamiętacie jeszcze starsze wersje? Bukłak: 2sz, pijesz jak 4 butelki[Które są bodaj za 5], potem poswiecasz za 3 ^^
PS: Też zaczynałem od Dema z CDA!!! ^^
Pozdrawiam, Venthe
Morrowind, Gothic, Half Life 2, Fallout, ADoM, Otchlan... ...Fan
ASG, RPG player.
Morrowind, Gothic, Half Life 2, Fallout, ADoM, Otchlan... ...Fan
ASG, RPG player.
-
- Marynarz
- Posty: 374
- Rejestracja: piątek, 13 kwietnia 2007, 14:16
- Numer GG: 5761430
- Lokalizacja: Tam gdzie Tzeentch mówi dobranoc
Re: Otchłań
Ostatnio zacząłem grać trochę i mam 2 problemy. Może ktoś mi pomoże
1) Jak rysować mapy bo ja rysowałem i mi dziwnie wyszło że brama początkowa wschodnia jest równoległa do północnej i tej linii wzdłuż miasta (a na stronie nie znalazłem żądnych map ), może ktoś ma jakiś sposób
2) jest jakikolwiek sposób by spowolnić walkę? bo jak na razie to mia tak szybko przemyka przed oczami że nic nie mogę odczytać
1) Jak rysować mapy bo ja rysowałem i mi dziwnie wyszło że brama początkowa wschodnia jest równoległa do północnej i tej linii wzdłuż miasta (a na stronie nie znalazłem żądnych map ), może ktoś ma jakiś sposób
2) jest jakikolwiek sposób by spowolnić walkę? bo jak na razie to mia tak szybko przemyka przed oczami że nic nie mogę odczytać