Dobra miałem tu już nie odpowiadac, ale co mi tam. Od razu zaznaczam, że w części odpowiedzi wkraczam na grunt na którym MOGĘ się mylic bo nie jestem developerem. Tak gwoli ścisłości, żeby nie było że się mądrze.
Szelmon pisze:
Rozdzielczosc, ktora podalem to rozdzielczosc, ktora JEST W STANIE wygenerowac najmocniejsza konsola, nic tu nie ma do rzeczy w jakich rozdzialkach pracowac beda telewizory przyszlosci. Nawet jesli bedzie to wiecej niz te 2 megapixele, to konsole obecnej generacji nie beda w stanie tej bariery przekroczyc. Podalem "granice mozliwosci".
Mój błąd masz racje, dawno nie patrzyłem w specyfikacje najnowszego sprzetu. Przynaję się pomyliłem się, ale ile gier wykorzystuje 4 megapiksele? I czy to oznacza, że od razu każda gra w 4 megapiksleach będzie ładniejsza od tych w 2 megapikselach? Różnica będzie spora, ale nie aż tak duża jakby niektórzy chcieli.
Szelmon pisze:
Jasne. Odpal jakas nowa, wypasiona gre w 800x600, to sie przekonasz.
Z chęcia bym Ci kilka takich pokazał. Chocby na PSa 2
Szelmon pisze:
Pita pisze:poza tym Crysisa jeszcze NIE ma a moim zdaniem to co pokazano obecnie z Uncharted na PS3, lub UT3 na next-geny i PC niewiele, o ile w ogóle ustępuje grafice Crysis.
Moim zdaniem ustepuje. Prawda, Crysisa nie ma na rynku, ale jest masa filmikow, artow i materialow prasowych, ktorymi tworcy na bierzaco racza publike. I choc Crysis bedzie najprawdopodobniej pierwsza giera pod DX10, pamietac nalezy, ze nie powstawal od poczatku z mysla o nowych bibliotekach, wiec nie bedzie zapewne wykorzystywal w pelni ich mozliwosci. Tak czy inaczej bije wszystkich swoich konsolowych rowiesnikow na glowe, przynajmniej pod wzgledem zaawansowania technologicznego. Z tym sie chyba zgodzisz.
W chwili obecnej na pewno bije na głowę technologią. NIe będę na siłę udowadniac, że tak nie jest, ale...Sami twórcy Crysisa twierdzą, że da się go skonwersowac na next-geny bez problemu. Zreszta czekajmy an E3 bo czuje ze zapowiedzą tam Gears of War na PC, i jakas gre na CryEngine na konsole.
"Speaking to our sister site GamesIndustry.biz, Khaimzon said, "I don’t think there would be any problem to convert anything we work on to the next-gen consoles if we decided to.
"We have enough power here, with programmers and artists, to be able to do such a thing. It's just a matter of making the decision.""
Oczywiście IMHO musieliby użyc wiecej sztuczek, ale o tym za chwilę. Poza tym CryEngine we wszelkich wersjach jest obsługiwany przez PSa 3 i Xboxa 360
Szelmon pisze:Guzik prawda, choc nie do konca. Co do konsol, to powiedzialbym raczej, ze tworcy sa zamknieci w ramach jednej architektury, co za tym idzie ich mozliwosci sa ograniczone. Konsole sie nie rozwijaja, nie ma mozliwosci upgradu. Tworcy sa skazani na to co jest i nic wiecej, a to co jest, jest zazwyczaj "leciwe".
Tak i właśnie dlatego firmy konsole wykorzystują w pełni moc konsol. Były konsole z wymiennymi bebechami - na szczęście szybko poszły do piachu. A dzięki temu, że pracują tyle lat na jednej konfiguracji wyciagają z niej WSZYSTKO. W GT4 gdy PS2 nie miał już mocy na odbicia słonca na samochodach, twórcy ....zrobili textury emulujące to - właśnie dzięki takim sztuczkom konsole mogłyby pociąganac Crysisa.
Szelmon pisze:
To co piszesz o niewykorzystaniu mocy PC, to oczywiscie bzdura. Myslisz, ze tworcy gier sobie, producenci podzespolow sobie? Z tego co mi wiadomo, to przedstawiciele producentow np. kart graficznych biora czynny udzial w procesie powstawania gier na PC. W wielu przypadkach od samego poczatku takiego procesu. Taka wspolpraca daje tworca gier mozliwosci wykorzystania technologii o ktorej istnieniu bez niej by nawet nie wiedzieli, albo ktora pojawi sie na rynku za 2,3,4 lata. Z reszta to samo sie tyczy producentow. Obie strony ucza sie od siebie nawzajem.
Żadna bzdura. Oczywiście masz racje jeśli chodzi o współprace i profity z niej wyciągane, ale może powinnienem ując moje zdanie tak - bebechy PC nie są wyciskane tak jak konsol z powodu konieczności dostosowania gier do róznych konfiguracji sprzętowych. Adrian Chmielarz min. Painkiller, Gorky 17 wielokrotnie w wywiadach stwierdzał, że na rynku PC nie muszą się tak pocic i męczyc jak na konsolach, bo na konsolach muszą wyciskac z maszyny wszystkie soki, a na PC w razie czego jak będa mieli dosc zwiększa wymaganai o 512 ramu i kij. Zdarzało mu się też mowic, że problem z wyciskaniem ostatnich soków z PC polega właśnie na koniecznosci dostosowania softu do róznych konfiguracji. Jeśli znajdę te wywiady (mam gdzies je na strychu) przepiszę je jeśli chcesz. Oczywiscie Szelmon - ja się moge mylic, Tobie też się zdarza, ale developerzy chyba kitu nam nie wciskają? POza tym jesli Chmielarz na racje daje nam to dwa fakty - z konsol wyciska się wiecej % mocy niż z PC, PC jest bardziej elastyczny.
Szelmon pisze:
W tym wzgledzie jednak tworcy konsolowi sa o wiele bardziej ograniczeni. To juz jednak temat na rozmowe o rynku, jego prawach itp. itd.
Nie przecze, ale dzieki tym ograniczeniom po 7 latach od premeiry PS2, może powstac taka gra jak Okami - dzieki stylistyce i sztuczką zmiatajaca stuff na next-geny.
Szelmon pisze:
Nie watpie, ze jeszcze przez jakis rok z hakiem bede w stanie chrypnac z zachwytu widzac nowosci na next-geny. Potem... hmmm, zaczna sie przechwalki czego to nie bedzie w PS4...
Powiedz mi - dalczego stwiasz krzyżyk na grafie, kiedy Xbox nie powiedział jeszcze "B" w tym aspekcie a PS3 nawet "A". Ja ani razu nie rozpoczynałem monologu, że obecnie konsole mają najładniejsze gry. A Ty ciągle o tym co będzie na PC. Jeszcze nie wiemy na co stac te platformy. I skoro moga teoretycznie obłużyc Crysisa będzie git. A na E3 będzie masa ciekawych gier (Ciebie moze np. zainteresowac nowa rozszerzona o 40% wersja Riddicka na next-geny, acha zeby nie było - oryginał wywodzi się z pierszego Xa, mnie interesuje przede wszystkim Halo 3 i Metroid Prime 3 - serie Fppów które czczę). A jakoś nie widze, żeby ktos tu sie chwałił co jest np.w PS3. I tak lekko wracając i czysto teoretyzując - jesli PS4 obluzy 8 megapikseli i będzie skalował gry z PS1/2/3 do takiej rozdziałki to nagle będą one ładniejsze od Crysisa?
Pita pisze:Ale nie można powiedziec jednoznacznie - ta platforma ssie, lub ta platforma ssie pod względem grafy. A PS3 jeszcze nie zdążyło pokazac nic. Jak juz pisałem - poczekajmy na E3 wtedy będzie duuuuuuuużo nowych gier, które ocenimy pod wzgledem grafy
A kto powiedzial ze jakas platforma ssie. Zaznaczylem w mojej wczesniejszej wypowiedzi, ze nie chodzi mi o udowadnianie czegos takiego. Chodzi mi o to ze PC ZAWSZE bedzie mial wieksze mozliwosci. Zaprzecz
[/quote]
Oczywiście świetnie się sprecyzowałes. Ale ok wezmy next-geny - moge przez nie gadac, serowac po necie, pisac, zaistalowac Linuxa ze wszystkimi bajerami, podłączyc druakrke, ogladac filmy, kupowac gry/filmy/muze, mam format Blu-Ray, zostawiac głosowe wiadomosci, programowac, sprzedawac itd.... Ale ja myślałem, że mówimy tutaj o grach. No chyba, że urządzenia dodatkowe do kontroli czyli hmmm wędki, pistolety, myszy, klawki, rękawice, kamery, maty, arcade sticki, bongosy, gitary itd, itp.
Chyba, że mówisz o mozliwosciach rozbudowy - tu nie zaprzecze, ale jak pisałem - chore pomysły konsol z wymiennymi bebechami konczyly na smietniku i przynosiły ogromne straty. I bardzo dobrze. Bo rozumiem rozszerzenie pamięci do saturna lub N64, przydatne w kilku produkcjach i zazwyczaj sprzedawane z nimi, ale brak mozliwosci zagrania w jakas gre bo mam za słabą wersje konsoli? Bez jaj. Choc - zeby by scislym - pojawiłą się taka jedna na Xa 360 - wymaga dysku twardego, jakis manager piłkarski (z żadanje znanej serii jesli pamiec mnie nie myli)