Morrowind

cRPG Corner
ODPOWIEDZ
Othe
Majtek
Majtek
Posty: 88
Rejestracja: piątek, 9 listopada 2007, 01:45
Numer GG: 4431256
Lokalizacja: Kanalizacja

Re: MORROWIND

Post autor: Othe »

Eh, Morrowind. Ileż to godzin nad tą grą przesiedziałem.
Grałem wspólnie z przyjacielem, jakoś było zabawniej. Gra tak nas pochłonęła, że wyszkoliliśmy postać we wszystkich umiejętnościach i statystykach na 100 (był chyba jeden lub dwa wyjątki) i wykonaliśmy niemal WSZYSTKIE zadania w grze.

Najbardziej cenię w tej grze to, jak bardzo jest niebanalna.
Zadania są złożone, ciekawe, nieraz skomplikowane. Widać, że ktoś nad tym wszystkim myślał, a nie zwyczajnie wydłużał grę na siłę.
I ta egzotyka... Ile jeszcze gier toczy się na takich pustkowiach? Ile gier ma tak rozbudowane tło opowieści (zarówno kulturalne mieszkańców, jak i historyczne)?

Widziałem, że ktoś przyczepił się do fabuły. Moim zdaniem jest doskonała. Wielowątkowa, szczegółowo opisana (warto czytać książki, polecam bibliotekę pod pałacem Viveca). Motyw wybrańca i przepowiedni nie musi być nudny, jeśli się go odpowiednio zrealizuje.

Jak dziś pamiętam ten niepokój towarzyszący pierwszej wyprawie za Ghost Gate... (nie wiem jak to w polskiej wersji językowej się nazywa).

W życiu w lepszą grę nie grałem! :D
Dopiero przy końcu roboty można poznać, od czego trzeba było zacząć.
Othe
Majtek
Majtek
Posty: 88
Rejestracja: piątek, 9 listopada 2007, 01:45
Numer GG: 4431256
Lokalizacja: Kanalizacja

Re: MORROWIND

Post autor: Othe »

Aha, a co do kłótni o Gildie Wojowników i Złodziei:

Wykonując zadania na przemian w odpowiedniej kolejności (nie pamiętam od czego trzeba zacząć) można dojść aż do ostatniego albo przedostatniego zadania w obu gildiach (więc jakąś pozycję zdobędziemy). Wtedy należy zdecydować, których szefów chce się zabić.
Można być mistrzem tylko w jednej.

Czasami przy zabijaniu szefów może zdarzyć się tak, że nas z gildii wyrzucą, ale za którąś próbą ' zapomną'. :]
Dopiero przy końcu roboty można poznać, od czego trzeba było zacząć.
LOD
Kok
Kok
Posty: 1348
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"

Re: MORROWIND

Post autor: LOD »

Ostatnio doszedłem do wniosku, że Morrowind ma jedną w sumie tylko mało wielką wadę. Mianowicie Dziennik! Fajnie, że pisany jakby ręcznie i o wyglądzie książki. ALE!!! Nic w nim nie można znaleźć! Tak jak wcześniej jako tako wszystko pamiętałem, bądź na kartce którą mam pod klawiaturą, skrzętnie zapisywałem że jak jest nowy quest to na której stronie dziennika. Jak się nie udawało czasem to z lenistwa, to można było coś niecoś znaleźć korzystając z funkcji "Tematy". Jednak teraz gdy powracam do gry po paromiesięcznej przerwie, to nie pamiętam pi razy drzwi nazw tematów, a i kartka do tego czasu nie przetrwała. Skąd mam wiedzieć jakie mam questy??!! Mogłoby to wyglądać w sposób pisania ręcznego, w połączeniu z dziennikiem z NWN. Jasno i wyraźnie jest tam podział "Zadania wykonane" i "Zadania wykonywane".
Obrazek
"Nie wiem na co będzie trzecia wojna światowa, ale czwarta będzie na pewno na maczugi." Albert Einstein
KnoogeR
Szczur Lądowy
Posty: 4
Rejestracja: niedziela, 16 grudnia 2007, 14:41
Numer GG: 10988735
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Re: MORROWIND

Post autor: KnoogeR »

Morrowind to świetna gra mam ją z dodatkami zagrywam się ją od ponad roku.TA GRA JEST PO PROSTU NIESAMOWITA :D
Kto z Jastrzębia gra w D&D ?
Matt_92
Mat
Mat
Posty: 554
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2007, 17:35
Numer GG: 6781941
Lokalizacja: Duchnice k/Pruszkowa

Re: MORROWIND

Post autor: Matt_92 »

W dodatkach wchodzi chyba plugin, który pozwala przeszukiwanie zadań w dzienniku. Z dużym naciskiem na "CHYBA" :D
Ale trzeba przyznać, że dziennik w Morku jest słaby. IMO, najlepiej wyglada dziennik z Gothica I. Podział na zadania, wszystko czytelne.
A d'yaebl aep arse!
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: MORROWIND

Post autor: Sihamaah »

Mat_92

Tak, to prawda, ale tylko w jedynce. Tam się zapisywał w dzienniku każdy szczegół (nie licząc pewnego zabawnego questa z hasłem Magów Wody :)). W dwójce zbyt wiele trzeba pamiętać na własną rękę.

A w Morku dziennik jest styrany, co tu kryć. Ile się trzeba naszukać... Właśnie pierwszy dodatek wprowadza bodajże sortowanie wg zadania.
Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
Matt_92
Mat
Mat
Posty: 554
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2007, 17:35
Numer GG: 6781941
Lokalizacja: Duchnice k/Pruszkowa

Re: MORROWIND

Post autor: Matt_92 »

Tak naprawdę, jedyną zaletą dziennika w Morku jest jego wygląd. Jest to książka, a nie tabelki jak w Gothicu czy Neverwinterze. Bardzo ładna czcionka, czytelna. Ale to wszystko. A w takim Gothicu, mamy dzienik podzielony na zadania wykonywane, ukończone i zakończone (oraz zepsute :P), i nawet przyjemne tło.
A d'yaebl aep arse!
Venthe
Pomywacz
Posty: 22
Rejestracja: środa, 25 kwietnia 2007, 21:07
Numer GG: 9104055
Lokalizacja: Z nikąd.
Kontakt:

Re: MORROWIND

Post autor: Venthe »

A teraz Panowie, możę Panie, jak się trafią, czy ma ktoś Morrka z CDA?
Oddam królestwo, ciut i jeszcze troszeczkę, za mody, które były na płycie... Więc kto byłby mi skłonny nagrać tą płytkę, w okolicach W-wy (Najlepiej komorów)?

NA KOLANACH PROSZĘ!
Pozdrawiam, Venthe
Morrowind, Gothic, Half Life 2, Fallout, ADoM, Otchlan... ...Fan :)
ASG, RPG player.
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: MORROWIND

Post autor: Sihamaah »

Venthe, nie liczyłbym na to. Możesz je sobie sam ściągnąć. Jak chcesz, to może jutro poszukam listy tych modów i Ci wyślę, a sam sobie je ściągniesz.

Perfidny los, co? Ja mam trzy płyty z orginałem Morrowinda. Tak samo Gothic 1... xD

Koniec offtopa, więcej lepiej nie gadajmy na ten temat.
Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
Azrael
Bosman
Bosman
Posty: 2006
Rejestracja: niedziela, 17 grudnia 2006, 11:38
Numer GG: 0
Lokalizacja: Nie chcesz wiedzieć... naprawdę nie chcesz wiedzieć...

Re: MORROWIND

Post autor: Azrael »

Sihamaah pisze:Mat_92

Tak, to prawda, ale tylko w jedynce. Tam się zapisywał w dzienniku każdy szczegół (nie licząc pewnego zabawnego questa z hasłem Magów Wody :)). W dwójce zbyt wiele trzeba pamiętać na własną rękę.

Moim zdaniem to bardzo dobrze, że coś trzeba zapamiętać - nadaje to trochę realistyki i grywalności.

A propo wad Morka.... jego główną wadą jest to, że wszystkiego jest za dużo, a grywalności za mało.

Koniec.
Grupa Nieszanowania Praw Ludzkich oraz Wspierania Bratniej Nienawiści na Tawernie

Azrael (Śmierć Wszechświatów) jest ich władcą. Wszystkie inne Śmierci są zależne od niego.
Rand
Pomywacz
Posty: 52
Rejestracja: wtorek, 28 listopada 2006, 18:05

Re: MORROWIND

Post autor: Rand »

A propo wad Morka.... jego główną wadą jest to, że wszystkiego jest za dużo, a grywalności za mało.
IMO to właśnie grywalności jest całkiem dużo, ale wszystkiego za mało ;)
- mało potworów (...ZNOOOOWU skrzekacz?...)
- mało ciekawych terenów (...ZNOOOOWu pustkowie?...)
-mało przedmiotów (punkt dotyczy wybranych dziedzin, np. lekkich pancerzy)
-i jeszcze mało inteligentne postaci ;] (czy w tych karczmach mogli by czasem usiąść? Czy oni kiedykolwiek mogliby pójść spać?)

Chciałbym więcej! ;)
KnoogeR
Szczur Lądowy
Posty: 4
Rejestracja: niedziela, 16 grudnia 2007, 14:41
Numer GG: 10988735
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Re: MORROWIND

Post autor: KnoogeR »

Tak tyle że Morrowind to nieco stara gra ale co do dziennika to prawda jest on bardzo słaby to da się wytrzymać lecz można dostać palpitacji gdy się wzięło zadanie a po kilku innych zadaniach chciało sie zrobić tamto wcześniejsze.
Kto z Jastrzębia gra w D&D ?
Azrael
Bosman
Bosman
Posty: 2006
Rejestracja: niedziela, 17 grudnia 2006, 11:38
Numer GG: 0
Lokalizacja: Nie chcesz wiedzieć... naprawdę nie chcesz wiedzieć...

Re: MORROWIND

Post autor: Azrael »

(...ZNOOOOWU skrzekacz?...)
(...ZNOOOOWu pustkowie?...)
Ja jak myslisz znowu to znaczy, ze gra jest malo grywalna!
mało ciekawych terenów
Właśnie! GRYWALNOSć zalezy od tego jak bardzo gra jest ciekawa...
Grupa Nieszanowania Praw Ludzkich oraz Wspierania Bratniej Nienawiści na Tawernie

Azrael (Śmierć Wszechświatów) jest ich władcą. Wszystkie inne Śmierci są zależne od niego.
jokemaster
Marynarz
Marynarz
Posty: 284
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 15:33
Numer GG: 4340922
Lokalizacja: Big Village
Kontakt:

Re: MORROWIND

Post autor: jokemaster »

Azrael666 pisze:
(...ZNOOOOWU skrzekacz?...)
(...ZNOOOOWu pustkowie?...)
Ja jak myslisz znowu to znaczy, ze gra jest malo grywalna!
mało ciekawych terenów
Właśnie! GRYWALNOSć zalezy od tego jak bardzo gra jest ciekawa...
Super ale ja wole mieć małą przestrzeń i mało urozmaicone potwory ale świetne questy i doskonałą fabułę. I morrowind to mi daje. Masz strasznie dziecinne podejście do sprawy typu "jak jest dużo potworków i tony złomu to jest super. A jak nie to nie" Zainwestuj sobie w Loki. To powinno ci sie spodobać.
This is it, here I stand
I’m the light of the world, I feel grand
Got this love I can feel
And I know yes for sure it is real
Matt_92
Mat
Mat
Posty: 554
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2007, 17:35
Numer GG: 6781941
Lokalizacja: Duchnice k/Pruszkowa

Re: MORROWIND

Post autor: Matt_92 »

Rand pisze: -i jeszcze mało inteligentne postaci ;] (czy w tych karczmach mogli by czasem usiąść? Czy oni kiedykolwiek mogliby pójść spać?)
Wynika to z tego, że autorzy nie zwrócili większej uwagi na to co występuje w takim np. Gothicu (i z tego co wiem, niewielu grach poza nim), a mianowicie posiadanie przez istoty żywe hormonu jakim jest melatonina (chyba :P).
O ile w Gothicu postaci chodzą spać, siadają sobie, łażą jedzą itp., to w Morku eNPeCe tylko drepczą w kółko i czasem rzucą się na skrzekacza. W Morku autorzy nie wklepali w kodzie "rytmu dobowego", przez co takie zjawiska tu nei występują.
IMO, wykonywanie zaprogramowanych czynności nie świadczy o inteligencji, ale ciężko mówić o czymś takim, w wypadku pojedynczych NPC w grach.
A d'yaebl aep arse!
Azrael
Bosman
Bosman
Posty: 2006
Rejestracja: niedziela, 17 grudnia 2006, 11:38
Numer GG: 0
Lokalizacja: Nie chcesz wiedzieć... naprawdę nie chcesz wiedzieć...

Re: MORROWIND

Post autor: Azrael »

Super ale ja wole mieć małą przestrzeń i mało urozmaicone potwory ale świetne questy i doskonałą fabułę. I morrowind to mi daje. Masz strasznie dziecinne podejście do sprawy typu "jak jest dużo potworków i tony złomu to jest super. A jak nie to nie" Zainwestuj sobie w Loki. To powinno ci sie spodobać.
Grałeś w Gothica?

LOL

Gdzie napisałem coś takiego?

Nie podobały mi się LOKI... zdecydowanie wolę trwałą.
Grupa Nieszanowania Praw Ludzkich oraz Wspierania Bratniej Nienawiści na Tawernie

Azrael (Śmierć Wszechświatów) jest ich władcą. Wszystkie inne Śmierci są zależne od niego.
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: MORROWIND

Post autor: Sihamaah »

Słyszałem o modzie który dodawał tryb dobowy... Może poszukam. I o takim który zmieniał system walki na niemal taki jak w Oblivionie. I o takim który pozwalał podróżować w sposób jak w Oblivionie ;) Chyba je sobie pościągam i znowu zagram...
Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
ODPOWIEDZ