Fallout 3

cRPG Corner
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: Fallout 3

Post autor: BAZYL »

MAd, ale zastanów się i powiedz - czy to jest jakaś dziwna praktyka? Praktycznie wszystkie studia postąpiłyby podobnie w analogicznej sytuacji, zaś wiele i tak ma swoje za uszami... IP nie jest żadnym ewenementem.

A dla tych, któzy nie widzieli F1 i F2 filmik poglądowy z F2, który można sobie porównać z gameplayem niedoróbki F3 od IP. Faktycznie, F3 poza dodatkowymi polami w ekwipunku jest klonem F2 :lol:

Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Fallout 3

Post autor: Phoven »

BAZYL pisze: A dla tych, któzy nie widzieli F1 i F2 filmik poglądowy z F2, który można sobie porównać z gameplayem niedoróbki F3 od IP. Faktycznie, F3 poza dodatkowymi polami w ekwipunku jest klonem F2 :lol:
Owszem, jest.
MAd Phantom
Arcymod Tawerniany
Arcymod Tawerniany
Posty: 1279
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2004, 17:13

Re: Fallout 3

Post autor: MAd Phantom »


Wiele firm nie znalazłoby się nigdy w takiej (mocno zawinionej) sytuacji ;p Inne podejrzewam, że nie poszłyby, aż tak daleko jak IP i próbowały chociaż mniej bezczelnie sobie radzić... Interplay przed 1998 zapewne też wolałby upaść, niż odstawiać takie akcje. Stał się po prostu jedną z wielu (tak, są oczywiście firmy, które bez wahania zrobiłyby to samo lub nawet więcej) bezdusznych korporacji - takich, które fanów mają za bydło i które "świętości" to potrafią już tylko profanować - stąd F3 wymagał ratowania przed nimi ;p

btw. "Horrigan z pomocą wieżyczek, elitarnego oddziału Enclave i łamania ręki" to chyba najnudniejsza walka w grze i imo niezbyt dobrze reprezentuje gameplay F2 xD Rzuciłbyś Raidersów, Vault 15 albo coś z New Reno lepiej ;p
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: Fallout 3

Post autor: BAZYL »

Rzucilem pierwsze co mi Gógiel wypluł :)
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
Tori
Bosman
Bosman
Posty: 1759
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2006, 15:05
Numer GG: 7524209
Lokalizacja: Gliwice

Re: Fallout 3

Post autor: Tori »

Ech, ale Wy jesteście monotonni. Jeden ma swoje zdanie, drugi drugie, na siłę próbujecie przekonać innych do swoich racji, bo ktoś ma takie, a nie inne gusta. A o tych, jak wiadomo, się nie dyskutuje.

BZL, zapytałeś, dlaczego Diablo III nie jest FPP. Widziałeś gameplay, i pamiętasz te dwa hasełka (jak ktoś nie wie, to sparafrazuję- "nie istnieje coś takiego jak za dużo siły", i "nie ma to jak powyrzynać potwory razem z przyjaciółmi"- o ile nie pomyliłem tego drugiego hasełka z jakąś inną produkcją- jeśli tak, to sorry). Widziałeś, jak tam wygląda akcja- wyobrażasz sobie coś takiego w FPP? Bo ja nie. Poza tym, to FPP bije na głowę możliwościami rzut izometryczny.

Nie ma się co oszukiwać, F3 będzie Falloutem, jednak innym. Producenci nie mogą stać w miejscu, non stop serwując z gry na grę rzut izometryczny, tylko polepszając grafikę.


Ja tam jestem nastawiony pozytywnie.



Gdyby tylko ten wszechobecny szary kolor został zastąpiony beżem...
Od dziś płacę Eurogąbkami.
borg
SuperTechTawerniak
SuperTechTawerniak
Posty: 349
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 01:32
Numer GG: 115125
Lokalizacja: Rawicz/Wrocław
Kontakt:

Re: Fallout 3

Post autor: borg »

Phoven pisze:
BAZYL pisze: A dla tych, któzy nie widzieli F1 i F2 filmik poglądowy z F2, który można sobie porównać z gameplayem niedoróbki F3 od IP. Faktycznie, F3 poza dodatkowymi polami w ekwipunku jest klonem F2 :lol:
Owszem, jest.
Dwuwymiarowy izometryczny oparty na kilkuklatkowych animacjach spritów engine F2, a w pełni 3d środowisko niedorobionego F3 - klon, jak nic :lol:
MAd Phantom
Arcymod Tawerniany
Arcymod Tawerniany
Posty: 1279
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2004, 17:13

Re: Fallout 3

Post autor: MAd Phantom »


Gdzie Ty tam widzisz 3d (poza menu może) o_O? To tylko pseudo-3d (a w każdym razie na takie wygląda na tym filmiku - jeżeli jest pełnym 3d to tym gorzej dla niego ;p ) takie samo jako w F:T - czyli podrasowany widok izometryczny... i jeśli pograsz trochę w F2 to uderzy Cię identyczny układ/wygląd wielu tekstur/grafik.
borg
SuperTechTawerniak
SuperTechTawerniak
Posty: 349
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 01:32
Numer GG: 115125
Lokalizacja: Rawicz/Wrocław
Kontakt:

Re: Fallout 3

Post autor: borg »

Wszędzie tam widze 3d - obiekty, efekty cząsteczkowe, to że w różnych momentach są inne położenia kamery. Całym pięknem tego enginu było właśnie to, że mimo w pełni trójwymiarowego - wyglądał jak Fallout.
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Fallout 3

Post autor: Phoven »

Dla ciebie to jest piękno - a dla mnie brzydota. ;P Mi sie zwyczajnie, od strony graficznej nie podoba VB. Bo wygląda jakby zatrzymal sie w czasie F2... no chyba ze to slaba jakosc YT tak dziala. :P
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Re: Fallout 3

Post autor: Pita »

Grałem w demo (gdzieś w sieci mozna to znalezc) i ta gra wyglada brzydko - przy konkurencji na PC i konsole maila slabiutka oprawe.
Har Har Har
borg
SuperTechTawerniak
SuperTechTawerniak
Posty: 349
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 01:32
Numer GG: 115125
Lokalizacja: Rawicz/Wrocław
Kontakt:

Re: Fallout 3

Post autor: borg »

Nie ma to jak z prespektywy kilku lat mówić o niedokończonej grze z roku 2003, że była brzydka... Podjerzewam, że w tamtym czasie większość tekstur i modeli był po prostu niedopracowanych lub wręcz żywcem skopiowanych z poprzednich części (tekstur). Trudno tu mówić w ogóle o demie gry, to było demo enginu właściwie. Ważne było to, iż gracz otrzymywał to co chciał - kolejną cześć Fallouta.

Mogę z dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że teraz otrzyamamy kolejną cześć, ale Oblivionu. Czemu tak myśle? Ot przykład z innej stajni produkcyjnej - Mass Effect, w którym po prostu czuje i widzi, że jest kolejną częścią KOTOrów (tam na szczeście to linia ewolucjna super gier). Ludzie tak nagle się nie zmieniają. Nie sądze, by w przyapdku F3 twórcy serii płaskich fabularnie rpgów unieśłi się na wyżyny i wygenerowali coś więcej niż podmienioną grafikę.
Perzyn
Bosman
Bosman
Posty: 2074
Rejestracja: wtorek, 7 grudnia 2004, 07:23
Numer GG: 6094143
Lokalizacja: Roanapur
Kontakt:

Re: Fallout 3

Post autor: Perzyn »

Krótki film o tym dlaczego Fallout 3 jest FPP :P

http://www.youtube.com/watch?v=baZia4Cy ... re=related
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Fallout 3

Post autor: Phoven »

borg pisze:Nie ma to jak z prespektywy kilku lat mówić o niedokończonej grze z roku 2003, że była brzydka... Podjerzewam, że w tamtym czasie większość tekstur i modeli był po prostu niedopracowanych lub wręcz żywcem skopiowanych z poprzednich części (tekstur). Trudno tu mówić w ogóle o demie gry, to było demo enginu właściwie. Ważne było to, iż gracz otrzymywał to co chciał - kolejną cześć Fallouta.
BI zostało zwolnione.
Skąd więc przekonanie, ze to byłby "prawdziwy Fallout"?
Nie sądze, by w przyapdku F3 twórcy serii płaskich fabularnie rpgów
Ty mówisz o Bethesdzie? IMO Morrek to najlepsza gra fabularna eva'*. Ale to moje prywatne zdanie, tyle samo warte co trąbienia ultrasów** P:T, BG2 i Gothica. ;]

Thx Tibo, jakos nie chciało mi sie szukać info o polonizacji. ^^"

I dziekowa dla Perzyna za ten filmik - wymiata. :D

*Ew. ex aquo byłby F2, ew. na drugim miejscu. :]
**Bo fan to jednak za słaby hit jest. ;P
Ravandil
Tawerniany Leśny Duch
Tawerniany Leśny Duch
Posty: 2555
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2006, 19:14
Numer GG: 1034954
Lokalizacja: Las Laurelorn/Dąbrowa Górnicza/Warszawa

Re: Fallout 3

Post autor: Ravandil »

Perzyn pisze:Krótki film o tym dlaczego Fallout 3 jest FPP :P

http://www.youtube.com/watch?v=baZia4Cy ... re=related
To akurat jest piękny przykład manipulacji, bo to logiczne, że przy turowej walce takie coś nie miałoby miejsca ;) Tak samo można zjechać widok FPP pokazując, jak gracz ginie np. od wieżyczki strzelniczej, którą zobaczyłby w widoku izometrycznym, a z oczu już nie zobaczy...
Nordycka Zielona Lewica


Obrazek
http://www.lastfm.pl/user/Ravandil/

Obrazek
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Fallout 3

Post autor: Phoven »

Stary, to jest - jak jej tam.. parodia. :P

I akurat motyw z tym, ze widzisz tylko to co bohater dla mnie jest wielką zaletą. Strzela we mnie wieżyczka straznicza? To odskakuje, chowam się za przeszkodą i wyczekuje na odpowiedni moment. A w zwykłym systemie turowym? Dwa heksy do przodu, a następnie przez cała walkę stoje w miejscu próbując trafić w te przeklęte czułe miejsce. Serie z automatu na klatę przez pół minuty sie przeboleje bo przecież enigne musi być po stronie gracza.
Pure miodzio.
Ravandil
Tawerniany Leśny Duch
Tawerniany Leśny Duch
Posty: 2555
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2006, 19:14
Numer GG: 1034954
Lokalizacja: Las Laurelorn/Dąbrowa Górnicza/Warszawa

Re: Fallout 3

Post autor: Ravandil »

Phoven pisze:Stary, to jest - jak jej tam.. parodia. :P

I akurat motyw z tym, ze widzisz tylko to co bohater dla mnie jest wielką zaletą. Strzela we mnie wieżyczka straznicza? To odskakuje, chowam się za przeszkodą i wyczekuje na odpowiedni moment. A w zwykłym systemie turowym? Dwa heksy do przodu, a następnie przez cała walkę stoje w miejscu próbując trafić w te przeklęte czułe miejsce. Serie z automatu na klatę przez pół minuty sie przeboleje bo przecież enigne musi być po stronie gracza.
Pure miodzio.
Zależy, jak lubisz grać. Mnie się właśnie podobała taka turowa umowność w F2... Bo jakby nie patrzeć, w turowej walce można odczuć ciągły rozwój bohatera... A w konwencji FPSa masz zawsze headshot=śmierć. Wystarczy do tego pewna ręka, chyba że twórcy zdecydują się na jakieś sztuczne pudłowanie w przypadku za niskiego skilla. A co z obrażeniami gracza? Skoro nie podoba Ci się seria na klatę, to gracz powinien padać od pierwszego strzału. Ale po co wtedy jakiekolwiek atrybuty postaci? (no, może poza negocjacjami, kradzieżą, otwieraniem zamków etc.). Zawsze jest przegięcie w jedną lub drugą stronę ;)
Nordycka Zielona Lewica


Obrazek
http://www.lastfm.pl/user/Ravandil/

Obrazek
Perzyn
Bosman
Bosman
Posty: 2074
Rejestracja: wtorek, 7 grudnia 2004, 07:23
Numer GG: 6094143
Lokalizacja: Roanapur
Kontakt:

Re: Fallout 3

Post autor: Perzyn »

Specjalnie dla Ravandila - ciąg dalszy wcześniejszego filmu, który pokazuje co by było gdyby perspektywa była TPP :D
http://www.youtube.com/watch?v=s9VNuNXq ... re=related
ODPOWIEDZ