Seria Diablo

cRPG Corner
ODPOWIEDZ
Meee
Majtek
Majtek
Posty: 77
Rejestracja: piątek, 16 listopada 2007, 22:08
Numer GG: 0

Re: Seria Diablo

Post autor: Meee »

Solarius Scorch pisze:O wiele lepiej było to zrealizowane w pierwszej części Diablo, w której w pierwszych fazach gry był zupełnie zwyczajny loch.
Chciałbym zwiedzić ten loch o którym mówisz, bo w Diablo 1 krwi rozlanej na posadzkę (a czasem i ściany) wcale nie brakowało.

Ale wiem o co chodzi i racji masz sporo. Butcher ze swoim "Ahh fresh meat" bije Smitha z dwójki o każdej porze dnia i nocy. Do piekieł schodziło się z "czystych" jaskiń, więc wrażenie też robiły swoje. Martwych ciał było nie tylko mniej, ale iirc kiedy się na nie klikało bohater czasem rzucił jakimś klimatycznym tekstem (no i dawały magiczne przedmioty a nie tylko garść złota :D).
"You killed your own blind brother?"
"It would be cruel to let him live after what I did to his eyes"
Thurs
Mat
Mat
Posty: 470
Rejestracja: sobota, 15 grudnia 2007, 09:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: poza zasięgiem

Re: Seria Diablo

Post autor: Thurs »

Co do dropów w tym nowym diablo, to ich ilość nie były oszałamiająca i tu duży plus dla Blizzarda, w końcu człowiek się już napatrzył jak po raz setny wypada jakiś niskiej jakości długi miecz czy szarfa, czy inny badziew.

Natomiast z tymi kulami życia to może być problem, ciekawe czy będzie też regeneracja życia domyślnie a nie z przedmiotów, jak w revenancie, jeszcze nigdzie nie zauważyłem o tym wzmianki. No i te mikstury, a raczej ich brak. Mam nadzieję, że będzie powrót mikstur, w tym jakieś nowe, lub zastąpią je odpowiednie umiejętności, bo inaczej mamy naprawdę grę czysto zwinnościową, bardzo mało klasycznego systemu diablo rpg. Chciałbym, żeby kapliczki też się odnalazły, może jakieś zainspirowane pierwszą częścią?
Multum domysłów, pożyjemy, zobaczymy. :smile:
Dioskias
Pomywacz
Posty: 43
Rejestracja: piątek, 21 marca 2008, 22:15
Lokalizacja: Minas Tirith
Kontakt:

Re: Seria Diablo

Post autor: Dioskias »

Jestem po prostu strrraaasznie szczęśliwy bo wychodzi Diablo 3 grafika świetna a ta fabuła :D :D :D :D wprost CUDOWNIE!!!!!!!
....:::Walka człowieka przeciwko władzy, jest walką pamięci przeciw zapomnieniu:::....
Lord VATer
Szczur Lądowy
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 17 czerwca 2008, 16:05
Numer GG: 2362499

Re: Seria Diablo

Post autor: Lord VATer »

Ciekawy jestem postaci w trójce. Czy ktoś wie jakimi postaciami prócz barbarzyńcy i niejakiego "Witch doctor'a" (nekromanta?) będzie można sterować?
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: Seria Diablo

Post autor: BAZYL »

Inne profesje, z tego co wiem, nie zostały dotąd ujawnione.
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
Septimus Helmheid
Majtek
Majtek
Posty: 140
Rejestracja: wtorek, 3 października 2006, 16:23
Lokalizacja: Zamek Blackhill

Re: Seria Diablo

Post autor: Septimus Helmheid »

Serie Diablo, razem z wszystkimi dodatkami przeszedlem kazda mozliwa postacia, tylko przy ktoryms z rzedu przechodzeniu czesci drugiel odpadl mi lewy przycisk od myszy :)
Septimus Helmheid
Arcymag z Blackhill
Dioskias
Pomywacz
Posty: 43
Rejestracja: piątek, 21 marca 2008, 22:15
Lokalizacja: Minas Tirith
Kontakt:

Re: Seria Diablo

Post autor: Dioskias »

Diablo III to będzie po prostu hit!!! Z tego co mi wiadomo to ma w pełni wykorzystywać DirectX 10 tylko do tego potrzeba oprogramowania Windows Vista no i dobra kartę graficzną która obsługuje DX10. Oj trza na Viste zmienić :D
....:::Walka człowieka przeciwko władzy, jest walką pamięci przeciw zapomnieniu:::....
Septimus Helmheid
Majtek
Majtek
Posty: 140
Rejestracja: wtorek, 3 października 2006, 16:23
Lokalizacja: Zamek Blackhill

Re: Seria Diablo

Post autor: Septimus Helmheid »

Ciekawe jak dluga bedzie czesc trzecia...
Septimus Helmheid
Arcymag z Blackhill
Perzyn
Bosman
Bosman
Posty: 2074
Rejestracja: wtorek, 7 grudnia 2004, 07:23
Numer GG: 6094143
Lokalizacja: Roanapur
Kontakt:

Re: Seria Diablo

Post autor: Perzyn »

Ciekawe odnośnie części trzeciej były wypowiedzi pracowników Blizzard na temat multiplayera - mianowicie znacznie większy nacisk ma być położony na mniejsze grupy, w zasadzie optymalnie chcieliby doprowadzić do sytuacji gdzie w grze party tworzy 4 graczy. Ma to posłużyć uwypuklaniu różnic między WoW a D3 - szukasz epickich raidów to do WoW a bardziej kameralnej (i taktycznej? fani WoW nie bić, moje zgadywanie to tylko jest) rzezi z najbliższymi to do D3.
Azrael
Bosman
Bosman
Posty: 2006
Rejestracja: niedziela, 17 grudnia 2006, 11:38
Numer GG: 0
Lokalizacja: Nie chcesz wiedzieć... naprawdę nie chcesz wiedzieć...

Re: Seria Diablo

Post autor: Azrael »

No i gra we 4 w singla z pewnością będzie ciekawsza. Troszkę jak gra fabularna, a w dodatku więcej fajerwerków i możliwości na ekranie.
Grupa Nieszanowania Praw Ludzkich oraz Wspierania Bratniej Nienawiści na Tawernie

Azrael (Śmierć Wszechświatów) jest ich władcą. Wszystkie inne Śmierci są zależne od niego.
Meee
Majtek
Majtek
Posty: 77
Rejestracja: piątek, 16 listopada 2007, 22:08
Numer GG: 0

Re: Seria Diablo

Post autor: Meee »

Dla odmiany Blizzard wypowiada się o propozycjach graczy (artykuł po angielsku)
http://multiplayerblog.mtv.com/2008/08/ ... ns-tables/

Potwierdzono, że nekromanty w D3 nie będzie, ale może się pojawić w dodatku
"You killed your own blind brother?"
"It would be cruel to let him live after what I did to his eyes"
Thurs
Mat
Mat
Posty: 470
Rejestracja: sobota, 15 grudnia 2007, 09:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: poza zasięgiem

Re: Seria Diablo

Post autor: Thurs »

Sprawa tęczowego wyglądu...
Cytuję:
http://multiplayerblog.mtv.com/2008/08/07/blizzard-diablo-iii-new-art-director/ pisze:“If you want to blame anyone for the rainbows, you’d blame our art director Brian [Morrisroe]. Because Brian is more the person who drove the art style into where it is. But it didn’t really come directly from him. What he brought to the art team was concepts and ideas — the idea of contrast, the idea of using color more, the idea of going for a more stylized look. Because what we were looking at before was more photo-realistic. Really trying to get something that looks like a painting — that was his goal. But the actual result of that came from the art team. And a lot of the environment guys, and some of the texture artists, they’ve all kind of chipped in to try and get the feel of something that was very unique.”
Brian Morrisroe już nie pracuje nad grą, odszedł do nowo tworzonej firmy technologicznej. Zostawił po sobie koncepcję graficzną zakładającą wygląd bardziej malarski, rysunkowy niż fotorealistyczny. Miało być bardziej stylowo, kolorowo, kontrastowo. Innymi słowy - miało cieszyć oczy.

Osobiście mam nadzieję, że krew też będzie bardziej czerwona i bardziej będzie rzucała się w oczy. W końcu postęp musi być. Obrazek
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Re: Seria Diablo

Post autor: Pita »

http://ihejtju.wordpress.com/2009/04/30 ... r/#more-49 pozwoliem sobie popelnic wpis o konsolowej edycji Diablo 1. Enjoy
Har Har Har
Iselor
Pomywacz
Posty: 52
Rejestracja: czwartek, 24 sierpnia 2006, 13:16
Lokalizacja: Łódź

Re: Seria Diablo

Post autor: Iselor »

Grałem w pierwsze Diablo w starych dobrych czasach i czasem do niego wracam, oczywiście z dodatkiem Hellfire:) Klimat tej gry miażdży chyba wszystkie inne gry:) No i ta muzyka,która ów klimat potęguje! Częstym zarzutem jest słaba fabuła ale to głupoty. Fabuła w Diablo jest bardzo rozwinięta tylko trzeba przeczytac oryginalna instrukcję....

Drugie Diablo straciło klimat, ale 7 klas postaci i wielkie 5 aktów (z klimatem różnie) to rekompensuje. No i tryb multi który miażdży wszystko. Prawdziwe klasyki w swoim gatunku.
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Seria Diablo

Post autor: Diabeł »

Pionierem? O, ciekawe. Które rozwiązanie z Diablo było takie pionierskie? :>
Kraght'nar
Szczur Lądowy
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 5 września 2011, 00:13
Lokalizacja: Wolne Miasto

Re: Seria Diablo

Post autor: Kraght'nar »

Wszystkie, Diable, dotyczące gameplayu. Do tamtego czasu nie było gier łączących klasyczne RPG z masową eksterminacją hord przeciwników w stylu dungeon crawlerów w czasie rzeczywistym. Jest to pierwszy w historii hack'n'slash i było z tego powodu wiele sporów o to, czy jest to RPG, czy też może coś innego (ku mojej irytacji niedawno odkryłem, że niektórzy cały czas się kłócą, czy hack'n'slashe to RPG).

Nie można też zapominać o multi - pierwsze (albo jedne z pierwszych, nie pamiętam), które wykorzystywały serwer zewnętrzny do znalezienia przeciwników, co pozwoliło zapomnieć o mozolnym wstukiwaniu adresu IP w nadziei, że wszystko pójdzie dobrze. Innymi słowy: mamy znajome lobby, czat i masę cziterów, ponieważ info o postaci było przechowywane na komputerze gracza, a nie na serwerze.

Ostatnia innowacja to losowość. Oczywiście nie chodzi o to, że wszystko jest generowane losowo, bo to jest podstawowe założenie dungeon crawlerów, ale o skalę całego przedsięwzięcia. Do tej pory nie było gier, które potrafiłyby losowo generować tak złożone lokacje z taką wspaniałą grafiką (jak na tamte czasy ;]) i zapewnić grywalność. Potem dochodzą jeszcze, tradycyjnie już, losowe przedmioty i potwory.

Diablo 2?

To, co wprowadził, to jeszcze większa losowość i ilość przedmiotów: ludzie do dzisiaj znajdują tam nowe perełki (ulubione +x do wszystkich umiejętności). Do tego prosty system socketingu - umieszczania odpowiednich klejnotów w przedmiotach celem polepszenia ich statów. Sam system został wyniesiony na wyżyny wraz z dodatkiem, kiedy zostały wprowadzone runy i słowa, które można z nich układać.

Inna innowacja: złożoność drzewek. Każda z klas ma 3 drzewka, które można w dowolny sposób rozwijać.

Multi - postaci przechowywane na serwerach. Z jednej strony znakomite zabezpieczenie przed oszustwami, z drugiej nie muszę się martwić sejwami, kiedy jestem na wyjeździe.

Diablo 3?

Wspaniały, moim zdaniem, system rozwoju postaci. Rozumiem argumentację ludzi, że każda z postaci jest taka sama, JEDNAKŻE przeoczają jeden ważny szczegół: umiejętności skalowane są do poziomu postaci i ekwipunku, jaki nosi. Sprawia to, że każda z umiejętności ma swoje zastosowanie w zależności od sytuacji. Wystarczy dodać do tego limit 7 aktywnych umiejętności w jednej chwili i mamy sytuację, w której jeszcze nie spotkałem postaci, która miałaby taki sam build, jak ja. Jeśli porównać to do D2, w którym na klasę przypadały 2-3 efektywne ścieżki rozwoju, to mamy ogromny krok naprzód.

Oczywiście dochodzi do tego dom aukcyjny (w końcu czaty służą do gadania, a nie szukania kupca) oraz prosty i przyjemny system tworzenia gier, który pozwala Ci grać z ludźmi, z którymi chcesz lub szybko dołączyć do gry, w której już ktoś jest. Nie zapominajmy jeszcze o skali - momentami na ekranie naprawdę wiele się dzieje.

Jedynym krokiem wstecz jest uproszczony system socketingu w prównaniu do D2 z dodatkiem - brak run i klejnotów. Z tym pewnie poczekamy na dodatek lub patcha.

To tyle jeśli chodzi o innowacyjność serii Diablo. Możliwe, że jest tego więcej, ale pisałem po prostu to, co mi przychodzi od razu do głowy.
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Seria Diablo

Post autor: Diabeł »

Każdy "innowacyjny" element pojawiał się w grach wcześniej. Jedyną innowacyjnością Diablo, jest ich dobre połączenie i battlenet(tyle że wcześniej były już gry MMO). Nie możesz patrzeć tylko na gatunek cRPGów, tylko musisz patrzeć na cały rynek gier komputerowych. Więc przepraszam, ale pozwolę sobie stwierdzić ze chrzanisz od rzeczy...

Gier które polegały na pokonywaniu hord przeciwników przed Diablo była cała masa, nie wiem gdzie tu innowacyjność. To nic nowego, zwykłe spojrzenie na inny gatunek gier i zapożyczenie elementu.

Losowość? O wiele większą losowość i na zdecydowanie większą skalę oferował w tamtych czasach Daggerfall (który zapewniał ogromną grywalność nawet mimo bugów), który pojawił się przed Diablo. Oczywiście, nie można też zapominać o roguelike (choć pewnie specjalnie je pomijasz, z powodu grafiki).

A zachwalanie rozwoju postaci w Diablo 3 jest jak zachwalaniem stuningowanego malucha. Niby jest stuningowany, ale to ciągle maluch. Cała zresztą mechanika postaci jest krokiem wstecz w całym gatunku, z takich powodów jak choćby brak wpływu na rozdawanie punktów na staty.

Ale żyj w swoim świecie, fanboyu Diablo!
ODPOWIEDZ