The Witcher

cRPG Corner
ODPOWIEDZ

Czy interesuje cię gra Wiedźmin?

Czas głosowania minął środa, 23 maja 2007, 18:46

Tak, nawet bardzo
22
67%
Nom :)
4
12%
Trochę
5
15%
Nie, nie interesuje mnie to
2
6%
 
Liczba głosów: 33
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: The Witcher

Post autor: BAZYL »

Hehe...

Nowość z 8 listopada: http://tawerna.rpg.pl/index.php?id_nowosc=3161 (czyli Starosć)

Nowość z 15 listoada: http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=5329.0

Nowość z 5 grudnia: http://tawerna.rpg.pl/index.php?id_nowosc=3268 (jak widać demo bezie szybciej w Wybiórczej)

Nie nie pytajcie mnie skąd wiem... Wszystkie są exclusive na potrzby tego forum, nigdzie indziej o nich nie przeczytacie ;)
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Re: The Witcher

Post autor: BLACKs »

Pograłem w Wiedźmina pograłem i muszę powiedzieć, że gra jest dobra. Potrafi zatrzymać przy monitorze i posiada interesującą fabułę (szczególnie podobają mi się konsekwencje wyborów). Niestety, nie zbił z pierwszego miejsca mojego rankingu Obliviona.

Kwestia gustu :)
Tevery Best
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 1271
Rejestracja: środa, 14 lutego 2007, 21:43
Numer GG: 10455731
Lokalizacja: Radzymin

Re: The Witcher

Post autor: Tevery Best »

[spojler]Manpml gb glyr, żr avp avr manpml. Vaalzv fłbjl, wrfg gb glcbjl pyvssunatre, n mnenmrz cbgjvreqmravr, żr fmlxhwr fvę qjówxn... Wrśyv anqny avr ebmhzvrfm: gn fpran fgnjvn xbyrwar clgnavn, cemrqfgnjvnwąpr xbyrwar ceboyrzl, xgóelzv jvrqźzva mnwzvr fvę j qjówpr.[/spojler] O radości!

http://www.rot13.com - deszyfrator

PS. Nie spojleruj tak bezczelnie, kurtka... Weź ze mnie przykład i maskuj spojlery.
Inferntallus
Majtek
Majtek
Posty: 94
Rejestracja: środa, 4 lipca 2007, 20:47
Numer GG: 8630524

Re: The Witcher

Post autor: Inferntallus »

przeciez nikt nie musi tego czytac, ja np nie czytalem zanim gry nie przeszedlem. Zreszta do gry dolaczony jest swietny poradniczek czasem bardziej pomocny niz dziennik wiec po co sie szlajac po jakichs stronach podczas gry? ;/
Asthner
Tawerniany Bard
Tawerniany Bard
Posty: 544
Rejestracja: piątek, 13 sierpnia 2004, 22:06
Numer GG: 4825300
Lokalizacja: Łódź

Re: The Witcher

Post autor: Asthner »

Tak, lepiej też nie spać i nie jeść...

Podpowiedź: ten wątek nie jest poświęcony spoilerowaniu fabuły gry, dyskutujemy tutaj o technikaliach i sprawach okołowgrowych. Czytają go np. osoby zastanawiając się, czy kupić grę - czy jest dobra, czy pójdzie na ich sprzęcie. A Ty sobie bezceremonialnie wypisujesz czystym tekstem zakończenie.
Nic tylko usiec.
Peace was a lie, there was only passion. It gave me power, too much power to comprehend. Thus no victory was possible - only void remained. Yet my chains are broken and through the Force I'm free.
There is something to be learnt about irony here.
Nasir
Pomywacz
Posty: 45
Rejestracja: czwartek, 17 maja 2007, 09:27

Re: The Witcher

Post autor: Nasir »

I ja pograłem nieco w Wiedźmaka, więc mogę wtrącić swoje 0,03 pln.

Od razu zaznaczam, że nie wyczekiwałem miesiącami na gierkę, nie śledziłem newsów i nie jestem emocjonalnie związany z tą gierką bo wszak ona polska jest i budżet duży, i o Wiedźminie, więc jest super, a kto ma inne zdanie, jest głupcem.

No cóż, niestety muszę pomalkonteńcić. Szczerze mówiąc spodziewałem się nieliniowej fabuły i nieograniczonych możliwości. Tymczasem początek gry przypomniał mi stare czasy gierek przygodowych pod tytułem: znajdź przedmiot A i użyj go w miejscu B, bo jak nie, to dalej sobie nie pograsz. Prowadzi to do absurdów, czego skutkiem jest np. niemożność użycia przedmiotu przed zabiciem wszystkich przeciwników znajdujących się w lokacji. Natomiast jak się ich zabije, to ni z gruszki, ni z pietruszki, nagle owy przedmiot użyć można (w tych dwóch zdarzeniach nie ma żadnego elementu logiki i szczerze powiedziawszy, nieco zmieszało mnie). Tą nieliniowość jednak zrzuciłem na barki tutoriala - kiedyś tym wiedźminem nauczyć się sterować trzeba.
To, co mnie naprawdę zaczęło drażnić, to istnienie nieprzekraczalnych przeszkód terenowych w rodzaju: murków po kolana, pancernych płotków drewnianych, czy drzew z niewidzialną barierą energetyczną. Doprowadziło to do absurdów, że chcąc wyjść z pewnej zagrody, nie mogłem przejść pod gałęziami drzew, lecz musiałem iść naokoło do bramy wejściowej... O skakaniu na murek też należy zapomnieć, co zresztą raz doprowadziło do śmierci Wiedźmaka - walczyłem z przerazą, która zapędziła mnie w kozi róg - tzn. za mną znajdował się murek po kolana, obok mnie kocioł i przeraza. Naturalnym odruchem wydawało mi się wskoczenie na murek, a tu zonk i kaplica... Poza tym nie można salwować się ucieczką - jak w krypcie walczyłem z ghulami, a Garalt oberwał nieco, chciałem się wycofać - doszedłem do drzwi, a gra szepnęła mi, że wyjść nie mogę, bo obok mnie znajdują się przeciwnicy... hmm, właśnie dlatego chciałem wyjść, bo obok mnie znajdowali się przeciwnicy :mrgreen:
Sumując powyższy akapit - grając w tą grę bez przerwy miałem wrażenie, jakby ktoś prowadził mnie za rękę - tego zrobić nie mogę, tam pójść nie mogę, ale za to powinienem zrobić to i pójść tam.

Dalej - trochę nie podoba mi się sposób poruszania między lokacjami. To taki syndrom maratończyka, czyli jeśli Geralt chce przemieścić się z punktu A do punktu B, to musi biec... i nigdy nie poczuje zmęczenia. Wiem, z tym bieganiem to taki kanon w grach RPG, tym niemniej wprowadzenie środków transportu pokroju konia mogłoby wiele w tym zakresie zmienić.

Poza tym gierka ma drobne błędy graficzne (bohater zaczynając ruch, nie porusza nogami), ale bardzo szybko te wada przestają dokuczać.

Natomiast jest rzecz, która wg mnie jest rozwiązaniem fenomenalnym i powinna znaleźć się w innych gierkach tego typu - mianowicie: walka. Wg mnie z tym klikaniem myszką to majstersztyk. Gra nie jest zręcznościówką, więc wprowadzaniem elementów zręcznościowych typu: pchnięcie mieczem - wciśnij spacja+up, blok - up, cięcie połączone z piruetem - up, up, spacja, spacja, shift, alt - i tak dalej. Gracz ma wpływ na walkę Geralta, ale nie musi katować klawiatury - genialne posunięcie.

Sumując - wiem, że wady wynikają z użytego silnika graficznego. Tym niemniej boli mnie fakt braku poczucia całkowitej swobody (w o wiele starszym Falloucie, swoboda była o niebo większa). Natomiast muszę przyznać, że gra ma w sobie to coś, co koszmarnie wciąga w grę. Na szczęście nie mam gry u siebie - dlatego znalazłem czas na napisanie swoich wrażeń ;) (grałem u kumpla, ukończyłem tutoriala i trochę powalczyłem w środku fabuły). Na pewno jak kupię za niedługo nowy sprzęt, to i Wiedźmina nabędę również.
ناصر
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud
Brzoza
Bosman
Bosman
Posty: 1796
Rejestracja: poniedziałek, 26 lutego 2007, 10:52
Numer GG: 0
Lokalizacja: Freistadt Danzig

Re: The Witcher

Post autor: Brzoza »

Dziś osbie u kuzyna pograłem, nie doszedłem nawet do wyzimy, ale najbardziej deneruwjące jest to że są niewiedzialne bariery, niemożliwość zeskoczenia z murków o wysokości od pięt do kostek oraz długie wczytywanie. Padaka. I zauwazyłem że Triss ma za nisko cycki osadzone, jakieś takie mało anatomiczne. Ogółem fajnie się grało.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Bartold
Pomywacz
Posty: 60
Rejestracja: czwartek, 23 sierpnia 2007, 13:53
Numer GG: 7270128

Re: The Witcher

Post autor: Bartold »

Wolę ograniczony, ale z głową zaludniony świat niż nieograniczony a pusty, jak np. w Oblivionie :D
Co do T riss - może dostała buławą i jej się środek ciężkości przesunął?
FSM!
Kali from Neo-Dżungla
Majtek
Majtek
Posty: 119
Rejestracja: czwartek, 17 maja 2007, 17:27
Numer GG: 6489564
Lokalizacja: z internetu

Re: The Witcher

Post autor: Kali from Neo-Dżungla »

Chciałem tylko powiedzieć że dema zawsze mają wyższe wymagania niż pełne wersje dlatego jest to tymbardziej dobry test dla naszych blaszaków. Takie tylko dopowiedzenie.
WolfTeam... warto chociaż zobaczyć...
Bartold
Pomywacz
Posty: 60
Rejestracja: czwartek, 23 sierpnia 2007, 13:53
Numer GG: 7270128

Re: The Witcher

Post autor: Bartold »

Czyli jak demo Wiedźmina powstało po premierze i optymalizacji to powinno mieć wyższe wymagania od pełnej?...
FSM!
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: The Witcher

Post autor: Sihamaah »

Bartold bez żartów. Jak się demo NWN ukazało to grałem i mi się muliło na średnich a jak kupiłem miesiąc później pełną, to poszła na blisko 40fps przy niemal najwyższych (800x600x32 85Hz, wszystkie opcje na maks prócz cieni, które na "minimalne" :P) A zdaje się że demo poprzedziło o kilka dni pełniaka.

A jako że Wiedźmin na silniku NWN to może, tak sądzę, być podobnie.
Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
Tevery Best
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 1271
Rejestracja: środa, 14 lutego 2007, 21:43
Numer GG: 10455731
Lokalizacja: Radzymin

Re: The Witcher

Post autor: Tevery Best »

Ale demo Wiedźmina powstało PO pełniaku. Czyli może mieć wyższe wymagania tylko wtedy, jeśli koderzy CDP siedzieli i kombinowali, jak by tu zepsuć grę... A wątpię, żeby to zrobili.
Elfin
Mat
Mat
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9599112

Re: The Witcher

Post autor: Elfin »

Wróciłem... Taa i wzięła mnie ochota na rozwianie wątpliwośći... Demko NIE ma większych wymagań od pełniaka, powstało PO (bez skojarzeń) pełniaku i zawiera pierwszy rozdział gry.. Dziękuję :D
Inferntallus
Majtek
Majtek
Posty: 94
Rejestracja: środa, 4 lipca 2007, 20:47
Numer GG: 8630524

Re: The Witcher

Post autor: Inferntallus »

mam pytanie odnosnie gry w kości w III akcie
w III rozdziale grac mozna z Jaskrem (tu tez mam problem bo gdy z nim wygram nie pojawia sie wpis w dzienniku :/) i z szulerem z szulerni. Tylko gdzie znajde tego drugiego? Moze ktos wie? :
Tevery Best
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 1271
Rejestracja: środa, 14 lutego 2007, 21:43
Numer GG: 10455731
Lokalizacja: Radzymin

Re: The Witcher

Post autor: Tevery Best »

A skończyłeś już "Kościany poker: zawodowiec"? Bez tego nie możesz zagrać z tym drugim. Wiem, bo sam miałem podobny problem. Z Jaskrem można grać zawsze, ale jeżeli wpierw nie zaczniesz "KP: szulera", to jedyną nagrodą będzie szmal.
Inferntallus
Majtek
Majtek
Posty: 94
Rejestracja: środa, 4 lipca 2007, 20:47
Numer GG: 8630524

Re: The Witcher

Post autor: Inferntallus »

z jaskrem nei mozna grac zawsze bo jak gralem pierwszy raz nei zrobilem tego zadania z koscmi i nie moglem z nim grac. a zawodowiec zrobilem i pogadalem z zoltanem. wtedy dopiero moglem pograc z jaskrem ale nie ma zapisu w dzienniku po wygranej. no i gdzie ten szuler jest ;/
Asthner
Tawerniany Bard
Tawerniany Bard
Posty: 544
Rejestracja: piątek, 13 sierpnia 2004, 22:06
Numer GG: 4825300
Lokalizacja: Łódź

Re: The Witcher

Post autor: Asthner »

Któryś z domów na południe od targu w Wyzimie Handlowej, wejście chyba od strony murów. Aczkolwiek chyba są też drzwi wychodzące na rynek, nie pamiętam juz dobrze.
Peace was a lie, there was only passion. It gave me power, too much power to comprehend. Thus no victory was possible - only void remained. Yet my chains are broken and through the Force I'm free.
There is something to be learnt about irony here.
ODPOWIEDZ