Co sądzicie o Cieniu?
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Co sądzicie o Cieniu?
Dzięki wzruszającej szczodrobliwości Tawerniaków na forum TRPG pojawiło się podforum poświęcone systemowi autorskiemu "Cień z południa".
Cień to system osadzony w konwencji fantasy, z magią, rasami które znamy z innych uniwersów.
Znajdziecie tu stosunkowo prostą mechanikę, obszerną pulę czarów podzielonych na osiem Aspektów.
Z autopsji wiemy, że dużą przyjemność daje tworzenie postaci i dalszy jej rozwój. Nie uczestniczą w tym kostki, na żadnym z etapów.
W systemie nie znajdziecie profesji. To, kim jesteście jest zdeterminowane pulą umiejętności przydzielonych na określonych zasadach bohaterowi. Nie ma też poziomów doświadczenia, awans realizuje się przez rozwój umiejętności.
Świat - obszerny, różnorodny, z licznymi konfliktami rasowymi i państwowymi. Rdzeń świata tworzy kilka cywilizowanych krajów. Tytułowe południe zamieszkuje ekspansywna, potężna Stygia, mroczny kraj wyznawców Seta.
Jeśli chcecie więcej, zapraszamy na stronę
Cienia z Południa
Cień to system osadzony w konwencji fantasy, z magią, rasami które znamy z innych uniwersów.
Znajdziecie tu stosunkowo prostą mechanikę, obszerną pulę czarów podzielonych na osiem Aspektów.
Z autopsji wiemy, że dużą przyjemność daje tworzenie postaci i dalszy jej rozwój. Nie uczestniczą w tym kostki, na żadnym z etapów.
W systemie nie znajdziecie profesji. To, kim jesteście jest zdeterminowane pulą umiejętności przydzielonych na określonych zasadach bohaterowi. Nie ma też poziomów doświadczenia, awans realizuje się przez rozwój umiejętności.
Świat - obszerny, różnorodny, z licznymi konfliktami rasowymi i państwowymi. Rdzeń świata tworzy kilka cywilizowanych krajów. Tytułowe południe zamieszkuje ekspansywna, potężna Stygia, mroczny kraj wyznawców Seta.
Jeśli chcecie więcej, zapraszamy na stronę
Cienia z Południa
"Życie przecieka między palcami, gdy nie turlasz kostkami" - Platon
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
-
- Pomywacz
- Posty: 58
- Rejestracja: czwartek, 14 kwietnia 2005, 01:26
może najpierw opinia na temat świata.
Lechistan?? oczywiście piastoska Polska. Co my tu mamy? Orki, krasnoludy, gnomy i hobbici? elfy leśne i czarne (w WFRP mroczne), Jest Nordheim (Norska w WFRP czyli Skandynawia)
Ośmielę się stwierdzić że brak tu nieco świeżości, zamiast tego odtwórczość. Nie przejmujcie się jednak. W mojej opinii bowiem światy fantasy są już po prostu wyeksploatowane do granic możliwości. dlatego też ja pozostaję przy moim ulubionym a tym jest świat wykreowany przez AS-a w cyklu wiedźmińskim.
No dobra czas się zapoznać z mechaniką.
EDIT#1: obrażenia minimalne i ich mnożenie to moim zdaniem trochę za dużo roboty, będzie potrzebny kalkulator a tego nie lubię.
#2: tabelki określające skutki pechowych i szczęśliwych trafień to też moim zdaniem zbędna rzecz. w WGW jest to prościej roziwązane (tzn szczęsliwe trafienie to obrażenia x2 pechowe..co tam sobie MG umyśli.)
dodatkowy rzut to zawsze strata czasu.
#3: zasadniczo za dużo liczenia. Szansa na trafienie liczona jest na zbyt duzych liczbach. (mechanika interesująca ale wydaje mi się niewygodna)
-
#4: zasadniczo podoba mi się pomysł z inicjatywą jako wyzncznikeim ilości ataków i okreslonym kosztem np ataku mieczem, jednak...czy inicjatywa to dodatkowy współczynnik? Nie lubię czegoś takiego bo za bardzo z WFRP mi się kojarzy. ekhm..doczytałem, tak stała wartośc na 10 to w porządku pomysł (ewentualnie mógłby być jakiś bonusik za dużą zwinność) +
#5: poza tym mechanika jest spisana bardzo chaotycznie, nie sądzicie że zaczynanie jej opisu od sposobu na liczenie obrażeń nie jest zbyt dobrym pomysłem?
#6:
#7 dalsze uwagi innym razem bo spać pora
Lechistan?? oczywiście piastoska Polska. Co my tu mamy? Orki, krasnoludy, gnomy i hobbici? elfy leśne i czarne (w WFRP mroczne), Jest Nordheim (Norska w WFRP czyli Skandynawia)
Ośmielę się stwierdzić że brak tu nieco świeżości, zamiast tego odtwórczość. Nie przejmujcie się jednak. W mojej opinii bowiem światy fantasy są już po prostu wyeksploatowane do granic możliwości. dlatego też ja pozostaję przy moim ulubionym a tym jest świat wykreowany przez AS-a w cyklu wiedźmińskim.
"Cień z południa".
Cień to system osadzony w konwencji fantasy, z magią, rasami które znamy z innych uniwersów.
czemuż nie ma jakiejś niestandardowej rasy?? (chyba że niedokładnie czytałem) tylko znowu krasnale elfy i orki...nieładnie tak na łatwizne iść.Rasami dostępnymi do gry są : ludzie, półelfy, półorkowie, elfy czarne i leśne, hobbici, krasnoludy i gnomy. Każdy wie, czym się charakteryzują, jest to opisane w wielu systemach. Reprezentanci tych ras nie odbiegają w Cieniu od standardu, więc podane zostaną tylko ich charakterystyki.
No dobra czas się zapoznać z mechaniką.
EDIT#1: obrażenia minimalne i ich mnożenie to moim zdaniem trochę za dużo roboty, będzie potrzebny kalkulator a tego nie lubię.
#2: tabelki określające skutki pechowych i szczęśliwych trafień to też moim zdaniem zbędna rzecz. w WGW jest to prościej roziwązane (tzn szczęsliwe trafienie to obrażenia x2 pechowe..co tam sobie MG umyśli.)
dodatkowy rzut to zawsze strata czasu.
#3: zasadniczo za dużo liczenia. Szansa na trafienie liczona jest na zbyt duzych liczbach. (mechanika interesująca ale wydaje mi się niewygodna)
-
#4: zasadniczo podoba mi się pomysł z inicjatywą jako wyzncznikeim ilości ataków i okreslonym kosztem np ataku mieczem, jednak...czy inicjatywa to dodatkowy współczynnik? Nie lubię czegoś takiego bo za bardzo z WFRP mi się kojarzy. ekhm..doczytałem, tak stała wartośc na 10 to w porządku pomysł (ewentualnie mógłby być jakiś bonusik za dużą zwinność) +
#5: poza tym mechanika jest spisana bardzo chaotycznie, nie sądzicie że zaczynanie jej opisu od sposobu na liczenie obrażeń nie jest zbyt dobrym pomysłem?
#6:
+ się nalezy, również tak uważam.Niech bohater ma taki charakter jaki nadaje postaci swoim postępowaniem. I tyle na ten temat.
#7 dalsze uwagi innym razem bo spać pora
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Nieprawda , to mnożenie na małych liczbach, np. 4*12, 6*14 itd.obrażenia minimalne i ich mnożenie to moim zdaniem trochę za dużo roboty
Hmm, świat jest kompromisem między czystym, wielorasowym fantasy a rzeczywistością. Potężne siły ścierały się przy jego kształtowaniu (autorzy znaczy) i każda z nich ciągnęła do siebie. Co to znaczy? Było lobby, które chciało jak najwięcej fantasowej bajkowości, wielorasowości i ja, samotny biały żagiel, który chciałem grać w świecie Polski Kazimierza Wielkiego, w której o innych rasach (w rozumieniu fantasowym) mowy być nie mogło. Więc brak nowych, udziwnionych ras to wypadkowa dążeń autorów systemu. Ale nie powiedzieliśmy ostatniego słowa, system ma dopiero 3 miesiące, graliśmy w niego 4 zaledwie razy. Wieeeeeele się zmieni, głowę daję, myślę in +.czemuż nie ma jakiejś niestandardowej rasy??
Co do chaosu w mechanice, choć kontrolowany jest, zgodzę się. Duża część mechaniki jest w dziale tworzenie bohatera.
"Życie przecieka między palcami, gdy nie turlasz kostkami" - Platon
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
-
- Pomywacz
- Posty: 58
- Rejestracja: czwartek, 14 kwietnia 2005, 01:26
i tak za dużo roboty.Nieprawda , to mnożenie na małych liczbach, np. 4*12, 6*14 itd.
Ogólnie moje zdanie o mechanice jest takie: jest parę interesujących roziwązań ale moim zdaniem jest trochę zbyt namieszana do szybkiego rozgrywania. Dodam tutaj jeszcze że rozumiem oczywiście że autorom mechanika nie będzie się z pewnościa wydawać zbyt skomplikowana , sam tak mam z moją mechaniką, która mnie się wydaje banalna a niektórzy jej nie kumają. Zamieszczę jej zarys do wglądu na forum W:GW. Poza tym mam to do siebie, że jeśli dzie o sprawy mechaniki RPG to zwykle nie podoba mi się nic czego sam nie wymysliłem, wyjątkami są mechaniki W:GW i L5K więc to raczej normalne ze się czepiam.
ehh te cholerne kompromisy.Co to znaczy? Było lobby, które chciało jak najwięcej fantasowej bajkowości, wielorasowości i ja, samotny biały żagiel, który chciałem grać w świecie Polski Kazimierza Wielkiego, w której o innych rasach (w rozumieniu fantasowym) mowy być nie mogło
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 5
- Rejestracja: poniedziałek, 18 kwietnia 2005, 22:23
- Lokalizacja: Kanth
Przyznajemy się bez bicia: rasistami nie jesteśmy, ale nieludzi to my nie lubimy . Rasy potraktowane są troszkę po macoszemu, ale też w świecie gry nie odgrywają one zbyt dużej roli - jest on zdominowany przez ludzi. Poza tym wymyślanie na siłę nowych ras wydaje mi się pomysłem chybionym. Większość graczy przy wyborze rasy kieruje się wyłącznie współczynnikami, a przy odgrywaniu kieruje się kluczem: elf - to taki człowiek, tylko ma spiczaste uszy i żyje 500 lat, krasnolud - to taki człowiek, tylko mały, brodaty, chlejący piwo i klnący jak szewc.czemuż nie ma jakiejś niestandardowej rasy?? (chyba że niedokładnie czytałem) tylko znowu krasnale elfy i orki...nieładnie tak na łatwizne iść.
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 11
- Rejestracja: piątek, 22 kwietnia 2005, 17:17
ba, rzekłbym nawet, że ras jest za dużo, ale po kolei...
Świat - potencjalnego gracza raczej nie obchodzą kompromisy, czy zapatrywania autorów, a produkt finalny - on też podlega ocenie. A co my tutaj mamy? Słowiańszczyznę średniowieczną okraszoną nieludźmi typowymi... Taki system już jest, nazywa się Arkona (sądząc po sprzedaży - dodatkow do niego razej nie będzie). Jak dla mnie to trzeba było chromolić kompromisy i zrobić realia choćby grunwaldu. magii tutaj nie za wiele, a nawet jakby już miała być, to kto powiedział, że Jogajło nie był szamanem-przechrztą
Świata broni państwo magów - niestety mocno niedopracowane. Reszta niestety nie wnosi żadnych rewelacji. ba, śmiem twierdzić, ze system historyczny mógłby odnieść sukces (oczywiście na skalę niekomercyjną).
Mechanika - jestem zdania, ze albo realizm, albo grywalność. Z przykrością stwierdzam, że ta mechanika nie jest ani prosta, ani szybka - czyli nie jest grywalna. realizm też nie poraża.
Świat - potencjalnego gracza raczej nie obchodzą kompromisy, czy zapatrywania autorów, a produkt finalny - on też podlega ocenie. A co my tutaj mamy? Słowiańszczyznę średniowieczną okraszoną nieludźmi typowymi... Taki system już jest, nazywa się Arkona (sądząc po sprzedaży - dodatkow do niego razej nie będzie). Jak dla mnie to trzeba było chromolić kompromisy i zrobić realia choćby grunwaldu. magii tutaj nie za wiele, a nawet jakby już miała być, to kto powiedział, że Jogajło nie był szamanem-przechrztą
Świata broni państwo magów - niestety mocno niedopracowane. Reszta niestety nie wnosi żadnych rewelacji. ba, śmiem twierdzić, ze system historyczny mógłby odnieść sukces (oczywiście na skalę niekomercyjną).
Mechanika - jestem zdania, ze albo realizm, albo grywalność. Z przykrością stwierdzam, że ta mechanika nie jest ani prosta, ani szybka - czyli nie jest grywalna. realizm też nie poraża.
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Państwo magów, poprawione, pojawi się wkrótce na stronie.
Ja niestety nie mogę jeszcze wrzucać niusów osobiście, wszystko musi przejść przez ręce BAZYLa, człowieka - pająka (webmastera), dlatego wielu nowości jeszcze nie ma. W ciągu kilku dni pojawią się jednak upgrady na stronie i fani Cienia będą mogli zanurzyć się w rzece nowych informacji i opisów.
Ja niestety nie mogę jeszcze wrzucać niusów osobiście, wszystko musi przejść przez ręce BAZYLa, człowieka - pająka (webmastera), dlatego wielu nowości jeszcze nie ma. W ciągu kilku dni pojawią się jednak upgrady na stronie i fani Cienia będą mogli zanurzyć się w rzece nowych informacji i opisów.
"Życie przecieka między palcami, gdy nie turlasz kostkami" - Platon
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
Myslałem że mam do czynienia z fachowo opracowanym systemem. O JAK BARDZO SIĘ POMYLIŁEM. Cały system to coś na pozór Kryształów czasu, z tym, że Kryształy są bardziej dopracowane. Naleciałości do ww. naleciałości jest całkiem duzo. Takie małostkowe potraktowanie bestiariusza (opis stworów raptem jakieś 4 zdania), czarów (to samo) i na pewno czegoś jeszcze tyle, że wiecej sprawdzić już mi się nie chciało. Skutecznie mnie zniechęciliście jest nie do przyjęcia.
Na waszą obronę pozostaje jedynie tylko to, że system nie jest w finalnej fazie (O CHŁOPCY MUSICIE SIĘ JESZCZE NAD NIM NAPRACOWAĆ!). Do dnia premiery powinno się dużo zmienić. Życze miłej pracy.
PS. KLIMATYCZNA NAZWA SYSTEMU, to zaliczam wam in plus...
Na waszą obronę pozostaje jedynie tylko to, że system nie jest w finalnej fazie (O CHŁOPCY MUSICIE SIĘ JESZCZE NAD NIM NAPRACOWAĆ!). Do dnia premiery powinno się dużo zmienić. Życze miłej pracy.
PS. KLIMATYCZNA NAZWA SYSTEMU, to zaliczam wam in plus...
- BAZYL
- Zły Tawerniak
- Posty: 4853
- Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
- Numer GG: 3135921
- Skype: bazyl23
- Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Hmm... System jest - jak sam wspomniałeś - w fazie tworzenia, stąd sporo w nim jeszcze niedociagnięć. Poza tym robi go dosłownie garstka osób (moze nawet jedna), więc prace jeszcze potrwają...
Z tego co wiem w tej chwili mechanika gry jest opracowuywana na nowo - co z tego wyniknie - zobaczymy...
Z tego co wiem w tej chwili mechanika gry jest opracowuywana na nowo - co z tego wyniknie - zobaczymy...
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Praca wre. Wiele się zmieni a podobieństwo do kacetów, którego się dopatrzyłeś - zgaśnie jak świeczka. Potrzebuję jednak czasu, dużo czasu, bo sesja na farmacji trwa półtora miesiąca, więc działania jeszcze są w powijakach.
Co do bestiariusza - nie uważamy by był szczególnie ważny. Miłujących księgi potworów odsyłamy do dedeków.
Co do bestiariusza - nie uważamy by był szczególnie ważny. Miłujących księgi potworów odsyłamy do dedeków.
"Życie przecieka między palcami, gdy nie turlasz kostkami" - Platon
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 11
- Rejestracja: piątek, 22 kwietnia 2005, 17:17
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Cień jest systemem bardzo młodym, ma zaledwie pół roku. To, co jest aktualnie na naszej stronie - wszystko zasługuje na lamus i niepamięć. Przygotowaliśmy gigantyczną aktualizację, poprawiliśmy mechanikę, zwielokrotniliśmjy opisy krajów i ludów do takich rozmiarów, że każdy będzie usatysfakcjonowany. Niestety, dopiero od września mamy stały dostęp do netu, więc wtedy nowiuteńkie materiały zaczną spływać na stronę. (zależy to też od jaszczurki-BAZYLa )
Za przestój na stronie i forum PRZEPRASZAMY.
Za przestój na stronie i forum PRZEPRASZAMY.
"Życie przecieka między palcami, gdy nie turlasz kostkami" - Platon
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!