Hmmm... Chyba nie spotkałem się z człowiekiem, który zafascynował się RPG tak mało o nim wiedząc. Jest nadzieja dla tego kraju. Teraz do dzieła.
Oczywiście z cRPG nie dowiesz się zbyt wiele o samym RPG, ale jeżeli fundusze/środowisko nie pozwalaja skompletować ekipy/kupić podręcznika to radzęw ten czas zdobywać informacje w nastepujący sposób:
-Proza Sapka, szczególnie wiedźmin. Trylogia śląska świetnie wprowadza w realia średniowieczne, ale takich zagadnień jak magia, swoisty bestiariusz jest niewiele. RPG to co prawda nie tylko smoki (Choćby Neuroshima- postapokaliptyczny klimat), ale skoro niewiele wiesz to radze się zapoznać
-Tolkien. Władca pierścieni. W twoim przypadku (nie wiem ile masz lat) bedzie to wspaniałe przeżycie. Nie mając dużej styczności z fantasy poznasz świat "magiczny", ociekający klimatem. Az Ci zazdroszczę.
-Lektur jest więcej... no ale na początek to.
Co do cRPG
-Ponownie zacząłeś od typowo średniowiecznych klimatów

I dobrze bo Gothic jest doskonały.TES też zresztą. ale:
-Baldur's Gate I i II- Ta gra jest własnie oparta na ŚWIECIE i ZASADACH znanych z Dungeons'n'Dragon, więc grając będziesz miał mniej więcej pojęcie z czym się to je. Poznasz świat przynajmniej. Niby Świątynia pierwotnego zła też, ale to już nie to samo... (Za Phovenem- cRPG nie dają nawet ułamka rozrywki i satysfakcji tego, co oferuje sesja na żywca)
Co do słowniczka to jeszcze jedna informacja- RPG z Fantasy nie zawsze ma COKOLWIEK wspólnego, więc wybierz, co Cie interesuje
-Monastyr- Dla doświadcznych graczy. Gracze wczuwają się w szlachciców. Mało walki, nie wiele magii (minimum).
-Neuroshima- Zapewne nie grałeś w Fallouta... Świat po zagładzie atomowej. Zero fantastyki, dużo walki, niesamowity klimat. nie az tak wymagająca i prosta. Za to miodna- niezła na początek, a jak się wgrasz...
Co do sesji na forum, to mimo, że nie dorastają do pięt realnym , możesz się dowiedzieć np. (bo jestes teraz laikiem)
-Kto to MG
-Jakie uprawnienia ma MG
-Czemu MG ma zawsze rację, czyli status w mikrospołeczeństwie
-Co to BN
-Co moga a czego nie moga gracze
-Jak to w w ogole na oko wygląda
Czyli
-Lit. Fantasy pozwoli wkręcić się w klimat, wzbogaci język, pobudzi wyobraźnię
-Gry cRPG pozwola w minimalnym stopniu poznać świat
-Sesje na forum wkręcą Cie w ten świat
-Na forum znajdziesz wiele informacji, porad itp.
-Oczywiście jeżeli cie stać i nie jest to słomiany zapał, to kup podręcznik. Osobiście polecam Neuroshimę (dośc tania. Jeżeli chcesz postapo oczywiście. Tam rycerzy nie znajdziesz) oraz Warhammera (To juz wydatek, ale masz [Phoven, nie linczuj] tam cos w rodzaju rozbudowanego Gothica... mówie oczywiście o klimacie i realiach [To tylko taki unaocznienie problemu])