Chaos. Jedni mówią, że z niego powstały bóstwa greckie inni, że jest to wielka armia sił zła, żyjąca sobie rozproszona w małych koloniach lub pojedynczo w różnych światach fantasy. Różnorodność jest przeogromna. Od najmniejszych, tępych…
Kategoria: Porady dla Mistrza Gry
Ten dział zawiera porady dla Mistrza Gry. Jeśli jesteś początkującym prowadzącym lub masz wieloletnie doświadczenie, tutaj znajdziesz wiele interesujących materiałów, które bez problemów wykorzystasz na sesji RPG. Mamy tutaj wskazówki jak prowadzić, ciekawe pomysły na urozmaicenie sesji oraz sposoby na ciągły rozwój Twojego warsztatu. Dodatkowo możesz skorzystać z sugestii na temat magicznych przedmiotów, bohaterów niezależnych czy tricków możliwych do zastosowania w trakcie gry. Słowem jest tu wszystko, co urozmaici Twoją sesję.
Chociaż ze scenariuszami i przygodami mamy osobny dział, tutaj także znajdziesz wiele pomysłów zagadek i wątków, które z powodzeniem użyjesz na sesji RPG. Szczególnie zachęcamy do odszukania naszych poradników w formie wideo, gdzie krok po kroku pokazujemy jak przygotować rozgrywkę. Robimy to na konkretnych przykładach w postaci darmowych przygód na przykład ze starterów do gier fabularnych. Znajdziesz je także na naszym kanale YouTube.
Zgromadzone przez nas porady dla Mistrza Gry nie wyczerpują tematu, ale z pewnością wiele wniosą do Twojej zabawy w gry fabularne. Jeśli jednak z jakiegoś powodu uznasz, że czegoś tu brakuje, lub zapragniesz podzielić się z innymi swoimi pomysłami czy spostrzeżeniami, nie wahaj się do nas napisać. Wielu autorów opublikowanych tu tekstów zaczynało właśnie jako czytelnicy naszych artykułów.
Uwaga: umieszczone tu treści przeznaczone są wyłącznie dla Mistrzów Gry, Strażników Podziemi i innych Mistrzów Podziemi. Jeśli jesteś wyłącznie graczem, nie psuj sobie zabawy i nie czytaj tych tekstów. Będziesz mieć większą frajdę, gdy Twój prowadzący zaskoczy Cię wygrzebanymi tutaj pomysłami.
Niejeden raz gracze, podczas rozgrywania kolejnych kampanii w systemach stylizowanych na średniowiecze, pytali mnie o godzinę – podaną w przybliżeniu, wszakże nie posiadali zegarków mechanicznych, które dokładnie odmierzałyby czas. Nie miałem im tego za złe,…
Czyli o konsekwencjach postepowania bohaterów Niejednokrotnie, gdy słyszę z ust innych MG, że nie mają pomysłu na przygodę, bądź opowiadają mi niestworzone historie, co też ich gracze na sesjach wyczyniają, naginając swym postępowaniem zasady świata,…
Cześć, nazywam się BAZYL i serdecznie Was zapraszam do obejrzenia trzeciego poradnika z cyklu „Jak prowadzić gry fabularne”. Tym razem przyjrzymy się nowemu starterowi, a tym samym kolejnej grze – Wiedźminowi, czyli trzymając się oficjalnej…
W tym artykule pragnę rozważyć pewną kwestię, która z pewnością spędza sen z powiek niejednego Mistrza Gry. Chodzi o opisywanie walki na sesji RPG. Często mamy dylemat: jak opisać starcie? A sprawa jest trudniejsza, niż…
Asortyment Mistrza Gry jest bardzo rozległy. Właściwie sztuką byłoby wymienienie wszystkiego, czym prowadzący może się posłużyć aby uczynić rozgrywkę jeszcze bardziej pasjonującą i jeszcze mocniej angażującą graczy. Spośród tego asortymentu najbardziej typowe są świece, muzyka…
Przedstawiamy drugi odcinek poradnika, który opisuje przygotowanie do pierwszej sesji online, czyli przez Internet. W obecnych czasach taka wiedza może okazać się bardzo przydatna. Poprzednia część Zachęcamy także do odwiedzania naszego kanału na YouTube, gdzie…
Nadszedł dzień darmowych gier fabularnych (Free RPG Day 2020), dlatego przygotowaliśmy dla Was mały poradnik, który może ułatwić start w świecie gier fabularnych. Niniejszy materiał mówi o tym, skąd wziąć podstawowe materiały do zabawy oraz…
Zagadka Podziemne sfery. W nich mrok i zło. Ludzie stanowią tu tylko tło. Pod kopułą nocy wiecznej płonie ognik, a mroczniej piszczą skrzydlate psy. Lament słychać, kapią z nocy łzy. Lekko spadają łez krople w…