Dawno, dawno temu na Dzikim Zachodzie rozpoczęła się zażarta walka dobra ze złem – tak w skrócie można opisać czym jest Bang! Gra autorstwa Emiliano Sciarra została wydana w 2002 roku przez wydawnictwo DaVinci Games. Do tej pory ukazały się już 4 edycje tej karcianki, z czego ostatnia ukazała się w 2008 roku.
Kategoria: Gry planszowe i karciane
Gry planszowe i karciane to kolejny dział, który ma swoje miejsce w Tawernie RPG. Co prawda zaczynaliśmy od karcianek, takich jak Magic: the Gathering, ale z czasem ten kącik został poszerzony. I podobnie jak w głównej mierze interesują nas gry fantastyczne, znajdziecie tutaj także innych rodzajów gier – logicznych, ekonomicznych, strategicznych i innych. Każdy miłośnik planszówek i karcianek znajdzie tutaj coś dla siebie.
Oprócz typowych recenzji, znajdziecie tu także poradniki do kolekcjonerskich gier karcianych. Oczywiście mamy teksty dla zupełnie początkujących, uczące mechanik od podstaw, oraz dla zaawansowanych, pozwalające osobom z większym doświadczeniem stosować bardziej złożone mechaniki i kombinacje.
Miłośników tego typu gier, zachęcamy również do zapoznania się z naszymi tekstami, dotyczącymi gier RPG – w końcu to pokrewna grupa gier bez prądu. A jeśli uważasz, że przydałby nam się tekst o innym tytule, którego nie mamy na stronie, koniecznie skontaktuj się z nami w tej sprawie.
Zgodnie ze starą tradycją całe plemię zbiera się wokół ogniska, by wybrać nowego przywódcę. Tym razem konkurencja będzie tak ostra, że wprawi w osłupienie nawet najstarszych jaskiniowców.
Gry sportowe to gatunek dość specyficzny jeśli chodzi o planszówki, no bo jak tu realistycznie zasymulować wszystkie związane z daną dyscypliną emocje i oddać je w miarę wiernie na planszy?
Pisarz, twórca gier planszowych, miłośnik fantastyki, jednym słowem prawdziwy człowiek renesansu. Bohaterem wywiadu jest Marcin Wełnicki, autor przebojowej
Zagłady Atlantydy, którego nowe dzieło – Slavika – ukaże się już niedługo.
Zazwyczaj pingwiny kojarzą się nam z pociesznymi, stepującymi ptaszkami lub z grupą komandosów do zadań specjalnych zwiedzających Afrykę i nowojorskie zoo. Alvydas Jakeliunas i Günter Cornett chyba mieli inne doświadczenia z tymi nielotami, gdyż w grze Hej! To moja ryba! przedstawili je w ostrej walce o obronę własnego łowiska i zdobycie jak największej ilości pożywienia.
Po dobrze przyjętych, aczkolwiek nie do końca dopracowanych Zombiakach, nakładem wydawnictwa Portal w 2010 roku ukazała się druga część gry, z podtytułem Atak na Moskwę. Według zapowiedzi karcianka pozbyła się wad wieku dziecięcego, zyskała także na klimacie dzięki rozmaitym aluzjom do naszych wschodnich sąsiadów.
Co zrobić, gdy wyczerpało się już wszystkie pomysły na dodatki do bardzo popularnej gry? Przepis jest bardzo prosty: należy stworzyć drugą, niemalże identyczną, zawrzeć w niej wszystkie znane z oryginału mechanizmy, wprowadzić kilka drobnych zmian bez większego wpływu na rozgrywkę, zapakować w ładne pudełko i sprzedać za cenę poprzedniej wersji.
The Resistance: Agenci Molocha to gra, którą najlepiej chyba określić mianem imprezowo-fabularnej, a której mechanika najczęściej porównywana jest do znanej Mafii. Tłem dla rozgrywki jest tutaj znany z Neuroshimy konflikt między ludźmi a Molochem reprezentowanym przez swoich agentów, którym udało się przeniknąć w struktury żołnierzy Posterunku.
Drako był szumnie zapowiadany przez wydawcę, co przełożyło się na popularność gry tuż po premierze i skończyło się wyczerpaniem całego nakładu w krótkim czasie. Przed planowanym na koniec lutego dodrukiem warto zatrzymać się jeszcze raz przy tej pozycji…