Konwój jest wakacyjną propozycją wydawnictwa Portal, autorstwa Ignacego Trzewiczka. Hitem zeszłego roku okazało się The Resistance: Agenci Molocha, które umożliwiało rozgrywkę aż 10 graczom, tym razem mamy jednak tytuł dwuosobowy…
Kategoria: Gry planszowe i karciane
Gry planszowe i karciane to kolejny dział, który ma swoje miejsce w Tawernie RPG. Co prawda zaczynaliśmy od karcianek, takich jak Magic: the Gathering, ale z czasem ten kącik został poszerzony. I podobnie jak w głównej mierze interesują nas gry fantastyczne, znajdziecie tutaj także innych rodzajów gier – logicznych, ekonomicznych, strategicznych i innych. Każdy miłośnik planszówek i karcianek znajdzie tutaj coś dla siebie.
Oprócz typowych recenzji, znajdziecie tu także poradniki do kolekcjonerskich gier karcianych. Oczywiście mamy teksty dla zupełnie początkujących, uczące mechanik od podstaw, oraz dla zaawansowanych, pozwalające osobom z większym doświadczeniem stosować bardziej złożone mechaniki i kombinacje.
Miłośników tego typu gier, zachęcamy również do zapoznania się z naszymi tekstami, dotyczącymi gier RPG – w końcu to pokrewna grupa gier bez prądu. A jeśli uważasz, że przydałby nam się tekst o innym tytule, którego nie mamy na stronie, koniecznie skontaktuj się z nami w tej sprawie.
Fenomen 7 Cudów Świata jest dla mnie bardzo zrozumiały. Antoine Bauza stworzył tytuł szybki, dający sporo możliwości, dużą dawkę frajdy z rozgrywki, wymagający odrobiny planowania i kontrolowania sąsiadów. Oto właśnie przepis na królową gier lekkich.
Wydana w 2004 roku gra Goa obrosła swego rodzaju legendą. Z powodu niedostępności stała się obiektem pożądania, co skutecznie podsycali także sprzedający tytuł na rynku wtórnym, zachwalając liczne zalety.
Lucjusz Korneliusz Sulla do roku 79 p.n.e. był rzymskim dyktatorem, który przyczynił się do wielu reform – między innymi podwojenia liczby senatorów, zwiększenia liczby kwestorów, zniesienia cenzury, czy też zmian prawnych w kwestii konsulów i pretorów.
Na Pionku miałem okazję zagrać w prototyp zapowiedzianej przez wydawnictwo RedImp gry Zakon Krańca Świata. Gra powstaje na podstawie powieści Mai Lidii Kossakowskiej, niestety z książką nie dane było mi się jeszcze zaznajomić, toteż ciekawy byłem między innymi czy planszówka przyciągnie kogoś, kto nie jest zorientowany w settingu.
Swego czasu dość bliski był mi system RPG pod tytułem Świat Mroku, a szczególnie Wampir: Maskarada. Gra Nightfall również nawiązuje do tematu istot nocy, aczkolwiek w nieco innej konwencji, której bliżej jest chociażby do Blade’a czy serii Underworld, niż do wspomnianej Maskarady.
Do zakupu Ghost Stories podszedłem z pewną rezerwą, gdyż miała to być pierwsza gra kooperacyjna w mojej kolekcji, więc na dobrą sprawę nie wiedziałem jeszcze, czego się spodziewać.
Baśniowy klimat Dixita sprawił, że po prostu zakochałem się w tej grze od pierwszego wejrzenia. Biorąc pod uwagę fakt, że nie jestem odosobniony w zachwytach nad tytułem Jeana-Louisa Roubiry, dość naturalnym zjawiskiem było pojawienie się na rynku pozycji korzystającej z popularności starszego brata; mowa tutaj o spin-offie serii, czyli grze Dixit Jinx.
Kupcy i korsarze od dwóch lat żeglują gdzieś w świadomości graczy w wydaniu anglojęzycznym. Wydawnictwo Rebel, podejmując decyzję o lokalizacji gry, mogło być więc raczej pewne sukcesu…