Dawno, dawno temu, gdy o grach planszowych, innych niż Eurobiznes i Grzybobranie w Polsce można było tylko pomarzyć, na zapleczu sklepu Avalon w Zabrzu tworzony był prototyp pierwszych Zombiaków.
Kategoria: Gry planszowe i karciane
Gry planszowe i karciane to kolejny dział, który ma swoje miejsce w Tawernie RPG. Co prawda zaczynaliśmy od karcianek, takich jak Magic: the Gathering, ale z czasem ten kącik został poszerzony. I podobnie jak w głównej mierze interesują nas gry fantastyczne, znajdziecie tutaj także innych rodzajów gier – logicznych, ekonomicznych, strategicznych i innych. Każdy miłośnik planszówek i karcianek znajdzie tutaj coś dla siebie.
Oprócz typowych recenzji, znajdziecie tu także poradniki do kolekcjonerskich gier karcianych. Oczywiście mamy teksty dla zupełnie początkujących, uczące mechanik od podstaw, oraz dla zaawansowanych, pozwalające osobom z większym doświadczeniem stosować bardziej złożone mechaniki i kombinacje.
Miłośników tego typu gier, zachęcamy również do zapoznania się z naszymi tekstami, dotyczącymi gier RPG – w końcu to pokrewna grupa gier bez prądu. A jeśli uważasz, że przydałby nam się tekst o innym tytule, którego nie mamy na stronie, koniecznie skontaktuj się z nami w tej sprawie.
Doktor Reiner Knizia to jeden z najbardziej płodnych autorów gier, który w swoim portfolio ma tytuły z najprzeróżniejszych kategorii – od wymagających gier optymalizacyjnych do prostych karcianek. Pojedynek Szkotów z Schotten-Totten należy do tej drugiej grupy.
Debiutujące wydawnictwo Arcane Wonders wypuściło w zeszłym roku na rynek grę o dość „wyświechtanym” temacie, jakim jest pojedynek magów. Głównym atutem karcianki, odróżniającym ją od sporej konkurencji, miało być wyeliminowanie losowości przy doborze kart z talii, pozwalające na stworzenie księgi zaklęć, z której można dowolnie korzystać w trakcie rozgrywki.
Wydane w 2010 roku przez GMT Games, Dominant Species z miejsca spotkało się ze sporym uznaniem i przez wielu uważane jest za jedną z najlepszych (jeśli nie najlepszą?) gier dekady.
Na fali popularności Eclipse, na rynku pojawiło się sporo gier gatunku lekkiego 4X – czyli strategii opartych na eksploracji, eksploatacji, ekspansji i eksterminacji, aczkolwiek na tyle skondensowanych, aby czas gry nie był horrendalnie długi.
Krótkotrwałe sojusze, niepewność przed możliwym ich zerwaniem, nieustanne negocjacje i umiejętne sterowanie poczynaniami współgraczy to elementy, które w grach planszowych na ogół są bardzo cenione.
Po siedmiu latach od wydania wersji podstawowej, wydawnictwo Days of Wonder, postanowiło przypomnieć swój flagowy tytuł kooperacyjny, tym razem w formie gry karcianej.
Okazuje się, że nie trzeba ośmiogodzinnej rozgrywki wypełnionej eksploracją, ekspansją, eksploatacją i eksterminacją, by stworzyć wrażenie budowania kosmicznego imperium.
Osiem frakcji, ogrom ich zwariowanych połączeń w rodzaju dinozaurów-piratów, czy robotów-zombie. Szesnaście baz do zdemolowania. Niszczyć!