Witam w kolejnej odsłonie naszego cyklu. Tym razem, po kontrolowaniu przeciwnika za pomocą Sceptera i przewijaniu się jajkami dla Tendrilsów, zajmiemy się talią, która niegdyś, w turniejowej wersji, robiła niemałą furorę. Mowa oczywiście o niebiesko-czarnym reanimatorze, który w starym extendzie co rusz miał swoje stałe miejsce w Top 8. (90)
Kategoria: Gry planszowe i karciane
Gry planszowe i karciane to kolejny dział, który ma swoje miejsce w Tawernie RPG. Co prawda zaczynaliśmy od karcianek, takich jak Magic: the Gathering, ale z czasem ten kącik został poszerzony. I podobnie jak w głównej mierze interesują nas gry fantastyczne, znajdziecie tutaj także innych rodzajów gier – logicznych, ekonomicznych, strategicznych i innych. Każdy miłośnik planszówek i karcianek znajdzie tutaj coś dla siebie.
Oprócz typowych recenzji, znajdziecie tu także poradniki do kolekcjonerskich gier karcianych. Oczywiście mamy teksty dla zupełnie początkujących, uczące mechanik od podstaw, oraz dla zaawansowanych, pozwalające osobom z większym doświadczeniem stosować bardziej złożone mechaniki i kombinacje.
Miłośników tego typu gier, zachęcamy również do zapoznania się z naszymi tekstami, dotyczącymi gier RPG – w końcu to pokrewna grupa gier bez prądu. A jeśli uważasz, że przydałby nam się tekst o innym tytule, którego nie mamy na stronie, koniecznie skontaktuj się z nami w tej sprawie.
Konkurencja to najnowsza (wydana na początku sierpnia) gra planszowa Wydawnictwa Pole Position. Jej tematyka jest, zadawać by się mogło, poważna – walka o klientów toczona pomiędzy dużymi sieciami sklepowymi. Gra jednak do poważnych nie należy, wręcz odwrotnie. Problem „sklepowej konkurencji” został opakowany w żartobliwe i wesołe podejście, mające zapewnić graczom dobrą rozrywkę i dużo śmiechu.
Mam nadzieję, że mój poprzedni artykuł, o talii Firemane Scepter, spodobał się Wam. Dzisiaj dla odmiany zajmiemy się kombodeckiem. I to dosyć trudnym kombodeckiem. Czym jest owo pojęcie? Otóż, jest to talia, której sposobem na wygranie jest wykręcenie komba i przy jego pomocy zabiciu przeciwnika. (90)
Niniejszym artykułem rozpoczynam w Karciankowym Kręgu cykl traktujący o dobrym budowaniu talii. Nie będę tu opisywał supertopowych, archetypowych wręcz decków, wygrywających na turniejach. Moje teksty będą raczej uczyły składania niezłych talii za małe pieniądze. W odcinku pierwszym Firemane Scepter – czyli przeróbka znanego i lubianego No-Sticka lub jak kto woli – Scepter Chanta. (89)
W kwietniu 1993 roku na polskim rynku pojawiło się pismo „Magia i Miecz”. Z logotypem doskonale znanym miłośnikom gry planszowej o tym samym tytule szybko znalazło nabywców. Jakież było jednak zdziwienie, kiedy okazało się, że w środku niewiele jest na temat gier planszowych. Przeciwnie – wydawca pisma proponował zupełnie nową formę rozrywki – zabawę w RPG, czyli gry fabularne. (93)
Czasami, patrząc na polską scenę polityczną, naprawdę trudno zdecydować czy się śmiać, czy płakać. Kuźnia Gier zdecydowała się na to pierwsze wyjście, a przy okazji stara się na tym zarobić. W jaki sposób? Ano wydając grę o wiele mówiącym tytule „Inwigilacja”. (93)
Relacja z katowickiego turnieju przedpremierowego rozszerzenia Planar Chaos, który odbył się 21 stycznia 2007 roku w Restauracji OK przy Radiu Katowice. (90)
Wiele razy podczas gry w Magic: the Gathering spotykamy się z problemem: jak teraz zagrać? Bardzo często mamy z nim do czynienia podczas atakowania i blokowania, gdyż kreatury są podstawowym sposobem zadawania obrażeń oraz chronienia przed nimi samego siebie. (88)
Oto kolejna porcja kombosów spod znaku Magic: the Gatering. Sztuczki przydatne bardziej i mniej (część się nieco zdezaktualizowała), ale z pewnością niezwykle interesujące dla graczy. (45)