Manila to gra dla nieustraszonych śmiałków gotowych do rywalizacji z konkurencją i bezwzględnymi piratami! Gra przenosi graczy do roku 1821. Od ponad 250 lat Filipiny znajdują się pod jarzmem Korony Hiszpańskiej. Pod samym nosem władz prowadzi się nielegalne interesy, handlując z mieszkańcami azjatyckich wysp.
Kategoria: Gry planszowe i karciane
Gry planszowe i karciane to kolejny dział, który ma swoje miejsce w Tawernie RPG. Co prawda zaczynaliśmy od karcianek, takich jak Magic: the Gathering, ale z czasem ten kącik został poszerzony. I podobnie jak w głównej mierze interesują nas gry fantastyczne, znajdziecie tutaj także innych rodzajów gier – logicznych, ekonomicznych, strategicznych i innych. Każdy miłośnik planszówek i karcianek znajdzie tutaj coś dla siebie.
Oprócz typowych recenzji, znajdziecie tu także poradniki do kolekcjonerskich gier karcianych. Oczywiście mamy teksty dla zupełnie początkujących, uczące mechanik od podstaw, oraz dla zaawansowanych, pozwalające osobom z większym doświadczeniem stosować bardziej złożone mechaniki i kombinacje.
Miłośników tego typu gier, zachęcamy również do zapoznania się z naszymi tekstami, dotyczącymi gier RPG – w końcu to pokrewna grupa gier bez prądu. A jeśli uważasz, że przydałby nam się tekst o innym tytule, którego nie mamy na stronie, koniecznie skontaktuj się z nami w tej sprawie.
Macie swojego żółwia, który właśnie pełza pod komputerem, po dywanie? Interesowały was żółwie i oglądaliście je zawsze w popularnym programie przyrodniczym, ale nie macie swojego? Co więcej, chcieliście pograć w grę z żółwim klimatem, a nie mogliście jak dotąd żadnej wypatrzeć na polskim rynku.
Wydawnictwo Granna, niegdyś kojarzone tylko z wydawania różnych gier dla dzieci, z czasem zaczęło się otwierać na rynek atrakcyjny zarówno dla młodszych jak i starszych entuzjastów planszówek. Pojawiły się tak świetne gry jak Blokus czy Wilki i Owce i te – moim zdaniem – mniej ciekawe jak Mafia i Formuła 1. Hej! To moja ryba! znakomicie wpasowuje się w listę hitów wydawnictwa, w końcu miejsce w pierwszej 200 rankingu światowego mówi samo za siebie…
Przeklęta Kopalnia to gra familijna, której akcja rozgrywa się w starej opuszczonej kopalni, a gracze wcielają się w krasnoludzkich poszukiwaczy skarbów. Ten kto jako pierwszy odnajdzie ukryty skarb i szczęśliwie wyniesie go z kopalni – wygra.
Na świecie są cztery żywioły. Każdy z nich potężny i unikatowy. Trzeba wielkiej mocy, aby nad nimi zapanować. Władca Żywiołów może być tylko jeden!
Jak nietrudno się domyślić tekst ten poświęcony będzie wspaniałemu zabiegowi, który w znacznym stopniu jest wizytówką dla czarnego koloru – bardzo wredną, a jednocześnie wyjątkowo skuteczną. (35)
Dzisiaj będzie troszkę sentymentalnie. Dlaczego? Bowiem opiszę deck, który jest jednocześnie moją pierwszą poważną talią. Niedawno postanowiłem go zarzucić i zająć się składaniem URW Sceptera, jednak wspomnienia pozostały. Oczywiście grałem inną wersją, niż ta, którą opiszę w artykule, lecz zawsze jest to affka… (91)
Zajmowaliśmy się już atakowaniem oraz blokowaniem. Teraz przyszła kolej na samą rozgrywkę, podczas której należy pamiętać o kilku stałych, podstawowych elementach. Na pierwszy rzut oka może się zdawać, iż to tylko drobiazgi, ale z mojego doświadczenia wynika, że mogą one w znaczący sposób pomóc wygrać grę. (88)
Gandalf. Jedna z największych potęg przemierzających krainy Śródziemia. Przyjaciel Wolnych Ludów, najwspanialszy z Mędrców, pogromca Balroga. Tak pamiętamy Gandalfa z książki i z filmu. Ale w karciance Lord of the Rings TCG również odgrywa on niebagatelną rolę. (42)