Drugi lipca tego roku zapisał się w historii Warszawy nie tylko rozpoczęciem największego stołecznego konwentu, ale również, co będzie nas tu bardziej interesować, drugim pokazem gry Dragon Age: Początek. Tym razem do naszego kraju przybył nie tylko Greg Zeschuk, ale też kilka osób z ekipy pracującej nad grą.
Kategoria: Gry komputerowe i cRPG
Gry komputerowe i cRPG to dział, w którym skupiamy się przede wszystkim na komputerowych grach RPG. W obszarze naszego zainteresowania znajdują się szczególnie klasyczne serie na komputery osobiste, takie jak Fallout, Diablo czy Baldur’s Gate, ale nie tylko. Znajdziecie tutaj recenzje porównania i poradniki, a to tylko niektóre, wybrane teksty z naszego pokaźnego archiwum.
Nieważne czy interesujesz się grami na komputery osobiste, konsole czy komórki. Piszemy także o grach sieciowych, na przeglądarki i przenośne konsole. Z pewnością znajdziesz tu niejeden tytuł, którym warto się zainteresować. A jeśli uważasz, że czegoś brakuje – skontaktuj się z nami, albo napisz własny tekst, a jeśli będzie dobry, z pewnością go opublikujemy.
Na początku był chaos… Nie, zaraz, nie ta kartka. Na początku była planeta z kilkoma rozumnymi rasami, a dopiero później nadszedł Chaos i zaczęły się problemy. Miłośnikom Warhammera wyjaśniać zagadnienia dokładniej nie trzeba. Jednak wielu może nie mieć pojęcia, że oprócz systemu RPG i bitewniaków świat ten posłużył, między innymi, do stworzenia taktycznej gry przypominającej futbol amerykański.
W dobie ogromnej popularności gier karcianych oraz sporej ilości animowanych seriali telewizyjnych opowiadających o bohaterach sterujących za ich pomocą potężnymi potworami dziwnym było, że jedynie rynek gier komputerowych nie odpowiadał szeroko na to wyraźnie zapotrzebowanie.
Dziewiętnastego stycznia w warszawskim Muzeum Wojska Polskiego miał miejsce przedpremierowy pokaz gry Dragon Age: Początek. Prezentację poprowadził dyrektor generalny Bioware, a zarazem wiceprezes Electronic Arts, Greg Zeschuk.
Sacred 2: Fallen Angel to gra cRPG z gatunku hack’n’slash przygotowana przez studio Ascaron Entertainment oraz firmę Deep Silver. W Polsce jej wydaniem oraz polonizacją zajęła się Cenega.
Fallout 3 to tytuł wyjątkowy. Gra, na którą gracze czekali dziesięć lat. Następczyni jednych z najlepszych tytułów cRPG, a przez gros ludzi uznawanych za niedoścignięty przykład. Choć pierwotnie miała być wyprodukowana siłami studia Black Isle (autorów dwóch poprzednich części), w roku 2003 trafiła w ręce firmy Bethesda Softworks, znanej głównie z serii The Elder Scrolls.
Peter Molyneux, z przekąsem zwany złotoustym, wie co to konkretny marketing i robienie szumu wokół gry. Parę lat temu postanowił ofiarować światu cyfrową baśń. Mydlono nam oczy rewolucją, zapowiedziami rosnących przez całą grę drzew, poznaniem żywota bohatera od samego początku, do czasu, gdy stanie się dojrzałym i powszechnie rozpoznawanym wojownikiem.
Firma Electronic Arts po serii gier sportowych i niekończącym się serialu kontynuacji sprawdzonych hitów, zdecydowała się wreszcie na wydanie czegoś nowego. Gry prowadzonej z perspektywy trzeciej osoby (co samo w sobie jest już pewnym novum od EA), shootera i survival horroru science fiction w jednym.
Wiedźmin: Edycja Rozszerzona swoją premierę miała 19 września 2008 roku, zapowiedziano wiele udoskonaleń, między innymi nowe przygody czy usprawnienia techniczne, a także możliwość darmowego ściągnięcia z Internetu lub nabycia fizycznej wersji rozszerzenia (w znacznie niższej cenie) przez posiadaczy zarejestrowanej wersji premierowej. Oczywistą sprawą jest rozliczenie wydawcy z zapowiedzi.
Rok 2007 można uznać za bardzo udany dla miłośników gier cRPG. Na komputerach osobistych królował rodzimy Wiedźmin, na konsolach Mass Effect, zaś na obu platformach nie bez echa przeszedł Bioshock, czyli swoista hybryda cRPG i FPP. Na tym oczywiście nie koniec, lecz każdą z wymienionych gier można uznać za kamień milowy na drodze rozwoju gatunku.