Co robić, gdy zabawa w RPG powoli zaczyna się nudzić? Jak zaradzić, by (proszę, bez zbędnych skojarzeń…) przyjemność trwała dłużej? I czy w ogóle cokolwiek można w tej kwestii zdziałać? (40)
Kategoria: Gry fabularne
Gry fabularne to ulubiona rozrywka wszystkich tawerniaków. Spotkań na sesji RPG, gdzie uczestnicy zabawy wcielają się w nietuzinkowe postacie, snując fantastyczne historie, nie da się nie lubić! Tę formę rozrywki nazywa się także grami wyobraźni, stołowymi RPG itd. A wszystko dlatego, że poza wyobraźnią, czasem kawałkiem kartki i ołówka oraz kostkami do gry, nie trzeba do nich niczego więcej. No oczywiście poza graczami, biorącymi w nich udział, choć są także systemy jednoosobowe.
Przed Wami dział, w którym recenzujemy podręczniki do gier fabularnych oraz dodatki wydane w naszym kraju i za granicą. Swoje miejsce mają tu także rozwinięcia zasad, porady ogólne i przemyślenia. Znajdziecie tu wszystko co może zainteresować zarówno Mistrza Gry jak i gracza. Teksty skupiają się na znanych systemach RPG, jak Warhammer czy D&D lub maja bardziej ogólny, otwarty charakter. Każdy znajdzie tu coś dla siebie, co wzbogaci jego grę.
Na naszej stronie są także inne działy – przeznaczone wyłącznie dla Mistrzów Gry. Przede wszystkim mamy tu przygody i scenariusze RPG, gdzie znajdują się gotowe do rozegrania materiały do różnych systemów. Drugi dział zawiera za to ogólne porady dla Mistrza Gry, pomysły, inspiracje oraz pojedyncze elementy do użycia na sesji w ramach większego scenariusza. Jeśli jesteś graczem, zaglądasz tam na własna odpowiedzialność!
Żyją ze sobą jak pies z kotem, nie potrafią, bez rzucania się na siebie nawzajem, wymienić nawet dwóch słów pozdrowienia, wyglądają obok siebie niemal jak Flip i Flap. … O kim mowa? O dwóch ukochanych rasach większości światów fantasy, o elfach i krasnoludach. (10)
Oto kolejne kwiatki wygrzebane z czeluści naszego archiwum. Mamy nadzieję, że podobnie jak poprzednie przypadną Wam do gustu. Miłej zabawy. (67)
Jesień już za oknami, gdy piszę te słowa. Czasem pojawia się słońce, ale zwykle przez większą część dnia pada deszcz. Bywa, że leje, ale na ogół tylko kropi. To właśnie o tej porze roku zachowanie zdrowia sprawia największe problemy. Powszechne są krótkie przeziębienia, które na kilka dni ścinają nas z nóg bądź, w lekkich przypadkach, katarem i kasłaniem utrudniają codzienne życie. (23)
W kwietniu 1993 roku na polskim rynku pojawiło się pismo „Magia i Miecz”. Z logotypem doskonale znanym miłośnikom gry planszowej o tym samym tytule szybko znalazło nabywców. Jakież było jednak zdziwienie, kiedy okazało się, że w środku niewiele jest na temat gier planszowych. Przeciwnie – wydawca pisma proponował zupełnie nową formę rozrywki – zabawę w RPG, czyli gry fabularne. (93)
Mamy władzę. Mamy władzę absolutną i nikt nam nie jest w stanie jej odebrać. Są jeszcze kości, które czasami toczą się wbrew nam, ale i na to znajdzie się rada, gdyż możemy powtórzyć absurdalnie trudną sytuację i w końcu im się nie uda. Zwyciężymy! (66)
Graczocentryczność to takie podejście do tworzenia fabuły, w którym gracze i ich postacie są podmiotem rozgrywki i punktem odniesienia dla MG. Tekst pochodzi z zaprzyjaźnionego serwisu Intergalactic Radio Station. (82)
Czyli jak w RPG ustawić system zaklęć ku uciesze graczy i MG! Teoretycznie znalezienie złotego środka pomiędzy zachciankami drużynowych magów a preferencjami Mistrza Gry jest oczywiście możliwe. Z naciskiem na "możliwe", ponieważ z oczywistością bywa, niestety, różnie. Poniżej przedstawię optymalny system magii w bliżej nieokreślonym uniwersum, wszystko w sosie a la Lethiasmok. (37)
Zastanawiało cię kiedyś, dlaczego to właśnie tobie wiatr zdmuchnie czapkę z głowy, podczas gdy inni przejdą spokojnie? Dziwiło, co jest takiego fascynującego w samotnym, chybotliwym płomieniu świecy, że można się weń wpatrywać całą noc? Nie? A powinno. Bo to nie są przypadki… (48)