Oto skrócone dzieje świata Warhammera 40.000. Oprócz samej historii uniwersum, postaram się również przybliżyć niektóre zagadnienia tego świata.
Kategoria: Gry fabularne
Gry fabularne to ulubiona rozrywka wszystkich tawerniaków. Spotkań na sesji RPG, gdzie uczestnicy zabawy wcielają się w nietuzinkowe postacie, snując fantastyczne historie, nie da się nie lubić! Tę formę rozrywki nazywa się także grami wyobraźni, stołowymi RPG itd. A wszystko dlatego, że poza wyobraźnią, czasem kawałkiem kartki i ołówka oraz kostkami do gry, nie trzeba do nich niczego więcej. No oczywiście poza graczami, biorącymi w nich udział, choć są także systemy jednoosobowe.
Przed Wami dział, w którym recenzujemy podręczniki do gier fabularnych oraz dodatki wydane w naszym kraju i za granicą. Swoje miejsce mają tu także rozwinięcia zasad, porady ogólne i przemyślenia. Znajdziecie tu wszystko co może zainteresować zarówno Mistrza Gry jak i gracza. Teksty skupiają się na znanych systemach RPG, jak Warhammer czy D&D lub maja bardziej ogólny, otwarty charakter. Każdy znajdzie tu coś dla siebie, co wzbogaci jego grę.
Na naszej stronie są także inne działy – przeznaczone wyłącznie dla Mistrzów Gry. Przede wszystkim mamy tu przygody i scenariusze RPG, gdzie znajdują się gotowe do rozegrania materiały do różnych systemów. Drugi dział zawiera za to ogólne porady dla Mistrza Gry, pomysły, inspiracje oraz pojedyncze elementy do użycia na sesji w ramach większego scenariusza. Jeśli jesteś graczem, zaglądasz tam na własna odpowiedzialność!
Chciałbym porozmawiać z wami o jednej z rad, jakich udzielił John Wick w Graj twardo. Znajdowała się ona w rozdziale Brudzimy sobie ręce. Chodzi o to, żeby postawić świat graczy na głowie.
Kolory czynią cuda. Mówią do nas, opisują świat, dźwięki, wpływają na zmysły. Dla wprawnego Narratora są potężnym narzędziem, dzięki któremu można wymalować swoim graczom obrazy na długo pozostające w pamięci.
Na rynku znajduje się obecnie wiele systemów pozwalających na rozegranie mniej lub bardziej ambitnych sesji. Podręczniki do tych systemów to zazwyczaj opasłe zbiory zasad, tabel, spisów i wyjątków od wszystkiego, będące tym grubsze, im bardziej realistyczny (lub pokręcony) jest system.
Niedawno skończyłem czytać powieść Kreks Andrzeja Krzepkowskiego (jest już na tyle stara, że znaleźć ją można w antykwariatach, miejskich bibliotekach, na internetowych wyprzedażach i wśród bardzo dorosłych fanów science-fiction). Nie zagłębiając się w fabułę, warto zwrócić uwagę na jej założenia.
Skok jakościowy między pierwszym a drugim tomem z cyklu almanachów od Portalu był duży. Gdyby udało się go utrzymać w stosunku do kolejnych części, byłoby to samo w sobie sporym powodem do dumy.
Druga edycja De Profundis, systemu Indie RPG wydanego w 2001 roku przez wydawnictwo Portal, bardzo mile mnie zaskoczyła. Nie dość, że posiada wygodny, książkowy format, czytelną czcionkę i piękne ilustracje, to dodatkowo została wzbogacona o nową treść, znacznie poszerzającą zakres grywalności systemu…
Anima: Beyond Fantasy to hiszpański system RPG stworzony przez Carlosa B. García Aparici, przetłumaczony na język angielski i wydany przez Fantasy Flight Games w roku 2008. Jego tytuł, logo, czy nawet okładka w pierwszym momencie nieodparcie kojarzy się mangą i anime, choćby doskonale znaną z polskiej telewizji serią Slayers (Magiczni Wojownicy).